Ga naar inhoud
GENEGEERD

We zijn met meer dan we denken?


Dontor

Aanbevolen berichten

Het valt me meer en meer op dat als ik bij vrienden op bezoek ga dat ze vreemd opkijken als het onderwerp preppen ter sprake komt.

Ik heb me er natuurlijk al lang bij neergelegd dat het geen zin heeft om te gaan prediken hierover. Ik snij het onderwerp niet zelf meer aan en

laat iedereen gewoon zijn eigen gangetje gaan.

 

Toch merk ik de laatste tijd dat voorraadkasten, bergingen en garages meer en meer

"onbewuste prep's" bevatten.

Ze zijn zich er niet van bewust, maar ze hebben een "redelijke" voorraad in huis.

Is het iets wat me opvalt door er zelf mee bezig te zijn?, zijn er meer preppers dan we denken?, of is er simpelweg een verandering in manier van leven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Het valt me meer en meer op dat als ik bij vrienden op bezoek ga dat ze vreemd opkijken als het onderwerp preppen ter sprake komt.

Ik heb me er natuurlijk al lang bij neergelegd dat het geen zin heeft om te gaan prediken hierover. Ik snij het onderwerp niet zelf meer aan en

laat iedereen gewoon zijn eigen gangetje gaan.

 

Toch merk ik de laatste tijd dat voorraadkasten, bergingen en garages meer en meer

"onbewuste prep's" bevatten.

Ze zijn zich er niet van bewust, maar ze hebben een "redelijke" voorraad in huis.

Is het iets wat me opvalt door er zelf mee bezig te zijn?, zijn er meer preppers dan we denken?, of is er simpelweg een verandering in manier van leven?

 

Twijfel niet aan je goede bedoelingen maar het woord "prepping of preps " gebruik ik nooit als ik vrienden / familie adviseer wat voorraad in huis te halen ...Je krijgt al te snel een vreemde blik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat schijnt geloof ik iets van vroeger te zijn,

Mijn opa en oma hadden vroeger ook kasten met voorraad staan,

mijn moeder ook en mijn tante heeft geloof ik helemaal een giga voorraad..

Maar ben toch blij dat ze me dat iig meegegeven hebben.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Velen slaan een voorraad eten in maar doen het gewoon uit gewoonte omdat ze zo opgevoed zijn . Vele van mijn familieleden doen het maar daarom zijn het nog geen preppers toch .

 

Geert

 

Dat niet.. Maar wel een fijn idee dat ze toch enigszins voorbereid zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al was t maar, als ze het niet redden (door verder niet voorbereid te zijn) dat wij preppers het kunnen gebruiken daarna...........

 

Yep, deel wat geperforeerde waterfilters en namaak antibiotica uit en je hoeft zelf bijna niet meer te preppen.

 

Of bedoelde je dat niet? :p

 

Dictated to a slave and sent by carrier pidgeon

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik prep nooit, ik bereid mij voor. En als ze kijken naar mijn boodschappen dan zeg ik heel simpel: Het was een koopje, waarom zou ik volgende week de volle pond moeten betalen als ik het weer nodig heb?? Ik heb tenslotte een uitkering, ik kan het geld niet over de balk gooien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...