frank1964 Geplaatst: 23 oktober 2012 Delen Geplaatst: 23 oktober 2012 Beste mensen, voor de aankomende kennismaking is het misschien handig om van elkaar een beetje te weten welke skills een ieder bezit. Van Dr3 weet ik het, navigeren. Chinook, kennis van eetbare en geneeskrachtige kruiden. Verder heb ik nog geen idee. Om zelf de aftrap te nemen, ik neem geen speciale skill mee, alleen mijn gezonde verstand en vermogen om situaties snel te overzien en analyseren. Natuurlijk kan ik vuur maken, hutten en onderkomens bouwen, veel planten herkennen, vissen, schieten, dus waarschijnlijk ook jagen, goed koken, maar dat zijn m.i dagelijkse skills. Grt Frank Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sureiscool Geplaatst: 27 oktober 2012 Delen Geplaatst: 27 oktober 2012 Ik kan overweg met de meeste luchtbuksen en (kruis)bogen en heb verder basiskennis van ehbo, eetbare planten, hutten bouwen, vissen, vuurmaken, net als jij eigenlijk frank Heb verder niet echt iets waar ik expert in ben of in uitblink, maar leer graag! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JohnVonSchutz Geplaatst: 28 oktober 2012 Delen Geplaatst: 28 oktober 2012 Ik heb zo een beetje het zelfde "probleem", ik kan heel veel maar niet iets waarvan ik zeg dat kan ik mensen leren op een bijeenkomst. Ik moet er even over nadenken hoe ik mijn steentje bij kan dragen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
puntmuts Geplaatst: 28 oktober 2012 Delen Geplaatst: 28 oktober 2012 EHBO en alles wat met eten te maken heeft, van groenten verbouwen tot wecken/drogen ed. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Prepzel Geplaatst: 28 oktober 2012 Delen Geplaatst: 28 oktober 2012 Kan leuk koken, weet een beetje van eetbare planten/kruiden een iets meer van inmaken/wecken en houdbaar maken van producten (zouten), zuurkool maken maar ook zeep maken... gruwelijk lekkere limoncello ;-) dat lukt me ook. Helaas geen echte survival skills, heb wel vorige maand geleerd een konijn te villen. (en het was gelukkig al dood). Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dR3 Geplaatst: 5 november 2012 Delen Geplaatst: 5 november 2012 Nog 1 die ik niet vaak tegenkom op dit forum (maar de meeste ex-scouts kennen dit wel): pionieren (met hout en touw bijv veldkeuken of toren bouwen), bijlen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
frank1964 Geplaatst: 29 november 2012 Delen Geplaatst: 29 november 2012 Met elkaar hebben we zo toch al wel wat leuke mogelijkheden. Het wecken en inmaken heeft zeker mijn interesse, dus we hebben zeker voer voor conversatie! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Learned Bear Geplaatst: 14 december 2012 Delen Geplaatst: 14 december 2012 Ik ben met name van de mentale prepp. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mrsjones Geplaatst: 14 december 2012 Delen Geplaatst: 14 december 2012 landbouw en voedstel,ook zeep maken ,oh ja ook de oudewets vrouwen dingen, brei,naie, borduren en slachten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wiener68 Geplaatst: 14 december 2012 Delen Geplaatst: 14 december 2012 Ik kan nog helemaal niks. Koken is niks, en de rest is ook niks. Maar aldoende leert men. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Prepping76 Geplaatst: 17 mei 2013 Auteur Delen Geplaatst: 17 mei 2013 Ik ben redelijk creatief en een 'doener'. Kan niet stilzitten en wil altijd vooruit vooruit met het gezamenlijke doel. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten