Communicator Geplaatst: 15 augustus 2013 Delen Geplaatst: 15 augustus 2013 Simpele uitvinding verandert levens RIO DE JANEIRO - Een Braziliaanse man heeft met een simpele uitvinding het leven van miljoenen mensen stukken makkelijker gemaakt. De man verlicht zijn bescheiden huis overdag met simpele plastic flessen, die hij deels vult met water en vervolgens bevestigt in het dak. Dankzij de reflectie van zonnestralen hebben de flessen precies hetzelfde effect als lampen. [video=youtube_share;bFVmu74tSKs]http://www.youtube.com/watch?v=bFVmu74tSKs Lees meer ... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JohnVonSchutz Geplaatst: 15 augustus 2013 Delen Geplaatst: 15 augustus 2013 Is idd leuk en handig. Alleen ik ken dit filmpje al 2 jaar maar dat wil niet zeggen dat het wel handig is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast IsaBo Geplaatst: 15 augustus 2013 Delen Geplaatst: 15 augustus 2013 Heb gelezen dat hij er ook twee dopjes chloor in doet tegen de algen. Want die houden zonlicht weer tegen. Geweldig idee. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jalemari Geplaatst: 15 augustus 2013 Delen Geplaatst: 15 augustus 2013 Tof idee! Moet alleen niet vriezen en een beetje zon is ook handig. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Toverlevingsdrang Geplaatst: 17 augustus 2013 Delen Geplaatst: 17 augustus 2013 Dank je, geweldig idee. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lewieke Geplaatst: 17 augustus 2013 Delen Geplaatst: 17 augustus 2013 Vind ik super, alleen heb ik thuis ramen genoeg overdag en 's nachts schijnt de zon niet. Zou het mogelijk zijn om die dingen ook 's nachts te laten licht geven door er bijvoorbeeld iets reflecterends in te gooien ? Het zou een vloeistofoplosbaar product moeten zijn, wie kent daar iets van ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nonkel Jones Geplaatst: 17 augustus 2013 Delen Geplaatst: 17 augustus 2013 Vind ik super, alleen heb ik thuis ramen genoeg overdag en 's nachts schijnt de zon niet. Zou het mogelijk zijn om die dingen ook 's nachts te laten licht geven Lijkt me geen enkel probleem. Kwestie van er een flinke lamp boven te hangen. Leuk filmpje, ik ken het principe al jarenlang.Jammer dat de omstandigheden in de Lage Landen totaal anders zijn. Alhoewel...: ik kijk niet uit naar sloppenwijken volgens Braziliaans voorbeeld. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 17 augustus 2013 Delen Geplaatst: 17 augustus 2013 reflectie zou niet helpen aangezien je daarvoor een lichtbron nodig hebt dus is eigenlijk alleen geschikt voor een lamp WSHTF Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lewieke Geplaatst: 17 augustus 2013 Delen Geplaatst: 17 augustus 2013 Je hebt toch van die wekkers die 's nachts licht geven. Ik ben even vergeten hoe die oplichtende stof heet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 17 augustus 2013 Delen Geplaatst: 17 augustus 2013 zal zulk spul niet door zo'n fles heen bijten? maar zou inderdaad kunnen/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lewieke Geplaatst: 17 augustus 2013 Delen Geplaatst: 17 augustus 2013 Met fluorescerende verf ? Dat zouden we eens kunnen proberen. Eventueel een kleine led lamp er bij en je krijgt meer licht.[ATTACH=CONFIG]4823[/ATTACH] Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 17 augustus 2013 Delen Geplaatst: 17 augustus 2013 @lewieke ik denk dat ik dit maar eens moet gaan proberen, bedankt voor het idee:) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nonkel Jones Geplaatst: 17 augustus 2013 Delen Geplaatst: 17 augustus 2013 @Nonkel Jones In Boedapest, waar ik momenteel zit, bestaan die sloppenwijken aan de rand van de stad wel (al). In sommige streken in Vlaanderen zijn er ook al verzamelingen van tentenkampen waar illegalen verblijven. We gaan snel dezelfde weg op, de welvaartsstaat lijkt zijn grenzen stilaan te bereiken. 10% van de kids bij mij op school komen uit een kansarm gezin. Vanaf januari 2014 krijgt iedere supermarkt in België en Nederland eindelijk zijn eigen valsspelende accordeonist. Daar wordt toch iedereen blij van? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ronin Kogaratsu Geplaatst: 17 augustus 2013 Delen Geplaatst: 17 augustus 2013 Vanaf januari 2014 krijgt iedere supermarkt in België en Nederland eindelijk zijn eigen valsspelende accordeonist. Daar wordt toch iedereen blij van? Tja... dat wordt nog wat idd... ben echt benieuwd hoe dat gaat verlopen vanaf januari Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nonkel Jones Geplaatst: 17 augustus 2013 Delen Geplaatst: 17 augustus 2013 Met fluorescerende verf ? Dat zouden we eens kunnen proberen. Eventueel een kleine led lamp er bij en je krijgt meer licht.[ATTACH=CONFIG]4823[/ATTACH] Dit topic krijgt williewortelachtige trekjes. Kun je dan niet beter die fluorescerende verf en ledlamp aan de binnenkant van je sloppenhut positioneren? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lewieke Geplaatst: 17 augustus 2013 Delen Geplaatst: 17 augustus 2013 Heb je genoeg verf om die hut te verven ? Piet Konijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 17 augustus 2013 Delen Geplaatst: 17 augustus 2013 Tja... dat wordt nog wat idd... ben echt benieuwd hoe dat gaat verlopen vanaf januari Misschien mis ik hier iets maar waarom vanaf januari? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ronin Kogaratsu Geplaatst: 18 augustus 2013 Delen Geplaatst: 18 augustus 2013 Misschien mis ik hier iets maar waarom vanaf januari? http://nieuwsuur.nl/onderwerp/485274-de-roemenen-en-bulgaren-komen.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Communicator Geplaatst: 18 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 18 augustus 2013 @lewieke & @Nonkel Jones Dat er een klein zijsprongetje ontstaat vanuit een andere discussie kan altijd. Maar een onderwerp vervuilen met 3 pagina's geklets is een beetje teveel van het goede Ik heb dit topic weer netjes opgeschoond. Graag ontopic blijven! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lewieke Geplaatst: 18 augustus 2013 Delen Geplaatst: 18 augustus 2013 @Communicator Thx voor het opschonen. Ik moet wel zeggen dat het aangenaam praten was Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 18 augustus 2013 Delen Geplaatst: 18 augustus 2013 @Ronin Kogaratsu ik wil nu absoluut niet racistisch klinken in wat voor manier dan ook maar dit baart mij toch wel zorgen, Nederland, wat al zo verschrikkelijk overbevolkt is en dan moeten er nog meer mensen bij? (en hierbij is echte integratie vaak een probleem)\ Gr, Mp Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Arisaka Geplaatst: 2 oktober 2013 Delen Geplaatst: 2 oktober 2013 Maar het blijft oppassen dat er geen brandpunt ontstaat. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.