Ga naar inhoud
GENEGEERD

De prepper en zijn huisdier


Floshtf

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Katten zijn zowiezo wel handig, alleen al omdat ze muizen en ratten vangen en dat is erg nuttig; muizen omdat ze je eten opvreten, ratten omdat als de SHTF het riool 't best wel eens kan begeven en ratten dan de nummer 1 verspreiders van ziektes (denk aan de plaag vroeger) zijn. Hoe minder ratten hoe beter...

 

Daarnaast wil ik zelf als ik wat geld heb een kippenhok met grote overdekte ren bouwen en een goed geisoleerd nachthok (het kan hier wel -35 worden dus die isolatie is noodzakelijk, net als een deurtje om 't hok af te kunnen sluiten op zulke extreme nachten, de kippies houden zichzelf dan wel warm verder).

 

Paarden zijn wel handig, maar vooral na een tijdje, als de puinhoop weer wat gekalmeerd is en de grootste massa hongerige mensen dood is (klinkt nogal morbide...). Sommige voor vervoer, andere als werkpaarden, gewoon net als vroeger. Een goede stal is wel een must, ze moeten 's-nachts echt binnen staan anders gaan ze er vandoor als ze schrikken, het blijven vlucht-dieren! Ze eten wel een hele hoop hooi/gras dus vergis je niet wat het kost om zo'n groot dier te onderhouden.

 

Als je met een wat grotere groep bent dan worden een paar koeien en een zooitje varkentjes natuurlijk ook interessant...

 

Schapen kunnen ook nuttig zijn (wol), maar maken wel een hoop herrie, dus die moeten niet al te dicht bij 't "huis" staan! Misschien zijn lama's of alpaca's handiger?

Link naar reactie
Delen op andere sites

zelf heb ik een rottweiler als huisdier. Een super lieve hond maar als het op waken aankomt staat ie zijn mannetje wel. Een mij verdedigt die als de beste. Verder is het zeker fijn als je koeien, varkens, kippen en geiten hebt. Alleen denk ik dat als het echt fout zou gaan je hier niks aan hebt. iedereen in jou naaste omgeving probeert deze dieren te stelen van je zeker als iedereen honger heeft. En ik zelf denk dat je niet instaat bent om jou dieren te verdedigen. Na een lange tijd als het ergste weer voorbij is zou dit perfect zijn. Maar nogmaals ik denk niet dat je jou beesten lang in de wei hebt staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vroeg me af welk huisdier het beste zou zijn tijdens SHTF.

Deze gedachte kwam bij me op omdat mijn buurmeisje haar eigen paard heeft gekocht en toen dacht ik meteen dat als de SHTF dan gaat dat paard er als een van de eerste aan door mensen die niet voorbereid zijn en dus honger hebben.

Haar paard staat bij een manege en is dus niet in de gaten te houden.

Ik heb zelf een hond en een kat en een aquarium.

Die kat heb je weinig aan maar red zichzelf wel buiten want ze vangt regelmatig muisjes enzo.

Die hond red zichzelf niet en daar zal dus voor gezorgd worden, wat wel een pluspunt is dat hij een goed beveiligingssysteem is.

De vissen in de aquarium gaan het ook niet overleven en de 10 garnalen gaan als avondeten dienen. ;)

Dus mijn mening is dat kippen houden waarschijnlijk het slimste is.

 

las vandaag in het SAS boek dat je bij het uitgaan van je voorraden je je huisdieren moet gaan verorberen, moest beginnen bij de vissen deze niet weg gooien maar even bakken en het water is weer prima te drinken, wel even filteren en koken. daarna is de kat aan de beurt, je hebt niet voldoende om hem te voeden en levert niets op. als laatste ging de hond in de pot omdat deze ook veel vreet maar toch ook waakt, met uitzondering de hond die kan jagen (en ook wat vangt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

call me a cry baby, mocht 1 van mn honden dood gaan aan ouderdom, zou ik ze denk ik toch niet kunnen schoonmaken, voor mij persoonlijk zou dat te ver van mn menselijkheid liggen.

er zijn gewoon grenzen ik bedoel overleven koste wat het kost? wat is overleven waard als je ieder greintje menselijkheid verliest?

tuurlijk ik besef terdege dat we als samenleving te ver van onszelf zijn afgedreven, maar basic normen en waarden is wat ons mens maakt

wilde honden is een ander verhaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

12gauge precies kan het niet beter verwoorden. De laatste grens over gaan van je huisdier (mijn beste vriend) en of mensen gaan opeten gaat mij ook te ver. Als we werklijk zo diep in de shit zitten dat dit de enigste manier is om te overleven pas ik er voor en denk ik dat ik het wel welletjes zou vinden op deze mooie ronde bol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

call me a cry baby, mocht 1 van mn honden dood gaan aan ouderdom, zou ik ze denk ik toch niet kunnen schoonmaken, voor mij persoonlijk zou dat te ver van mn menselijkheid liggen.

er zijn gewoon grenzen ik bedoel overleven koste wat het kost? wat is overleven waard als je ieder greintje menselijkheid verliest?

tuurlijk ik besef terdege dat we als samenleving te ver van onszelf zijn afgedreven, maar basic normen en waarden is wat ons mens maakt

wilde honden is een ander verhaal

 

Tuurlijk zou dat verschrikkelijk zijn om te doen maar een mens in nood krijgt een overlevingsdrang en gaat dan grenzen verleggen.

