Ga naar inhoud
GENEGEERD

Welke smartphone, provider en OS als prepper?


Anvil

Aanbevolen berichten

Weet je dit heel zeker, ik heb nog nooit iets gemerkt. Ik heb al geroote telefoons vanaf de Nokia n95 10 en nog nooit iets tegen gekomen wat niet werkt. Andersom wel, ik kan veel meer wat eigenlijk niet zou moeten!

 

Dit heb ik werkelijk nooit eerder gehoord, ik heb geen ziggo, maar kpn werkt prima

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
En daar maakt @Johnny BravoNL weer eens heel charmant een wijze opmerking. Inderdaad, wat móet je met dat spul na een shtf? Ik heb eens in een stad vastgezeten door een zware storm en op een groot station zonder treinen gestaan in de sneeuw. In beide situaties waren de mobiele netwerken in no time overbelast. Die netwerken functioneren net als onze supermarkten: ze hebben nét genoeg draagkracht voor gemiddeld gebruik, niet meer. Heb je een calamiteit of ramp dan raken ze overbelast. En na Teotwawki krijgen ze geen stroom meer en heb je niets aan die zooi

De logica van onafhankelijke mobiele communicatiemiddelen - porto's, 27mc - begint voor mij steeds duidelijker te worden.

 

Ik kan de kids ermee vermaken ook zonder bereik.

Opladen middels zonnepaneel en ik heb er geen omkijken naar.

 

Geheel zinloos vind ik de smartphones dus niet.

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tjonge jonge en hoeveel kosten die dingen ? Ik heb n simpel ding van Samsung dat nog werkt als je parachute per ongeluk niet open gaat, wat wel praktisch is want dan kan je na de landing snel nog even de hulpdiensten bellen. Intussen een jaar of vijf oud, onbreekbaar, spatwaterbestendig en toen 69€ voor bestaald. [ATTACH=CONFIG]4806[/ATTACH]

Alles wat ik nodig heb zit er op. Radio, MP3, camera, led lamp, wekker, gaat oneindig lang mee zonder laden (ik schat een dag of tien).

 

Die wil ik ook! ziet er super uit, en lange gespreks/ standby tijd. welk model is dat? gr RK

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is weer zover!... M'n abonnement gaat aflopen en m'n provider komt alweer aan m'n kop zeuren of ik wil verlengen en welke telefoon ik daarbij hebben wil...

Nu ben ik al een jaar of acht zeer merktrouw aan Blackberry en heb die toentertijd zelf uitgezocht, maanden voor de eerste "goeiemoggel" reclame ooit in nederland te zien was... Ik wist dat ik er een wilde hebben, dat het in de USA al jaren goed werkte en dat die dingen veel meer konden dan andere telefoons (toen!)...

Ik ben dus zeker een early-adapter van de smartphone geweest. En ik ben jaren trouw gebleven aan Blackberry vanwege het ongelovelijk stabiele OS, de realtief goede beveiliging en de technische superioriteit van de toestellen (en het qwerty toetsenbord natuurlijk)

 

Nou is het smartphone landschap in die tijd aardig veranderd, mijn Torch 9800 voelt inmiddels als een stuk antiek met als grootste ergernis de beperkte opslag, RAM en trage processor als je veel dingen tegelijk doet. Daarnaast heeft het eigen en zeer complexe OS van Blackberry het moeilijk maakt om apps te schrijven en ontwikkelaars het vaak links laten liggen....

 

Nu heeft BB weer 2 nieuwe telefoons op de markt... Die erg goed ontvangen worden met het nieuwe OS 10... Maar bij degene die het meest "moderne smartphone" is, ben ik m'n qwerty toetsenbord kwijt (en kan ik dus net zo goed een andere nemen) en degene die nog wel een hard toetsenbord heeft, heeft ook een dusdanig klein scherm, dat het zich niet echt een smartphone mag noemen...

Daarnaast heeft het bedrijf genoeg problemen en zoekt zelfs naar overname opties... En afhankelijk van wie daar instapt, gaat de integriteit en beveiliging natuurlijk gelijktijdig de deur uit...

