Ga naar inhoud
GENEGEERD

Gevriesdroogd voedsel


Zanshin

Aanbevolen berichten

Hallo Prepass, heb je die bron nog gevonden ? Ben n.m. wel benieuwd of dit echt zo is.

 

Op zich lijkt me gezien de claimcultuur in Amerika dat 25 jaar ook echt 25 jaar zou moeten zijn.

Wise heeft een mooie website met prettige marketingfilmpjes, zie : http://wisefoodstorage.com/

Overigens bevat een box met 120 maaltijden, slechts 30 zakjes die per stuk genoeg zouden moeten zijn voor 4 personen. Gezien de hoeveel calorieën zit je dan op een hongerdieet. Wise zegt daarover dat in een noodsituatie andere eisen gesteld mogen worden aan de hoeveelheid calorieën... vrij vertaald mag je van hen blij zijn dat je nog iets aan calorieën binnenkrijgt en niet dood gaat van de honger. Persoonlijk lijkt mij 1 zakje voor 1 volwassene + 1 kind realistischer. Een box met 30 pakjes is natuurlijk altijd beter dan niets !

Dat de smaak van Wise tegen zou vallen, kan te maken hebben met het feit dat het USA producten zijn. De mensen daar zijn heel andere smaken gewend dan wij in Europa.

 

mountainhouse en providence zijn ook amerikaans, en zijn perfect te nassen.:o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Vlees kun je daar, zo te zien, ook bestellen. Maar ik lees niets over houdbaarheid, en verzendkosten naar het buitenland..

 

Dat vlees is echter niet gedroogd maar bereid en steriel verpakt. Daardoor 'slechts' 6 maanden houdbaar.

Naar mijn idee is het gedroogde aanbod, mits goed (her)verpakt en opgeslagen, net als de Mountain House maaltijden heel lang te bewaren.

Het is immers gedroogd.

 

Over de verzending naar Nederland heb ik ze een email gestuurd. Zodra ik antwoord heb zal ik het hier posten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het antwoord op mijn eigen vraag. Het spul van Wise is verpakt met stikstof en om die reden 25 jaar houdbaar.

Zakjes waar wat meer lucht in lijkt te zitten bevatten in werkelijkheid gewoon wat meer stikstof. Met andere woorden, kwalitatief (niet smaaktechnisch) zou Wise okee moeten zijn voor de komende 25 jaar.

Viel me wel op dat de manufacture datum zeer kort is. Het is nog geen maand geleden verpakt en staat dus niet al 2 jaar bij houdbaarvoedsel.nl in het magazijn. Prettige gedachte, omdat je ook niet weet hoe warm de opslag is en de ideale temperatuur speelt ook een rol m.b.t. de uiteindelijke houdbaarheid.

Heb je al wat geprobeerd hoe jet smaakt ? ben heel benieuwd, wil binnenkort ook wat opslaan zou fijn zijn als het ook nog smaakt:cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee en dat ben ik ook niet van plan voor 5 euro per zakje. In noodgevallen zal het wel smaken, denk ik. Heb in ieder geval iets te eten en een redelijke garantie dat het over 25 jaar nog goed is. Volgens mij is Wise de enige met die 25 jaars claim. Ik dacht bij Mountain .., gezien te hebben dat het 5-7 jaar houdbaar is. Dat merk is sowieso duurder, maar bij 3x vervangen tov Wise is het mij veel te duur.

 

Ging die 7 jaar niet alleen om de zakken, en niet om de blikken? Die zijn volgens mij ook 25 jaar houdbaar.

Shelf Reliance claimt ook 25-30 jaar houdbaar te zijn. Maar dat kun je hier dan weer niet krijgen.. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...
In de Doomsday Preppers-docu op NGC zag ik een mevrouw gevriesdroogd eten inslaan bij een groothandel.

Waar in Nederland is dit te krijgen? De supermarkten verkopen het in elk geval niet.

 

Je kunt in ieder geval wel gevriesdroogde uien, bieslook en peterselie verkrijgen bij de Aldi, per pot 99 cent, worden hier in huis erg veel gebruikt...heb dus ook een behoorlijk voorraad ingeslagen en gesealt voor nood

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb laatst, sterker nog, mijn vrouw heeft het gehaald. http://www.knorr.nl/nl/producten/knorr-diversen/spaghetteria-al-pesto vroeger hadden ze ook nasi en bamie. alleen water toevoegen. Misschien niet zo lang houdbaar als Mountainhouse maar wel goedkoper zo'n €1,60 Smaak goed. wat peper bij...hup in mijn BOB gestopt

 

Volgens de site hebben ze nog wel nasi en bami. Alleen zie ik ze bij mij nooit in de winkel.

 

http://www.knorr.nl/nl/producten/knorr-diversen/orienty-nasi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kwam tijdens mijn omzwervingen op het net op de volgende aanbieder

http://www.sicca-feldküche.de/bereich.kartoffeln+und+zwiebeln/

 

Naar wat ik eruit kan halen zijn dit grootverpakkingen ge(vries)droogd eten.

BV 400 porties aardappelen voor 45 euro. Klinkt mij als muziek in de oren.

Gewoon herverpakken met een oxy absorber en je kunt er voor een kleine investering lang van eten.

 

Nadeel: Het aanbod is beperkt en helaas zonder vlees.

 

Wellicht interessant als alternatief voor het dure gevriesdroogde aanbod.

Het is wel een Duitse aanbieder en alles is in het Duits geschreven.

