Gast lonely wolf Geplaatst: 20 maart 2015 Delen Geplaatst: 20 maart 2015 Ik heb laatst deze aangeschaft. Prijstechnisch interessant rond de 66 euro inc verzendkosten. Draag het nu tijdens mij werk. het is ff wennen maar voor alles wat je extra kan beschermen moet je natuurlijk wat opofferen. en is te koop bij http://www.der-hollander.de/uitrusting/vesten/kogel-en-steekvrije-vesten/steekhemmend-vest-i.php Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 20 maart 2015 Delen Geplaatst: 20 maart 2015 En wat is de weerbaarheid van het vest precies? Steekwerend, ok en welke materialen zijn er precies gebruikt? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast lonely wolf Geplaatst: 20 maart 2015 Delen Geplaatst: 20 maart 2015 Er staat geen materiaal label op maar er zit een buigzame kunststof plaat in verwerkt (kevlar?) en een aluminium plaat,. Ik heb bewust voor een steekvest gekozen omdat dit voor mij het grootste risico vormt. En kogel werend vest zou te zwaar en te zichtbaar worden. Dit vest weegt +/-1,5 kg en is onder een overhemd te dragen. Natuurlijk weet ik dat er betere vesten zijn, die soepeler zijn maar daar zit natuurlijk ook een ander prijskaartje aan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wodan Geplaatst: 20 maart 2015 Delen Geplaatst: 20 maart 2015 Als je enkel snij- en steekwerend nodig hebt, heb je enkel de alu platen nodig. Zoals je zelf al opmerkte zijn er betere alternatieven, maar waarschijnlijk duurder. Nadeel is dat de armen, benen en nek niet beschermd zijn... Wil je deze goed gaan beschermen (vooral tegen snijden) dan wordt het duur, ook stegen steken (naalden enz) dan wordt het heel duur. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Simurgh Geplaatst: 21 maart 2015 Delen Geplaatst: 21 maart 2015 Goede snijwerende, steekwerende een kogel werende kleding is uitgebreid getest en voorzien van de juiste classificaties. Als deze er niet zijn, zou ik het niet vertrouwen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wodan Geplaatst: 21 maart 2015 Delen Geplaatst: 21 maart 2015 Goede snijwerende, steekwerende een kogel werende kleding is uitgebreid getest en voorzien van de juiste classificaties. Als deze er niet zijn, zou ik het niet vertrouwen. De snij- en steekwerende eigenschappen kan je altijd zelf non-destructief op regelmatige basis testen hé! Ik vertrouw een eigen test meer dan een labeltje... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Advivo Geplaatst: 21 maart 2015 Delen Geplaatst: 21 maart 2015 Ik zou denken aan zo'n maliënpak dat duikers aantrekken tegen haaien en dat onder je kleren dragen. Weert de meeste messen toch wel af denk ik... Idd , en kun je makkelijk zelf maken : Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 21 maart 2015 Delen Geplaatst: 21 maart 2015 Dit is inderdaad snij/mes werend. Naaldwerend zeker niet.... @wodan, hoe ga jij je vest "non destructief" zelf testen dan? Van een gerespecteerde fabrikant maak ik me geen zorgen over de aangegeven labels/test rapporten. Die gasten gaan hun goede naam niet te grabbel gooien. En ben jij dan voldoende gekwalificeerd om zelf zo'n test op een juiste manier uit te voeren? Idd , en kun je makkelijk zelf maken : Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ronin Kogaratsu Geplaatst: 21 maart 2015 Delen Geplaatst: 21 maart 2015 snijwerend? mijn mes training en lessen zijn HOLK gericht. Hals, Oksel, Lies, Knieholte. Hier lopen grote slagaders, en opmerkelijk genoeg zijn deze delen niet vaak beschermd met zon vest. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast lonely wolf Geplaatst: 21 maart 2015 Delen Geplaatst: 21 maart 2015 snijwerend? mijn mes training en lessen zijn HOLK gericht. Hals, Oksel, Lies, Knieholte. Hier lopen grote slagaders, en opmerkelijk genoeg zijn deze delen niet vaak beschermd met zon vest. Gelukkig hebben slechts een handje vol junks en zwervers zo'n HOLK training gehad, wat weer een geluk voor mij is! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ronin Kogaratsu Geplaatst: 21 maart 2015 Delen Geplaatst: 21 maart 2015 Gelukkig hebben slechts een handje vol junks en zwervers zo'n HOLK training gehad, wat weer een geluk voor mij is! Ik geef geen les aan junks en zwervers, tenminste op dit moment nog niet:rolleyes: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wodan Geplaatst: 21 maart 2015 Delen Geplaatst: 21 maart 2015 Dit is inderdaad snij/mes werend. Naaldwerend zeker niet.... @wodan, hoe ga jij je vest "non destructief" zelf testen dan? Van een gerespecteerde fabrikant maak ik me geen zorgen over de aangegeven labels/test rapporten. Die gasten gaan hun goede naam niet te grabbel gooien. En ben jij dan voldoende gekwalificeerd om zelf zo'n test op een juiste manier uit te voeren? Testen op snij- en steekwerende eigenschappen, is nu geen raketwetenschap hé! Je neemt een mes en snijdt in de beschermende laag en je neemt een priem en je prikt... Geraak je erdoor of maak je meer dan normale beschadiging, dan is er iets mis... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Simurgh Geplaatst: 22 maart 2015 Delen Geplaatst: 22 maart 2015 Testen op snij- en steekwerende eigenschappen, is nu geen raketwetenschap hé! Je neemt een mes en snijdt in de beschermende laag en je neemt een priem en je prikt... Geraak je erdoor of maak je meer dan normale beschadiging, dan is er iets mis... En hoe vaak doe je die test, materiaal kan slechter worden met de tijd? En met hoeveel kracht? En wat doe je met alle goedkope producten/zelfmaak projecten waar je je mes of priem doorheen jast en blijkt toch niet te voldoen? Het lijkt mij dat dit al snel een duur experiment wordt. En wat ronin zegt is ook zeker waar, hals is lastig met een zaag te bedekken. Nu ben ik voor goedkope oplossingen en ik vind de zagen een prima oplossing, ook ben ik voor zelf testen, maar als het labeltje gedegen keurmerken bevat dan vindt ik dit wel degelijk waardevol. Dit geeft aan dat het product door de fabrikant uitgebreid is laten testen en ze een kwalitatief product hebben, of niet. Want veel keurmerken hebben een klassering. Wat bij de dump verkocht wordt in de regel zou wat mij betreft de naam snijwerende kleding niet mogen hebben. Alleen de hoogste klasse is interessant, is helaas ook aan de prijs... Labels blind geloven is niet oké, zomaar denken dat je zelf kunt testen is een ander uiterste (of je hebt geld en tijd te veel, dan heb ik niets gezegd). Het is genuanceerder in mijn ogen vandaar dit stukje. Maar snijwerende kleding voor een paar tientjes zou ik niet op vertrouwen... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Toef Geplaatst: 22 maart 2015 Delen Geplaatst: 22 maart 2015 Maar snijwerende kleding voor een paar tientjes zou ik niet op vertrouwen... Ik kan hier alleen volledig goedkeurend op reageren, ik weet dat er kleding van Israëlisch makelij zijn en hier heel ver in zijn...... en idd. er hangt een stevig prijskaartje aan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wodan Geplaatst: 22 maart 2015 Delen Geplaatst: 22 maart 2015 Ik kan hier alleen volledig goedkeurend op reageren, ik weet dat er kleding van Israëlisch makelij zijn en hier heel ver in zijn...... en idd. er hangt een stevig prijskaartje aan. Merk, linkje? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Toef Geplaatst: 22 maart 2015 Delen Geplaatst: 22 maart 2015 @wodan PM.... Kan het niet verder onderbouwen dan dit even. http://www.israel-catalog.com/military-outdoor-gear/concealable-body-armor Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ronin Kogaratsu Geplaatst: 22 maart 2015 Delen Geplaatst: 22 maart 2015 http://firstcarecompany.nl/ppss100112.html Zon shirt in combinatie met een vest is al veel beter. handschoenen er evt bij aan. Deze mes instructeur, heeft ook handige mouwen in de verkoop. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast lonely wolf Geplaatst: 22 maart 2015 Delen Geplaatst: 22 maart 2015 Ping Ping Allemaal klasse III ..... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wodan Geplaatst: 25 maart 2015 Delen Geplaatst: 25 maart 2015 Hier kan je alles vinden wat je nodig hebt: http://bestprotection.de/shop/en/Body-Armour/Body-Armour-Vests/ Daar al eens iets gekocht? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Winchester 1893 Geplaatst: 17 april 2015 Delen Geplaatst: 17 april 2015 Ik ben blij met mijn vestje . Weegt een kilo of 15 maar is zijn gewicht in goud waard Kostte eerst kapitalen maar zijn nu te koop voor zo'n 250 Houd zo'n beetje elk kaliber tegen . Foto's staan wel scheef maar weet niet hoe ik ze recht krijg . Mischien dat een moderator ze recht gezet krijgt ? Zou wel fijn zijn kijkt wat lekkerder . Gr H Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
maxgainz Geplaatst: 14 mei 2015 Delen Geplaatst: 14 mei 2015 Ik heb nog wel mn american football spul liggen kogelwerend zal het niet zijn maar je bent wel ralatief veilig voor slag/steekwapens denk ik En als pluspunt kun je jezelf als een soort stormram gebruiken :P Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hhpp Geplaatst: 14 mei 2015 Delen Geplaatst: 14 mei 2015 Ik heb nog wel mn american football spul liggen kogelwerend zal het niet zijn maar je bent wel ralatief veilig voor slag/steekwapens denk ik En als pluspunt kun je jezelf als een soort stormram gebruiken :P Dan moet je niet iemand tegenkomen met een Hissatsu model mes, want die gaan overal dwars doorheen. Die gaan zelfs dwars door echte body armour, dat wel kogelwerend is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
RaptorNLD Geplaatst: 14 mei 2015 Delen Geplaatst: 14 mei 2015 Dan moet je niet iemand tegenkomen met een Hissatsu model mes, want die gaan overal dwars doorheen. Die gaan zelfs dwars door echte body armour, dat wel kogelwerend is. Kogelwerend is niet steekwerend. Met bijna ieder mes met een punt en een beetje scherp kom je door een kogelwerend vest. Daarom doen veel mensen er een steekwerende laag bij in het vest. Dus heeft niets met een speciaal mes te maken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hhpp Geplaatst: 14 mei 2015 Delen Geplaatst: 14 mei 2015 Kogelwerend is niet steekwerend. Met bijna ieder mes met een punt en een beetje scherp kom je door een kogelwerend vest. Daarom doen veel mensen er een steekwerende laag bij in het vest. Dus heeft niets met een speciaal mes te maken. beetje verkeerd verwoord, had het kogelwerende weg moeten laten. Gaan dus dwars door body armour. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.