Ga naar inhoud
GENEGEERD

Emergency survival generator


Abel

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

je kunt er van uitgaan dat iedereen slecht is en langzaam alleen wegkwijnen in paranoide gedrag, of er daadwerkelijk iets van maken met een groep. sterkte in nummers geldt altijd. en iedereen heeft bepaalde kwaliteiten die men kan inbrengen in de groep. Het hebben van een netwerk/ groep is erg belangrijk . daarom heb ik nu al een groep gevormd met mensen. Als ik alleen zou moeten blijven, heeft het voor mij geen zin om uberhaupt te overleven.

 

maar on topic: ik denk dat je het beste En een generator kan hebben En solarchargers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kunt er van uitgaan dat iedereen slecht is en langzaam alleen wegkwijnen in paranoide gedrag, of er daadwerkelijk iets van maken met een groep. sterkte in nummers geldt altijd. en iedereen heeft bepaalde kwaliteiten die men kan inbrengen in de groep. Het hebben van een netwerk/ groep is erg belangrijk . daarom heb ik nu al een groep gevormd met mensen. Als ik alleen zou moeten blijven, heeft het voor mij geen zin om uberhaupt te overleven.

 

maar on topic: ik denk dat je het beste En een generator kan hebben En solarchargers.

 

Ik denk dat degene die het snelste kan terugschakelen naar een primitief leven zonder al die afhankelijkheden de beste kansen heeft.

Koelkast, diepvries, dvd'tjes voor de kids draaien, muziekje luisteren, allemaal luxe.

 

Generator met een bult kabaal is net een uithangbord: "Hier plundert u het best!!"

 

offtopic: Een groep staat altijd sterker. Helemaal mee eens. Anderen verenigen zich ook, eenlingen zijn nagenoeg kansloos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook generators . Ga die in de begin fase van een stroompanne gebruiken . ( na een paar dagen ) . Om het geen dat in mijn vrieskist op een andere manier te bewaren . En later in erge nood . Het zijn benzine slurpers . En dat heb je misschien nodig voor iets anders .

 

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat degene die het snelste kan terugschakelen naar een primitief leven zonder al die afhankelijkheden de beste kansen heeft.

Koelkast, diepvries, dvd'tjes voor de kids draaien, muziekje luisteren, allemaal luxe.

 

Generator met een bult kabaal is net een uithangbord: "Hier plundert u het best!!".

 

Eens.

Aanpassingsvermogen speelt een cruciale rol. De rest is opsmuk. Doch is het fijn min of meer een 'zachte' landing te hebben en een zo goed mogelijke doorstart te maken. Dus daarom preppen. Voor mij betekent dat kansen spreiden, opties creëren en mensen kennen waarmee een groep gevormd kan worden. Want ja we zijn toch immers groepsdieren dat weten we (beter: wisten we). We zijn geïndividualiseerd, zitten achter pc, tv, tablet en smart phone. Kijken naar x fncking & Holland got no talent (gejat van... iemand op t forum;)), of zitten de ganser avond op preppers.nl, dus dat wordt -als dat allemaal wegvalt- best wel even wennen. Ik vind het wel handig om iets van stroom back-up te hebben maar dat is vrij beperkt. Ik heb dan ook geen vrieskast met een half damhert, of een Amerikaanse koelkast met icecubes voor m'n Ladybank Single Malt, Macallan 1947, Chivas Regal Royal Salute, Macallan 1939, 1955 Glenfarclas, Dalmore 50 jaar oud, Macallan Lalique Crystal Decanter (55 jaar), Glenfiddich Rare Collection 1937, Dalmore 62, Macallan 1926, Dalmore 64 Trinitas of de The Macallan in Lalique 1964 (speciaal voor @Simurgh;)). Neeuh... Ik drink ze wel zonder ijs:cool:.

 

teta4age.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een 12v, 80 amp auto accu staan met wat 12v koppelingen, lampjes, smartphone etc, deze hangt regelmatig aan de druppellader. Wil hier graag een solar paneeltje aanhangen, zonder al teveel naar om te hoeven kijken. Vind het belangrijk dat het paneeltje ook laadt als het bewolkt is en het liefst opvouwbaar of oprolbaar makkelijk mee te nemen. Het zou fijn zijn als de accu onafhankelijk van de druppellader in 'leven' blijft (dus niet overlaad) en per dag bijv 2 smartphones (2x: 1.500 mAh), een tablet (1x: 7.000 tot 12.000 mAh) en af en toe batterijtjes van stroom kan voorzien. Eventueel in de toekomst meerdere accu's parallel schakelen om zo de capaciteit te vergroten maar heeft geen prio, omdat de accu's dan liefst dezelfde capaciteit moeten hebben en liefst tegelijk aangeschaft (de zwakste schakel is immers de maximale capaciteit). En dat heb ik niet.

Ik denk dat meer mensen op deze manier redelijk simpel een kleine stroombron/ opslag kunnen maken, vandaar mijn volgende vraag: welk paneeltje is hiervoor een aanrader? Er zijn er vast meer maar ik zie soms door de vele bomen het bos niet:confused:.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier 2kW viertakt genpower, en 210 Ah 12 volt deep cycle batterypack gevoed door zonnepaneel200 Wp incl regelingen enz...en daaraan gekoppeld voor de 220 volt toepassingen een 1000w zuivere sinusomvormer...

Gedachte als @Geert, in het begin genpower en als het te lang duurt volledig over op de solarset; dat gaat overigens best lang goed, we kijken er dagelijks TV mee grote LED, satellietontvanger en een dikke 5.1 receiver.. en die trekt toch zo'n 9 ampere...

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

maar on topic: ik denk dat je het beste En een generator kan hebben En solarchargers.

 

Ik zag laatst een youtube filmpje wat me aan het denken zette; bij solar is natuurlijk de kunst om je verbruik omlaag te schroeven en het piekverbruik zo laag mogelijk te houden. Maar bepaald elektronisch gereedschap heeft nu eenmaal een hoog vermogen. Meestal kun je dat omzeilen door spul met een accu te kopen ipv een snoer, of bijvoorbeeld co2 lassen ipv elektrisch. Er zijn vast wat situaties waarin een generator erg handig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier 2kW viertakt genpower, en 210 Ah 12 volt deep cycle batterypack gevoed door zonnepaneel200 Wp incl regelingen enz...en daaraan gekoppeld voor de 220 volt toepassingen een 1000w zuivere sinusomvormer...

Gedachte als @Geert, in het begin genpower en als het te lang duurt volledig over op de solarset; dat gaat overigens best lang goed, we kijken er dagelijks TV mee grote LED, satellietontvanger en een dikke 5.1 receiver.. en die trekt toch zo'n 9 ampere...

Dat klinkt als een mooie opstelling, zoiets lijkt me een goede start als back-up.

Deze site helpt mensen misschien het e.e.a uit te rekenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag laatst een youtube filmpje wat me aan het denken zette; bij solar is natuurlijk de kunst om je verbruik omlaag te schroeven en het piekverbruik zo laag mogelijk te houden. Maar bepaald elektronisch gereedschap heeft nu eenmaal een hoog vermogen. Meestal kun je dat omzeilen door spul met een accu te kopen ipv een snoer, of bijvoorbeeld co2 lassen ipv elektrisch. Er zijn vast wat situaties waarin een generator erg handig is.

 

@dR3 je bedoelt waarschijnlijk autogeen lassen (met acetyleengas en zuurstof) want CO2 lassen is elektrisch lassen met CO2 als schermgas... :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...