xavier Geplaatst: 27 oktober 2014 Delen Geplaatst: 27 oktober 2014 Ik heb al veel gelezen als bezoeker en ofwel is het me ontgaan ofwel heb ik verkeerd gezocht maar ik vroeg me af of urban farming niet iets is voor preppers. De meesten van ons leven in de stad of aan de rand van een grote stad. Ruimte wordt schaarser. En dan zijn er vast wel wat mogelijkheden maar als iedereen met een tuintje begint is het misschien niet helemaal productief. Zou een urban farm in leegstaande gebouwen of op daken of plantsoenen en parken geen mogelijkheid ? Zoiets ongeveer : http://popupcity.net/top-5-of-the-greatest-urban-rooftop-farms/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dreutel Geplaatst: 27 oktober 2014 Delen Geplaatst: 27 oktober 2014 Ik ben vóór! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
xavier Geplaatst: 27 oktober 2014 Auteur Delen Geplaatst: 27 oktober 2014 Fijn @Dreutel maar is het ook haalbaar in onze streken ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 27 oktober 2014 Delen Geplaatst: 27 oktober 2014 Fijn @Dreutel maar is het ook haalbaar in onze streken ? Een gewone moestuin werkt prima, waarom zou die niet werken in een park? Daken ben ik minder voorstander van, door het ontbreken van een echte bodem blijf je meststoffen en pesticide je dak op slepen. Maar ja, organisch biologisch tuinieren is een dingetje van mij. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flow Geplaatst: 27 oktober 2014 Delen Geplaatst: 27 oktober 2014 Er zijn ongelooflijk veel verschillende manieren om urban farming toe te passen, wij gaan een aanvraag doen bij onze gemeente voor een straatmoestuin. Wat blijkt "onze" gemeente geeft niet snel/gemakkelijk een vergunning voor dit soort initiatieven... Vandaar een project window farming gestart! Ik heb nu ook een aquaponics systeem bedacht dat naast iedere sloot neergezet kan worden, vraag blijft natuurlijk wel of zoiets "heel" blijft in de randstad. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 27 oktober 2014 Delen Geplaatst: 27 oktober 2014 Lekker je groenten kweken tussen de SMOG? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 27 oktober 2014 Delen Geplaatst: 27 oktober 2014 Lekker je groenten kweken tussen de SMOG? 't Hoeft niet meteen perse in Peking. Hier in Emmen verdacht weinig smog hoor en ach, als mensen hun kinderen wel in de Randstad opvoeden, kan een kropje sla ook wel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
houthe Geplaatst: 27 oktober 2014 Delen Geplaatst: 27 oktober 2014 Dit soort initiatieven moet je combineren, dan krijg je bijvoorbeeld Guerilla Urban Gardening Oftewel gewoon op het dak van je werk een tuin aanleggen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 27 oktober 2014 Delen Geplaatst: 27 oktober 2014 Nu de vraag is het wel rendabel? Heb vandaag toevallig een zak potgrond gekocht . 70 liter . Heb ik 7.85€ voor betaald . 70 liter zijn maar 7 emmers ver kom je er niet mee . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
verkenner Geplaatst: 28 oktober 2014 Delen Geplaatst: 28 oktober 2014 Voor een kameraad moet ik geregeld een zware aanhanger potgrond halen,soms meer dan 2 ton. Hij betaald volgens gewicht,wordt gewogen op de weegbrug,maar is niet voor particulier. Is echt spotgoedkoop. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Erique Geplaatst: 30 oktober 2014 Delen Geplaatst: 30 oktober 2014 Ipv potgrond kan je ook gecomposteerde houtsnippers gebruiken.Kost minder ook. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
xavier Geplaatst: 31 oktober 2014 Auteur Delen Geplaatst: 31 oktober 2014 Een gewone moestuin werkt prima, waarom zou die niet werken in een park? Daken ben ik minder voorstander van, door het ontbreken van een echte bodem blijf je meststoffen en pesticide je dak op slepen. Maar ja, organisch biologisch tuinieren is een dingetje van mij. Er zijn ook nog andere mogelijkheden zoals kiemen. Dat lijkt me ook leuk. Moet ik eens gaan proberen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 31 oktober 2014 Delen Geplaatst: 31 oktober 2014 Er zijn ook nog andere mogelijkheden zoals kiemen. Dat lijkt me ook leuk. Moet ik eens gaan proberen. Ah, dankzij @lewieke ben ik verslaafd aan dat spul, zie"http://preppers.nl/forum/threads/7809-Werken-aan-onafhankelijkheid-cressonnette-tuinkers?highlight=cressonnette Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 31 oktober 2014 Delen Geplaatst: 31 oktober 2014 wat hebben jullie voor 100% bio kippen en paardenmest over? haha Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 31 oktober 2014 Delen Geplaatst: 31 oktober 2014 wat hebben jullie voor 100% bio kippen en paardenmest over? haha Geen ruk, dat kun je hier overal gratis afhalen. Je bent niet de enige die er graag vanaf wilt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Erique Geplaatst: 2 november 2014 Delen Geplaatst: 2 november 2014 Allebei de mestsoorten zijn veel te scherp & moeten minstens een jaar laten liggen, eerder je het kan gebruiken.Vooral paardenmest is goed voor paddenstoelenteelt, mits gecomposteerd op de goeie wijze. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lewieke Geplaatst: 2 november 2014 Delen Geplaatst: 2 november 2014 Aardbeien zijn wel te kweken in potjes. Kaapse bes kan in de tuin als eenjarige plant en ze levert nog eens lekkere besjes af ook. Je overleeft er geen hongerwinter mee maar het maakt het leven wat aangenamer. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
sunnysuzanna Geplaatst: 2 november 2014 Delen Geplaatst: 2 november 2014 Neem een konijn als huisdier en je hebt gratis perfecte mest voor je vierkantemetertuin. Mijn broer is bezig net aquaponics in zijn huisje van 40 m2. Het benodigde licht bekomt hij van de elektriciteit die hij met zonnepanelen genereert. Je kunt ook verticaal tuinieren. Door pvcbuizen met openingen voor planten of door rechtopstaande pallets met grond te vullen of een aardappeltoren ipv veld. Bijvoorbeeld. Allemaal manieren om met de beschikbare ruimte zo efficiënt mogelijk om te gaan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 3 november 2014 Delen Geplaatst: 3 november 2014 Neem een konijn als huisdier en je hebt gratis perfecte mest voor je vierkantemetertuin. En ze kunnen je onkruid opvreten EN je hebt met de kersten goed gevulde tafel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FranZisska Geplaatst: 3 november 2014 Delen Geplaatst: 3 november 2014 Ik vindt het een geweldig idee net als de zaadbollen gooien wat ze in Amerika doen ;-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cyberbeer Geplaatst: 7 november 2014 Delen Geplaatst: 7 november 2014 South Africa's urban farming revolution http://edition.cnn.com/2014/11/07/travel/south-africas-urban-farming-revolution/index.html?hpt=hp_c5 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
sunnysuzanna Geplaatst: 9 november 2014 Delen Geplaatst: 9 november 2014 Ik koop hier in de buurt een kuub compost voor 10 euro. De gemeente brengt bij dit bedrijf al het snoei afval. In onze stad staan ze open voor burgerinitiatieven zials Buurtmoestuinen, adopteren van stukjes gemeentegrond, stimuleren van lokale markt economie, wijk-energie, voedsel dat andrs doorgedraaid wordt weggeven aan stadbewoners etc. Mazzel met zo'n gemeente! Er wordt dankbaar van deze kansen gebruik gemaakt:) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.