Gerbenvink Geplaatst: 11 november 2013 Delen Geplaatst: 11 november 2013 Hey Ik heb wat zitten lezen en me zelf meer in het preppen en het voorbereiden verdiept. Omdat ik eerst alleen maar bezig was met meer het "stoere survival". Nu begin ik me zelf ook te realiseren dat het wel eens nodig zou zijn om een BOL te hebben. Niet dat ik nu meteen een BOL wil maar gewoon wat meer informatie over een BOL en wat er allemaal bij komt. geschikte plek? Hoe ziet een geschikte plek er nauw uit voor een BOL en ook de omgeving? hoe groot is een BOL over het algemeen Is een BOL net zo groot als een gemiddelde garage of meer een soort tuinhuisje? wat is er allemaal ter plaatse Wat ligt er allemaal in jullie BOL? Dit waren 3 vragen over een BOL omdat ik graag wat meer informatie wilde betreft het echt preppen en een BOL te hebben. Ik zou het waarderen als jullie misschien ook een paar foto's willen plaatsen van al dan niet jouw eigen BOL. En natuurlijk me vragen beantwoorden zou ook fijn zijn. Mvg gerben Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
larik Geplaatst: 11 november 2013 Delen Geplaatst: 11 november 2013 Afhankelijk van hoeveel geld je (over) hebt voor een BOL. Genoeg voor een boerderij in frankrijk of een tuinhuisje langs het spoor.. Om maar eens wat te noemen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gerbenvink Geplaatst: 11 november 2013 Auteur Delen Geplaatst: 11 november 2013 Het is niet zo dat ik een BOL zou willen. Maar ik weet dat sommige leden van het forum een bol hebben en vroeg me af hoe het die het hebben geregeld Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mecanical Dog Geplaatst: 11 november 2013 Delen Geplaatst: 11 november 2013 Hey Ik heb wat zitten lezen en me zelf meer in het preppen en het voorbereiden verdiept. Omdat ik eerst alleen maar bezig was met meer het "stoere survival". Nu begin ik me zelf ook te realiseren dat het wel eens nodig zou zijn om een BOL te hebben. Niet dat ik nu meteen een BOL wil maar gewoon wat meer informatie over een BOL en wat er allemaal bij komt. geschikte plek? Hoe ziet een geschikte plek er nauw uit voor een BOL en ook de omgeving? hoe groot is een BOL over het algemeen Is een BOL net zo groot als een gemiddelde garage of meer een soort tuinhuisje? wat is er allemaal ter plaatse Wat ligt er allemaal in jullie BOL? Dit waren 3 vragen over een BOL omdat ik graag wat meer informatie wilde betreft het echt preppen en een BOL te hebben. Ik zou het waarderen als jullie misschien ook een paar foto's willen plaatsen van al dan niet jouw eigen BOL. En natuurlijk me vragen beantwoorden zou ook fijn zijn. Mvg gerben geschikte plek? kies je zelf hoe groot is een BOL over het algemeen kies je zelf wat is er allemaal ter plaatse liefst alles om te overleven water, onderdak, voedsel en warmte Gerbenvink je weet toch wel dat er een zoek functie is op het forum he? er is al meer als genoeg over geschreven. stel je vragen eens in een bestaand draadje ipv elke keer opnieuw een draadje te starten aub. mvg MD Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gerbenvink Geplaatst: 11 november 2013 Auteur Delen Geplaatst: 11 november 2013 Oke sorry dat ik de laatste tijd zoveel topics gestart heb ik zal mijn vragen voortaan wel in een bestaand topic plaatsen 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 11 november 2013 Delen Geplaatst: 11 november 2013 Oke sorry dat ik de laatste tijd zoveel topics gestart heb ik zal mijn vragen voortaan wel in een bestaand topic plaatsen hoe groot is de groep en hoelang wil je het er uit kunnen houden, dat is een voorname vraag waar je een antwoord op moet hebben Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 11 november 2013 Delen Geplaatst: 11 november 2013 geschikte plek? Ligt eraan welke eisen je stelt aan je BOL. Mijn BOL