Pr3pper Geplaatst: 10 maart 2015 Delen Geplaatst: 10 maart 2015 Beste, Ik zit op het moment in een appartement, sinds een paar dagen. de nodige basis-zaken heb ik al ingeslagen en daar ben ik verder mee bezig. nu heb ik een vraag hoe ik mijn appartement veilig hou wshtf. Ik had zelf ingedachte: -tochtstrips ramen en deuren om kiertjes af te sluiten. -camera's rond het pand zowel echte als dummy's (wegens budget) -stukken karton op maat van de ramen, als er poweroutage is, om zo niet te laten 's nachts dat er stroom is. -plastic om ramen en deuren af te dichten -extra sloten heeft iemand hier verder nog tips om dit aan te vullen. Ik ga niet voor een specifieke doomsday, ik kijk naar alle opties, (economische crisis, overheidsproblemen, rellen, IS, nucleaire fall-out door kernreactor etc..) Groeten, Pr3pper Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 10 maart 2015 Delen Geplaatst: 10 maart 2015 Extra deur plaatsen of veiligheidsdeur met 3-puntssluiting, ook evt deur naar balkon. Zonnewering\Rolluik handbediend voor alle ramen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
AWOL Geplaatst: 10 maart 2015 Delen Geplaatst: 10 maart 2015 Naast de extra sloten wellicht een manier om met een zware balk(-en) je voordeur te blokkeren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GuywithAplan Geplaatst: 10 maart 2015 Delen Geplaatst: 10 maart 2015 grote hond nemen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 10 maart 2015 Delen Geplaatst: 10 maart 2015 Touw en of touwladder. Brand blussers! Digitale hond. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Loreen Geplaatst: 10 maart 2015 Delen Geplaatst: 10 maart 2015 grote hond nemen Volgens mij is dat illegaal in Nederland. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Peerke Geplaatst: 10 maart 2015 Delen Geplaatst: 10 maart 2015 Zandzakken achter de voordeur ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pr3pper Geplaatst: 10 maart 2015 Auteur Delen Geplaatst: 10 maart 2015 Rolluiken wel een goed idee maar het is huur appartement helaas:( @Keyser Suze die touwlader is idd een goed idee. Ik zat zelf nog te denken voor brandladder evt te kunnem barricaderen met prikkeldraad achtig iets. En de vensterbanken met zn strip met punten erop. Nog suggesties van andere preppers in de stad met appartement? Greetz pr3pper Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Peerke Geplaatst: 10 maart 2015 Delen Geplaatst: 10 maart 2015 Rolluiken wel een goed idee maar het is huur appartement helaas:( @Keyser Suze die touwlader is idd een goed idee. Greetz pr3pper Ik heb ook een huurapartement, maar in overleg met woningstichting gewoon rolluiken mogen plaatsen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pr3parator Geplaatst: 10 maart 2015 Delen Geplaatst: 10 maart 2015 Volgens mij is dat illegaal in Nederland. Kale poes zijn ze niet bang voor... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bjo1998 Geplaatst: 10 maart 2015 Delen Geplaatst: 10 maart 2015 Volgens mij is dat illegaal in Nederland. bij mijn weten is er geen pittbullwet of oid meer , ben met de onze een tijdje geleden in Nederland geweest en dat leverde geen problemen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Range Geplaatst: 10 maart 2015 Delen Geplaatst: 10 maart 2015 De politie heeft materiaal om 3 pins deuren tegen te gaan. Ga voor 9 pins. Ramen met electriciteit waarschuwing sensors. Klink onder stroom zetten Grote spuitbus verdekt opstellen met aansteker om vlammenzee te creëeren. Kraaienpoten...(of knikkers) Spijkerpistool Honkbal knuppel Sirene op 105 SPL. Kokend water Schijnwerpers Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Loreen Geplaatst: 10 maart 2015 Delen Geplaatst: 10 maart 2015 De politie heeft materiaal om 3 pins deuren tegen te gaan. Ga voor 9 pins. Ramen met electriciteit waarschuwing sensors. Klink onder stroom zetten Grote spuitbus verdekt opstellen met aansteker om vlammenzee te creëeren. Kraaienpoten...(of knikkers) Spijkerpistool Honkbal knuppel Sirene op 105 SPL. Kokend water Schijnwerpers Home Alone komt toch altijd pas in december? @bjo1998 net als een pitbull moet je ook mij niet serieus nemen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 10 maart 2015 Delen Geplaatst: 10 maart 2015 je kunt wel prikkeldraad erneer hangen maar dan val je juist nog meer op. Wat dacht je ervan om (dichte) pallets op maat te zagen en dit achter je gordijnen te plaatsen dan kan het glas nog stuk maar niks komt zomaar binnen vooral niet als je ze dicht schroeft en je kunt ze makkelijk ergens opslaan en ze vergeten. verder zijn misschien wat aansteker/gasbus granaten ook niet zo'n slecht idee vooral om af te schrikken. maar we mogen geen wapens bespreken dus eventueel PB. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
