zilver Geplaatst: 27 oktober 2012 Delen Geplaatst: 27 oktober 2012 De muizen komen weer naar binnen met dit koude weer, vooral op boerderijen kan je hier last van krijgen, die wil je niet bij je prepper voorraad. Wat erg goed werkt zijn standaard muizenvalletjes met een stukje droge taaie kaas korst waar je een beetje Aioli op smeert. er zit dan binnen 10 minuten iets in je val. (indien er muizen zitten in die ruimte) Om onnodig lijden te voorkomen, plaats de val zo dat ze er met hun nek of hoofd in komen (een muis komt vaak van de wand/rand/plint kant af aan gelopen) Half levende muizen kan je met een schoen doden of door de klem op hun nek/hoofd te laten afgaan. Als je een tuin hebt kan je de dode muizen op een wei paal aan de rand van je grond neer leggen ze zullen dan binnen een dag door aaseters (ekster kraai buizerd etc) worden opgepeuzeld. Was je handen na het aanraken van de vuile vallen of muizen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lion Geplaatst: 27 oktober 2012 Delen Geplaatst: 27 oktober 2012 getver, ik heb muizenvalletjes waar je ze levend mee kan vangen en dan laat ik ze in de buurman z'n tuin weer eruit. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
zilver Geplaatst: 27 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 27 oktober 2012 Als dat voor jou werkt lion is dat prima, alles is beter dan gif. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Ghost Geplaatst: 27 oktober 2012 Delen Geplaatst: 27 oktober 2012 Of gewoon je levensmiddelen die in karton zitten opslaan in plastic bakken met deksel. Opbergboxen: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
zilver Geplaatst: 27 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 27 oktober 2012 Ja dat doe ik zowiezo Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
OmeDries Geplaatst: 27 oktober 2012 Delen Geplaatst: 27 oktober 2012 Je moet muizen niet zien als vijanden van je prepper-voorraad. Je moet ze vangen en dan inblikken om zo je prepper-voorraad te vergroten! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roeier Geplaatst: 27 oktober 2012 Delen Geplaatst: 27 oktober 2012 Opbergboxen en katten. Meer heb je eigenlijk niet nodig. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mandy Lifeboats Geplaatst: 27 oktober 2012 Delen Geplaatst: 27 oktober 2012 Aanhanger van de @Roeier methode. Werkt ook goed met mieren, muggen, vliegen en ander gespuis ;-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 27 oktober 2012 Delen Geplaatst: 27 oktober 2012 Muizen zijn schattige beestjes die helaas ernstige ziektes kunnen overdragen. Het is dus zeker zaakze uit je huis en voorraad te houden. Je kunt ook gewoon een kat nemen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Jager Geplaatst: 27 oktober 2012 Delen Geplaatst: 27 oktober 2012 Hahahahah........... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast IsaBo Geplaatst: 27 oktober 2012 Delen Geplaatst: 27 oktober 2012 Ik raak helemaal in paniek als er ergens in mijn huis een muis of muizen zouden zitten. Gelukkig weten alle muizen in de buurt dat ze bij ons niet binnen moeten komen want een onmiddellijke dood is het gevolg. Hoe? Zes katten en een kruising JackRussel/Basenji ruiken elke muis of ander ongedierte. Vier van de katten en de hond doden elke muis, rat, mol, kip, vogel (zelfs grote watervogels) zonder er zelfs maar mee te spelen. Echter een huisdier die rondloopt bij je opgeslagen voedsel is niet erg hygienisch. Daarom is het het handigst elk gat in je huis te dichten met pur waar ijzerdraad in verwerkt zit en je eten in plastic te bewaren. Het dierenvoer bijvoorbeeld bewaar ik buiten in die grote blauwe tonnen. Zoals deze: http://tuin-terras.marktplaats.nl/regentonnen/608745073-blauwe-regen-ton.html?return=eJwdzctugzAQheF3iRR2wTYJuRihKnkTC6bBwoxHnkGtGuXdM3T3%2FWdzgnf%2BFb3t2DfW%2Bh1DKMPUTSLkjZkzAdZLKLNQCkG4xmSIjawRD4AHgVICmwJPQMmIgGZw1%2FZWT7Kkr9%2FUu2rkXvL%2BeHf74yO5DdfTZXPz7%2Fa2WdR%2FkZT8PbKGirbRKhbd77guUOKgOf9o6pkyc1Q3FdHa24oyy5BH6M%2Ft6bzr3h99j0TQ&df=1&fta=eNot0UtuxCAMBuC7sJg1Nm%2BjuUKvMOIR2qiZSVQybdSqdy%2BQrvhkGQM%2FgQz9VLLEnh%2FL7TMslflKjhM7litccr3uK4FfgMBK4xdsq3J%2B2el73nwtuZLfduL%2BvtHjeZ8%2B5uTfv2hfH36tM%2BFl255XftnWuqc1T1etpO4nSGJbeJ2Yn9v0SoLYnMfRgitiIgarMuZDxMhzcaLBxRILdOQy2XCgVBYxqQ7DkfMOmSenG2QQk7IdNmoDZ8XIaQALmBPcxQHIfPSoqPjoQdChNAiRk0sNWCIkPMFlGXCgzorJsqM1QOqTwRqwfSBoF8cNwepi%2Bi6ecgh2QMfJnBU5tnNnJY8DgNYdKErUPGOHilnLDpE4io72cqM72k0t9uSghbivW8j1tkyP1%2F2thyv7bxK7h%2BPW824RZ8JWQ2Lhi%2FmXf34yH4jTz%2B%2FvH8t1mfI%3D&fta_ind=9&fs=1 Ik heb er enkele jaren geleden 6 voor een tientje per stuk gekocht. Er zitten zelfs ringen bij zodat ze hermetisch afgesloten kunnen worden. Alhoewel niet nodig want ook zonder ringen komt er absoluut geen water of muis in. Een goede manier om je voedsel of water buiten of in een schuur te bewaren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Advivo Geplaatst: 27 oktober 2012 Delen Geplaatst: 27 oktober 2012 Muizen zijn lievvv ... 