Longmen Geplaatst: 8 juli 2015 Delen Geplaatst: 8 juli 2015 Voor mijn uitrusting ben ik op zoek naar een compacte (folding) zaag. Nu heb ik er diverse op bv Ebay gezien maar ik weet niet waar ik op moet letten. Zijn er specificaties die van belang zijn? Staalsoort? Minimale lengte? Voorbeelden: Bahco 396 Lap Laplander Folding Pruning Saw [ATTACH=CONFIG]19533[/ATTACH] Wolverine Folding Saw [ATTACH=CONFIG]19534[/ATTACH] Compact Folding Saw Survival Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
carismo Geplaatst: 8 juli 2015 Delen Geplaatst: 8 juli 2015 Zoek je kwaliteit? Ga voor een Silky Pocketboy of Gomboy. iets duurder dan de bahco, maar z'n geld dubbel en dik waard. Draai 'Silky' eens door de zoekmachine hier en je zal minstens 2 reviews vinden Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Longmen Geplaatst: 8 juli 2015 Auteur Delen Geplaatst: 8 juli 2015 Zoek je kwaliteit? Ga voor een Silky Pocketboy of Gomboy. iets duurder dan de bahco z'n geld dubbel en dik waard. Draai 'Silky' eens door de zoekmachine hier en je zal minstens 2 reviews vinden Wel meer dan 2 reviews Dank voor de tip. Iets duurder is geen probleem want ik betaal graag voor kwaliteit. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GodelEscherBach Geplaatst: 8 juli 2015 Delen Geplaatst: 8 juli 2015 Voor mijn uitrusting ben ik op zoek naar een compacte (folding) zaag. Nu heb ik er diverse op bv Ebay gezien maar ik weet niet waar ik op moet letten. Zijn er specificaties die van belang zijn? Staalsoort? Minimale lengte? Ik heb hiermee niet zoveel ervaring. Wat betreft de lengte zou ik denk ik gaan voor de langst mogelijke. Hoe korter de (hand)zaag is, hoe langer het duurt voor je een stuk hout hebt doorgezaagd. Verder lijkt de Bahco mij prima, ik weet dat aannemers daar altijd mee werken. Verder zijn al dit soort zagen prima voor zaagwerk. Alleen als je heel precies wilt werken of wilt zagen in andere materialen dan hout is het van belang om goed op het type zaagblad te letten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 8 juli 2015 Delen Geplaatst: 8 juli 2015 De silky is een top stukje gear. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maritimesurvival Geplaatst: 8 juli 2015 Delen Geplaatst: 8 juli 2015 Mijn talentools vouwzaag is gebroken ga de bahco laplander bestellen ging vandaag een 20 meter boom omzagen en toen brak het , maar het is geen goede kwaliteit Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 8 juli 2015 Delen Geplaatst: 8 juli 2015 De bahco laplander is een beetje the go to opvouwbare zaag tegenwoordig. Silky vind ik een erg sterke uitdager, zeker qua comfort van het handvat. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Longmen Geplaatst: 8 juli 2015 Auteur Delen Geplaatst: 8 juli 2015 2 mooie Silky's gezien waartussen ik denk een keuze ga maken: Silky Pocketboy 170-10 zwart [ATTACH=CONFIG]19535[/ATTACH] en de Silky Accel Komame (160 - 13) [ATTACH=CONFIG]19536[/ATTACH] Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wodan Geplaatst: 8 juli 2015 Delen Geplaatst: 8 juli 2015 De bahco laplander is een beetje the go to opvouwbare zaag tegenwoordig. Silky vind ik een erg sterke uitdager, zeker qua comfort van het handvat. Met mijn beperkte kennis (youtube based) zijn de zaagbladen van de silky toch iets beter ontworpen... En qua prijs / kwaliteit, die dingen gaan allemaal tussen 30 en 80 Euro, naargelang waar je wat koopt... Als je denkt een echte zaag nodig te hebben, ga dan niet voor het kleinste model... Als een klein zaagje voldoet, gebruik dat op je Leatherman... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
vheeswijk Geplaatst: 8 juli 2015 Delen Geplaatst: 8 juli 2015 Ik heb een Opinel zaag. Erg tevreden: http://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-opinel-zaag-no-12.htm Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wodan Geplaatst: 8 juli 2015 Delen Geplaatst: 8 juli 2015 Ik heb een Opinel zaag. Erg tevreden: http://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-opinel-zaag-no-12.htm Niet slecht, maar voor zijn afmetingen, toch prijzig. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
homerun Geplaatst: 8 juli 2015 Delen Geplaatst: 8 juli 2015 Is dit niks? http://www.outdoorxl.nl/fiskars-xtract-zaag.html Volgens mij is dit namelijk die @Changing the mindset op SC Spanje mee had. En die vond ik erg goed om mee te werken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Changing the mindset Geplaatst: 8 juli 2015 Delen Geplaatst: 8 juli 2015 Is dit niks? http://www.outdoorxl.nl/fiskars-xtract-zaag.html Volgens mij is dit namelijk die @Changing the mindset op SC Spanje mee had. En die vond ik erg goed om mee te werken Ik kan dat beamen;). Stand en indeling van de tanden maakt dat het een gretige trekzaag is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 8 juli 2015 Delen Geplaatst: 8 juli 2015 Een vraagje aan de mensen die een goede zaag hebben...kunnen jullie als je naar SC Nunspeet komt, die meenemen zodat ik een en ander kan vasthouden, voelen, gebruiken en vergelijken? Heb ik ooit met messen ook gedaan en dat vond ik erg prettig. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Longmen Geplaatst: 8 juli 2015 Auteur Delen Geplaatst: 8 juli 2015 Is dit niks? http://www.outdoorxl.nl/fiskars-xtract-zaag.html Volgens mij is dit namelijk die @Changing the mindset op SC Spanje mee had. En die vond ik erg goed om mee te werken Deze neem ik mee in de beslissing, @homerun. Dank voor de tip! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
fragalot Geplaatst: 8 juli 2015 Delen Geplaatst: 8 juli 2015 Ik heb een Opinel zaag. Erg tevreden: http://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-opinel-zaag-no-12.htm die heb ik ook, prima zaagje, maar af en toe toch wat te kort voor het ietwat grotere werk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.