Chinaka Geplaatst: 5 november 2012 Delen Geplaatst: 5 november 2012 Bij Doomsday preppers was er een vrouw die jonge blokken kaas kocht en deze vervolgens doopte in een pan met hete was. Dit leerde zij haar buurvrouw in de betreffende aflevering. Kaas kon volgens haar meerdere jaren goed blijven. Greener Wordt heel veel gedaan in Amerika. Daar wordt dat verkocht als red cheese wax. Groetjes Chin Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Prepzel Geplaatst: 5 november 2012 Delen Geplaatst: 5 november 2012 Wordt heel veel gedaan in Amerika. Daar wordt dat verkocht als red cheese wax. Groetjes Chin Laatst zo'n edammer kaas gekocht bij de Aldi, de was die daarop zat heb ik bewaard, wilde proberen m om te smelten om te kijken of opnieuw äflakken" lukt. (zal t zeggen als t zover is). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Chinaka Geplaatst: 5 november 2012 Delen Geplaatst: 5 november 2012 Laatst zo'n edammer kaas gekocht bij de Aldi, de was die daarop zat heb ik bewaard, wilde proberen m om te smelten om te kijken of opnieuw äflakken" lukt. (zal t zeggen als t zover is). Je kan ook gewoon wax ( noemt dat was?) gebruiken hoor het gaat er maar om dat kaas wordt afgesloten van de lucht. Ik vraag mij af of dat ook kan bij andere soorten dan harde kaas. Groetjes Chin Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Prepzel Geplaatst: 5 november 2012 Delen Geplaatst: 5 november 2012 hoi, cool, test ook graag even de worstjes uit het worstpakket ik heb een oogje op die biologische gehakt vleeswaren daar had willen quoten: bezoek het (inofficiele) preppers IRC kanaal etc etc...hoe doe ik dat zilver? (blont ja...) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mandy Lifeboats Geplaatst: 5 november 2012 Delen Geplaatst: 5 november 2012 Die heb ik net besteld, samen met nog wat andere etenswaren. Wou ze eerst even testen voor ik daadwerkelijk grotere hoeveelheden ga bestellen. Ik hoop ze deze week binnen te krijgen en zal de review hier posten. Hoi @Ghost, zal er vast wel snel zijn. Een paar maanden terug had ik op zaterdag iets besteld en maandag was de bestelling er al, die lui zijn supersnel! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Ghost Geplaatst: 5 november 2012 Delen Geplaatst: 5 november 2012 Hoi @Ghost, zal er vast wel snel zijn. Een paar maanden terug had ik op zaterdag iets besteld en maandag was de bestelling er al, die lui zijn supersnel! Klopt, kreeg vandaag de mail dat de betaling binnen was, zal het morgen wel krijgen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Redhotchiliprepper Geplaatst: 6 november 2012 Delen Geplaatst: 6 november 2012 " kaas" die lang houdbaar is ( die nu in de winkel liggen zijn een jaar houdbaar" is de zwitserse strooikaas. Ik persoonlijk vind het ranzig, maar als je niks beters hebt zal het vast goed te eten zijn. Wat betreft de panir die eerder in dit topic werd genoemd, die is ook makkelijk zelf te maken. Het enige wat je nodig hebt is citroensap en volle melk. Schijnt zelfs met van die UHT melk te moeten lukken, maar heb dat nooit uitgetest. http://www.heiligekoe.info/index.php?recipe=1&ind=2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Loesje1980 Geplaatst: 4 december 2012 Delen Geplaatst: 4 december 2012 ik heb vandaag aantal potjes feta op lekkere kruidenolie toegevoegd aan de voorraad, niet eindloos houdbaar maar wel lang. niet echt iets voor op brood maar wel lekker voor door de pasta of door een salade Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Davena Geplaatst: 7 december 2012 Delen Geplaatst: 7 december 2012 Bij Doomsday preppers was er een vrouw die jonge blokken kaas kocht en deze vervolgens doopte in een pan met hete was. Dit leerde zij haar buurvrouw in de betreffende aflevering. Kaas kon volgens haar meerdere jaren goed blijven. Greener @Chinaka en @Greener Lees toevallig net dit artikel waarin staat dat dit niet zonder gevaar is... http://preparednessadvice.com/uncategorized/the-hazards-of-cheese-waxing/#.UMJyvOThKSo Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greener Geplaatst: 8 december 2012 Delen Geplaatst: 8 december 2012 @Chinaka en @Greener Lees toevallig net dit artikel waarin staat dat dit niet zonder gevaar is... http://preparednessadvice.com/uncategorized/the-hazards-of-cheese-waxing/#.UMJyvOThKSo Ik heb het gelezen. Inderdaad iets om ons meer in te verdiepen! Greener Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nonkel Jones Geplaatst: 17 januari 2013 Delen Geplaatst: 17 januari 2013 Stel ik koop bij de AH een stuk jonge kaas in plastic vaccuumverpakking. Rijpt dat na, wordt dat op den duur belegen kaas als ik het in ongeopende verpakking ongekoeld bewaar? Moet ik me iets van de tht aantrekken? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Riesie Geplaatst: 17 januari 2013 Delen Geplaatst: 17 januari 2013 Kaas is in principe oneindig houdbaar. Alleen door de rijping verandert de smaak en textuur. Houdbaarheid is dan ook geen goed begrip. Er kan beter gesproken worden over een rijpingsproces van jong tot overjarig. Hoe ouder, hoe pittiger en droger. Probleem is de vacuum verpakking, hier zit altijd wat lucht en ook vocht in waardoor je schimmel kunt krijgen. Beter is gewoon onverpakte kaas (een wiel of bol) Wat doe je nu als er schimmel op de kaas zit? Deze schimmel veeg je bij een onaangebroken (bv bij een ponds of kilo kaas) gewoon er af. Dit heeft geen invloed op de smaak en kwaliteit van de kaas. Oma-tip van voor de oorlog. Kaas donker en koel opslaan. En wrijf de buitenkant in, doe een beetje azijn op het doekje, dit remt de schimmelgroei. Is de kaas wel aangebroken dan snij je het schimmelgedeelte er uit, ook hierbij heeft de schimmel geen invloed op de smaak en kwaliteit van de kaas. http://www.kleine-kazenboerderij.com/informatie-over-kaas.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Simurgh Geplaatst: 17 januari 2013 Delen Geplaatst: 17 januari 2013 Wij doen al twee grote 13 kilo kazen lang met hele kaas, dit gaat heel prima. Tip: als je je eerste punt snijd, neem een klein breed stukje, dan zijn de blootgestelde zijden niet te groot en dus word hij minder snel oud of zelfs schimmel. Vervolgens om en om afsnijden. O en tenslotte, boeren kaas is gezonder en natuurlijker. Voor de markten/wet weet ik even niet meer, moet er een minimum conserveer middel en zout zitten in normale kaas, boeren kaas heeft die verplichting niet. Ik weet niet honderd procent zeker dat het zo zat, dus als iemand kan aanvullen graag. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Bushmaster Geplaatst: 17 januari 2013 Delen Geplaatst: 17 januari 2013 @Nonkel_Ries, wij hebben ooit eens rantsoenen gekregen in het buitenland die 15 jaar oud waren. Nood aan de man, dus dat was het voer wat we hadden. Maar de kaas die daar in zat was (alhoewel keihard) prima te eten. Niemand van het peloton ziek. Dus ja, goed te doen ook na 15 jaar over de datum. Grt, Bush Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nonkel Jones Geplaatst: 17 januari 2013 Delen Geplaatst: 17 januari 2013 http://www.kleine-kazenboerderij.com/informatie-over-kaas.html Die link, wc-eend over wc-eend, had ik ook al gevonden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nonkel Jones Geplaatst: 17 januari 2013 Delen Geplaatst: 17 januari 2013 Wij doen al twee grote 13 kilo kazen lang met hele kaas, dit gaat heel prima. . Ik wil eigenlijk liever geen hele grote kazen kopen. Wel bedankt! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nonkel Jones Geplaatst: 17 januari 2013 Delen Geplaatst: 17 januari 2013 @Nonkel_Ries, wij hebben ooit eens rantsoenen gekregen in het buitenland die 15 jaar oud waren. Grt, Bush Wat was dat voor kaas? Ik zoek eigenlijk een methode om fabriekskaas te bewaren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Bushmaster Geplaatst: 17 januari 2013 Delen Geplaatst: 17 januari 2013 Wat was dat voor kaas? Ik zoek eigenlijk een methode om fabriekskaas te bewaren. Stond altijd belegen Edammer kaas op de verpakking. En altijd in een conservenblik, dus ja dat blijft wel heel lang goed. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nonkel Jones Geplaatst: 17 januari 2013 Delen Geplaatst: 17 januari 2013 En altijd in een conservenblik, dus ja dat blijft wel heel lang goed. Geconserveerd. Maar waar vind je zoiets voor een democaratisch prijsje. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Bushmaster Geplaatst: 17 januari 2013 Delen Geplaatst: 17 januari 2013 Geconserveerd. Maar waar vind je zoiets voor een democaratisch prijsje. Zie het nog wel eens bij de Jumbo staan. En google geeft aan dat diverse camping shops het ook hebben. http://www.google.nl/search?q=kaas+in+blik&hl=nl&safe=off&sa=X&tbo=u&tbm=isch&source=univ&ei=OuX3UMjbILKX0QW__IDYDg&ved=0CC8QsAQ&biw=1259&bih=642 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nonkel Jones Geplaatst: 17 januari 2013 Delen Geplaatst: 17 januari 2013 Kaas uit blik! Ik ga het in de gaten houden. Kampeerseizoen... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Davena Geplaatst: 17 januari 2013 Delen Geplaatst: 17 januari 2013 Aan de Mods @Communicator @Kungfufox of @Dr.Prepper samenvoegen met deze? http://preppers.nl/forum/threads/2503-Lang-houdbare-kaas?highlight=kaas+blik Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kungfufox Geplaatst: 17 januari 2013 Delen Geplaatst: 17 januari 2013 Aan de Mods @Communicator @Kungfufox of @Dr.Prepper samenvoegen met deze? http://preppers.nl/forum/threads/2503-Lang-houdbare-kaas?highlight=kaas+blik Als het goed is komen deze nu samen te staan binnen een dag merci voor de mention. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Davena Geplaatst: 17 januari 2013 Delen Geplaatst: 17 januari 2013 Als het goed is komen deze nu samen te staan binnen een dag merci voor de mention. Graag gedaan! Noem er altijd minimaal 2/3 dan is er vast wel eentje online... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dreutel Geplaatst: 17 januari 2013 Delen Geplaatst: 17 januari 2013 Die Zwitserse strooikaas is naar mijn ervaring ook buiten de koelkast prima jaren houdbaar. http://www.kaasuitholland.com/WebRoot/Pins/Shops/09020213/499B/D6BA/8615/8940/4115/5360/9702/8291/zwitsersestrooikaas.jpg Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.