is een vakantieadresje in het buitenland in een bosrijke omgeving met veel mogelijkheden voor het vinden van voedsel en water. hoe groot is een BOL over het algemeen Hangt af van voor hoeveel personen je de BOL wilt gebruiken. wat is er allemaal ter plaatse In mijn BOL ligt alles wat we met ons gezin nodig hebben om langere tijd te kunnen overleven. Voedsel en water, gereeedschap, en veiligheid. Foto's van mijn BOL ga ik niet geven. Denk dat niemand daartoe bereid is ;-) Voor de rest zou ik een lijstje maken met alle wensen die je wilt stellen aan je BOL. Zoek daarna een lokatie uit waar je al je wensen, of in ieder geval de meeste wensen, kunt waarmaken. Uiteraard hangt het ook af van je budget en of je de mogelijkheid hebt om je BOL te bereiken in geval van SHTF. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gerbenvink Geplaatst: 11 november 2013 Auteur Delen Geplaatst: 11 november 2013 Super bedankt Ik begreip dat je geen foto's geeft maar ik bedoel van binnen lijkt het op een normaal huis of is het heel basic Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 11 november 2013 Delen Geplaatst: 11 november 2013 Plek: ietwat verborgen, maar met resources (middelen) in de buurt. (water, eten?) `Veilig` en eventueel verdedigbaar. Zowiezo bereikbaar. (ook op de fiets enzo) Hoe dit ingevuld wordt verschilt per geval. Tips zijn welkom om meer mogelijkheden te kunnen zien. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lewieke Geplaatst: 11 november 2013 Delen Geplaatst: 11 november 2013 Mijn BOL ligt midden in de hoofdstad, is voorzien van het nodige hekwerk en bevindt zich op 1500 km van mijn huidige woning. De BOL kan dienen als uitvalsbasis voor het zoeken van een landelijker gebied, als investering en bescherming tegen een Eurocrash, bij een nucleair incident in onze regio, bij een economische collapse van onze streek. Om de kosten te drukken wordt de BOL voor de korte termijn verhuurd (enkele dagen). De overeenkomst kan zonder opgaaf van redenen beëindigd worden mits terugbetaling van de huurgelden. Dit betekent concreet dat de BOL altijd binnen de 24 u bereikbaar is. De locatie is bereikbaar per vliegtuig, trein, schip, auto, ... . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 11 november 2013 Delen Geplaatst: 11 november 2013 Super bedankt Ik begreip dat je geen foto's geeft maar ik bedoel van binnen lijkt het op een normaal huis of is het heel basic In mijn geval lijkt het nog het meest op een gewoon woonhuis. Dus woonkamer, slaapkamers, douche, toilet enz enz Je kan er ook voor kiezen om een stuk bos uit te zoeken waar je een hut gaat bouwen.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mark2 Geplaatst: 11 november 2013 Delen Geplaatst: 11 november 2013 @Gerbenvink mijn bol is 60m2 ligt in de randstad op een afstand die ik lopend in maximaal 3 uur ook kan bereiken ( bepakt) en mijn bol is al bijna luxer dan mijn huis. Ik maak er het hele jaar door veel gebruik van. De keuze voor mijn lokatie was dat het lastig te bereiken was en mensen uit de buurt er al 30 jaar wonen en niet eens weten dat het terrein er ligt. Denk niet dat een bol moet bestaan uit minimalisme. Je kunt de kans lopen dat je er langere tijd moet verblijven. Ook met slecht weer. Als je bol dan onvoldoende comfort biedt dan ga je een nodeloze zware tijd tegemoet. Van mij kun je wel wat foto's krijgen en wat tips. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gerbenvink Geplaatst: 11 november 2013 Auteur Delen Geplaatst: 11 november 2013 Super fijn dat ik wat foto's mag zien Maar ik begrijp dus dat het meer een 2de huis is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mark2 Geplaatst: 11 november 2013 Delen Geplaatst: 11 november 2013 Super fijn dat ik wat foto's mag zien Maar ik begrijp dus dat het meer een 2de huis is. Ja dat moet je er van proberen te maken. Moet je je voorstellen dat je een tijd in slecht weer daar moet zitten. Hoe denk je dat je je voelt als je geen comfort hebt. Koude vochtige voeten ed. Ik heb aan survival gedaan en dan was het een beperkte tijd. Kun je nagaan hoe zwaar het is als je niet weet hoelang iets duurt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 11 november 2013 Delen Geplaatst: 11 november 2013 Mijn toekomstige BOL ligt in Spanje. Misschien nog een extra grot of earthship bouwen in de buurt voor risicospreiding. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 11 november 2013 Delen Geplaatst: 11 november 2013 Mijn BOL is gewoon een tennis veld met niets er op alleen een hoge omheining . Ik ga er volgend weekend heen om het te controleren . Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 11 november 2013 Delen Geplaatst: 11 november 2013 mijn BOL is een hotel ergens, tot die tijd blijf ik lekker thuis maar goed ik woon ook lekker buitenaf hieha Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Overlever Geplaatst: 13 november 2013 Delen Geplaatst: 13 november 2013 Zo bijvoorbeeld. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mark2 Geplaatst: 13 november 2013 Delen Geplaatst: 13 november 2013 @Gerbenvink hier heb ik alvast een paar foto's van de uitbreiding van mijn BOL zoals beloofd. Er volgen er meer. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gerbenvink Geplaatst: 14 november 2013 Auteur Delen Geplaatst: 14 november 2013 @Mark2 ziet er mooi uit. Maar even een vraagje ik neem aan dat je daar voor een vergunning nodig hebt om te bouwen maar wat is het voorn soort vergunning een vergunnig zoals een vakantie huis of een normaal woonhuis(wat waarschijnlijk veel duurder is) of een andere er bestaat er vast geen voor een BOL lijkt me? Weet jij dat? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vladimir Geplaatst: 14 november 2013 Delen Geplaatst: 14 november 2013 Een vergunning is afhankelijk van wat/hoe en waar je het bouwt. Ik heb de bol van @Mark2 gezien en als deze af is wordt het daar prima wonen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lewieke Geplaatst: 14 november 2013 Delen Geplaatst: 14 november 2013 Mijn bol. http://www.housetrip.com/en/rentals/125891 De dame links onder is de hostess die je ontvangt. :-) Netjes geregeld toch ? Echt overal aan gedacht he. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mark2 Geplaatst: 14 november 2013 Delen Geplaatst: 14 november 2013 @Mark2 ziet er mooi uit. Maar even een vraagje ik neem aan dat je daar voor een vergunning nodig hebt om te bouwen maar wat is het voorn soort vergunning een vergunnig zoals een vakantie huis of een normaal woonhuis(wat waarschijnlijk veel duurder is) of een andere er bestaat er vast geen voor een BOL lijkt me? Weet jij dat? Waar ik bouw is geen vergunning nodig. De eisen zijn. Niet in de grond vastzetten ( maar dat is arbitrair) totale oppervlakte maximaal 60m2, maximale hoogte 4 meter en niet gemetselt. Houtskeletbouw op een stevig houten frame is dus het beste. Ik gooi vanaaf nog wel wat pics erop. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mark2 Geplaatst: 14 november 2013 Delen Geplaatst: 14 november 2013 Een vergunning is afhankelijk van wat/hoe en waar je het bouwt. Ik heb de bol van @Mark2 gezien en als deze af is wordt het daar prima wonen. Ja mocht het nu maar het hele jaar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 14 november 2013 Delen Geplaatst: 14 november 2013 Mijn bol. http://www.housetrip.com/en/rentals/125891 De dame links onder is de hostess die je ontvangt. :-) Netjes geregeld toch ? Echt overal aan gedacht he. Euh.. tja... Ook leuk voor zonder SHTF. Maar wat zijn de voordelen van met SHTF? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.