wiskers Geplaatst: 15 november 2015 Delen Geplaatst: 15 november 2015 Fijn dat jullie er weer zijn en inderdaad @Charlie het lijntje is soms erg dun tussen geluk en ongeluk... Vreemd dat er op de grens BE/NL niemand was, heeft onze MP alweer gelogen?! Die sprak in een TV conferentie met zijn bekende mooie bewoordingen o,a, dat er ook in NL grensbewaking was ingevoerd... Niet dus!! Waarschijnlijk een extra 0,003 MP camera geplaatst in de omgeving van de landsgrenzen... zo doen wij dat hier in NL hahahah (je moet het niet te duur maken he) En als er werkelijk moet worden ingegrepen, moet er eerst worden overlegd wie een van de weinige kogels meekrijgt en wie er "PANG" moet roepen... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Changing the mindset Geplaatst: 15 november 2015 Delen Geplaatst: 15 november 2015 Fijn dat de klussers weer veilig en wel thuis zijn aangekomen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 15 november 2015 Delen Geplaatst: 15 november 2015 Goed verwoord @Charlie Ik stond ervan te kijken dat er meer zwaar bewapend personeel in Spanje klaar stond, ook bij een tol-overgang dan in Frankrijk zelf... Ik ben blij dat wij allemaal veilig thuis zijn! Daarom in "noodsituaties" eerst snel in overleg, zodra de neuzen gelijk staan direct handelen;) De vorige trip naar Spanje kwamen @FincaInSpanje en ik ook zwaar bewapend personeel op de weg tegen waar we doorheen moesten slalommen. Dat doen ze kennelijk vaker daar, niet alleen n.a.v. de aanslagen in Frankrijk. Gelukkig is iedereen weer veilig thuis. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 16 november 2015 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2015 Gisteren nog even op het dak gekeken en alles staat zo stevig als een huis. Beton is bijna uitgehard en we hebben een mooi stukje werk geleverd, nog beter dan gedacht eigenlijk. Als hij ooit nog eens goedkoop 100m2 tegels weet te scoren, dan is het dak helemaal waterdicht en af. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 16 november 2015 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2015 Gisteren nog even op het dak gekeken en alles staat zo stevig als een huis. Beton is bijna uitgehard en we hebben een mooi stukje werk geleverd, nog beter dan gedacht eigenlijk. Als hij ooit nog eens goedkoop 100m2 tegels weet te scoren, dan is het dak helemaal waterdicht en af. Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 16 november 2015 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2015 Alleen het rechterdeel van het dak moeten we nog gedeeltelijk van pannen voorzien. Dat en het afmaken van twee gastenkamers wordt een volgend project. Ook blijf ik nog uitkijken naar extra accu's ter uitbreiding van de opslag capaciteit. Al heb ik nu al gemerkt dat het voor alleen licht en zijn laptop zelfs in de winter voldoende is. Rogan heeft nog een bedankje geschreven voor op het forum. Deze zal ik plaatsen en ook moest ik het van hem in het Vlaams vertalen voor @Geert. Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
elloco999 Geplaatst: 16 november 2015 Delen Geplaatst: 16 november 2015 Fijn dat de klussers weer veilig thuis zijn! Ziet er netjes uit, jullie hebben prima werk geleverd! Rogan heeft nog een bedankje geschreven voor op het forum. Deze zal ik plaatsen en ook moest ik het van hem in het Vlaams vertalen voor @Geert. LOL Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tanfana Geplaatst: 16 november 2015 Delen Geplaatst: 16 november 2015 Ziet er goed uit! Jullie hebben hard gewerkt! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 16 november 2015 Delen Geplaatst: 16 november 2015 Leuk te lezen dat het plaatsen gelukt is . En dat de klussers veilig thuis zijn . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 17 november 2015 Delen Geplaatst: 17 november 2015 Ik moet eerlijk bekennen dat ik die pootjes maar erg dun vind. Ook al staan ze in beton. Het zware hek plus panelen weegt wel wat in de wind. Voor de goede orde: ik hoop dat het eeuwig blijft staan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 17 november 2015 Auteur Delen Geplaatst: 17 november 2015 Ik moet eerlijk bekennen dat ik die pootjes maar erg dun vind. Ook al staan ze in beton. Het zware hek plus panelen weegt wel wat in de wind. Voor de goede orde: ik hoop dat het eeuwig blijft staan. De poten zelf zijn van m20 draad in stalen kokerprofiel. Onderkant van de poten zit uiteraard nog een plat stuk staal waarin we 2 gaten hebben geboord. Uiteraard heb ik nog even aan de kaders staan trekken maar het is behoorlijk stevig. De tijd zal het leren maar ook de wind kan in feite overal langs. Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 17 november 2015 Delen Geplaatst: 17 november 2015 De poten zelf zijn van m20 draad in stalen kokerprofiel. Onderkant van de poten zit uiteraard nog een plat stuk staal waarin we 2 gaten hebben geboord. Uiteraard heb ik nog even aan de kaders staan trekken maar het is behoorlijk stevig. De tijd zal het leren maar ook de wind kan in feite overal langs. Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk Yep maar het is dun en smal en de massa (gewicht) zit hoog. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Charlie Geplaatst: 17 november 2015 Delen Geplaatst: 17 november 2015 Yep maar het is dun en smal en de massa (gewicht) zit hoog. Je hebt ergens wel gelijk. Er is pas een week voor vertrek besloten dat de poten verlengen, ivm met de muurtjes rondom het dak. Indien we dit van te voren hadden bedacht, was de constructie iets anders uitgepakt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flow Geplaatst: 19 november 2015 Delen Geplaatst: 19 november 2015 Deze is niet helemaal opsec maar er is er maar 1 op het forum die direct weet wie het is;) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flow Geplaatst: 19 november 2015 Delen Geplaatst: 19 november 2015 Omdat ik rekening moet houden met opsec kan ik geen filmpjes plaatsen, dus enkel en alleen wat foto's... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
easy Geplaatst: 19 november 2015 Delen Geplaatst: 19 november 2015 Preppers laten zich altijd van hun beste kant zien...ook nu weer.... Well Done Guys... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flow Geplaatst: 19 november 2015 Delen Geplaatst: 19 november 2015 Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk Wat denk je @Geert, zouden wij voor jou mogen komen werken? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Charlie Geplaatst: 19 november 2015 Delen Geplaatst: 19 november 2015 Preppers laten zich altijd van hun beste kant zien...ook nu weer.... Well Done Guys... Dat is inderdaad mijn meest fotogenieke zijde. easy. Mooie foto's verder, @Flow. Ik zal ook eens kijken of ik er nog een paar heb, zonder jullie lelijke koppen erop. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 19 november 2015 Delen Geplaatst: 19 november 2015 @Flow bij deze heb je een contract bij mij van zodra ik mijn bedrijf weer opstart. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 19 november 2015 Delen Geplaatst: 19 november 2015 Ik moet eerlijk bekennen dat ik die pootjes maar erg dun vind. Ook al staan ze in beton. Het zware hek plus panelen weegt wel wat in de wind. Voor de goede orde: ik hoop dat het eeuwig blijft staan. Klop -geanonimiseerd- 20mm is niet veel . Maar het hekken is van aluminium weegt geen drol . Het geheel staat volledig vrij dus de wind kan er overal langs. De paar kettinkjes doen wonderen. Een massa sneeuw zal er ooit opkomen . En ik heb vertrouwen in de plaatsers als ook in mijn eigen laswerk . En zoals Charlie zegt het is op het laatste moment beslist om de constructie te verhogen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lazarus Geplaatst: 20 november 2015 Delen Geplaatst: 20 november 2015 Het geheel staat volledig vrij dus de wind kan er overal langs. De paar kettinkjes doen wonderen.. Bij windmolens op zee kan de wind er ook langs. Toch "botst" de wind tegen de bladen en draaien deze maximaal. Ik ken het klimaat in Spanje niet, maar in Nederland zou ik met deze opstelling geen vertrouwen hebben dat het bestand is tegen storm. Ik hoop natuurlijk dat het wel voldoende is want het project op zich is natuurlijk top! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Richard434 Geplaatst: 20 november 2015 Delen Geplaatst: 20 november 2015 Ziet er netjes uit! En degelijk! Ik deel de zorgen met betrekking tot de wind totaal niet. Het zwakste punt zal de bevestiging op van de panelen op de hekken zijn. maar door de constructie heeft de wind hier ook de kleinste hefboom op. zolang er geen hele extreme buien zullen komen denk ik dat de verankering meer dan genoeg is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 20 november 2015 Auteur Delen Geplaatst: 20 november 2015 Namens Rogan: Aan alle Preppers waar ook ter wereld, Ik schrijf dit om mijn dank uit te spreken voor alle hulp die mij werd geboden bij mijn huis in Noord Spanje. De mannen die vanuit Nederland reisden om mij te komen helpen bij de installatie van een zonne-energie systeem en het leggen van een nieuwe cementvloer op mijn dak hebben niet alleen ver gereisd maar ook hard gewerkt. Valerie, mijn vriendin en vrouw stierf een week eerder. Ze