's Winters laat ik altijd de voordeur open staan om onze knagende vriendjes een warm onderdak te bieden. Ik ben ze momenteel kunstjes aan het leren. Alleen de buurt wordt gek van me, als ik ze 's avonds met mijn dwarsfluit door de straten paradeer. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast IsaBo Geplaatst: 27 oktober 2012 Delen Geplaatst: 27 oktober 2012 Muizen zijn lievvv ... 's Winters laat ik altijd de voordeur open staan om onze knagende vriendjes een warm onderdak te bieden. Ik ben ze momenteel kunstjes aan het leren. Alleen de buurt wordt gek van me, als ik ze 's avonds met mijn dwarsfluit door de straten paradeer. Haha. Foto graag. :-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
TyrionLannister Geplaatst: 27 oktober 2012 Delen Geplaatst: 27 oktober 2012 Katten vinden niets leuker dan muizen vangen en ze dan trots aan jou te presenteren. http://en.wikiversity.org/wiki/Why_cats_present_dead_mice_to_their_owners Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 27 oktober 2012 Delen Geplaatst: 27 oktober 2012 Letop dat muizen en meeste ratten door kunstof boxen heen kunnen knagen! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Richard Friesland Geplaatst: 27 oktober 2012 Delen Geplaatst: 27 oktober 2012 Mijn kat, haar specialiteit is gevogelte bij voorkeur musjes maar is dol op muizen en kan er de hele dag mee spelen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
zilver Geplaatst: 27 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 27 oktober 2012 mijn lievertje, ze is in principe zelfvoorzienend, maar ik voer haar nu en sindsdien kiest ze voor het gemak, maar vroeger kwam ze met vanalles aanzetten van konijnen tot vleermuizen, en muizen, die kwam ze dan snachts "schedeltje kraken" naast mijn bed lol [ATTACH=CONFIG]1242[/ATTACH] Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mandy Lifeboats Geplaatst: 27 oktober 2012 Delen Geplaatst: 27 oktober 2012 Ahhh, wat een schattige muizenvangers.... knuf voor deze dames ;-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
retgals Geplaatst: 27 oktober 2012 Delen Geplaatst: 27 oktober 2012 Let op als je muizen hebt dan ligt er ook hun uitwerpselen op een plek die je niet verwacht. Van die muizenkeutels kan je erg ziek worden,Met name longproblemen. Zelfde geld ook voor duiven stront. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fluitketel Geplaatst: 27 oktober 2012 Delen Geplaatst: 27 oktober 2012 Kwam deze tegen Vond hem wel een beetje toepasselijk. Maar goed daarom heb ik besloten al mijn prep spullen in dozen te stoppen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Advivo Geplaatst: 27 oktober 2012 Delen Geplaatst: 27 oktober 2012 Maar goed daarom heb ik besloten al mijn prep spullen in dozen te stoppen. ... want dozen zijn een onneembare barrière voor muizebeesten ??? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fluitketel Geplaatst: 27 oktober 2012 Delen Geplaatst: 27 oktober 2012 nee dat zeker niet. maar mijn mijn 4 katten op wacht en een hamster aan de zijlijn verwacht ik niet dat er een muis hier het huis onveilig gaat maken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepperpappa Geplaatst: 27 oktober 2012 Delen Geplaatst: 27 oktober 2012 Zou je muizen kunnen eten? Vast wel na flink verhitten maar waarschijnlijk niet veel vlees. Prep-technisch zou het in een SHTF wel als een goede aas kunnen dienen voor grotere dieren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Advivo Geplaatst: 28 oktober 2012 Delen Geplaatst: 28 oktober 2012 nee dat zeker niet. maar mijn mijn 4 katten op wacht en een hamster aan de zijlijn verwacht ik niet dat er een muis hier het huis onveilig gaat maken Maar het feit dat de hamster nog in leven is, spreekt dan weer ten nadele van de vier katten ... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Limburg-Zuid Geplaatst: 28 oktober 2012 Delen Geplaatst: 28 oktober 2012 Muizen eten lijkt mij trouwens ook niet zo smaakvol En is volgens mij ook niet echt goed voor je gezondheid. Hebben idd heel veel bacterien en parasieten bij zich. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.