Ga naar inhoud
GENEGEERD

Essentiële gereedschappen in een economische ineenstorting


Tom

Aanbevolen berichten

Zoals de titel al zegt gereedschap om zelfredzaam te zijn. Voor allerlei reparatie's aan auto, scooter, boot trailer, thuis de klusjes aan de waterleiding, elektra, verwarming enz.

 

Maar ook om je survival spullen zoals kachels te repareren.

 

Of als je geen geld (meer) hebt om de klusbus te laten komen

 

Je kunt dus beginnen met eerst een paar dingen aan te schaffen. En betere kwaliteit gaat veel langer mee en werkt ook prettiger en veiliger (breekt niet snel af) dus geen gereedschap uit de grabbelbak.

 

De video serie komt later met timmer gereedschap, houden we in de gaten

 

Voor de echte klussers kun je afhankelijk van je interesse/kennis gaan bekwamen op een bepaald vakgebied om zo een extra inkomsten bron te creëren. Dus hiervoor al kwaliteits gereedschap aanschaffen en dan hoeft dat niet in 1X maar in gedeeltes aanschaffen en als kado's vragen.

 

 

via http://rethinksurvival.com/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Beter je eigen talenten ontplooien en andere handige mensen die zulks gerief dagelijks gebruiken, te vriend houden.

 

Jij goed taart kunnen bakken en een oven hebben, jij loodgieter die die geen taart kan bakken noch oven heeft maar wel taart wil eten,

jouw radiator laten maken met zijn gereedschap en betalen met taart.

 

Of je moet zo zijn als ik die zowel goed kan taart bakken EN radiatoren kan herstellen en bovenop nog enorm bescheiden is ook,

zulke mensen hebben geen andere mensen nodig... ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tom maar dan moet je dus ook weten hoe je ze gebruikt.... Ik heb zelf een paar handige Doe-het-zelf boeken op de rommelmarkt /kringloopwinkel op de kop getikt. Kan best wel met een hamer, tang of schroevendraaier omgaan, maar er zijn best veel klusjes die ik nu nog niet zelf gedaan heb.

 

Dus wanneer je gereedschap koopt en er niet veel mee hebt gewerkt... koop er een DHZ handboek bij!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat vind ik raar . Gisteren kreeg ik nog de raad om te minderen in prepper spullen en nu leest ik hier dat je nooit genoeg aan gereedschap hebt . Zijn gereedschappen dan geen prepper spullen ? Wat hand gereedschap betreft heb ik bijna alles . Veel dubbel of drie vier en zelfs vijf dubbel . Maar ook hand machines heb ik veel nu niet alles maar veel .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beter je eigen talenten ontplooien en andere handige mensen die zulks gerief dagelijks gebruiken, te vriend houden.

 

Jij goed taart kunnen bakken en een oven hebben, jij loodgieter die die geen taart kan bakken noch oven heeft maar wel taart wil eten,

jouw radiator laten maken met zijn gereedschap en betalen met taart.

 

Of je moet zo zijn als ik die zowel goed kan taart bakken EN radiatoren kan herstellen en bovenop nog enorm bescheiden is ook,

zulke mensen hebben geen andere mensen nodig... ;)

 

Lijkt me best eenzaam ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk filmpje, goede steek-ring sleutels (Snap-on) maar de verstelbaremoersleutel (Bahco) en combinatie tangen die hij liet zien zijn van een bagger kwaliteit.

 

Mijn gereedschap tip:

KOOP GOEDE KWALITEIT MERK GEREEDSCHAPPEN!

 

Geloof mij, jou HEMA of Gamma steekring sleutel gaat je vrij snel in de steek laten, net op een moment dat je dat niet wilt. In een werkplaats zie je toch geen Hema of Aldi gereedschap hangen??

 

Goed gereedschap gaat een leven lang mee, dit koop je bij speciaalzaken of technische groothandels.

Denk aan merken als Gedore, Knipex, Bahco, Stahlwille en nog een paar A-merken.

Tangen? => Knipex

Steekring sleutels? => Gedore of Stahlwille

Verstelbare moersleutels? => Bahco (geen discussie over mogelijk)

Doppensets? => Gedore, Stahlwille, Bahco. Belangrijkste is de ratel zelf.

Schroevendraaiers? => Gedore, Stahlwille, Bahco. enz..

 

Houtgereedschap? => Bahco of Stanley.

 

Vragen?? Laat maar horen, denk wel dat ik je kan helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is geen twijfel over mogelijk dat de goede merken gereedschap ook stukken beter van kwaliteit zijn, als je echter er niet mee om weet te gaan is ook dit kapot te krijgen ook ligt de prijs vele malen hoger.

