Overlever Geplaatst: 7 februari 2014 Delen Geplaatst: 7 februari 2014 @eva1986 Een litertje water ergens opzetten is niet zo moeilijk of je het een beetje snel aan de kook krijgt is een andere zaak. Esbit is in principe niet om op te koken slechts om iets te verwarmen. Met dank aan jeroen aka simurgh heb ik de fireboxstove die er inderdaad erg goed en degelijk iutziet en voelt maar omdat ik hem nog niet getest heb kan ik er nog niets over zeggen. Ook heb ik de http://wildstoves.co.uk/wood-cooking-stoves/wood-gas-camping-stoves/wild-wood-gas-stove/ via de importeur en hiermee had ik een liter water in 5 minuten aan de kook. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
eva1986 Geplaatst: 7 februari 2014 Delen Geplaatst: 7 februari 2014 Daarom wil ik de esbitbrander vervangen! Stove is veel multifunctioneler! En die opvouwbare neem je snel en makkelijk mee! Die XL stove van bushcraft essentials ziet er wel goed uit! Iets waar ik wel n een pans gerecht op kan bereiden! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vladimir Geplaatst: 7 februari 2014 Delen Geplaatst: 7 februari 2014 Als je toch een pan meeneemt @eva1986 dan zou ik een woodgas stove nemen, die kan je opvullen met tinder etc en in het pannetje doen. Je krijgt dan niet alleen een veel efficientere verbranding, het is ook een stuk minder "open vuur" dan een firebox dus minder kans op gezeur met bos en veldwachters. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hakin9 Geplaatst: 7 februari 2014 Delen Geplaatst: 7 februari 2014 http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30131716/ deze heeft dezelfde specs stainless steel 18cm * 12cm multi fuel cost only Eur 2,99!!!! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
eva1986 Geplaatst: 7 februari 2014 Delen Geplaatst: 7 februari 2014 @Vladimir, tegen de tijd dat ik m zou gebruiken, zijn er geen boswachters meer die er iets om geven! @hakin9 die hebben we, maar daar zijn 2 grote nadelen aan! Hij "trekt" niet goed en hout erbij gooien is minder makkelijk! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Anvil Geplaatst: 8 februari 2014 Delen Geplaatst: 8 februari 2014 heel eerlijk ben ik wel aardig onder de indruk... genoeg om de aanschaf iig te overwegen. Voornamelijk de veelzijdigheid die me aanstaat! Alsmede juist de materiaaldikte! Ik koop graag spullen waar ik desnoods 10 jaar elke dag ruig gebruik van kan maken en het dan nog aan m'n kinderen/kleinkinderen kan doorgeven... dat extra gewicht wil ik dan wel graag compenseren door een item te kiezen wat enkele anderen overbodig maakt. en zo niet is het een zwaardere backup van iets dat ik ook in lichtere uitvoereing heb... Wat moettie kosten, zie'm nog niet in de shop staan... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DELETE Geplaatst: 9 februari 2014 Delen Geplaatst: 9 februari 2014 1KG (of toch bijna) vind ik te hoog voor iets wat zonder brandstof is meegerekend. Er zijn compactere modellen voor nood en luxere modellen voor een langduriger gebruik (bijvoorbeeld gasbrandertje met busje(s) gas voor camping of langdurig veld gebruik). Voor een INCH ga ik liever voor een Campingaz stelletje (gecombineerd met gas lamp, zelfde brandstof) en voor een BOB oa. kaars in tin blik, esbit brandertje. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Overlever Geplaatst: 10 februari 2014 Delen Geplaatst: 10 februari 2014 De firebox is dan ook uitdrukkelijk geen lichtgewicht brandertje. Zelf heb ik hem aangeschaft voor mijn bug out locatie waar ik een pot koffie of eten op kan maken zonder dat ik eerst een heel kampvuur hoef te maken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lawman Geplaatst: 19 februari 2014 Delen Geplaatst: 19 februari 2014 Iemand al eens gekeken naar de solostove? http://www.solostove.com die heeft goede reviews! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
silver Geplaatst: 19 februari 2014 Delen Geplaatst: 19 februari 2014 Ik gebruik even dit topic voor mijn vraagje... Ik wil mijn esbit brandertjes vervangen/aanvullen met een bushcraft stove. Deze: http://www.countrystore.nl/bushcraft/shop/eten/bbq-outdoor-cooking/bushcraft-stove.html is dat dezelfde als die micro stove? Wat dan vind ik hem echt te klein. Ik wil n opvouwbare stove waar ik met gemak een pan met een litertje water op kan zetten... (en betaalbaar ) Maar ik zie even door de bomen het bos niet meer! Ik heb een Bushbuddy gemaakt met een Brabantia beschuitbus en Senseo pad bus (kringloop voor beide 2 euro betaald). Allebei van RVS. Ongetwijfeld hebben ze dezelfde werking als diegene uit je link. Om een liter water aan de kook te brengen is niet veel moeite nodig. Hij koelt na gebruik ook redelijk snel af. Grote maaltijden heb ik er nog niet op bereid maar acht dit niet onmogelijk. Ik heb hem nu in mijn BOB zitten i.p.v. Kellykettle die toch redelijk aan het formaat is. Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.