Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Reviewer gezocht] Bloom Solar lamp


Mr. Gold

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

We zijn vandaag benaderd door Bloom Holland en deze willen graag dat een van jullie een onafhankelijk review gaan maken van een van hun producten waarbij design en zelfvoorzienendheid gecombineerd wordt.

 

Dit lampje is reeds op verschillende plaatsen in de wereld uitgetest en is een groot succes.

 

Onderstaand de uitleg:

BLOOM! Solar lamp

Gedurende de dag de laad de zonnecel aan de onderkant van de lamp de Li-ion batterij op.

Als het donker wordt draai je hem om en wordt het een lamp die een grote lichtopbrengst heeft.

Voorzien van een li-ion batterij. Gemaakt van duurzaam poly carbonaat.

Geselecteerd voor de eco-style manifestatie voor duurzame produkten in Frankfurt.

 

 

Wie o wie wil deze voor hun rekening nemen en mag dit bijzondere lampje natuurlijk houden. En hoe ga je hem testen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Jeetje, hoe moet je zoiets testen :) Zoals ik kan zien is het een soort van tuinlamp op zonne-energie. Nou heb ik wel een tuin om hem in te zetten maar ik zit er niet zo heeel vaak nu (rotburen). Ben wel bezig met een huis kopen, en daar zou hij dan best kunnen staan, misschien als verlichting voor het moestuintje, maar dan moeten ze ook wel lang wachten op de review....

 

Lijkt me handiger om hem te beoordelen op preppers gebied :)

* Formaat is bekend (13cm doorsnee bij 20cm hoogte), maar hoe zit het met de draagbaarheid?, misschien is hij wel makkelijk aan je bob te hangen bijvoorbeeld. Gewicht speelt dan ook mee natuurlijk.

* Is het 1 vast geheel of kan hij misschien uit elkaar en makkelijker in je bob?

* kan je er andere objecten mee voeden? misschien dat wat hobbyen daarvoor nodig (net als bijvoorbeeld die IKEA lamp met zonnepaneeltje)

* kunnen er andere batterijen in (AA of zo, voor als de accu's op zijn of als er geen zon is)

 

En verder uiteraard de standaardvragen.

* Hoe lang duurt het opladen?

* Hoe lang blijft hij branden?

* Hoelang is een chinees? (oké misschien niet helemaal van toepassing)

* wat als er geen zon is? kan hij op batterijen? kan je hem met een alternatieve bron opladen?

 

Ik kan hem meenemen naar het bos waar onze 'hut' is, maar vaak ben ik daar niet als het donker is (mag weer niet van meneertje boswachter). In het bos krijg je wel weer antwoord op bijvoorbeeld:

* hoe ver is de lamp zichtbaar in het donker? afhankelijk van de situatie wil je natuurlijk óf wel, óf helemaal niet gezien worden.

 

Ik heb al wel een hoop ervaringen met veelal goedkopere solar tuinlichten, en de ervaring is dat die allemaal ruk zijn. ik ben dan ook benieuwd of deze lamp het beter doet dan de lampjes die ik eerder gehad heb...

 

Nou toch nog een hoop vragen onbeantwoord, genoeg redenen om te testen dus meld ik me toch maar aan voor deze actie :)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mr. Gold , over welk model gaat de review?

 

Bloom! solar lamp...kijk anders even bij products/webshop maar 1 keuze mogelijk.

 

BLOOM! Solar lamp

Gedurende de dag de laad de zonnecel aan de onderkant van de lamp de Li-ion batterij op. Als het donker wordt draai je hem om en wordt het een lamp die een grote lichtopbrengst heeft. Voorzien van een li-ion batterij. Gemaakt van duurzaam poly carbonaat.

Geselecteerd voor de eco-style manifestatie voor duurzame produkten in Frankfurt.

 

Polyethylene

Kies maat

perimeter: 13x20

13 x 20

 

Prijs

€ 69.00

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bloom! solar lamp...kijk anders even bij products/webshop maar 1 keuze mogelijk.

 

BLOOM! Solar lamp

Gedurende de dag de laad de zonnecel aan de onderkant van de lamp de Li-ion batterij op. Als het donker wordt draai je hem om en wordt het een lamp die een grote lichtopbrengst heeft. Voorzien van een li-ion batterij. Gemaakt van duurzaam poly carbonaat.

Geselecteerd voor de eco-style manifestatie voor duurzame produkten in Frankfurt.

 

Polyethylene

Kies maat

perimeter: 13x20

13 x 20

 

Prijs

€ 69.00

 

Yup, gevonden.

