Ga naar inhoud
GENEGEERD

Landrover Defender als BOV ?


Gunnie

Aanbevolen berichten

Vraag aan jullie,

 

Ik heb gekeken onder de "search "balk , maar kon het niet vinden.

Iemand ervaring, ideeën en/of opmerkingen over een Landrover Defender als BOV voertuig ?

 

Oftewel waarom juist wel ( onderbouwing ) of waarom juist niet ( onderbouwing ).

 

Hoor het graag,

 

Groet Marco

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
mmmm had landrover defender ingetikt ... maar kreeg algemene topics te zien ?? @Stuudje ... maar bedankt , ga ik even kijken
Soms is het handiger zoekoptie iets te wijzigen, soms is zoeken in berichten,soms in topics handig en voor uitgebreide zoekfunctie klik je op het woord search zonder dat je er iets ingevuld hebt, dan krijg je de uitgebreide zoekpagina.

 

Meest handig is nog zoeken via google...je zoekoptie én preppers.nl invullen...dat werkt beter dan de overbelaste/volle zoekmachine van forum.

 

 

[modbreak] De link met zoekresultaten posten heeft geen zin, want je krijgt een tijdelijke url (niet te hergebruiken). Ik heb de andere berichten over de search verwijderd, maar deze tip laten staan want is handig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Vraag aan jullie,

 

Ik heb gekeken onder de "search "balk , maar kon het niet vinden.

Iemand ervaring, ideeën en/of opmerkingen over een Landrover Defender als BOV voertuig ?

 

Oftewel waarom juist wel ( onderbouwing ) of waarom juist niet ( onderbouwing ).

 

Hoor het graag,

 

Groet Marco

 

Hele mooie BOV.

Niet goedkoop.

Zelf kunnen sleutelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Ik neem aan dat je met niet goedkoop de onderdelen bedoeld @Heksenboot ? want je hebt al defenders vanaf een 5000 euro !

En ook voor defenders zijn imitatie onderdelen beschikbaar , en qua sleutelen moet je dat volgens mij met elke auto kunnen in het geval van een ramp ?

 

Niet goedkoop in onderhoud. Vaak (!) sleutelen. Zelf doen is goedkoper en een goede skill voor nu of bij een ramp.

Garage is duur. Onderdelen soms niet te krijgen (ligt aan leeftijd).

Aan Defender sleutelen is makkelijker (de oude tenminste), omdat het nogal rechttoe-rechtaan is, zonder elektronica, maar het moet wel vaker, juist weer door de leeftijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

defender veel stuk makkelijk sleutelen onderdelen als je ze via engeland besteld betaalbaar

landcruiser bijna nooit stuk onderdelen onbetaalbaar

 

De vraag is, waarvoor heb je een 4x4 nodig dat maakt alles gelijk veel duurder en complexer

Je zal versteld staan wat je met offroad banden, rijtechniek en 2wd ook kan berijken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal even mijn ideeën schetsen en uitgaan van mijn gezinssamenstelling.

Ik ben sowieso van mening dat een BOV niet zuinig is .... het is geen boodschappen auto die je dagelijks gebruikt, je gebruikt hem alleen in geval van SHTF ( normaliter ).

Als er daadwerkelijk een flinke SHTF is / uitbreekt kom je naar mijn mening niet ver in een mini cooper of lada , doelend op de sterkte van het voertuig ( het zou immers zomaar mogelijk zijn dat je aanvallers van de weg moeten drukken of blokkades moet door boren ) .... ook als het hier slecht weer is, dan kan het een grote modderpoel zijn en dan heb je toch wel power nodig !

Ook ga ik ervan uit de de gemiddelde prepper rekening houdt met voldoende brandstof in geval van een SHTF, en dan maakt die 1 op een lekke emmer ook geen bal uit !! ( beter 100 km rijden en dan een lege tank, dan 10 km rijden en te grazen genomen worden ).

Nu mijn gezinssamenstelling : We zijn met 7 personen binnen mijn gezin , dus een zuinig koekblikje op wielen wordt het sowieso niet .... ik heb de ruimte nodig voor het gezin, de dieren en de uitrusting om weg te kunnen komen.

Het gaat me niet specifiek om een landrover defender, maar was er nieuwsgierig naar.

