carsten888 Geplaatst: 29 augustus 2012 Delen Geplaatst: 29 augustus 2012 Ik heb net een leuk projectje afgerond dat ik even met jullie wil delen. In geval van SHTF wil ik regenwater opvangen in onze badkuip. In de regenafvoer zit een verloop stukje. Dat tussenstukje kan ik in een handomdraai vervangen met een eigen geknutselt tussenvoegsel. Het is een plastic bakje met een gat erin. In dat gat zit een tuinslang koppelstuk vastgezet. De tuinslang gaat door het raam de badkamer in, naar het bad. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harkonen Geplaatst: 29 augustus 2012 Delen Geplaatst: 29 augustus 2012 Mooi McGyver werk! Geen omkijken naar zo te zien Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kungfufox Geplaatst: 29 augustus 2012 Delen Geplaatst: 29 augustus 2012 Goed bezig! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mrsjones Geplaatst: 29 augustus 2012 Delen Geplaatst: 29 augustus 2012 geweldig, slim en simpel Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
backschless Geplaatst: 29 augustus 2012 Delen Geplaatst: 29 augustus 2012 Ziet er goed uit zeer slim. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JohnVonSchutz Geplaatst: 29 augustus 2012 Delen Geplaatst: 29 augustus 2012 Inspirerend, thx. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
preppie&kokkie Geplaatst: 30 augustus 2012 Delen Geplaatst: 30 augustus 2012 Heb je er een filter tussen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
carsten888 Geplaatst: 30 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 30 augustus 2012 Heb je er een filter tussen? Goeie vraag. Op het dak is een blader filter en om de onderkant van de overloop zal ik een stukje panty kunnen aanbrengen als primair filter. Ik heb een regenton en gebruik daar ook zo'n gaasje over een koppelstuk om troep en slakken uit de regenton te houden. Elke paar maanden even leeg kloppen en 1x per jaar vervangen. Dat werkt prima. Het grijswater in bad kan daarna gefiltert worden voor consumptie. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kans Geplaatst: 30 augustus 2012 Delen Geplaatst: 30 augustus 2012 Goed idee, wel een risico dat na een nacht regen je bad te klein blijkt te zijn, dus zorg dat je een overloop hebt die goed werkt, is standaard op de baden die ik ken? Ik zou zeker voor simpele filering gaan, hou zoveel mogelijk troep buiten. Het beste zou zijn om pas na 30 min regen te gaan aftappen, dan is de meests troep van je dak en goot gespoeld! Dat is iets wat ik nog niet mechanisch heb kunnen automatiseren.. Grt Kans Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
preppie&kokkie Geplaatst: 30 augustus 2012 Delen Geplaatst: 30 augustus 2012 Zijn voor weinig regenwaterfilters in de handel! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 31 augustus 2012 Delen Geplaatst: 31 augustus 2012 zulke dingen roepen is link posten Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
rescue Geplaatst: 8 november 2012 Delen Geplaatst: 8 november 2012 http://www.regenwater.com/gep/regenwater-opvangen/regenwaterfilters/regenwaterfilter Je kunt er in ieder geval spieken, waar je bij regenwater opvang op moet letten.. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 10 november 2012 Delen Geplaatst: 10 november 2012 erg leuk dank je Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.