 

Ik zou de lamp willen testen in een off the grid situatie in Spanje. Overdag opladen en 's avonds kijken hoe lang deze brand en hoeveel licht deze afgeeft. Als vergelijk heb ik led verlichting die op batterijen werken, deze geven mijns inziens relatief veel licht en ik ben er tevreden over. Daarnaast testen of de lamp ook voldoende oplaadt achter een raam\glas. En belangrijk voor mij, hoe prettig is dit licht. Kun je er makkelijk bij lezen, eten, koken etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha! Ik heb de perfecte test voor deze lamp! Binnenkort, in de eerst komende vakantie ga ik met twee vrienden kamperen/survivallen. Drie daagjes in de vrieskou in onze hangmatjes! Och... Wat zou een gezellig lampje deze bedoeling toch eens op fleuren!

 

Nee, maar even serieus: Als jullie willen weten of deze lamp onze prepwinkel waardig is, dan is dit DE test. Kunnen we even kijken of hij modder en lage temperaturen aan kan. Want zeg nou zelf; zo'n ding dood leuk in je tuintje zetten terwijl het zonnetje schijnt... Noem je dat nou een test?

Als hij mee gaat op onze tocht zal hij zich natuurlijk ook op andere gebieden moeten bewijzen dan alleen zijn zijn kou bestendigheid. Ik zal ook testen of hij een beetje te dragen is. Het liefst hang ik hem aan mij tas natuurlijk. Ook zullen we er achter komen of hij überhaupt wel oplaad als je in een donker bos zit midden in de nieuwjaarsmaanden... Misschien kunnen we er ook nog even mee voetballen... Om te kijken hij stevig hij is... (Geintje)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje, hoe moet je zoiets testen :) Zoals ik kan zien is het een soort van tuinlamp op zonne-energie. Nou heb ik wel een tuin om hem in te zetten maar ik zit er niet zo heeel vaak nu (rotburen). Ben wel bezig met een huis kopen, en daar zou hij dan best kunnen staan, misschien als verlichting voor het moestuintje, maar dan moeten ze ook wel lang wachten op de review....

 

Lijkt me handiger om hem te beoordelen op preppers gebied :)

* Formaat is bekend (13cm doorsnee bij 20cm hoogte), maar hoe zit het met de draagbaarheid?, misschien is hij wel makkelijk aan je bob te hangen bijvoorbeeld. Gewicht speelt dan ook mee natuurlijk.

* Is het 1 vast geheel of kan hij misschien uit elkaar en makkelijker in je bob?

* kan je er andere objecten mee voeden? misschien dat wat hobbyen daarvoor nodig (net als bijvoorbeeld die IKEA lamp met zonnepaneeltje)

* kunnen er andere batterijen in (AA of zo, voor als de accu's op zijn of als er geen zon is)

 

En verder uiteraard de standaardvragen.

* Hoe lang duurt het opladen?

* Hoe lang blijft hij branden?

* Hoelang is een chinees? (oké misschien niet helemaal van toepassing)

* wat als er geen zon is? kan hij op batterijen? kan je hem met een alternatieve bron opladen?

 

Ik kan hem meenemen naar het bos waar onze 'hut' is, maar vaak ben ik daar niet als het donker is (mag weer niet van meneertje boswachter). In het bos krijg je wel weer antwoord op bijvoorbeeld:

* hoe ver is de lamp zichtbaar in het donker? afhankelijk van de situatie wil je natuurlijk óf wel, óf helemaal niet gezien worden.

 

Ik heb al wel een hoop ervaringen met veelal goedkopere solar tuinlichten, en de ervaring is dat die allemaal ruk zijn. ik ben dan ook benieuwd of deze lamp het beter doet dan de lampjes die ik eerder gehad heb...

 

Nou toch nog een hoop vragen onbeantwoord, genoeg redenen om te testen dus meld ik me toch maar aan voor deze actie :)

 

Ik ben om @houthe Maak er een mooie test en review van en iedereen springt een gat in de lucht :) Je kan je gegevens naar support (at) prepshop (punt) nl sturen Zodat Jeroen @Simurgh het in werk kan stellen dat die bij jou terecht komt.

 

Dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben om @houthe Maak er een mooie test en review van en iedereen springt een gat in de lucht :) Je kan je gegevens naar support (at) prepshop (punt) nl sturen Zodat Jeroen @Simurgh het in werk kan stellen dat die bij jou terecht komt.

 

Dank.

Weeee, eerste sprongetje al gemaakt :) verbaasd (ik 'win' nooit iets) en vereerd tegelijk. ben al bezig om een testplanning te maken en ga zekers mijn best doen om er een zo objectief en uitgebreid mogelijke review van te maken

 

kan nu al niet wachten om ermee te beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...