MyronPrps Geplaatst: 24 november 2014 Delen Geplaatst: 24 november 2014 Je hebt daar al een mooie BOB samengesteld @dutch survival! Wat je het beste kunt doen om hem nog te verbeteren is gewoon goed uittesten zoals anderen hier ook al adviseren. Alleen door hem te gebruiken zul je leren wat voor jou goed werkt en wat niet. Je zult vanzelf merken wat je nooit gebruikt en wat je juist mist. Ik snap dat dat misschien wat lastig is als minderjarige, ik kan me voorstellen dat je ouders het niet zo leuk vinden als je een weekendje in een bos gaat kamperen in je eentje Bedenk trouwens wel dat je niet zomaar overal mag kamperen en op veel plaatsen al helemaal geen vuurtje mag stoken. Toe maar, 2 bijlen mee.. Dan mag je jezelf wel bijlen fan noemen ja Maare, hout verwerken tot brandhout? Waar mag je in Nederland tegenwoordig nog een vuurtje stoken in de natuur? Bij ons in de regio (omgeving Culemborg) is dat volgens mij nergens toegestaan. Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden @Stuudje Hahahahahahaha tja die regeltjes zijn ververlend hoor. Je bent je aan het voorbereiden op een ramp kom op nou Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dutch survival Geplaatst: 24 november 2014 Auteur Delen Geplaatst: 24 november 2014 weer bedankt voor de tips. ik heb de tas ook in het zwart, ik heb daar voor gekozen omdat je er dan ook gewoon mee door de stad kan lopen en niet meteen aan/nagekeken word, maar dat is tegenwoordig eigenlijk niet meer nodig, er zijn wel meer mensen met camo kleding/tassen, maar toch, en aangezien zwart in het bos volgens mij ook prima is. ik zal de tas een anders inpakken kijken of het werkt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
elloco999 Geplaatst: 25 november 2014 Delen Geplaatst: 25 november 2014 Hahahahahahaha tja die regeltjes zijn ververlend hoor. Je bent je aan het voorbereiden op een ramp kom op nou Ja, in een SHTF situatie trek ik me natuurlijk niet zo veel van aan van dergelijke regels. Maar voel er toch weinig voor om aan de boswachter/ boze eigenaar te gaan uitleggen dat ik het nodig vond om een vuurtje te gaan stoken omdat ik me aan het voorbereiden ben op een ramp... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 25 november 2014 Delen Geplaatst: 25 november 2014 Ja, in een SHTF situatie trek ik me natuurlijk niet zo veel van aan van dergelijke regels. Maar voel er toch weinig voor om aan de boswachter/ boze eigenaar te gaan uitleggen dat ik het nodig vond om een vuurtje te gaan stoken omdat ik me aan het voorbereiden ben op een ramp... denk dat dat wel meevalt, al erg vaak gedaan gewoon een kwestie van een beetje slim zijn. Maar ondertussen geen enkele moeite met vuur maken met alleen natuurlijke materialen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
QuickFix Geplaatst: 25 november 2014 Delen Geplaatst: 25 november 2014 Je kunt natuurlijk ook de basis van het leren maken van vuur met weinig hulpmiddelen gewoon in de tuin of op het balkon doen (bijvoorbeeld in zo'n goedkope barbecue van de Action/Lidle/... of in een leeg blikje) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dutch survival Geplaatst: 25 november 2014 Auteur Delen Geplaatst: 25 november 2014 ja klopt, heb heel veel vuur gemaakt in de tuin met natuurlijk spul, en ook is het nuttig wat je en hoe je dingen het best kan koken/bakken op vuur( gewoon een beetje experimenteren met van alles) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dutch survival Geplaatst: 25 november 2014 Auteur Delen Geplaatst: 25 november 2014 Oja, ik zou nog foto's maken van mijn visset Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dutch survival Geplaatst: 25 november 2014 Auteur Delen Geplaatst: 25 november 2014 Dit is de gehele visset, totaal van een stuk hout uit het bos gemaakt, het groene voorrpp is vislijn gewonden op een spoel, wel goed geschuurd met een schuine afloop zodat de lijn soepel afloopt, achterop de kurk om de spullen die .erin zitten op hun plek te houden 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dutch survival Geplaatst: 25 november 2014 Auteur Delen Geplaatst: 25 november 2014 De foto eronder zijn de spullen die er in zitten, het blauwe zakje zijn haakjes, er zitten loodjes in. Een dobbertje neppaas, tussenstukjes en oogjes ( omvan een tak een hengel te maken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 25 november 2014 Delen Geplaatst: 25 november 2014 Wow jongen...mooi gedaan die visset! Complimenten! Hier kunnen vast nog wel preppers wat van opsteken, de creativiteit, het zelf maken, het kost op die manier niet heel veel geld en je hebt unieke spullen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nomad_404 Geplaatst: 25 november 2014 Delen Geplaatst: 25 november 2014 Nice Dutch Survival! Staat al een tijdje op mijn verlanglijstje om er een te maken van een PET-ling, maar ze,f uit een stuk hout maken is nog leuker natuurlijk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dutch survival Geplaatst: 25 november 2014 Auteur Delen Geplaatst: 25 november 2014 Echt super bedankt!@Stuudje ben er ook wel blij mee, kosten me ook maar 3 avonden,het werpen moet je even leren, maar dan lukt het ook best ver. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roel Geplaatst: 25 november 2014 Delen Geplaatst: 25 november 2014 Gewoon goed. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
