RedPill Geplaatst: 5 augustus 2012 Delen Geplaatst: 5 augustus 2012 Ben zelf nu nog van mening dat een echte BOL in Nederland niet bestaat. Er zijn zoveel eisen waaraan een BOL moet voldoen en één van mijn grootste stuikelblokken is: onzichtbaarheid. Ik vind Nederland te klein om een BOL te kunnen hebben en vooral onderhouden. Begrijp me niet verkeer want JA het klimaat is zeer geschikt en vruchtbare grond is er zat. Maar zolang er 17miljoen mensen rondlopen op dit kleine lapje grond is mijn mening nu nog dat een veilige BOL niet bestaat in NL. Zou graag reacties willen lezen die mij mijn mening kunnen laten herzien. (ja een virus oid dat de populatie met 95% zal latennkrimpen is idd een reden om anders te gaan denken over een BOL in NL) RedPill Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kans Geplaatst: 5 augustus 2012 Delen Geplaatst: 5 augustus 2012 Natuurlijk kan een bol in Ned. Of het ideaal is, dat is wat anders. Ik denk dat zelfs een bol in australie in de middel of nowhere per ongeluk ondekt kan worden. Ondekt worden is ook niet zo erg, even heel flauw er komt net een dokter voorbij als je ziek bent en die helpt je ook nog..... Een bol is oa. Om te voorkomen dat je erg opvalt en dus zeker ongewenst bezoek krijgt. Of dat het een eerste buffer is tussen de stadsbewoners die na een paar dagen weken vanzelf omvallen. Dus zoiets kan, is niet makkelijk, in Nederland. Als je een oude bunker hebt die je goed kunt vergrendelen of en er onbewoonbaar uit ziet dan kan je daar wellicht wel die week weken uitzingen? Ik kan me niet voorstellen dat een hongerig dorstig iemand met een hamer een bunker gaat staan openhakken. En als je pech hebt iemand met explosieven of gifstoffen enz die jou wil uitmoorden met de kans op wat te eten of drinken dan helpt waarschijnlijk niks of je moet hem eerder kunnen uitschakelen..... Een goede bol is veel beter dan een gewoon huis, beter afgelegen, beter passieve verdediging beter verborgen, en als je dan ook nog actieve verdediging hebt en een 24 uurs wacht enz dan ben je toch wel goed af? Daarna is een bol in bv frankrijk al weer beter en uiteidelijk kom je dan uit op iets als een amish gemeenschap in australie als ultieme shtf survival plan. Grt Kans Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
RedPill Geplaatst: 5 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 5 augustus 2012 Bedankt voor je reactie. Voor korte termijn zou je zelfs wat weken/maanden in een geprept appartement kunnen zitten tot het volk buiten zichzelf heeft gedecimeerd. Maar waar het mij om gaat is lange termijn. Dus een leven opbouwen op je BOL in een compleet nieuwe wereld zonder gezag of wetten (ten minste voor de eerste jaren niet). Aangezien een bunker ( met grond ) er voor 99,99% van de mensen in NL er niet in zit zie ik nog geen echte BOL voor mogelijk in NL. Hoop op nog meer reacties die mij kunnen weerleggen. RedPill Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kans Geplaatst: 5 augustus 2012 Delen Geplaatst: 5 augustus 2012 Je hebt twee basis scenarios. Een, eea valt mee na dagen weken komt alles langzaam op gang en we gaan verder. Twee, eea escalleerd na dagen weken, de populatie decimeerd en we gaan terug naar het jaar?? Het is in eerste instantie van belang die eerste fase van escalaries en decimatie te overleven, dan vallen het snelste en de meeste slachtoffers. Daarna zal je inventieve geest en geluk van groter belang zijn dan spullen en bol. Alles zal kapot gaan op den duur, ik geloof er niks van dat je alles zelf kunt, dus wat jij kunt en wie je 'toevallig' tegen komt zal veel belangrijker zijn op lange termijn. Grt Kans Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pathfinder Geplaatst: 5 augustus 2012 Delen Geplaatst: 5 augustus 2012 Dat kom ik steeds weer tegen in allerlei topics: het besef dat je in je eentje best de meeste rampen en een eerste fase van totale anarchie kunt overleven maar dat je voor de lange termijn anderen nodig hebt. Ooit is je voedsel/medcijnen/munitie/brandstof/reserve-onderdelen enzovoort, op. Een tijdje leegstaande gebouwen plunderen levert ook nog wel eens wat op maar ook dat houdt op. je moet dan of nu op zoek naar medestanders, mensen die hun verstand bij elkaar houden. Uiteindelijk red je het niet alleen, ook niet als gezin. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast partizan Geplaatst: 5 augustus 2012 Delen Geplaatst: 5 augustus 2012 2.Anarchie def van anarchy :Het idee van een samenleving zonder autoriteit, macht of geweld. Het is de verzameling denkwijzen welke terug te brengen is tot de gedachte dat een individu op geen enkele manier ondergeschikt aan of van iets of iemand mag zijn. Gevonden op http://www.go2war2.nl/nld_begrip.asp Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kans Geplaatst: 5 augustus 2012 Delen Geplaatst: 5 augustus 2012 Dus dat is uitgevonden door Adam. Toen Eva er kwam was het gedaan. En zolang er genoeg mensen zijn om elkaar tegen te komen zal het niet bestaan. Of ben ik nu iets te cynisch Grt Kans 2.Anarchie def van anarchy :Het idee van een samenleving zonder autoriteit, macht of geweld. Het is de verzameling denkwijzen welke terug te brengen is tot de gedachte dat een individu op geen enkele manier ondergeschikt aan of van iets of iemand mag zijn. Gevonden op http://www.go2war2.nl/nld_begrip.asp Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast partizan Geplaatst: 5 augustus 2012 Delen Geplaatst: 5 augustus 2012 N ietsje maar hoor Vond t idee wel aardig Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kalou121 Geplaatst: 5 augustus 2012 Delen Geplaatst: 5 augustus 2012 mischien met een woonbootje de zee opvaren Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Advivo Geplaatst: 5 augustus 2012 Delen Geplaatst: 5 augustus 2012 Mergelgrotten Zuid-Limburg ... Duizenden kilometers gangenstelsel waarvan een groot deel in de vergetelheid is geraakt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
