Ga naar inhoud
GENEGEERD

De prepper en zijn huisdier


Floshtf

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb mijn kat geleerd om 85% van de dag te slapen (calorieën sparen) en vervolgens luid klagend aan te geven wanneer de honger toch toeslaat.

Oh wacht, dat kon ze al...

 

 

Sub topic:

Welke training hebben jullie je dieren meegegeven in voorbereiding van eenn shtf zelf heb ik 3 honden. Waarvan ze verschillende taken hebben 2 rottweilers en 1 herder.

De herder zoals ze naam al zegt heb ik eigenlijk altijd aan mijn zeide en helpt me met me geiten bij elkaar drijven dus letterlijk een herdershond De 2 rottweilers zijn er eigenlijk voor bewaking waarvan ik er 1 heb getraind als ook aanvals hond:o(die gaat eigenlijk overal met mijn vrouw mee naartoe op het erf) Wij

hebben wilde zwijnen in de bossen achter ons erf. En ze kunnen behoorlijk agressief zijn dus wil dat als mijn vrouw paddestoelen gaat zoeken ze altijd die rottweiler bij zich heeft ter bescherming. De andere rottweiler is eigenlijk altijd op het erf en blijft daar voor bewaking tenzij ik mijn kleine moestuin moet ploegen, ik ben door toeval achtergekomen dat die het helmaal geweldig vind om dingen te trekken. Zo doende heb ik een kleine honden ploeg gemaakt waar ik hem voor span heeft de tijd van ze leven moet hem echt stoppen anders ploegt die heel mijn erf om. We gaan altijd op zondag een flinke wandeling in de bossen maken en nemen ze dan altijd mee voor wat extra beweging en regelmatig lopen ze alledrie met de wel bekende hondenrugzakken.Dus mocht het zover komen en in een ze der eigen BOB dragen.(met daarin voer water en wat medicijnen voor eventueele situaties).

 

 

Pas geleden ben ik ook met een jager in contact gekomen die fretten gebruikt voor de konijnenjacht. Ben nu aan het overwegen of ik er ook 1 ga halen en trainen.lijkt mij zelf een goede aanvulling voor mijn boerderij

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook honden als hobby en nut: 2 boerboels. Serieuze waakhonden die ons en onze spullen goed zullen bewaken.

De katten zijn nuttig als ongediertebestrijding (mits ze ooit eens van de vensterbank zouden komen...) en het kleinvee als vlees.

 

Fretten en honden kunnen prima aan mekaar wennen. Wij hebben ook jarenlang fretten gehad en dit ging prima. Ook als de fretten uit hun kooi kwamen om elke avond een uurtje los in huis te lopen, was het geen enkel probleem met de katten en honden. Ze wennen wel aan mekaar als je hiervoor de tijd neemt en er wat energie in steekt. Alleen de kooi met tamme ratten moest verhuizen...die zouden nooit aan mekaar wennen ;) Let wel! Als je fretten neemt uit werklijnen zijn die veel scherper (= veel bijteriger) dan wanneer je fretten neemt van een particulier die ze als huisdier houdt.

 

Ga niet zomaar honden en katten eten, of uberhaupt dieren die je niet kent!! Ze kunnen medicatie hebben gehad waar je als mens goed ziek van wordt. Er staat op medicatie voor dieren dan ook een 'wachttijd' vermeld, vaak gespecificeerd in slacht- en melkvee, om aan te geven tot hoe lang na het geven van die medicatie het dier veilig is voor consumptie. Dus je zou zomaar eens een hond of konijn op je bord kunnen krijgen waar je goed beroerd van wordt als je het dier niet kent! Voor gezelschapsdieren hoeft dit namelijk niet te worden bijgehouden. En sowieso lijkt het me niet dat de dieren met hun medische dossier aan hun halsband zullen rondlopen ;)

 

De honden van dit ras hebben van nature een fantastisch instinct, die hebben geen enkele training nodig en weten feilloos goed volk van kwaadwillend volk te scheiden.

Wel loop ik erg veel met ze en hebben ze de helft van de tijd zo'n rugzakje om met 2x 0,5l water erin. Dit went ze eraan om met gewicht en harnas te lopen en traint de spieren.