sqeaky Geplaatst: 10 maart 2015 Delen Geplaatst: 10 maart 2015 Het eerste wat ik zou doen als ik in een appartement zou wonen (ga ervan uit dat het geen begane grond is) een touwladder! Om vanaf je balkon/ raam veilig de grond te kunnen bereiken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 10 maart 2015 Delen Geplaatst: 10 maart 2015 @Keyser Suze die touwladder is idd een goed idee. . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Toef Geplaatst: 10 maart 2015 Delen Geplaatst: 10 maart 2015 Met een knappe brandblusser kan je ook meer doen dan alleen een brand blussen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vreemdeboer Geplaatst: 10 maart 2015 Delen Geplaatst: 10 maart 2015 Ducktape... Héél veel ducktape voor je kieren. Camera's zijn onzin. Ze vallen te veel op, 1 strategische of hooguit 2 zijn genoeg. Inbraak vertragend folie op je ramen is een goedkope en leuke optie! Mocht je een balkon hebben, maak hem asap blind. Dan went de buurt eraan en kan je straks desgewenst wat groenten verbouwen. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Madeliefje Geplaatst: 10 maart 2015 Delen Geplaatst: 10 maart 2015 Ik heb heel veel ducktape bij de Wibra gekocht. Hier plak ik dan de ramen mee dicht. Je moet het dan wel door laten lopen op het venster, anders kan het er nog uitvallen. Als je een deur goed dichtplak krijgen ze hem ook niet open. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vreemdeboer Geplaatst: 10 maart 2015 Delen Geplaatst: 10 maart 2015 goed ducktape! Dat niet na 12 uur los laat... Das wel zo fijn! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Madeliefje Geplaatst: 10 maart 2015 Delen Geplaatst: 10 maart 2015 Deze gebruik ik als basis voor de deur. Ik leg er wel een stanleymes naast ingeval van brand. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Renanim Geplaatst: 11 maart 2015 Delen Geplaatst: 11 maart 2015 Ivm. met mijn werk veel merken 'ducttape'uitgeprobeerd. Gorillatape blijft gewoon de beste. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pr3pper Geplaatst: 11 maart 2015 Auteur Delen Geplaatst: 11 maart 2015 Thanks voor de vele reacties! in ieder geval weer wat ideetjes Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Range Geplaatst: 11 maart 2015 Delen Geplaatst: 11 maart 2015 Home Alone komt toch altijd pas in december? @bjo1998 net als een pitbull moet je ook mij niet serieus nemen December zoiets, maar dit soort 'trucjes' zijn toch niet seizoensgebonden of wel ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 11 maart 2015 Delen Geplaatst: 11 maart 2015 Zonder al te veel moeite haal ik je er zo uit met alle onderstaande (en genoemde "beveiligings" opties)........ Een fikkie starten en je prikkeldraad, camera's plastic etc zijn nutteloos geworden.... Zoek eens op greyman doctrine.......is misschien een eenvoudigere en beter toepasbare en vooral veiligere optie? Succes! Beste, Ik zit op het moment in een appartement, sinds een paar dagen. de nodige basis-zaken heb ik al ingeslagen en daar ben ik verder mee bezig. nu heb ik een vraag hoe ik mijn appartement veilig hou wshtf. Ik had zelf ingedachte: -tochtstrips ramen en deuren om kiertjes af te sluiten. -camera's rond het pand zowel echte als dummy's (wegens budget) -stukken karton op maat van de ramen, als er poweroutage is, om zo niet te laten 's nachts dat er stroom is. -plastic om ramen en deuren af te dichten -extra sloten heeft iemand hier verder nog tips om dit aan te vullen. Ik ga niet voor een specifieke doomsday, ik kijk naar alle opties, (economische crisis, overheidsproblemen, rellen, IS, nucleaire fall-out door kernreactor etc..) Groeten, Pr3pper Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.