was alles voor mij en we zijn zeer lang samen geweest. In mijn leven heeft zij me enorm geholpen om te gaan met verschillende tragedies en haar invloed is erg belangrijk geweest voor ons werk als archeoloog en bij ons bedrijf, het importeren van traditioneel handwerk van overal ter wereld. Ze was een fantastische vriendin voor mij en het is jammer dat ze niet al het werk heeft kunnen zien aan het zonne-energie systeem. Ze zou net als mij verbaasd zijn over wat er is gebeurd. Ik denk dat het waarschijnlijk de eerste keer is in ons leven dat iemand ons op zo´n manier geholpen heeft. Het zonne-energie systeem persoonlijk fantastisch. Misschien nog belangrijker was het gezelschap, het bezoek, het werk (en de wijn) dat mij ook nieuwe hoop heeft gegeven het verlies te verwerken en mijn nieuwe leven zonder Valerie op te pakken. Ze zou hebben gewild dat ik door zou gaan op dezelfde manier en dat ga ik ook doen te zijner tijd. Valerie zou gelachen hebben wanneer ik mijn wetenschappelijke werkzaamheden niet meer bij kaarslicht hoef te doen. Ik kan nu gewoon het licht aanschakelen. Het is erg moeilijk om mijn dank goed te betuigen voor het werk dat is verricht. Er zijn eigenlijk geen woorden voor. Het is misschien niet correct om individuen te noemen, maar ik wil Finca en zijn vrouw bedanken voor hun hulp in zware tijden. Ik schrijf dit bericht thuis in de Spaanse bergen en ik ben me er zeer van bewust dat een kleine groep preppers me vertrouwen hebben gegeven in het organiseren van zaken vanuit een grotere groep Preppers. Rogan Jenkinson Benissanet Spain. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast anoniem Geplaatst: 20 november 2015 Delen Geplaatst: 20 november 2015 Ziet er netjes uit! En degelijk! Ik deel de zorgen met betrekking tot de wind totaal niet. Het zwakste punt zal de bevestiging op van de panelen op de hekken zijn. maar door de constructie heeft de wind hier ook de kleinste hefboom op. zolang er geen hele extreme buien zullen komen denk ik dat de verankering meer dan genoeg is. Ik maak me wel zorgen m.b.t. de wind. Ik heb 3 maanden geleden een "pergola" geplaatst in deze regio (regio mora la nova) (ik zet het tussen quotes, want het lijkt op een soort pergola, maar het heeft een andere naam, die me niet te binnen schiet) Mijn idee was dat ik hierdoor een schaduwplek kon creëren waar ik de auto onder kon plaatsen. Deze "pergola" had een stalen constructie die minstens zo dik was als jullie constructie. Het "dak" bestond uit een gespannen doek. Toen ik naar de feestelijke jaarmarkt ging op mora la nova, was het redelijk hard aan het waaien. Ik had de constructie compleet in de grond verankerd, dus het was onmogelijk dat deze zou bezwijken (dacht ik) Toen ik terugkwam was mijn "pergola" verdwenen, en waren de verticale ijzeren staven als luciferhoutjes geknakt. Nu heb ik uiteraard het volste vertrouwen in de gebruikte materialen, en de degelijke constructie, maar onderschat de kracht van wind niet. Toen ik het probleem voorlegde aan mijn Engelse "buurman" moest hij enorm lachen en confronteerde me met de vraag waarom de "afdakjes" van het irrigatiesysteem in catalonie zo degelijk zijn geconstrueerd. Zie afbeelding. Dus ik hoop echt dat het geheel blijft staan, maar als ik terugdenk aan mijn "pergola" dan zie ik het somber in. Ik zou minimaal op 2 hoekpunten een ketting bevestigen en deze aan de grond/beton bevestigen. (of 2 extra diagonalen creëren per steun) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 1 december 2015 Auteur Delen Geplaatst: 1 december 2015 Update: En het verhaal houdt nog niet op. Rogan heeft momenteel een redelijk zware omvormer, ook aangeschaft voor uitbreiding van zijn accubank in de toekomst. Hij gebruikt echter maar wat lampen, opladers en zijn laptop in de meeste gevallen. Later komt er hooguit een koelkast bij. Ik kreeg de kans voor een prikkie een 24volt omvormer te kopen als op de foto maar dan nieuw in doos. 650 watt continue en dus ruim voldoende in 90% van de gevallen. Deze gaat dus de komende trip mee naar Spanje, onder het mom van één is geen. Ik kocht er twee want ook een andere Catalaanse buur wil dat ik solar bij hem ga aansluiten. Update 2 zie ook memoriam Valerie waar ik het ook ga plaatsen. Het graf van Val heeft nog geen steen en marmeren rand, wat gebruikelijk is in Spanje. Een vriend die niet bij naam genoemd wil worden heeft aangeboden hiermee te helpen. Hij kent Rogan (en Val) ook persoonlijk en komt tijdens mijn december trip ook een weekje langs. Dan gaan we een waardige steen uitzoeken samen met Rogan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.