Ga naar inhoud
GENEGEERD

Eigen bosperceel


MyronPrps

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Van de website: http://www.historisch-hauwert.nl/pages/coll4.html

 

Foto met hooinaald,hooizaag en hooigraaf

 

coll4.png

Ok ik zat er naast met turf of veen zaag . Maar hoe de schop gebruikt werd kan ik mij niet voorstellen . Ook zijn het wel typische Nederlandse werktuigen ik loop nu al jaren bij de keutelboertjes rond . En er zijn er een paar in die lijst die ik nog nooit heb gezien .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok ik zat er naast met turf of veen zaag . Maar hoe de schop gebruikt werd kan ik mij niet voorstellen . Ook zijn het wel typische Nederlandse werktuigen ik loop nu al jaren bij de keutelboertjes rond . En er zijn er een paar in die lijst die ik nog nooit heb gezien .

 

 

de schop is volgens mij gewoon handig zodat je je niet moet bukken :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@MyronPrps mooie verzameling van bijlen heb je al .

Een paar weken terug was ik aan het opruimen bij mijn moeder .( samen met haar ) en ze vond in een van de hokken ook 2 bijlen hand gesmeed . Zij ze gooi dit ook maar weg . Zij ik . Nee daar kan ik wel iemand gelukkig mee maken . Dus?

 

daar zou je mij zeker echt heel erg gelukkig mee maken! was even sprakeloos, wauw echt super.

Ik zal ze zo goed mogelijk behandelen / opknappen.

 

Heel erg bedankt. ik kan je helaas geen kudo meer geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

daar zou je mij zeker echt heel erg gelukkig mee maken! was even sprakeloos, wauw echt super.

Ik zal ze zo goed mogelijk behandelen / opknappen.

 

Heel erg bedankt. ik kan je helaas geen kudo meer geven.

 

Wel een beetje werk aan . De een is de steel niet meer originele en in de ander zit die vol houtworm .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel een beetje werk aan . De een is de steel niet meer originele en in de ander zit die vol houtworm .

 

Ga ik de stelen zelf maken, vind ik helemaal niet erg juist leuk om te doen.

 

Ik had voor mezelf al besloten dat ik meer oudere stukken gereedschap wil opknappen en om dan aan een oude handgesmede bijl te mogen werken is een eer.

 

Gelukkiger kun je mij niet krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga ik de stelen zelf maken, vind ik helemaal niet erg juist leuk om te doen.

 

Ik had voor mezelf al besloten dat ik meer oudere stukken gereedschap wil opknappen en om dan aan een oude handgesmede bijl te mogen werken is een eer.

 

Gelukkiger kun je mij niet krijgen.

Jammer dat jij zo ver woont .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat jij zo ver woont .

 

Vanaf 20dec heb ik voor twee weken vakantie. misschien kan ik (of meerdere forumleden) even naar Landgoed Geert afreizen om een of meerdere dagen jou te helpen omdat je nog steeds aan het revalideren bent?

 

Als dat geen optie is wil ik natuurlijk ook de verzendkosten overmaken, lijkt mij niet meer dan logisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanaf 20dec heb ik voor twee weken vakantie. misschien kan ik (of meerdere forumleden) even naar Landgoed Geert afreizen om een of meerdere dagen jou te helpen omdat je nog steeds aan het revalideren bent?

 

Als dat geen optie is wil ik natuurlijk ook de verzendkosten overmaken, lijkt mij niet meer dan logisch.

Of je moet wachten tot het voorjaar . Dan ben ik weer mobieler .

Link naar reactie
Delen op andere sites

@MyronPrps

 

leuk brokje staal!

Gaat een pracht van een bijltje worden :)

 

niet vergeten dat beide zijden traditioneel gezien anders geslepen moeten worden.

(vlijmscherpe & scherpe robuste kant)

 

Haha daarom juist deze uitgekozen;)

 

ik wil eerst wat meer ervaring op doen voordat ik deze van een steel ga voorzien, dit moet een bijl worden die ik door kan geven aan mijn kinderen op een dag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Morgen weer eventjes heen voor de eerste keer dat ik weer echt goed wat werk kan verrichten ivm blessure bij mijn hand dus erg veel zin in, kan ik namelijk ook eindelijk de Exotac Matchcap van @Simurgh gaan reviewen.

 

Verder ook bezig met windbarrières maken rondom mijn onderdak om zo toch wat comfortabeler te zitten maar ook zodat je hierover heen eventueel een tarp zou kunnen spannen om zo meer mensen te kunnen "huisvesten" Ik ga de windbrekers toch maken van hele stammen ipv losse takken zoals ik nu voor een klein gedeelte heb.

 

attachment.php?attachmentid=15409&stc=1

 

Zoals je kunt zien heb ik ook een paar stammen met teer ingesmeerd dankzij het idee van @Stuudje later bedacht ik mij dat ik het beter eerder hat kunnen doen vooral voor de stukken die de grond ingingen maar helaas:)

 

Liefste morgen ook nog bezig met het maken van een "raised bed" zodat ik niet op de grond hoef te liggen:)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@MyronPrps

Ik zat de laatste paar pagina,s van dit topic door te lezen

en ik moet dit gewoon even kwijt

Ik heb echt bewondering voor je bosperceel (en jou ook)

Van hoe je dat toch maar even bij je eigen stuk bos.

Een erg mooie shelter maak.

Met windschermen

Echt geweldig.

 

Ps: zit er ook iets in de schaduw van de shelter want bij de foto van je vorige post is het niet helemaal duidelijk of er nouw iets dieper in de heuvel zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...