n0viir Geplaatst: 5 november 2012 Delen Geplaatst: 5 november 2012 Ik ben minderjarig en het is nogal moeilijk om aan spullen te komen. Het gaat dan vooral om spullen die alleen verkrijgbaar zijn in een andere regio of om dingen waarvoor je een vergunning moet verkrijgen. Ik zou graag willen weten hoe ik aan deze spullen kom, of wat een goede vervanger zou zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Chinaka Geplaatst: 5 november 2012 Delen Geplaatst: 5 november 2012 Ik ben minderjarig en het is nogal moeilijk om aan spullen te komen. Het gaat dan vooral om spullen die alleen verkrijgbaar zijn in een andere regio of om dingen waarvoor je een vergunning moet verkrijgen. Ik zou graag willen weten hoe ik aan deze spullen kom, of wat een goede vervanger zou zijn. Wat heb jij in je kopje? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Jager Geplaatst: 5 november 2012 Delen Geplaatst: 5 november 2012 Haha erg specifiek ben je niet he... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Holbewoner Geplaatst: 5 november 2012 Delen Geplaatst: 5 november 2012 Ik ben minderjarig en het is nogal moeilijk om aan spullen te komen. Het gaat dan vooral om spullen die alleen verkrijgbaar zijn in een andere regio of om dingen waarvoor je een vergunning moet verkrijgen. Ik zou graag willen weten hoe ik aan deze spullen kom, of wat een goede vervanger zou zijn. Ben je niet op zoek naar de verkeerde (verboden?) spullen? Voor geen van de prep spullen die ik momenteel heb is een vergunning nodig, en ook heb ik nog niets uit het buitenland hoeven halen. Wat voor spullen bedoel je precies? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
backschless Geplaatst: 5 november 2012 Delen Geplaatst: 5 november 2012 Alle spullen die je nodig hebt kun je gewoon bij de dump of outdoorzaken halen en supermarkten, denk dat je het zelf over verboden spullen hebt en daar doen we hier niet aan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Jager Geplaatst: 5 november 2012 Delen Geplaatst: 5 november 2012 wapens natuurlijk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Holbewoner Geplaatst: 5 november 2012 Delen Geplaatst: 5 november 2012 wapens natuurlijk Waarschijnlijk ja. Lijkt me nou niet bepaald de hoogste prioriteit bij het preppen. Kogels en wapens kan je niet eten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Jager Geplaatst: 5 november 2012 Delen Geplaatst: 5 november 2012 Nah ja legale wapens is nooit erg om te hebben als SHTF natuurlijk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vault 101 Geplaatst: 5 november 2012 Delen Geplaatst: 5 november 2012 Een paar jaar wachten en dan nog eens goed overwegen of je niet beter kunt investeren in andere spullen zoals voedsel en water(filters). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kungfufox Geplaatst: 5 november 2012 Delen Geplaatst: 5 november 2012 Optie 1: Sluit je aan bij een meerderjarige Optie 2: Koop een blik bonen en ga op honkbal Optie 3: Heb geduld.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
n0viir Geplaatst: 5 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 5 november 2012 iedereen gaat uit van wapens xd.. maar ik bedoel vervoer want een fiets doet het hem niet, en bijvoorbeeld een mes maar alleen in de vorm van multitool en niet als steekwapen gebruik Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Jager Geplaatst: 5 november 2012 Delen Geplaatst: 5 november 2012 Fiets is naar mijn inziens het allerbeste vervoermiddel als alle wegen vol stilstaande auto's staan. En Voor je mes kijk je papa lief aan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
n0viir Geplaatst: 5 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 5 november 2012 ik heb een verlamt been dus als ik snel ergens heel wil word het al moeilijk. maar met survival messen moet er een meerderjarige mee en een rugtas is al snel te zwaar, wat raden jullie aan als overlevings plan? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
preppzh Geplaatst: 5 november 2012 Delen Geplaatst: 5 november 2012 ik heb een verlamt been dus als ik snel ergens heel wil word het al moeilijk. maar met survival messen moet er een meerderjarige mee en een rugtas is al snel te zwaar, wat raden jullie aan als overlevings plan? Gezien je gezondheidsprobleem zou ik zeggen dat een bug in de beste optie is. toevoeging: zonder BOL ben je tenslotte niet meer dan een vluchteling en zal je een makkelijke prooi zijn voor bendes en ander tuig. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