 

Ik ben heel nuchter en hard. Zolang het veilig en haalbaar is mogen alle dieren hier blijven leven. Zijn ze nutteloos of loopt het zo erg uit de hand dat ze niet langer veilig zijn (van mijn part door een zombie aanval ;) ) dan krijgen ze allemaal een kuurtje lood en zijn ze verlost van de ellende en ik van m'n twijfel of alles wel goed met ze zou gaan als ik ze los zou laten lopen. Veel dieren zullen het namelijk niet overleven als je ze vrij laat. Het klinkt zo leuk, een konijntje in het bos los laten. Maar de meeste konijnen snappen het verschil tussen een ander konijn en een havik of vos niet. Daarvoor zijn ze gewoon te ver gedomesticeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sub topic:

Welke training hebben jullie je dieren meegegeven in voorbereiding van eenn shtf zelf heb ik 3 honden. Waarvan ze verschillende taken hebben 2 rottweilers en 1 herder.

De herder zoals ze naam al zegt heb ik eigenlijk altijd aan mijn zeide en helpt me met me geiten bij elkaar drijven dus letterlijk een herdershond De 2 rottweilers zijn er eigenlijk voor bewaking waarvan ik er 1 heb getraind als ook aanvals hond:o(die gaat eigenlijk overal met mijn vrouw mee naartoe op het erf) Wij

hebben wilde zwijnen in de bossen achter ons erf. En ze kunnen behoorlijk agressief zijn dus wil dat als mijn vrouw paddestoelen gaat zoeken ze altijd die rottweiler bij zich heeft ter bescherming. De andere rottweiler is eigenlijk altijd op het erf en blijft daar voor bewaking tenzij ik mijn kleine moestuin moet ploegen, ik ben door toeval achtergekomen dat die het helmaal geweldig vind om dingen te trekken. Zo doende heb ik een kleine honden ploeg gemaakt waar ik hem voor span heeft de tijd van ze leven moet hem echt stoppen anders ploegt die heel mijn erf om. We gaan altijd op zondag een flinke wandeling in de bossen maken en nemen ze dan altijd mee voor wat extra beweging en regelmatig lopen ze alledrie met de wel bekende hondenrugzakken.Dus mocht het zover komen en in een ze der eigen BOB dragen.(met daarin voer water en wat medicijnen voor eventueele situaties).

 

 

Pas geleden ben ik ook met een jager in contact gekomen die fretten gebruikt voor de konijnenjacht. Ben nu aan het overwegen of ik er ook 1 ga halen en trainen.lijkt mij zelf een goede aanvulling voor mijn boerderij

 

rottweilers stonden vroeger vaak voor een kar (mag niet meer overigens)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De hondenkar en trekhonden.

 

Vanaf 1672 zijn Nederlandse gegevens bekend over honden die een bepaalde soort wagentjes voorttrokken. Honden werden eeuwenlang als lastdier in groten getale voor-, onder- of achter een wagen ingespannen.

In 1910 kwamen er met de Trekhondenwet regels en voorschriften voor het gebruik van een hondenkar. Vele beroepsgroepen hebben gebruikgemaakt van de trekkracht van de hond, bijvoorbeeld: de bakker, de groenteboer, de petroleumventer ofwel olieman, imkers, kruideniers, klompenverkopers, kleine boeren, eierenhandelaren, fourniturenverkopers, marskramers, rondtrekkende fotografen, slagers, visboeren, voddenverkopers, verhuizers en diverse ambachtslieden. Overal kwam het gebruik van het paard van de armen voor.

 

Het Nederlandse staatsbedrijf voor de posterij heeft tot 1922 brieven en kleine pakketjes met de hondenkar bezorgd. Dit werd gedaan door hun brievengaarders, briefbestellers ofwel postbodes. Het Nederlandse leger had ten tijde van de Eerste Wereldoorlog meer dan 1200 honden in militaire dienst. De dieren werden in een tweespan ingespannen voor mitrailleur-, munitie- en gereedschapswagens.

Wet

 

In Nederland is het gebruik van een hond als trekkracht (sinds 1963) verboden, er is een vrijstellingsmogelijkheid voor de sledehondensport. In België, waar trekhonden eveneens verboden zijn, bestaat sinds 1989 een trekhondvereniging. Met speciale toestemming van het ministerie voor landbouw is hen toegelaten om trekhonden op diervriendelijke wijze te gebruiken bij wijze van sport en om de traditie in stand te houden. Er worden demonstraties gegeven bij evenementen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...