Ik zie onder de topic " voertuigen "vele voorbij komen als de ultieme BOV ( maar helaas zijn het meer onrealistische, onbetaalbare of niet aan te komen leger voertuigen )

 

DUSSS ;) .... wie kan mij gezien mijn ideeën en gezinssamenstelling een echte, reële, betrouwbare en uiteraard betaalbare optie geven als BOV ??

 

Groetjes Marco

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik rijd defender dagelijks,is voor mij het ideale voertuig.

Hout uit het bos of weide halen,zware aanhangers trekken,zwaar ofroad rijden in het buitenland.

Elke zaterdag er zelf onderliggen om het 1 of ander te repareren,soms uw koppeling vervangen.

Maar het rijd geweldig,snelheid is niet aan mij besteed,geflits worden is al meer dan 15 jaar

verleden tijd.Om eerlijk te zijn,ik heb er twee,1 dagelijks voertuig,en 1 grote 110 reisvoertuig.

Binnen twee weken naar uk met kameraden naar een groot lr evenement.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 persoons (110) dus lekker de ruimte

Gewoon onderhoud plegen en dan zie ik niet wat er vaker stuk gaat. Als je een exemplaar met 300k op de teller koopt met achterstallig onderhoud, dan heb je inhaal slag te gaan.

Als er al wat stuk gaat is het vaak niet terminaal.

1 op 10.... acceptabel voor mij (200tdi)

Lekkere bodemvrijheid. Gewoon een heerlijke bov

Ik rij er bijna dagelijks in

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je al eens gekeken op het landroverforum van expeditionportal.com?

Daar zijn meerdere topics te vinden over Defenders die worden omgebouwd tot overlanding vehicle; een auto om een wereldreis mee te maken over land.

Dat heeft aardig wat overeenkomsten met een BOV.

 

Ik ben van mening dat een Defender een hele goede BOV kan zijn, zeker als je de auto zelf al op prijs stelt.

De oudere defenders zijn spartaanser dan de nieuwe. Dat woord zul je vaak tegen komen als het over (oudere) defenders gaat: Spartaans!

Qua motorisering is alleen de 2,5 td van eind jaren 80 niet zo'n goede optie. de 200tdi en 300tdi en td5 van daarna zeker wel. en de simpele non turbo diesel uit de jaren 80 (2.5 na) is ook zeer betrouwbaar en bevat nauweijks electronica..

 

Kijk ook eens naar een Discovery uit de jaren 90 als alternatief. Ik heb er net eentje opgepikt.De auto is goed dagelijks inzetbaar, niet zo spartaans als een Defender en heeft prima offroad capaciteiten.

Met de 300tdi motor haal je met normaal rijden 1l op 10km.

Minder spartaans, minder opvallend en een stuk goedkoper in de aanschaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor jullie reacties !!

Ik had inderdaad al eens op landrover forums gekeken, het gaat mij niet echt puur om een landrover maar wel om een gelijkend voertuig ! ( ruim, krachtig, goed op de weg en offroad )

Nu maakt het me ook niet heel erg uit of een voertuig spartaans is, immers bij een SHTF , is alles spartaans en ben je blij dat je weg kan.

Ik zit me ook te oriënteren op oudere USA voertuigen ( grotere jongens ) ... brandstof verbruik is dan redelijk hetzelfde, veel kan je zelf repareren, onderdelen zijn goed verkrijgbaar, redelijk tot goed comfortabel, robuust en sterk, goedkoop ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal even mijn ideeën schetsen en uitgaan van mijn gezinssamenstelling.

Ik ben sowieso van mening dat een BOV niet zuinig is .... het is geen boodschappen auto die je dagelijks gebruikt, je gebruikt hem alleen in geval van SHTF ( normaliter ).

Als er daadwerkelijk een flinke SHTF is / uitbreekt kom je naar mijn mening niet ver in een mini cooper of lada , doelend op de sterkte van het voertuig ( het zou immers zomaar mogelijk zijn dat je aanvallers van de weg moeten drukken of blokkades moet door boren ) .... ook als het hier slecht weer is, dan kan het een grote modderpoel zijn en dan heb je toch wel power nodig !