X-11 Geplaatst: 5 november 2012 Delen Geplaatst: 5 november 2012 BIL , thuis je voorraad opzetten en het daar uitzitten. je directe omgeving leren kennen, zit er vis? zit er wild? wat voor eetbare planten kan je er vinden? en volgens mij kun je een multitool gewoon kopen of bestellen, of zit daar tegenwoordig een leeftijdsgrens aan? zo ja dan wordt ik echt een ouwe zak hahaha. Als je het met een rugtas niet red dan is het niet slim om te doen. wil je toch weg kunnen, dan is een aanhanger achter je fiets misschien een idee, als dat lukt tenminste. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Jager Geplaatst: 5 november 2012 Delen Geplaatst: 5 november 2012 Eenin plaats van sparen voor een brommer sparen voor een scootmobiel of iets dergelijks. Voor een mes toch je.papa of een andere volwassene in je buurt lief aankijken. Deden we allemaal vroeger Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
eva1986 Geplaatst: 5 november 2012 Delen Geplaatst: 5 november 2012 Hoe minderjarig ben je? Want een brommobiel kun je gewoon met een bromfietscertificaat rijden! (kosten hetzelfde als een goede occasion) Je hebt een dak boven je hoofd, kunt wat spullen meenemen en rijdt 45 km/h. Als je nog thuiswonend bent, zou ik voor een mes sowieso even met je ouders overleggen. Als je er wel via een omweg aan kunt komen, en je ouders weten van niets... Zouden ze het vinden dan zit je denk ik in de problemen! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Holbewoner Geplaatst: 5 november 2012 Delen Geplaatst: 5 november 2012 iedereen gaat uit van wapens xd.. maar ik bedoel vervoer want een fiets doet het hem niet, en bijvoorbeeld een mes maar alleen in de vorm van multitool en niet als steekwapen gebruik Multitools kan je gewoon bestellen bij kampeer/outdoorwinkels, de welbekende boekenverkoper, je weet wel, die dikke, heeft ze zelfs. Fiets is inderdaad wel een ideaal bug-out voertuig, geen brandstof nodig e.d. Neem trouwens aan dat je in geval van SHTF evengoed wel met je ouders mee mag toch? Die hebben wel een auto toch? Mijn advies is om te beginnen met bug-in preps. Kijk eens rond naar een waterfilter, noodverlichting, verwarming voor als de CV uitvalt, en begin met het vergaren van kennis over bijvoorbeeld voedsel verbouwen, voedsel bewaren e.d. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kans Geplaatst: 5 november 2012 Delen Geplaatst: 5 november 2012 Hoi noviir, Heb je een locatie, bol, in gedachte? Dus wat is je eind doel van de verplaatsing en is zoals al genoemd, een bugin niet meer voor de hand? Wat is het doel voor het mes, heb je bv niet meer aan een klein bijltje? Een goed keukenmes is ook heel bruikbaar, niet zo stoer als een 'survival' mes en iets kwetsbaarder omdat het blad meer op snijden is gericht dan op sterkte, maar verder? Vraag even aan je ouders of je een keukenmes mag en als dat mag ga naar een keuken zaak en vraag advies voor een goed keukenmes, het is voor je moeder een kado dus vraag of ze het inpakken, wedden dat ze niet moeilijk doen (uhmm dat is als je niet extreem jong bent....) Koop een lap leer bij de schoenmaker bv, zo'n oude schooltas is daar ook perfect voor, en maak je eigen meshouder, leer je meteen bruikbare vaardigheden aan, ik deed dit ook op mijn 14e en kwam er dus toen al achter dat moeders maaimachine daar niet geschikt voor was! Hoop dat je er iets aan hebt... Grt Kans Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Communicator Geplaatst: 5 november 2012 Delen Geplaatst: 5 november 2012 is dit onderwerp sowieso bespreekbaar met je ouders? dat zou jou al een hoop kopzorgen schelen! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
n0viir Geplaatst: 5 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 5 november 2012 jullie geven wel goede info, dank julliewel en wat is een BOL? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
preppzh Geplaatst: 5 november 2012 Delen Geplaatst: 5 november 2012 jullie geven wel goede info, dank julliewel en wat is een BOL? BOL = Bug Out Location, een plek anders dan je huis waar je in geval van SHTF naartoe kan gaan. Hier een woordenlijst met meer prepperjargon : http://preppers.nl/forum/threads/676-Lijst-met-preppers-afkortingen-(glossary) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
n0viir Geplaatst: 5 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 5 november 2012 thx:) deze heeft me erg veel geholpen xd ik kende tot nu toe bijna niks Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hobbyboerin Geplaatst: 5 november 2012 Delen Geplaatst: 5 november 2012 met je ouders er over praten jol Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
n0viir Geplaatst: 5 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 5 november 2012 ouders vinden het preppen onzin en een verspilling van tijd en geld.. maar ik vind het geen onzin en wil me er op in zetten Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.