Mr. Gold Geplaatst: 29 januari 2014 Delen Geplaatst: 29 januari 2014 Beste mensen, We zijn vandaag benaderd door Bloom Holland en deze willen graag dat een van jullie een onafhankelijk review gaan maken van een van hun producten waarbij design en zelfvoorzienendheid gecombineerd wordt. Dit lampje is reeds op verschillende plaatsen in de wereld uitgetest en is een groot succes. Onderstaand de uitleg: BLOOM! Solar lamp Gedurende de dag de laad de zonnecel aan de onderkant van de lamp de Li-ion batterij op. Als het donker wordt draai je hem om en wordt het een lamp die een grote lichtopbrengst heeft. Voorzien van een li-ion batterij. Gemaakt van duurzaam poly carbonaat. Geselecteerd voor de eco-style manifestatie voor duurzame produkten in Frankfurt. Wie o wie wil deze voor hun rekening nemen en mag dit bijzondere lampje natuurlijk houden. En hoe ga je hem testen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
houthe Geplaatst: 29 januari 2014 Delen Geplaatst: 29 januari 2014 Jeetje, hoe moet je zoiets testen Zoals ik kan zien is het een soort van tuinlamp op zonne-energie. Nou heb ik wel een tuin om hem in te zetten maar ik zit er niet zo heeel vaak nu (rotburen). Ben wel bezig met een huis kopen, en daar zou hij dan best kunnen staan, misschien als verlichting voor het moestuintje, maar dan moeten ze ook wel lang wachten op de review.... Lijkt me handiger om hem te beoordelen op preppers gebied * Formaat is bekend (13cm doorsnee bij 20cm hoogte), maar hoe zit het met de draagbaarheid?, misschien is hij wel makkelijk aan je bob te hangen bijvoorbeeld. Gewicht speelt dan ook mee natuurlijk. * Is het 1 vast geheel of kan hij misschien uit elkaar en makkelijker in je bob? * kan je er andere objecten mee voeden? misschien dat wat hobbyen daarvoor nodig (net als bijvoorbeeld die IKEA lamp met zonnepaneeltje) * kunnen er andere batterijen in (AA of zo, voor als de accu's op zijn of als er geen zon is) En verder uiteraard de standaardvragen. * Hoe lang duurt het opladen? * Hoe lang blijft hij branden? * Hoelang is een chinees? (oké misschien niet helemaal van toepassing) * wat als er geen zon is? kan hij op batterijen? kan je hem met een alternatieve bron opladen? Ik kan hem meenemen naar het bos waar onze 'hut' is, maar vaak ben ik daar niet als het donker is (mag weer niet van meneertje boswachter). In het bos krijg je wel weer antwoord op bijvoorbeeld: * hoe ver is de lamp zichtbaar in het donker? afhankelijk van de situatie wil je natuurlijk óf wel, óf helemaal niet gezien worden. Ik heb al wel een hoop ervaringen met veelal goedkopere solar tuinlichten, en de ervaring is dat die allemaal ruk zijn. ik ben dan ook benieuwd of deze lamp het beter doet dan de lampjes die ik eerder gehad heb... Nou toch nog een hoop vragen onbeantwoord, genoeg redenen om te testen dus meld ik me toch maar aan voor deze actie 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 29 januari 2014 Delen Geplaatst: 29 januari 2014 Gevonden inmiddels, sorry. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
AWOL Geplaatst: 29 januari 2014 Delen Geplaatst: 29 januari 2014 @Mr. Gold , over welk model gaat de review? Bloom! solar lamp...kijk anders even bij products/webshop maar 1 keuze mogelijk. BLOOM! Solar lamp Gedurende de dag de laad de zonnecel aan de onderkant van de lamp de Li-ion batterij op. Als het donker wordt draai je hem om en wordt het een lamp die een grote lichtopbrengst heeft. Voorzien van een li-ion batterij. Gemaakt van duurzaam poly carbonaat. Geselecteerd voor de eco-style manifestatie voor duurzame produkten in Frankfurt. Polyethylene Kies maat perimeter: 13x20 13 x 20 Prijs € 69.00 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 29 januari 2014 Delen Geplaatst: 29 januari 2014 Bloom! solar lamp...kijk anders even bij products/webshop maar 1 keuze mogelijk. BLOOM! Solar lamp Gedurende de dag de laad de zonnecel aan de onderkant van de lamp de Li-ion batterij op. Als het donker wordt draai je hem om en wordt het een lamp die een grote lichtopbrengst heeft. Voorzien van een li-ion batterij. Gemaakt van duurzaam poly carbonaat. Geselecteerd voor de eco-style manifestatie voor duurzame produkten in Frankfurt. Polyethylene Kies maat perimeter: 13x20 13 x 20 Prijs € 69.00 Yup, gevonden. Ik zou de lamp willen testen in een off the grid situatie in Spanje. Overdag opladen en 's avonds kijken hoe lang deze brand en hoeveel licht deze afgeeft. Als vergelijk heb ik led verlichting die op batterijen werken, deze geven mijns inziens relatief veel licht en ik ben er tevreden over. Daarnaast testen of de lamp ook voldoende oplaadt achter een raam\glas. En belangrijk voor mij, hoe prettig is dit licht. Kun je er makkelijk bij lezen, eten, koken etc. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
