Nonkel Jones Geplaatst: 17 januari 2013 Delen Geplaatst: 17 januari 2013 Van de week eens in de Turkse supermarkt kijken. Heb al 24 x 500gr. ingeblikt brood besteld en wat is daar nou lekkerder op dan ingeblikte kaas? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Davena Geplaatst: 17 januari 2013 Delen Geplaatst: 17 januari 2013 Van de week eens in de Turkse supermarkt kijken. Heb al 24 x 500gr. ingeblikt brood besteld en wat is daar nou lekkerder op dan ingeblikte kaas? Deze had ik ook al bij de toko gekocht, maar deze is ook te koop bij de Jumbo zag ik laatst... 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nonkel Jones Geplaatst: 17 januari 2013 Delen Geplaatst: 17 januari 2013 Bedankt Lotte, Ik ga eerst de halalwinkel in, daarna kan ik altijd nog naar de Jumbo. Verrassend trouwens wat die Turken verkopen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lucardi Geplaatst: 18 januari 2013 Delen Geplaatst: 18 januari 2013 Je kan makkelijk kaas invriezen en deze voor later gebruik consumeren. Is dus lang houdbaar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nonkel Jones Geplaatst: 30 januari 2013 Delen Geplaatst: 30 januari 2013 Kom net terug van de plaatselijke Turkse supermarkt en alle achttien(!) soorten kaas in blik zijn houdbaar bij een maximale temperatuur van 6 graden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dreutel Geplaatst: 30 januari 2013 Delen Geplaatst: 30 januari 2013 Je kan makkelijk kaas invriezen en deze voor later gebruik consumeren. Is dus lang houdbaar. Invriezen is bij mij niet hetzelfde als lang houdbaar, :-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mandy Lifeboats Geplaatst: 30 november 2015 Delen Geplaatst: 30 november 2015 Laatst heb ik weer eens rondgekeken bij Conserva en zag dat ze nu zowaar gevriesdroogde kaaspoeder hebben. Leuke aanvulling voor de voorraadkast leek me, als kaasliefhebber. Geprobeerd heb ik het nog niet, maar alleen het idee dat het in huis is is al lekker ;-) -Edit: misschien wel handig on erbij te schrijven dat ze de houdbaarheid 5 jaar garanderen. Daar ging het dus om. Sorry, 't is al laat - 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wildemossel Geplaatst: 1 december 2015 Delen Geplaatst: 1 december 2015 Maar heeft iemand dat ingeblikte brood of kaas al eens geproefd? Het moet wel een beetje te doen zijn zeg maar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Peerke Geplaatst: 5 maart 2020 Delen Geplaatst: 5 maart 2020 Ik laat mijn blokken kaas door de plaatselijke kaasboer vacumeren. Dan zijn ze echt wel lang houdbaar en ik altijd wel wat kaas op voorraad. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 5 maart 2020 Delen Geplaatst: 5 maart 2020 37 minuten geleden, Peerke zei: Ik laat mijn blokken kaas door de plaatselijke kaasboer vacumeren. Dan zijn ze echt wel lang houdbaar en ik altijd wel wat kaas op voorraad. Ik ook en je kunt natuurlijk ook een hele kaas kopen. Ik hou bijv van kaas die minimaal 2 jaar, liefst 3 oud is. Dus kopen als deze nog jong of belegen is en op de plank houden. Eenmaal aangebroken gelijk grote stukken vacumeren. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cord Geplaatst: 9 maart 2020 Delen Geplaatst: 9 maart 2020 Hier een kaasliefhebber, vooral oude pittige wat harde kaas. Ik ben aan het afwegen om een paar hele kazen te kopen en probeer uit te zoeken wat de beste manier is om deze te preserveren. In de kelder leggen en regelmatig omdraaien lijkt het simpelste, maar mijn kelder is vochtig, ik ben bang dat dat geen gunstig klimaat is voor kaas. Mogelijk ga ik binnenkort een grote vrieskist aanschaffen, dit schijnt ook een mogelijkheid te zijn, vooral hardere kaassoorten zijn goed in te vriezen lees ik. ik neem aan dat je dan de kaas eerst in stukken snijdt en vacumeerd? Ik houd me aanbevolen voor tips. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Simurgh Geplaatst: 9 maart 2020 Delen Geplaatst: 9 maart 2020 Ik heb ooit een hele jonge kaas gekocht. Hier hebben we een punt uit gesneden en daarna om en om een punt vanaf gesneden. Toen ik hem kocht was hij komt, na 3 maanden was hij op en was oud. Gelukkig liefhebbers in huis elke variant.Weet bewaarde hem in de meterkast, dus donker, frisser van in de huiskamer maar niet mega koud. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cord Geplaatst: 9 maart 2020 Delen Geplaatst: 9 maart 2020 Onze meterkast was laatste zomer wel boven de 30 graden, denk dat de kaas dan wegdrijft. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Simurgh Geplaatst: 10 maart 2020 Delen Geplaatst: 10 maart 2020 Dat is jammer, dat is geen optie dan inderdaad. Heb je een kruip kelder? Daar bewaren in afgesloten doos. Soort mega vershouddoos in een geïmproviseerde koelkast. Dan houd je de kaas koel en vrij van vocht en ongedierte. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cord Geplaatst: 10 maart 2020 Delen Geplaatst: 10 maart 2020 Ja ik heb een kelder, maar zoals ik al schreef mijn kelder is vochtig. Of grote doos, luchtdicht een oplossing zou zijn? Ik betwijfel dat toch wel, overal lees je dat kazen gewoon op een plank liggen. Want ik heb het hier dus over een hele kaas,u een zogenaamd wiel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Hermanusb Geplaatst: 10 maart 2020 Delen Geplaatst: 10 maart 2020 Ik pruim echt geen oude kaas. mijn kaas komt net onder de koe vandaan, hoe jonger hoe beter zeg maar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Olivier64 Geplaatst: 10 maart 2020 Delen Geplaatst: 10 maart 2020 (aangepast) Ik bestel mijn kaas altijd bij Hoogendoornkaas.nl. Zij versturen het vacuüm verpakt. 10 maart 2020 aangepast door Olivier64 Foutje gemaakt 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Peerke Geplaatst: 10 maart 2020 Delen Geplaatst: 10 maart 2020 Smeerkaas bij Aldi. Houdbaar tot minstens augustus dit jaar. Morgen ga ik naar de kaasboer om eens wat te vacumeren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Oma Miet Geplaatst: 18 januari 2021 Delen Geplaatst: 18 januari 2021 https://www.dauerbrot.de/12x-gouda-kaese-200g Ik heb hier een aantal blikjes kaas gekocht. De houdbaarheid wordt gegarandeerd voor minimaal 10 jaar. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.