Ook ga ik ervan uit de de gemiddelde prepper rekening houdt met voldoende brandstof in geval van een SHTF, en dan maakt die 1 op een lekke emmer ook geen bal uit !! ( beter 100 km rijden en dan een lege tank, dan 10 km rijden en te grazen genomen worden ).

Nu mijn gezinssamenstelling : We zijn met 7 personen binnen mijn gezin , dus een zuinig koekblikje op wielen wordt het sowieso niet .... ik heb de ruimte nodig voor het gezin, de dieren en de uitrusting om weg te kunnen komen.

Het gaat me niet specifiek om een landrover defender, maar was er nieuwsgierig naar.

Ik zie onder de topic " voertuigen "vele voorbij komen als de ultieme BOV ( maar helaas zijn het meer onrealistische, onbetaalbare of niet aan te komen leger voertuigen )

 

DUSSS ;) .... wie kan mij gezien mijn ideeën en gezinssamenstelling een echte, reële, betrouwbare en uiteraard betaalbare optie geven als BOV ??

 

Groetjes Marco

 

Ik onderschrijf het nadeel van klassieker rijden zoals @Heksenboot zegt. Prima als je zelf het meteen als hobby ziet, je alles zelf kan doen en daar ook zin in hebt.

 

Goedkope BOV, wellicht een tweedehands Japanse 4x4? Betrouwbaar, betaalbaar en gewoon geschorst houden, op een maandje fun rijden/testen na in de zomer.

(bv: http://www.autoweek.nl/occasion?id=6UJE4&merk=Suzuki&model=Grand%20Vitara&sort=19 dikke bull bar voorop zetten)

 

Als ik de centjes had, kocht ik een Skoda Jeti 4x4 diesel. Prima auto voor nu, nog bizar capabel in het terrein (Zie topgear test versus moderne Laro Discovery) en heel belangrijk, lekker onopvallend. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Das eigenlijk nog geeneens een heel slecht idee @Stuudje ;) .... en binnenkort komen er trouwens een heel partijtje van deze busjes te koop !!

Ze gaan de ME kleuren ( blauw ) verruilen voor de normale signalisatie van de politie en vele oudere voertuigen gaan dan meteen op de schop !!

 

Voorbeeldje : http://partyflock.nl/topic/1117544:ME-bus-te-koop of http://www.mascus.nl/transport/tweedehands-politiewagens/renault-universal-master-prisoner-100-units-2012/rghrpmhj.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij moet Brinks nog van een paar geldwagens af ;)

 

Ik heb een paar jaar een Landrover gehad .... en als hij het deed was het een wereld auto en deed in de blubber menig Defender eigenaar versteld staan.

Maar alles wat Engels was bleef heel en alles wat duits (bmw) was ging naar de klote en was duur, heel duur.

Dus mocht je gaan voor een landrover neem er dan een van ruim vóór of ruim ná de bmw-periode want die met bmw-meuk zijn IMHO zwaar ruk.

 

Maar ik zelf zou gaan voor een Japanse 4x4 ...... hej potverdikkie, daar ben ik dus ook voor gegaan ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja klopt, maar daar kan ik geen 7 personen, huisdieren en uitrusting in kwijt !! ... toch ??

 

Sorry, daar heb ik overheen gelezen. :o

 

Altijd lastig, zulke grote aantallen mensen, want zo'n loodzware ME bus, plus lading, zit op een slechte weg zo vast.

Het zal een grote SUV 4x4 moeten worden dan, met aanhanger.

 

Oudere type voertuigen, ook de legervoertuigen hebben meestal geen plek voor zoveel mensen. Die dat wel hebben weer geen plek voor uitrusting....

 

Best lastig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

landrover is top. altijd wel wat stuk of aan vervanging toe. maar laat je eigenlijk nooit staan. Ok als er vijf dingen stuk zijn wel. heb er afgelopen 17 jaar een stuk of 17 gehad. ? hobby. de schroefgeveerde 2,5 diesel beviel mij het beste. kan je zelf goed aan sleutelen. is niet zo sterk dat alles breekt en heeft goede koppel in het terrein. de discovery automaat rijd zeer luxe. de bladgeveerde series zijn heel lief maar een tikkeltje spartaans op de weg. oja de diesels lopen tussen de 1 op 8 tot 11 wat ik nog redelijk vind voor een auto van twee ton. de hoge belasting naakt dat ik heden even laroloos ben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...