TyrionLannister Geplaatst: 5 augustus 2012 Delen Geplaatst: 5 augustus 2012 Nederland is inderdaad een slecht land om in te preppen. Ik heb al aangetoond in de draad Polders en gemalen dat de helft van het land onder water gaat komen te staan omdat de gemalen ophouden met werken. Dit zal mi bij elke SHTF situatie gebeuren waarbij de overheid de controle verliest en er massale paniek ontstaat. Want die gemalen werken niet zonder mensen en het electriciteitsnet en de dieselleveranciers waar de gemalen van afhankelijk zijn ook niet. http://preppers.nl/forum/threads/922-Polders-en-gemalen Verder hebben we hier in Rotterdam een mooi wit gebouw, het Erasmus Medical Center, waar het meest dodelijke virus dat bekend is in opgeslagen wordt: airborne avian flu. Als de stroom uitvalt en de noodstroomvoorzieningen uitvallen dan is er een kans dat dat virus ontsnapt. http://www.nytimes.com/2011/12/27/science/debate-persists-on-deadly-flu-made-airborne.html?pagewanted=all Vergeet het, als dat gebeurt dan is de hele mensheid fucked. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wodan Geplaatst: 5 augustus 2012 Delen Geplaatst: 5 augustus 2012 Mergelgrotten Zuid-Limburg ... Duizenden kilometers gangenstelsel waarvan een groot deel in de vergetelheid is geraakt. Leuk, zolang ze niet onder water lopen en jij de enige bent in jouw stukje... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pathfinder Geplaatst: 5 augustus 2012 Delen Geplaatst: 5 augustus 2012 Heerlijk, terug naar de grotten waar onze voorvaderen vandaan komen! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Johnny BravoNL Geplaatst: 5 augustus 2012 Delen Geplaatst: 5 augustus 2012 Iets om over na te denken: veel Nederlandse preppers denken aan een BOL in Frankrijk of Spanje. Hoeveel Franse en Spaanse preppers denken nu "Een Bol in Friesland, in dat onbelangrijke Nederland, dat lijkt me wel wat!". ;-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pathfinder Geplaatst: 5 augustus 2012 Delen Geplaatst: 5 augustus 2012 Dat blijkt, er komen de laatste tijd erg veel Griekse en Spaanse studenten en werkzoekenden. Vanwege de eurocrisis, schrijven de kranten, maar ik begrijp nu de ware reden! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
backschless Geplaatst: 5 augustus 2012 Delen Geplaatst: 5 augustus 2012 De polen zagen het al een paar jaar geleden aankomen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
RedPill Geplaatst: 6 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2012 Leuk, zolang ze niet onder water lopen en jij de enige bent in jouw stukje... Z Limburg ligt 300M boven zeespiegel dus hoe kan dat onderlopen. Mis ik een natuurwet? RedPill Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JohnM Geplaatst: 6 augustus 2012 Delen Geplaatst: 6 augustus 2012 In Nederland kun je het in principe simpel houden : buiten de Randstad is beter dan binnen de Randstad. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 6 augustus 2012 Delen Geplaatst: 6 augustus 2012 Z Limburg ligt 300M boven zeespiegel dus hoe kan dat onderlopen. Mis ik een natuurwet? RedPill Nooit het nieuws gevolgd de afgelopen jaren? Itteren, Borgharen etc, allemaal natte voeten, door rivieren die buiten hun oevers traden......... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
J.I. nurse Geplaatst: 6 augustus 2012 Delen Geplaatst: 6 augustus 2012 Ik denk dat een BOL in NL wel mogelijk is, maar vertrouw er niet voor de volle 100% op. Vandaar dat ik een BOL heb in Duitsland voor als m'n BOL hier niet te bereiken blijkt te zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ivan Geplaatst: 6 augustus 2012 Delen Geplaatst: 6 augustus 2012 Een bol is buiten de randstad wel heel goed mogelijk naar mijn idee. Je kan zelfs een bol hebben waar mensen 1000 keer langslopen zonder in de gaten te hebben dat het een bol is! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Dick Berts Geplaatst: 6 augustus 2012 Delen Geplaatst: 6 augustus 2012 Er zijn zelfs bol 's in de Randstad waar elke dag meer dan1000 mensen voor de deur staan om hem te bekijken. Prinsengracht 267 Amsterdam bijvoorbeeld. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast urbanprepper Geplaatst: 6 augustus 2012 Delen Geplaatst: 6 augustus 2012 Maar ik heet geen Anne Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 6 augustus 2012 Delen Geplaatst: 6 augustus 2012 Of mooie BOL's waar iedereen langs loopt zonder ook maar het idee te hebben, dat er een atoombunker zit......... Kijk maar eens op: http://www.bunkerbeheer.nl De overheid heeft nog steeds enige actieve bunkers, voor "noodgevallen"........ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Advivo Geplaatst: 6 augustus 2012 Delen Geplaatst: 6 augustus 2012 Nooit het nieuws gevolgd de afgelopen jaren? Itteren, Borgharen etc, allemaal natte voeten, door rivieren die buiten hun oevers traden......... Mergelgrotten liggen per definitie hoog in de heuvels, niet langs de oever van de Maas hè ... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.