Communicator Geplaatst: 23 mei 2014 Delen Geplaatst: 23 mei 2014 Ik heb twee van deze apparaten en ben beste tevreden over ze, mits je er bewust mee aan de slag gaat. Maar dat lijkt mij vanzelfsprekend eigenlijk. Ik heb ook een krat vol met van die busjes, koel en geventileerd opgeslagen. Ik had deze eerst in een afgesloten krat, maar telkens bij het openen kwam er een sterke gaslucht uit die krat. Niet aan te raden dus. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
techie Geplaatst: 23 mei 2014 Delen Geplaatst: 23 mei 2014 Wat ik zie op het filmpje: Folie over de pit. Steen erop. Binnenshuis, waarschijnlijk geen zuchtje wind/ventilatie, zoals buiten. Ik denk dat het gebruik op die manier wel wordt afgeraden in de handleiding. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 23 mei 2014 Delen Geplaatst: 23 mei 2014 Ik gebruik ze al een jaartje of 5 een paar keer per jaar voor het omsmelten van lood voor het zeevissen... Per keer gaat een bus gas op. Gewoon in een pannetje smelten....nooit geen issues gehad Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
J.I. nurse Geplaatst: 23 mei 2014 Delen Geplaatst: 23 mei 2014 Ik heb twee van deze apparaten en ben beste tevreden over ze, mits je er bewust mee aan de slag gaat. Maar dat lijkt mij vanzelfsprekend eigenlijk. Ik heb ook een krat vol met van die busjes, koel en geventileerd opgeslagen. Ik had deze eerst in een afgesloten krat, maar telkens bij het openen kwam er een sterke gaslucht uit die krat. Niet aan te raden dus. Dan lijkt het mij verstandig om even met water en zeepsop de busjes te controleren !! Wij hebben ook een stuk of 40 busjes staan maar nooit geen gaslucht Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lucifer Geplaatst: 23 mei 2014 Delen Geplaatst: 23 mei 2014 Ik heb hem ook van action gezellig voor buiten gebruikt voor snackjes te bakken, dus olie werd dan echt heet. Nooit problemen gehad, maar ik weet niet of ik hem nog ga gebruiken eerlijk gezegd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Davena Geplaatst: 23 mei 2014 Delen Geplaatst: 23 mei 2014 Het is vooral gevaarlijk met een te grote pan waardoor de warmte niet weg kan (en dus de gasfles te heet wordt?) werd op TV gezegd.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tom Geplaatst: 29 mei 2014 Delen Geplaatst: 29 mei 2014 De action is niet de enige de deze gasbranders op het programma heeft of had. De Gaswinkel heeft ze nog http://www.gaswinkel.com/buitenkoken/evergreen/default.htm En deze hele mooie portable kachel ook op de bekende gas patronen. http://www.gaswinkel.com/mobielegaskachels/easymultiheater.htm (Deze gaat Tom voor Vaderdag vragen) (Met heeel veel gaspatronen) En nog een leuk kacheltje op de bekende gaspatronen http://www.gaswinkel.com/mobielegaskachels/infraroodhandkachel.htm Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 30 mei 2014 Delen Geplaatst: 30 mei 2014 Die dingen worden al jaren gebruikt en ik lees vrij weinig dat er ongelukken mee gebeuren of dat ze in de fik vliegen. Misschien zijn ze dan ook niet 100% veilig\goedgekeurd, maar veel mis ermee is er volgens mij ook weer niet. Je leest veel vaker over koolmonoxide vergiftiging bij oude geisers, kachels, dan ongelukken met dit soort toestellen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 30 mei 2014 Delen Geplaatst: 30 mei 2014 Ze zijn onveilig als je ze niet volgens de gebruiksaanwijzing gebruikt. Als je zoals in de test, een grillplaat erop legt, of met aluminiumfolie afdekt(zie video), of een grote pan erop zet...dan kan de warmte niet weg en kan die gasbus ontploffen. Logisch. Afdekken of te grote pan erop zetten valt onder oneigenlijk gebruik. Staat ook in de gebruiksaanwijzing dat je dat niet moet doen. Ik snap dus totaal niet waarom de NVWA ze allemaal uit de handel laat halen. Een extra waarschuwing tegen het onjuist gebruiken zou meer op zijn plaats zijn geweest, maar omdat de NVWA niet goed gebruiksaanwijzingen leest moeten ze nu uit de winkel. Het maakt ook wel uit of men er een blikje soep opwarmt of een complete maaltijd zoals thuis op maakt, of de kroketten op frituurt. Voor die dingen is het minder geschikt...maar dat soort mensen is niet geschikt om te kamperen...dat ligt niet aan dat kooktoestel...verder denk ik dat die mensen ook problemen krijgen als ze hun familiediner op een gasblikje met brander maken... (kunnen we dat verbod nog terugdraaien, het lijkt me een goede vorm van natuurlijke selectie...) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 30 mei 2014 Delen Geplaatst: 30 mei 2014 Ze zijn onveilig als je ze niet volgens de gebruiksaanwijzing gebruikt. Als je zoals in de test, een grillplaat erop legt, of met aluminiumfolie afdekt(zie video), of een grote pan erop zet...dan kan de warmte niet weg en kan die gasbus ontploffen. Logisch. Afdekken of te grote pan erop zetten valt onder oneigenlijk gebruik. Staat ook in de gebruiksaanwijzing dat je dat niet moet doen. Ik snap dus totaal niet waarom de NVWA ze allemaal uit de handel laat halen. Een extra waarschuwing tegen het onjuist gebruiken zou meer op zijn plaats zijn geweest, maar omdat de NVWA niet goed gebruiksaanwijzingen leest moeten ze nu uit de winkel. Precies, onze preppers lampen en petroleumkachels zijn ook niet veilig volgens de richtlijnen van deze eeuw. Maar je moet ook je gezond verstand erbij gebruiken bij alles wat je doet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
techie Geplaatst: 30 mei 2014 Delen Geplaatst: 30 mei 2014 Ze zijn onveilig als je ze niet volgens de gebruiksaanwijzing gebruikt. Als je zoals in de test, een grillplaat erop legt, of met aluminiumfolie afdekt(zie video), of een grote pan erop zet...dan kan de warmte niet weg en kan die gasbus ontploffen. Logisch. Afdekken of te grote pan erop zetten valt onder oneigenlijk gebruik. Staat ook in de gebruiksaanwijzing dat je dat niet moet doen. Ik snap dus totaal niet waarom de NVWA ze allemaal uit de handel laat halen. Een extra waarschuwing tegen het onjuist gebruiken zou meer op zijn plaats zijn geweest, maar omdat de NVWA niet goed gebruiksaanwijzingen leest moeten ze nu uit de winkel. Het maakt ook wel uit of men er een blikje soep opwarmt of een complete maaltijd zoals thuis op maakt, of de kroketten op frituurt. Voor die dingen is het minder geschikt...maar dat soort mensen is niet geschikt om te kamperen...dat ligt niet aan dat kooktoestel...verder denk ik dat die mensen ook problemen krijgen als ze hun familiediner op een gasblikje met brander maken... (kunnen we dat verbod nog terugdraaien, het lijkt me een goede vorm van natuurlijke selectie...) Kennelijk gewoon weer het zoveelste geval van RTFM. In dit geval voor degene die de test uitvoert. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tothemax Geplaatst: 30 mei 2014 Delen Geplaatst: 30 mei 2014 De mijne een jaar of 8 geleden gekocht bij de gamma. Nooit geen problemen gehad. Op de laatste sc ook nog gebruikt om kaarsen te maken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 30 mei 2014 Delen Geplaatst: 30 mei 2014 Het zorgwekkende vind ik dat op onderzoeksniveau men dus al niet meer begrijpt wat men leest. Nu was ik al danig onder de indruk van het aantal fouten wat eerstejaarsstudenten op HBO niveau maakt...81 per A4-tje...maar blijkbaar is er niet veel verbeterd tijdens de opleiding. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Emmy Geplaatst: 30 mei 2014 Delen Geplaatst: 30 mei 2014 Het is zeker balen dat die op zich goede kooktoestellen uit de handel moeten. Aan de andere kant moeten apparaten wel 'idiot-proof' zijn. En 'idiots' zijn er in grote getalen. Je zou schrikken als je wist hoeveel mensen geen gebruiksaanwijzingen lezen en niet nadenken bij wat ze doen. Je zou ook schrikken hoeveel mensen er nog begrijpend kunnen lezen. En iemand met een laag IQ moet zoiets ook kunnen kopen: er gaat geen IQ test aan vooraf. De gevolgen (levend verbranden) zijn niet evenredig met het 'vergrijp' van geen-gebruiksaanwijzingen lezen, niet nadenken of gewoon niet veel begrijpen. Ik kan me het dus wel voorstellen, hoewel ik er van baal, want die flesjes zijn dan natuurlijk ook niet meer te koop. Tot zover even mijn mening. Wij houden de apparaten wel en gaan ze ook (als het nodig is) gebruiken. Wel heeft mijn vriend een optie bedacht om een betere luchtcirculatie te krijgen, misschien tzt. een review daarover. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lindaja Geplaatst: 30 mei 2014 Delen Geplaatst: 30 mei 2014 http://www.broodjeaap.nl/pasop.html * Deze scheenbeschermers beschermen geen lichaamsdelen die zij niet bedekken. (Waarschuwing op scheenbeschermers) * Niet als ladder gebruiken. (Waarschuwing op een dertig centimeter hoog cd-rek) * Deze inkt niet eten. (Waarschuwing op een printer cartridge) moest toch even hieraan denken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
phaelin Geplaatst: 30 mei 2014 Auteur Delen Geplaatst: 30 mei 2014 Vanaf ongeveer 0:55 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.