Kijk naar de Andesvliegramp waarby een rugby team neerstort en in leven zijn gebleven door hun overleden vrienden te eten.

Ik zou ook eerder kiezen voor de kat van de buren dan voor mijn eigen kat .Mijn kinderen eten geven is op dat moment toch belangrijker.

En als we het hebben over koeien.varkens,kippen,enz waar je voor gezorgt hebt,is het in een keer niet zo erg meer...?

Link naar reactie
Delen op andere sites

12gauge precies kan het niet beter verwoorden. De laatste grens over gaan van je huisdier (mijn beste vriend) en of mensen gaan opeten gaat mij ook te ver. Als we werklijk zo diep in de shit zitten dat dit de enigste manier is om te overleven pas ik er voor en denk ik dat ik het wel welletjes zou vinden op deze mooie ronde bol.

 

dan trek ik een mooie fles wiskey uit de kast en dan houd ik t voor gezien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk zou dat verschrikkelijk zijn om te doen maar een mens in nood krijgt een overlevingsdrang en gaat dan grenzen verleggen.

Kijk naar de Andesvliegramp waarby een rugby team neerstort en in leven zijn gebleven door hun overleden vrienden te eten.

Ik zou ook eerder kiezen voor de kat van de buren dan voor mijn eigen kat .Mijn kinderen eten geven is op dat moment toch belangrijker.

En als we het hebben over koeien.varkens,kippen,enz waar je voor gezorgt hebt,is het in een keer niet zo erg meer...?

 

mwa, noem me geen mietje (dat doe je ook niet hoor dus voel je niet aangevallen, en vergis je niet ik ben het niet)

ik weet waar vlees vandaan komt, ik heb het van begin tot eind gezien en gedaan.

we hadden zelf ook jaren lang ieder jaar hamlapje t big, daar zorgden we voor, en die aten we op, daar was je emotioneel op ingesteld

 

mijn honden zijn mij kinderen, je beste vriend, je steun en toeverlaat die onvoorwaardelijk van je houdt.

je zegt dat je kinderen hebt, zou je je oudste slachten om de jongste te redden? (bij wijze van)

je begint over de kat van de buren voor je eigen kat, zegt ook al weer wat.

 

als ik eerlijk ben, ruik en lees ik tussen de lijnen door dat je t zelf eigenlijk ook niet zou kunnen

Link naar reactie
Delen op andere sites

@12gauge Klopt. Ik zou het op dit moment niet kunnen.

Maar zoals ik al zei in een situatie waarbij ik moet kiezen tussen mijn kinderen of mijn kat zou ik met heel veel moeite en uit zicht van de kinderen dan toch de kat slachten.

(ik ga ervan uit dat er dan geen andere opties zijn natuurlijk,de paarden uit de manege verderop zullen waarschijnlijk eerst de dupe worden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Sub topic:

Welke training hebben jullie je dieren meegegeven in voorbereiding van eenn shtf zelf heb ik 3 honden. Waarvan ze verschillende taken hebben 2 rottweilers en 1 herder.

De herder zoals ze naam al zegt heb ik eigenlijk altijd aan mijn zeide en helpt me met me geiten bij elkaar drijven dus letterlijk een herdershond De 2 rottweilers zijn er eigenlijk voor bewaking waarvan ik er 1 heb getraind als ook aanvals hond:o(die gaat eigenlijk overal met mijn vrouw mee naartoe op het erf) Wij

hebben wilde zwijnen in de bossen achter ons erf. En ze kunnen behoorlijk agressief zijn dus wil dat als mijn vrouw paddestoelen gaat zoeken ze altijd die rottweiler bij zich heeft ter bescherming. De andere rottweiler is eigenlijk altijd op het erf en blijft daar voor bewaking tenzij ik mijn kleine moestuin moet ploegen, ik ben door toeval achtergekomen dat die het helmaal geweldig vind om dingen te trekken. Zo doende heb ik een kleine honden ploeg gemaakt waar ik hem voor span heeft de tijd van ze leven moet hem echt stoppen anders ploegt die heel mijn erf om. We gaan altijd op zondag een flinke wandeling in de bossen maken en nemen ze dan altijd mee voor wat extra beweging en regelmatig lopen ze alledrie met de wel bekende hondenrugzakken.Dus mocht het zover komen en in een ze der eigen BOB dragen.(met daarin voer water en wat medicijnen voor eventueele situaties).

 

 

Pas geleden ben ik ook met een jager in contact gekomen die fretten gebruikt voor de konijnenjacht. Ben nu aan het overwegen of ik er ook 1 ga halen en trainen.lijkt mij zelf een goede aanvulling voor mijn boerderij

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...