Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Teken] Week van de teek


Gast Peerke

Aanbevolen berichten

In de maand juli worden naar verwachting een half miljoen mensen gebeten door een teek. Dat is aanzienlijk meer dan vorige jaren. Ook in de maanden mei en juni waren meer meldingen van tekenbeten, zo blijkt uit de Tekenradar.nl, cijfers van het RIVM en Wageningen University.

 

http://www.spitsnieuws.nl/binnenland/2015/07/tekenalarm-half-miljoen-beten-verwacht-in-juli

 

Na buiten in het groen, tekencontrole doen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 139
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • 1 maand later...
Had daarnet een teek verwijderd die ik afgelopen middag in het bos aan me kreeg.

Echt *** beesten zijn het.

 

Draag lange kleding die lichtgekleurd is. En stop je pijpen in je sokken. Dan is het risico al een stuk kleiner.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 3 weken later...
Vriend van mij had er twee afgelopen weekend.

1 op zijn been en 1 tussen zijn balzak en bilnaad.

Hij vond het niet zo grappig als wij het vonden :p

Elk jaar hebben we wel een paar teken om te verwijderen.

Wij checken elkaar en de vrouwen de intieme delen.

Zolang je binnen 24 uur de teek verwijdert zul je geen problemen krijgen.

 

Het binnen 24 uur eruit halen van een teek geeft ABSOLUUT geen garantie dat je de ziekte van Lyme niet oploopt.

Sterker nog, de meeste mensen die ik ken met de ziekte van lyme hebben de teek er binnen een paar uur uitgehaald.

 

Ook wil ik hier nog als extra informatie geven dat niet iedereen met de ziekte van Lyme uitslag of een rode kring krijgt en vaak komen de symptomen van de ziekte van Lyme pas maanden later.

Daardoor is deze ziekte zo moeilijk te ontdekken en raad ik aan dat iedereen die gebeten is door een teek zich binnen een paar weken voor de zekerheid te laten testen.

Als je niet meteen behandeld word kom je waarschijnlijk nooit meer van deze ziekte af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het binnen 24 uur eruit halen van een teek geeft ABSOLUUT geen garantie dat je de ziekte van Lyme niet oploopt.

Sterker nog, de meeste mensen die ik ken met de ziekte van lyme hebben de teek er binnen een paar uur uitgehaald.

 

Ook wil ik hier nog als extra informatie geven dat niet iedereen met de ziekte van Lyme uitslag of een rode kring krijgt en vaak komen de symptomen van de ziekte van Lyme pas maanden later.

Daardoor is deze ziekte zo moeilijk te ontdekken en raad ik aan dat iedereen die gebeten is door een teek zich binnen een paar weken voor de zekerheid te laten testen.

Als je niet meteen behandeld word kom je waarschijnlijk nooit meer van deze ziekte af.

 

bovenste tekst even volledig gequoot (ge-kwoot?) :) omdat ik dit VOLLEDIG kan beamen.

 

kijk ook hier eens CO-Infecties die kunnen worden overgebracht door teken. schrik niet :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

bovenste tekst even volledig gequoot (ge-kwoot?) :) omdat ik dit VOLLEDIG kan beamen.

 

kijk ook hier eens CO-Infecties die kunnen wordn overgebracht door teken. schrik niet :)

 

Er is in nederland nog zo weinig onderzoek gedaan naar deze ziekte en daardoor weten mensen er nog veel te weinig vanaf.

Bedankt voor het delen van deze link, er staat veel informatie in die de meeste mensen in nederland nog niet weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een paar dagen terug is mijn oudste ook weer te pakken genomen, teek zat er 3 dagen, er werdt eenmalig 2 tabletten antibiotica voorgeschreven die In 1 keer moest worden ingenomen bij de maaltijd.

 

Ik kan me herinneren dat ik 10 dagen antibiotica kreeg dit zou genoeg zijn volgens de huisarts, waar zou het verschil zitten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een paar dagen terug is mijn oudste ook weer te pakken genomen, teek zat er 3 dagen, er werdt eenmalig 2 tabletten antibiotica voorgeschreven die In 1 keer moest worden ingenomen bij de maaltijd.

 

Ik kan me herinneren dat ik 10 dagen antibiotica kreeg dit zou genoeg zijn volgens de huisarts, waar zou het verschil zitten?

 

de huisarts? dwing in iedergeval de nederlandse behandelrichtlijn voor lyme af, en wees het komende half jaar extra alert op griepgevalletjes, ontstekings reacties, ERYTHEMA migrans of een pseudelymfoom (veel voorkomende plaatsen ,tepel / schaamstreek, oorlel) afbeelding . Het niet veschijnen van die 2 laatste uitingen is zeker GEEN garantie dat men niet is geinfecteerd. mochten ze wel voorkomen maak er foto's van als bewijs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 jaren later...

Wij hebben deze Tekenverwijderaar gekocht en altijd bij ons.

 

Mij lijkt het de beste Tekenverwijderaar omdat je minder kans zou hebben dat de maaginhoud van de Teek in je lichaam word gespuugd waardoor je de ziekte van Lyme kan oplopen.

Met deze Tekenverwijderaar kan je naar mijn gevoel op plaatsen waar je zelf de Teek niet kan zien (maar wel kan voelen) het toch redelijk het beestje verwijderen.

 

Zie even op het internet voor de foto die weet ik niet te plaatsen.

 

Enetorpet Tekenverwijderaar Tick 1

Specificaties:

Materiaal: Chirurgisch staal

Afmetingen: 99,5 x 14 x 0,60 mm

Tekenverwijderaar Tick 1:

Een handige tekenverwijderaar van Enetorpet. Uitgevoerd in chirurgisch staal, extra nauwkeurig en geschikt voor de sterilisator.

 

Heel belangrijk om te lezen.

Een paar algemene tips over het verwijderen van teken:

Bewaar altijd de verwijderde teek en schrijf de datum van de beet in de agenda. Het is soms eenvoudiger via de teek te achterhalen of deze een bacterie of virus bij zich droeg.

'Bewaar de teek in de grippabag (van de verpakking) en noteer in de agenda de datum van de beet'

Het is aan te bevelen om de wond na het verwijderen goed te desinfecteren met bijvoorbeeld een alcoholdoekje.

Controleer gedurende zes weken of er een ronde kring rond de wond ontstaat. Bij twijfel altijd een arts raadplegen.

enetorpet-tekenverwijderaar-tick-1.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-12-2019 om 18:20, PrepperSjors zei:

Top! Overdreven dure tool maar wel erg effectief. Ik heb er direct eentje besteld, thnx :)

Ja je hebt gelijk, maar als je de teken ziekte krijgt gaat het je nog veel meer aan eigenbijdrage kosten, nog maar niet te spreken hoe ontzetten ziek je kan worden als je de ziekte van Lyme krijgt.

Dan is mij dat extra geld meer dan dubbel waard.

@PrepperSjors ik hoop dat je het nooit nodig bent, maar wijs dat je voorzorgmatregelen neemt.

En zoals ik heb geschreven, wij hebben het altijd bij ons.

In een tas met meer spulletjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...