USAfan Geplaatst: 17 juli 2013 Delen Geplaatst: 17 juli 2013 Rijst en spaghetti zijn lang houdbaar. Maar waar slaan jullie het in op? Kan je het gewoon in de verpakking laten en op donkere, koele plek bewaren? Of doen jullie het in een box of pot? En hoelang zijn rijst en spaghetti nu eigenlijk houdbaar? Op internet lees je alleen "lang" en daarmee wordt langer dan 1, 2 jaar bedoeld. Maar ik vind lang minstens 10 jaar. Dus: => Hoe bewaren? => Hoe lang? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SHTF Geplaatst: 17 juli 2013 Delen Geplaatst: 17 juli 2013 donker in lege PET flessen (liefste met zuurstof absorbeerder) minstens 10 jaar Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
USAfan Geplaatst: 17 juli 2013 Auteur Delen Geplaatst: 17 juli 2013 donker in lege PET flessen (liefste met zuurstof absorbeerder) minstens 10 jaar Zijn dat gewoon lege colaflessen enzo? Moet je ze vooraf nog schoonmaken? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 17 juli 2013 Delen Geplaatst: 17 juli 2013 Jaren geleden (minimaal 8-12jaar) sloeg ik pasta gewoon op in de originele verpakking. Mits donker en droog blijft het goed. Over de voedingswaarde kan ik weinig zeggen. De smaak was gewoon goed. Rijst is het zeflde. Ik neem alleen witte rijst, aangezien bruine (ongepelde) ranzig kan worden. Smaakt dan flink muffig. Ik heb vorig jaar nog een pak pasta en witte rijst gegeten met een THT van 2004. Sinds een jaartje of 5 gooi ik m'n pasta rijst en droge peulvruchten in een mylar zak met oxy absorbers. Deze zijn nog steeds vaccum. Volgend jaar eens een gerechtje ermee maken.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SHTF Geplaatst: 17 juli 2013 Delen Geplaatst: 17 juli 2013 Zijn dat gewoon lege colaflessen enzo? Moet je ze vooraf nog schoonmaken? uiteraard goed schoonmaken en drogen.. daarna mooi stapel systeempje maken met je lege flessen... en als je uit gegeten ben tijdens SHTF hou je er weer een mooie fles aan over voor weet ik niet wat.. (vast geen statiegeld meer iig) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
USAfan Geplaatst: 17 juli 2013 Auteur Delen Geplaatst: 17 juli 2013 Lees nu dit: 'Rijst en pasta hebben etiket 'ten minste houdbaar tot' niet nodig' http://www.ad.nl/ad/nl/4560/Gezond/article/detail/3222815/2012/03/09/Rijst-en-pasta-hebben-etiket-ten-minste-houdbaar-tot-niet-nodig.dhtml Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SHTF Geplaatst: 17 juli 2013 Delen Geplaatst: 17 juli 2013 Lees nu dit: 'Rijst en pasta hebben etiket 'ten minste houdbaar tot' niet nodig' http://www.ad.nl/ad/nl/4560/Gezond/article/detail/3222815/2012/03/09/Rijst-en-pasta-hebben-etiket-ten-minste-houdbaar-tot-niet-nodig.dhtml nou.... waar lullen we dan nog over? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 17 juli 2013 Delen Geplaatst: 17 juli 2013 We wachten nog op de resultaten van @Dr.Prepper. Die heeft rijst van 30 jaar over de datum gevonden, niet speciaal opgeslagen, gewoon in plasticzakken in een schuurtje. Ben nog steeds erg benieuwd hoe het smaakt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Schatkist Geplaatst: 17 juli 2013 Delen Geplaatst: 17 juli 2013 Ik denk dat daar het probleem zir @Raycoupe, hij heeft het geprobeerd..... Nee dat zal inderdaad wel loslopen, sowieso bij echt bederfelijke producten is het vaak toch zeker wel houdbaarheid + 10% ongeveer. Dingen als rijst enz worden microbiologisch iedergeval niet slecht zolang ze maar droog bewaard blijven, dan heb je geen last van schimmelgroei en dus geen mycotoxins. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SHTF Geplaatst: 17 juli 2013 Delen Geplaatst: 17 juli 2013 We wachten nog op de resultaten van @Dr.Prepper. Die heeft rijst van 30 jaar over de datum gevonden, niet speciaal opgeslagen, gewoon in plasticzakken in een schuurtje. Ben nog steeds erg benieuwd hoe het smaakt. als ie toch bezig is.. anders proeft hij gelijk even deze: http://www.freerepublic.com/focus/news/1004992/posts Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
backschless Geplaatst: 17 juli 2013 Delen Geplaatst: 17 juli 2013 We wachten nog op de resultaten van @Dr.Prepper. Die heeft rijst van 30 jaar over de datum gevonden, niet speciaal opgeslagen, gewoon in plasticzakken in een schuurtje. Ben nog steeds erg benieuwd hoe het smaakt. We hebben al even niks meer van hem gelezen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 17 juli 2013 Delen Geplaatst: 17 juli 2013 We hebben al even niks meer van hem gelezen O jee...., die rijst..... @Dr.Prepper , alles goed? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CrossbowClan Geplaatst: 17 juli 2013 Delen Geplaatst: 17 juli 2013 Misschien kunnen we al beginnen met het opslaan/begraven van een (kleine) voorraad op SC Flevo. Als iedereen een paar zakjes spaghetti meeneemt... kunnen we proberen of het er over een tijdje nog ligt, en terug kunnen vinden Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 18 juli 2013 Delen Geplaatst: 18 juli 2013 Ik denk dat daar het probleem zir @Raycoupe, hij heeft het geprobeerd..... Ik hoop dat hij gewoon lekker van 't weer geniet, hij zal er vast nog wel op terugkomen en anders moet 'ie maar wat opsturen naar gewillige proefkonijnen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Noach Geplaatst: 18 juli 2013 Delen Geplaatst: 18 juli 2013 Spul dat echt flink over de datum is, maar nog goed afgesloten is, bewaar ik in een 'plunderdoos'. You're welcome to plunder deze doos. Mocht ik ooit gedwongen voedsel moeten afstaan, mag men deze doos gratis hebben. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dr.Prepper Geplaatst: 19 juli 2013 Delen Geplaatst: 19 juli 2013 O jee...., die rijst..... @Dr.Prepper , alles goed? Haha, vreesde je al voor een gevalletje RIP: Rijst In Peace? Als het goed is krijg ik dit weekend de rijst van m'n schoonmoeder ... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 19 juli 2013 Delen Geplaatst: 19 juli 2013 Haha, vreesde je al voor een gevalletje RIP: Rijst In Peace? Als het goed is krijg ik dit weekend de rijst van m'n schoonmoeder ... Rijst In Peace! Lachen! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roodhaar Geplaatst: 20 juli 2013 Delen Geplaatst: 20 juli 2013 Ben erg benieuwd naar je bevindingen! Volgens een aantal experts in de USA schijnt rijst en pasta (mits goed tegen vocht en warmte beschermd) zeker 20 jaar houdbaar te zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.