easy Geplaatst: 29 januari 2014 Delen Geplaatst: 29 januari 2014 Vandaag een nieuw 2e hands stuk gereedschap toegevoegd aan mn prepspullen. Een Gerber Sport Axe..geschikt voor houthakken en de eventueel toevallig voorbijkomende Zombie..(Altijd handig zo'n Anti-Zombie apparaat). Weinig gebruikt en dus vlijmscherp heb ik gemerkt.. Gerber Sport Bijl voor Outdoor Activiteiten Gerber Sport Axe II: praktische bijl met een grootte van circa 36 centimeter. Ideaal tijdens jagen, vissen of outdoor activiteiten. Omdat de bijl lichtgewicht is, hij weegt slechts 640 gram, neem hem deze eenvoudig mee in je outdoor uitrusting. Bijvoorbeeld in je rugzak of valies. Dankzij de perfecte gewichtsverdeling is de slagkracht van deze Sport Axe optimaal Hak met gemak De Gerber Sport Axe II heeft een vlijmscherp lemmet van gesmeed staal. Een extra coating beschermt de bijl tegen roesten en voorkomt dat deze snel bot wordt. Dankzij het scherpe lemmet hak je even eenvoudig een vis in mootjes als dat je een houtblok door de midden klieft. Dit maakt de Gerber bijl een fijn stukje gereedschap voor de outdoor liefhebber. Door de prettige grip is de bij makkelijk te hanteren. Het handvat van deze Gerber Bijl is gemaakt van onbreekbare kwaliteit kunststof, terwijl de schede vervaardigd is van oersterk plastic. Zo ben je ervan verzekerd dat je je niet per ongeluk snijdt of schaaft aan dit hoogwaardige Gerber Gereedschap. Specificaties Lengte: 36.07 Centimeter Lengte Blade: 6.86 Gewicht: 640.69 Gram Materiaal Lemmet: Gesmeed Staal Schede: Kunststof Heft: Glas Gevuld Nylon Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CMFC1988 Geplaatst: 29 januari 2014 Delen Geplaatst: 29 januari 2014 Nice dingetje maar kijk even op de achterkant van het kaartje, en kom er achter waar het eigenlijk wel vandaan komt U just bought yourself a Fiskars Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
easy Geplaatst: 29 januari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2014 @CMFC1988....Ja, dat klopt..maar welk type?.....Fiskars stond idd op de voorkant...maar dat maakt niet uit...het hakt prima! Edit: Fiskars X7....als ik het goed heb...het blijft een mooi ding... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CMFC1988 Geplaatst: 29 januari 2014 Delen Geplaatst: 29 januari 2014 @CMFC1988....Ja, dat klopt..maar welk type?.....Fiskars stond idd op de voorkant...maar dat maakt niet uit...het hakt prima! Edit: Fiskars X7....als ik het goed heb...het blijft een mooi ding... Yes het is inderdaad een X7 model, en het blijft zeker goed materiaal heb zelf de: X5 & X15 & X17. Wou eerst deze set halen http://bosbouwshop.nl/op-op-actie-aanbiedingen/fiskars-x46-x27-x11-splijtwig-xsharp Maar uiteindelijk heb ik voor die 3 bijlen gekozen, en wil uiteindelijk nog een keer de voorhamer halen ervan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dreutel Geplaatst: 29 januari 2014 Delen Geplaatst: 29 januari 2014 mooie aanwinst! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
easy Geplaatst: 29 januari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2014 @Dreutel..Zeker...niet te groot en niet te klein...precies goed.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 29 januari 2014 Delen Geplaatst: 29 januari 2014 Mooi spul @easy ! Ze zijn nu nog vlijmscherp, na gebruik zullen ze uiteindelijk een keer gewet/geslepen moeten worden. Kan je dat? Is net zo zinvol als veilig met een bijl kunnen werken.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 29 januari 2014 Delen Geplaatst: 29 januari 2014 Mooi speelgoed @easy, mag ik vragen hoe duur? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