 

Bij http://www.naturalspices.eu voor een redelijke prijs gevriesdroogde groente en kruiden besteld. Alleen valt de T.H.T. datum me heel erg tegen. Gemiddeld maar een jaar houdbaar. Ik wil het luchtdicht gaan verpakken en ik denk dat ik er ook maar mee ga rouleren. Als ik een zaak wist waar ik het zelf kon gaan halen, dan zou ik dat doen, want dan kun je tenminste vooraf de datum zien.

 

Hoe lang denk jij dat de opnieuw verpakte groente nog mee gaat?

 

Emmy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast armageddon

ik heb vandaag dit besteld voor de langere termijn preps wel duur gvd..

 

Mountain House Chili con Carne mit Reis - 6 GROßDOSEN (6 x 900g - 6 x 9 Port.) €257,94 EUR 1 €257,94 EUR

Mountain House Käse Makkaroni - 6 GROßDOSEN (6 x 1000g - 6 x 10 Port.) €201,86 EUR 1 €201,86 EUR

24+12 x Delikatessen Dosen-Schwarzbrot - KOMBI-PAKET (36 x 500g) €134,58 EUR 1 €134,58 EUR

BP-5 Kompakt Notration - VORTEILSPACK (24 x 500g) €176,63 EUR 1 €176,63 EUR

25 x Sauerstoff-Absorber (25 x 660cc) €14,71 EUR 1 €14,71 EUR

Geschenk - Bayerisches Bio-Sauerkraut in der Dose (400g) €0,00 EUR 1 €0,00 EUR

Subtotal €785,72 EUR

Shipping and handling €9,25 EUR

Tax €57,43 EUR

Total €852,40 EUR

Payment €852,40 EUR

Charge will appear on your credit card statement as "PAYPAL *CONSERVA.DE"

Payment sent to info@conserva.de

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de Doomsday Preppers-docu op NGC zag ik een mevrouw gevriesdroogd eten inslaan bij een groothandel.

Waar in Nederland is dit te krijgen? De supermarkten verkopen het in elk geval niet.

 

Nou, volgens mij zijn die pakjes Unox Noodles gevriesdroogd en die soepbakjes. Eh en verder kun je gevriesdroogd voedsel bestellen hier: http://survivalgear.nl/shop/voeding/adventure-food

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij http://www.naturalspices.eu voor een redelijke prijs gevriesdroogde groente en kruiden besteld. Alleen valt de T.H.T. datum me heel erg tegen. Gemiddeld maar een jaar houdbaar. Ik wil het luchtdicht gaan verpakken en ik denk dat ik er ook maar mee ga rouleren. Als ik een zaak wist waar ik het zelf kon gaan halen, dan zou ik dat doen, want dan kun je tenminste vooraf de datum zien.

 

Hoe lang denk jij dat de opnieuw verpakte groente nog mee gaat?

 

Emmy

 

Bij mijn weten is gevriesdroogd eten nagenoeg eeuwig houdbaar.

Het is dan wel van grootste belang dat het absoluut lucht- en waterdicht wordt opgeslagen.

Dus, in mylar met een oxy absorber en dat nog weer in een waterdichte ton.

Hiermee moet je gevriesdroogd voedsel volgens diverse bronnen 10-25 jaar kunnen bewaren.

 

Mountain House hanteert hetzelfde principe en zij garanderen ook 25 jaar op hun blikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn weten is gevriesdroogd eten nagenoeg eeuwig houdbaar.

Het is dan wel van grootste belang dat het absoluut lucht- en waterdicht wordt opgeslagen.

Dus, in mylar met een oxy absorber en dat nog weer in een waterdichte ton.

Hiermee moet je gevriesdroogd voedsel volgens diverse bronnen 10-25 jaar kunnen bewaren.

 

Mountain House hanteert hetzelfde principe en zij garanderen ook 25 jaar op hun blikken.

 

Bedankt voor je antwoord. Ze stonden al op het verlanglijstje, die oxy absorber en mylar bags, dus no is the moment om ze te bestellen. En ook de aardappel-tip komt goed van pas. Nu ik zo lees, dat je maar 25 gram nodig hebt voor 1 persoon, zal dat voor de groente niet veel meer zijn en zo omgerekend, heb ik al een aardige voorraad. Gaat prima dan zo!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ries

Let wel op: gedroogd fruit is niet hetzelfde als gevriesdroogd fruit,

Het spul dat in de supermarkten wordt verkocht is maar deels gedroogd en heeft daardoor een veel kortere houdbaarheid.

 

Als je op zoek bent naar gevriesdoogd fruit (met een veel langeren houdbaarheid) dan zou je eerst kleine hoeveelheden kunnen proberen door bijvoorbeeld fruit van Beatz te bestellen.

Als dit je bevalt kun je bij oa Mountain House Europe grotere verpakkingen bestellen.

 

De blikken met gevriesdroogde maaltijden kun je weer beter bij Conserva bestellen: die zijn goedkoper. Zij verkopen echter geen gevriesdroogd fruit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bleehhhhh.

Vandaag die pakjes knorr gekocht, bij mij in de appie hadden ze

Bolognese

Carbonara

Pesto

Bami en nasi

 

Van alles 1 meegenomen en thuis direct de bolognese getest. ZOUT. Het smaakt nergens naar het is alleen een hap zout, jammer de rest van de week de andere pakjes maar ff testen.

 

En ach in een bob en super moeilijke situatie eet je misschien alles wel.

 

Of met zijn allen knorr zover zien te krijgen dat ze de hoeveelheid zout minimaal halveren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...