 

Ofwel, ik overweeg lanzaam om een ander merk smartphone te nemen... Maar als ik dat doe, gaat er in het "prepper-deel van mijn brein" gelijk een belletje af dat roept, maar welke dan? En waarom?

 

Ik ben geneigd om als ik om me heen kijk, direct voor een samsung te kiezen... Erg snel, makkelijk in gebruik, technisch prachtig, hoop fijne apps enzo... Maar ik zit niet te wachten op een OS dat gemaakt is door 's-werelds grootste data verzamelaar...

 

I-phone lijkt me een belachelijk idee, o.a. om dezelfde reden... Daarnaast zijn de telefoons slecht van kwaliteit, kan de batterij er niet uit rukken als ik wat vitaals te bespreken heb waarbij vadertje staat niet persee mee hoeft te luisteren... Heb niets van Apple en wens eigenlijk ook geen software van ze te draaien teneinde m'n telefoon te kunnen bedienen...

 

Nokia draait voor zo ver ik weet Windows als OS wat natuurlijk ook z'n problemen oplevert...

HTC is minder spul en draait ook Android...

 

En zo hebben ze allemaal wel wat... Daarnaast zijn een hoop van die dingen erg kwetsbaar! Ik zie niets dan gebarste schermen om me heen... Maar ik schaf als allereerste altijd een goeie cover aan, dus dat zit wel snor...

 

De hamvraag is dus, wat is de beste telefoon voor een prepper?!....

Als we de volgende criteria aanhouden:

-wat is goed beveiligd, moeilijk op in te breken/afluisteren?

-wat stuurt niet per definitie al je data naar google of een andere cloud?

- wat is er stevig genoeg om 2 jaar mee te gaan, zonder dat alles barst en breekt (dus niet te dun en gewoon mobiel formaat en geen enorm scherm dat hyper plat en kwetsbaar is)

-beetje batterylife is ook wel wenselijk

-kan wel alles dat je van een smartphone mag verwachten...

 

Denk dat dit een vraagstuk is waar iedere prepper zich even over achter z'n oor mag krabben als het vervangingsmoment daar is...

En natuurlijk weten we allemaal dat er niets helemaal veilig en onverwoestbaar is, maar met welke combinatie kom je het verst?

 

Ben momenteel trouwens een zakelijke klant van vodafone al 8 jaar...

 

Hoor het graag...

 

Goed pad, zonnig spoor....

Anvil

 

om het even... in een SHTF zal er geen provider meer zijn... kijk anders naar een telefoon die makkelijk oplaadbaar is en waar je leuke spelletje op kan zetten...:confused:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die wil ik ook! ziet er super uit, en lange gespreks/ standby tijd. welk model is dat? gr RK

@Ronin Kogaratsu

Alle specs vind je in onderstaande link. Het enige wat me bij dat bedrijf een beetje tegenvalt is de prijs. Ik betaalde beduidend minder. Ik herinner me dat de verkoper nogal minachtend deed over het toestel en verwonderd keek dat ik alleen basisfuncties hoefde. Intussen liet ik het ding vast wel 1000 keer vallen. No problem.

 

http://www.gsmstore.be/product/72040/category-196101-gsm-keuzehulp/samsung-b2100i-modern-black.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ronin Kogaratsu

Alle specs vind je in onderstaande link. Het enige wat me bij dat bedrijf een beetje tegenvalt is de prijs. Ik betaalde beduidend minder. Ik herinner me dat de verkoper nogal minachtend deed over het toestel en verwonderd keek dat ik alleen basisfuncties hoefde. Intussen liet ik het ding vast wel 1000 keer vallen. No problem.

 

http://www.gsmstore.be/product/72040/category-196101-gsm-keuzehulp/samsung-b2100i-modern-black.html

 

ik verslijt 2 telefoons per jaar minimaal, dus ga mij er zeker even in verdiepen! Samsung B2710 lijkt mij ook wel super.. daar zit ook een camera functie in. bedankt voor de tip!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Bij T-mobile had ik voor een tientje 2 simkaarten. Die zit in een backup telefoontje. Als je telefoon niet werk of je hebt hem niet bij je dan kan je de backup gebruiken. Zodra de backup aangaat verliest het reguliere mobieltje z'n verbinding. En als dat niet meer gaat, 27mc in de auto en thuis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...