AndyJ_NL Geplaatst: 29 januari 2014 Delen Geplaatst: 29 januari 2014 Ze hebben wel mooie sfeerbeelden op de productpagina, zo wil hem ook wel testen in de natuur met 3 meiden in bad Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mr. Gold Geplaatst: 29 januari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2014 Ze hebben wel mooie sfeerbeelden op de productpagina, zo wil hem ook wel testen in de natuur met 3 meiden in bad Ik kan het de leverancier nog vragen of die 2 reviews wilt. Ik stem uiteraard op deze ;-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
AndyJ_NL Geplaatst: 29 januari 2014 Delen Geplaatst: 29 januari 2014 Ik kan het de leverancier nog vragen of die 2 reviews wilt. Ik stem uiteraard op deze ;-) Please do! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harmen Stap Geplaatst: 29 januari 2014 Delen Geplaatst: 29 januari 2014 Ha! Ik heb de perfecte test voor deze lamp! Binnenkort, in de eerst komende vakantie ga ik met twee vrienden kamperen/survivallen. Drie daagjes in de vrieskou in onze hangmatjes! Och... Wat zou een gezellig lampje deze bedoeling toch eens op fleuren! Nee, maar even serieus: Als jullie willen weten of deze lamp onze prepwinkel waardig is, dan is dit DE test. Kunnen we even kijken of hij modder en lage temperaturen aan kan. Want zeg nou zelf; zo'n ding dood leuk in je tuintje zetten terwijl het zonnetje schijnt... Noem je dat nou een test? Als hij mee gaat op onze tocht zal hij zich natuurlijk ook op andere gebieden moeten bewijzen dan alleen zijn zijn kou bestendigheid. Ik zal ook testen of hij een beetje te dragen is. Het liefst hang ik hem aan mij tas natuurlijk. Ook zullen we er achter komen of hij überhaupt wel oplaad als je in een donker bos zit midden in de nieuwjaarsmaanden... Misschien kunnen we er ook nog even mee voetballen... Om te kijken hij stevig hij is... (Geintje) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harmen Stap Geplaatst: 29 januari 2014 Delen Geplaatst: 29 januari 2014 Ik dacht dat ik de perfect test had, maar baas boven baas, want die van Andy is toch net iets beter... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
AndyJ_NL Geplaatst: 29 januari 2014 Delen Geplaatst: 29 januari 2014 Ha! Ik dacht dat ik de perfect test had, maar baas boven baas, want die van Andy is toch net iets beter... Jouw test is toch iets meer wat de leverancier in gedachten heeft waarschijnlijk Mijn gedachtes werken nou eenmaal zo. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mr. Gold Geplaatst: 30 januari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 30 januari 2014 Jouw test is toch iets meer wat de leverancier in gedachten heeft waarschijnlijk Mijn gedachtes werken nou eenmaal zo. We hebben het voorgesteld aan de leverancier of die ook zulke gedachten heeft ;-) (voor 1 extra) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mr. Gold Geplaatst: 30 januari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 30 januari 2014 Jeetje, hoe moet je zoiets testen Zoals ik kan zien is het een soort van tuinlamp op zonne-energie. Nou heb ik wel een tuin om hem in te zetten maar ik zit er niet zo heeel vaak nu (rotburen). Ben wel bezig met een huis kopen, en daar zou hij dan best kunnen staan, misschien als verlichting voor het moestuintje, maar dan moeten ze ook wel lang wachten op de review.... Lijkt me handiger om hem te beoordelen op preppers gebied * Formaat is bekend (13cm doorsnee bij 20cm hoogte), maar hoe zit het met de draagbaarheid?, misschien is hij wel makkelijk aan je bob te hangen bijvoorbeeld. Gewicht speelt dan ook mee natuurlijk. * Is het 1 vast geheel of kan hij misschien uit elkaar en makkelijker in je