QuickFix Geplaatst: 25 november 2014 Delen Geplaatst: 25 november 2014 Wow, ik ben echt onder de indruk @dutch survival Ik denk dat je echt langs moet komen op WK (winterkamp): wij (in ieder geval ik) willen graag je huisvlijt zien. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
homerun Geplaatst: 26 november 2014 Delen Geplaatst: 26 november 2014 @dutch survival. Echt mooi gedaan. Grote complimenten En mooie shemag waar op het.ligt Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dutch survival Geplaatst: 26 november 2014 Auteur Delen Geplaatst: 26 november 2014 Hahaha,,dankjewel allemaamal,ik mag misschien een dag komen, en ja, die shemag heb ik altijd om Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
elloco999 Geplaatst: 26 november 2014 Delen Geplaatst: 26 november 2014 Stukje vakwerk hoor @dutch survival! Je kunt natuurlijk ook de basis van het leren maken van vuur met weinig hulpmiddelen gewoon in de tuin of op het balkon doen (bijvoorbeeld in zo'n goedkope barbecue van de Action/Lidle/... of in een leeg blikje) Ik heb een vuurkorf die ik voor dat doel gebruik, of vaak ook alleen de asplaat. Werkt goed. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dutch survival Geplaatst: 30 november 2014 Auteur Delen Geplaatst: 30 november 2014 hee mensen, ik wil nog een water filter in mijn tas doen, mar ik weet nog niet goed welke, dus ik wou vragen of jullie tips hebben of ideeën. (ik zat te twijfelen tussen de lifestraw, en de sawyer mini) alvast bedankt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
carismo Geplaatst: 30 november 2014 Delen Geplaatst: 30 november 2014 hee mensen, ik wil nog een water filter in mijn tas doen, mar ik weet nog niet goed welke, dus ik wou vragen of jullie tips hebben of ideeën. (ik zat te twijfelen tussen de lifestraw, en de sawyer mini) alvast bedankt. Als je het budget hebt ga voor een sawyer mini, meer capaciteit en mogelijkheden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 30 november 2014 Delen Geplaatst: 30 november 2014 ik wil nog een water filter in mijn tas doen, mar ik weet nog niet goed welke, dus ik wou vragen of jullie tips hebben of ideeën. (ik zat te twijfelen tussen de lifestraw, en de sawyer mini) Als je niet te lang twijfelt kan je nog gebruik maken van de 12% korting in de prepshop. De vraag "welk waterfilter" is al vele malen beantwoord op het forum...als je advies vraagt word je de sawyer mini aangeraden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dauntless Geplaatst: 30 november 2014 Delen Geplaatst: 30 november 2014 Sawyer mini, die heb ik ook en die is redelijk budget. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bubbe1981 Geplaatst: 30 november 2014 Delen Geplaatst: 30 november 2014 Zou voor het vissen zo'n mini werphengeltje kopen kost niet veel maar is super handig . Heb er ook een standaard in de auto liggen en gebruik dan kleine hondenbrokjes als aas . Het zijn van die kleine hengeltjes die als je ze ingeschoven hebt er uit zien als een pen en uitgeschoven zijn ze rond de 90 cm lang .Je kunt er zelfs nog wel redelijke forellen me vangen ook Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dutch survival Geplaatst: 30 november 2014 Auteur Delen Geplaatst: 30 november 2014 Haha, wij over waterfilters en dan in eens over vishengels ;p , maar het is wel een goed idee, een in de auto, ik ga binnekort een survival doosje/kitje maken om in de auto te leggen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 30 november 2014 Delen Geplaatst: 30 november 2014 Haha, wij over waterfilters en dan in eens over vishengels ;p , maar het is wel een goed idee, een in de auto, ik ga binnekort een survival doosje/kitje maken om in de auto te leggen. Hoe ? Ben jij nu plots oud genoeg om met de auto te rijden? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
fragalot Geplaatst: 30 november 2014 Delen Geplaatst: 30 november 2014 Hoe ? Ben jij nu plots oud genoeg om met de auto te rijden? staat toch nergens dat het zijn auto is? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.