easy Geplaatst: 29 januari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2014 @prepass...nee, nog niet...maar hoop het e.e.a. te leren tijdens een SC...en bovendien hebben we google en youtube... Al weet ik natuurlijk ook wel dat het zelf doen de beste methode is. @FincaInSpanje....nog geen 25 euro... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 29 januari 2014 Delen Geplaatst: 29 januari 2014 Dat lijkt me een nette prijs, een goede deal voor jou dus. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Highway Geplaatst: 29 januari 2014 Delen Geplaatst: 29 januari 2014 lekker bijltje altijd handig om houtjes en touwtjes stuk te hakken en in makkelijk formaat. heb deze ook bekeken, maar besloot toch voor de Fosco Survival Axe te gaan vanwege de helft in gewicht. Moet je dan wel wat meer kracht voor vrijmaken dan voor jouw Gerber. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Molonneke Geplaatst: 29 januari 2014 Delen Geplaatst: 29 januari 2014 Mooi ding. *mental note voor op de lijst...* Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
driehart Geplaatst: 29 januari 2014 Delen Geplaatst: 29 januari 2014 Net over de grens in Duitsland zijn ze bij mijn weten het goedkoopst. Ik heb ze gezien bij bij Genzlandmarkt. Helaas had ik de mijne toen al gekocht. Driehart Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Charlie Geplaatst: 29 januari 2014 Delen Geplaatst: 29 januari 2014 Vandaag een nieuw 2e hands stuk gereedschap toegevoegd aan mn prepspullen. Een Gerber Sport Axe..geschikt voor houthakken en de eventueel toevallig voorbijkomende Zombie..(Altijd handig zo'n Anti-Zombie apparaat). Weinig gebruikt en dus vlijmscherp heb ik gemerkt.. Gaaf bijltje Easy. Wij hebben er ook zo één. Ik heb wel gemerkt dat de steel best glad is en dat ze makkelijk uit de hand vliegt. Pas dus op! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 29 januari 2014 Delen Geplaatst: 29 januari 2014 @easy, dat wordt spiertjes trainen kerel! Ik zou m'n 6 ons Bahco zo verruilen voor eentje met 5 ons kop, want na een kwartiertje hakken wordt het gebrek aan spieren bij mij ook duidelijk. Gelukkig nog een 4 ons achter de hand voor 't slaan van inkepingen in hout e.d. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
easy Geplaatst: 29 januari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2014 @Charlie...dat heb ik idd ook gemerkt. Misschien dat het op te lossen is door wat paracord er omheen te winden en/of wat binnenband om de steel. @Raycoupe...dus hij is goed voor de fitness... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 30 januari 2014 Delen Geplaatst: 30 januari 2014 @Charlie...dat heb ik idd ook gemerkt. Misschien dat het op te lossen is door wat paracord er omheen te winden en/of wat binnenband om de steel. @Raycoupe...dus hij is goed voor de fitness... Inderdaad, ook nog goed voor de fitness. Verreweg de meeste mensen prefereren een 600 grams bijlkop, want een blokje hout kloven met 400 gram gaat een stuk lastiger. Als je er langere tijd mee moet werken (in de tuin of zo) is het best een monotone belasting van bepaalde spieren. Ik ben niet zo gespierd en dan ga je 600 gram best snel vernemen. Kan ook puur aan mij liggen hoor! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Highway Geplaatst: 30 januari 2014 Delen Geplaatst: 30 januari 2014 Inderdaad, ook nog goed voor de fitness. Verreweg de meeste mensen prefereren een 600 grams bijlkop, want een blokje hout kloven met 400 gram gaat een stuk lastiger. Als je er langere tijd mee moet werken (in de tuin of zo) is het best een monotone belasting van bepaalde spieren. Ik ben niet zo gespierd en dan ga je 600 gram best snel vernemen. Kan ook puur aan mij liggen hoor! Het zijn wel hoog rendement bijltjes: je krijgt het er warm van met hakken en dus stook je minder... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Renanim Geplaatst: 30 januari 2014 Delen Geplaatst: 30 januari 2014 @Charlie...dat heb ik idd ook gemerkt. Misschien dat het op te lossen is door wat paracord er omheen te winden en/of wat binnenband om de steel. @Raycoupe...dus hij is goed voor de fitness... Ik heb er zelf camotape op katoenbasis omheen gedaan. Destijds gekocht bij de Countrystore. Dit spul plakt ook super! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.