bob? * kan je er andere objecten mee voeden? misschien dat wat hobbyen daarvoor nodig (net als bijvoorbeeld die IKEA lamp met zonnepaneeltje) * kunnen er andere batterijen in (AA of zo, voor als de accu's op zijn of als er geen zon is) En verder uiteraard de standaardvragen. * Hoe lang duurt het opladen? * Hoe lang blijft hij branden? * Hoelang is een chinees? (oké misschien niet helemaal van toepassing) * wat als er geen zon is? kan hij op batterijen? kan je hem met een alternatieve bron opladen? Ik kan hem meenemen naar het bos waar onze 'hut' is, maar vaak ben ik daar niet als het donker is (mag weer niet van meneertje boswachter). In het bos krijg je wel weer antwoord op bijvoorbeeld: * hoe ver is de lamp zichtbaar in het donker? afhankelijk van de situatie wil je natuurlijk óf wel, óf helemaal niet gezien worden. Ik heb al wel een hoop ervaringen met veelal goedkopere solar tuinlichten, en de ervaring is dat die allemaal ruk zijn. ik ben dan ook benieuwd of deze lamp het beter doet dan de lampjes die ik eerder gehad heb... Nou toch nog een hoop vragen onbeantwoord, genoeg redenen om te testen dus meld ik me toch maar aan voor deze actie Ik ben om @houthe Maak er een mooie test en review van en iedereen springt een gat in de lucht Je kan je gegevens naar support (at) prepshop (punt) nl sturen Zodat Jeroen @Simurgh het in werk kan stellen dat die bij jou terecht komt. Dank. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
houthe Geplaatst: 30 januari 2014 Delen Geplaatst: 30 januari 2014 Ik ben om @houthe Maak er een mooie test en review van en iedereen springt een gat in de lucht Je kan je gegevens naar support (at) prepshop (punt) nl sturen Zodat Jeroen @Simurgh het in werk kan stellen dat die bij jou terecht komt. Dank. Weeee, eerste sprongetje al gemaakt verbaasd (ik 'win' nooit iets) en vereerd tegelijk. ben al bezig om een testplanning te maken en ga zekers mijn best doen om er een zo objectief en uitgebreid mogelijke review van te maken kan nu al niet wachten om ermee te beginnen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mr. Gold Geplaatst: 18 maart 2014 Auteur Delen Geplaatst: 18 maart 2014 Zijn er al updates @houthe waar we onze vingers bij af kunnen likken :-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
houthe Geplaatst: 18 maart 2014 Delen Geplaatst: 18 maart 2014 Binnenkort, afgelopen week was er lekker veel zon en heb de lamp al flink getest weer, en er zijn al punten waar ik toch bijzonder verrast was met deze lamp. Ook mindere punten maar ik ga lekker nog niks verklappen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marc67NL Geplaatst: 19 maart 2014 Delen Geplaatst: 19 maart 2014 Present. (Kan niet garanderen dat ie heel blijft). Wijziging: Te snel gereageerd. Rest niet gelezen. Succes met de test. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mr. Gold Geplaatst: 28 maart 2014 Auteur Delen Geplaatst: 28 maart 2014 De zon schijnt weer dus kom maar door met de review :-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
houthe Geplaatst: 29 maart 2014 Delen Geplaatst: 29 maart 2014 Morgen staat de laatste test op de planning, dus begin volgende week komt de review. Het duurde allemaal iets langer dan verwacht, dit komt (teaser) door de beter-dan-verwachte performance van de lamp.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Hollander Geplaatst: 29 maart 2014 Delen Geplaatst: 29 maart 2014 Morgen staat de laatste test op de planning, dus begin volgende week komt de review. Het duurde allemaal iets langer dan verwacht, dit komt (teaser) door de beter-dan-verwachte performance van de lamp.. Hij werkt ook met 4 meiden in een bad? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
houthe Geplaatst: 29 maart 2014 Delen Geplaatst: 29 maart 2014 Hij werkt ook met 4 meiden in een bad? Helaas zat er geen bad bij de lamp en dan nog zou het hooguit met 2 meiden worden (vriendin en dochtertje) want meer krijg ik toch geen toestemming voor Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
houthe Geplaatst: 30 maart 2014 Delen Geplaatst: 30 maart 2014 en daar is ie dan eindelijk http://preppers.nl/forum/threads/9262-REVIEW-Bloom!-Solar-lamp Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.