Ga naar inhoud
GENEGEERD

Radioactief voedsel


Highway

Aanbevolen berichten

even dit lezen: http://www.duurzaamnieuws.nl/de-echte-ramp-van-fukushima-moet-nog-komen/

en dan dit bestellen http://www.conrad.nl/ce/nl/Search.html;jsessionid=F7FEC4774B52E678855656D01B951A2F.ASTPCEN20?categorycode=0601101

 

Ja, sinds die ramp is begonnen heeft de EU de toelaatbare dosis straling verhoogt voor voedsel om de handel van Japan goed te houden, zodat de EU geen extra geld hoeft te doneren. Punt is dat veel producten radioactiever zijn geworden en flink ook, zeer onveilige waarden voor je gezondheid...

Ik ga voor biologisch, al jaren... maar denk dat ik nu een geigeteller mee neem de winkel in omdat biologisch nu ook bedreigd word... De voedsel oorlog staat op uitbreken denk ik. Waar vinden we straks nog zuiver voedsel als dit alle wereld zeeen over gaat? in je eigen tuin vrees ik...... als er geen oosterse wind of regen overheen is gegaan :eek:

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Geigerteller om voedsel te testen heeft geen nauwelijks nut daar heb je een scintillatieteller voor om bv Jodium-131 ​​in melk en groenten te testen of "inductief gekoppelde plasma-massaspectrometers" om uranium te traceren enz enz.

 

Om dan ook nog iets zinnigs met de resultaten te kunnen en eigenlijk zelf om alleen de juiste meeting te kunnen doen heb je al een redelijke hoeveelheid kennis en ervaring nodig..

 

Juist deze onwetendheid en complexiteit wordt nu helaas misbruikt om de massa dom te houden.

Mede omdat er ook domweg geen oplossingen zijn voor dit soort ongelukken, nou ja met onvoorstelbare hoeveelheden geld, en menselijke opoffering, kun je wel de boel wat beperken maar blijkbaar wordt dat geld liever in andere zaken gestopt zoals banken beurzen en andere zaken.....

 

De mensheid zal de komende generaties met deze keuzes moeten leren leven, een weg terug is er niet.

 

Prep ze,

K a n s

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De mensheid zal de komende generaties met deze keuzes moeten leren leven, een weg terug is er niet.

dat denk ik ook...

 

...jammer dat er een hele studie nodig is voor zo'n meting, dit is (gelukkig) geen dagelijks item dus dat was mij niet bekend...

Ik hoop dat iedereen die kennis heeft van gevaarlijke straling mbt voedsel dat hier wil delen, ik blijf me dan maar even beperken tot barometers en thermometers in de groentetuin :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsjernobyl kon ook geen kwaad.

Blikvoer werd gesteriliseerd met radioactiviteit.

We speelden allemaal wel eens in DDT velden. Tenminste, de 'ouderen' onder ons.

Onze school bestond uit asbest, net zoals vele anderen.

Niet dat ik het afzwak, ik wil maar zeggen 'wanneer hebben de 'intelligenten' ooit rekening gehouden met het 'gepeupel' z'n gezondheid?

En tam als makke schapen blijven ze die onkunde en dat gesjoemel maar slikken want 'Wat in de gazet (krant) staat is waarheid' terwijl alleen de prijs en datum juist zijn.

 

Wel straf ze, een probleem met radioactiviteit dus verhogen ze de toegelaten normen maar. Probleem opgelost. Mja, inderdaad. Ik zal mijn facturen onder de zetel stoppen, dan zijn die ook opgelost.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik blijf me dan maar even beperken tot barometers en thermometers in de groentetuin :p

 

Radioactiviteit kan je niet merken zo met het blote oog. Dus je groententuin is zo veilig als de mijne. Niet. Ik weet niet wat ik nog eet als ik een lekkere krob sla ga halen. Bio ... volgens mij is er niet al te veel bio aan maar zit ik gewoon mezelf te vergeven.

Damn @Highway ! Moest dat nu echt? (jawel hoor, mensen moeten echt wel wakker geschud worden want ze hebben geen flauw idee)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moest dat nu echt? (jawel hoor, mensen moeten echt wel wakker geschud worden want ze hebben geen flauw idee)
helaas ja...

 

...voor mij geen bestraalde Monsantomaat... met bio maak je nog een beetje kans op het beste van wat er over is gebleven aan zuivere voeding op deze planeet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had m vanmorgen ook gelezen, dat bericht op Duurzaam Nieuws. Auw.

Toch net nog ff wat duidelijker taal dan de afgelopen week in de media.

Niet fijn. En geen ontkomen aan.

Eén voordeel hebben we: qua zeewater zitten die Amerikanen deze keer eens lekker op de eerste rij.

Maar ja. Dat is zure tijdelijke pret.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...