10 euro voor 1 schroevendraaier van Gedore is geen uitzondering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Dat vind ik raar . Gisteren kreeg ik nog de raad om te minderen in prepper spullen en nu leest ik hier dat je nooit genoeg aan gereedschap hebt . Zijn gereedschappen dan geen prepper spullen ? Wat hand gereedschap betreft heb ik bijna alles . Veel dubbel of drie vier en zelfs vijf dubbel . Maar ook hand machines heb ik veel nu niet alles maar veel .

 

Geert

 

Geert, ik geloof dat mijn boodschap verkeerd is overgekomen.

Je kan nooit genoeg prepspullen hebben. Vooral gereedschap, samen met kennis en vaardigheid.

Maar we hadden het over Bug Out. DAN moet je leren minderen en overweg kunnen met weinig. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

@Lekker heeft gelijk, goed gereedschap is het halve werk. @luna1988 heeft ook gelijk, want je kan beter iets hebben dan niets en vooral als je het nooit/weinig gebruikt, hoef je geen top-gereedschap te hebben.

 

Ik heb heel wat af geklust aan de meest uiteenlopende dingen met goedkoop gereedschap. In de loop der jaren, heb ik steeds meer vervangen door goed gereedschap, nieuw of tweedehands. Het gereedschap dat je het meest gebruikt, vervang je het eerst.

Ik heb 1 grote goedkope schroevendraaier, voor beuk en sloopwerk. Hij is nog steeds heel, kennelijk toch kwaliteit. :)

 

Hamer, zijkniptang, combinatietang, Engelse/verstelbare sleutel (Bahco), schroevendraaier-set. Dit is gelijk een basis-set (met nog een paar dingetjes), die je in een gereedschap-rol bij je kan hebben. Dat ging ook mee op mijn eerste brommer-vakantie, 6 weken door de Ardennen, toen ik 16 was en alle reparaties zelf doen, zoals lekke band en gebroken ketting.

 

Van sleutels vind ik het handig om een dubbele set ring/steek te hebben, zodat je elke situatie aankan met ring/ring, ring/steek, steek/steek.

Voor schroevendraaiers gebruik ik deze set al sinds de jaren 80, echt voor alles (behalve wrikken en hameren er op, dat is verboden).

Compact en makkelijk voor in je gereedschap-rol:

 

[ATTACH=CONFIG]3491[/ATTACH]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bunkerprepper
@Lekker heeft gelijk, goed gereedschap is het halve werk. @luna1988 heeft ook gelijk, want je kan beter iets hebben dan niets en vooral als je het nooit/weinig gebruikt, hoef je geen top-gereedschap te hebben.

 

Ik heb heel wat af geklust aan de meest uiteenlopende dingen met goedkoop gereedschap. In de loop der jaren, heb ik steeds meer vervangen door goed gereedschap, nieuw of tweedehands. Het gereedschap dat je het meest gebruikt, vervang je het eerst.

Ik heb 1 grote goedkope schroevendraaier, voor beuk en sloopwerk. Hij is nog steeds heel, kennelijk toch kwaliteit. :)

 

Hamer, zijkniptang, combinatietang, Engelse/verstelbare sleutel (Bahco), schroevendraaier-set. Dit is gelijk een basis-set (met nog een paar dingetjes), die je in een gereedschap-rol bij je kan hebben. Dat ging ook mee op mijn eerste brommer-vakantie, 6 weken door de Ardennen, toen ik 16 was en alle reparaties zelf doen, zoals lekke band en gebroken ketting.

 

Van sleutels vind ik het handig om een dubbele set ring/steek te hebben, zodat je elke situatie aankan met ring/ring, ring/steek, steek/steek.

Voor schroevendraaiers gebruik ik deze set al sinds de jaren 80, echt voor alles (behalve wrikken en hameren er op, dat is verboden).

Compact en makkelijk voor in je gereedschap-rol:

 

[ATTACH=CONFIG]3491[/ATTACH]

 

Prachtige philips set. Gebruik deze zelf ook al jaren.

 

 

Bunkerprepper

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geert, ik geloof dat mijn boodschap verkeerd is overgekomen.

Je kan nooit genoeg prepspullen hebben. Vooral gereedschap, samen met kennis en vaardigheid.

Maar we hadden het over Bug Out. DAN moet je leren minderen en overweg kunnen met weinig. :)

@Heksenboot je moet dat nu niet persoonlijk nemen . Ik vind het alleen jammer als je veel gereedschap hebt en je moet vertrekken dat je al op voorhand 99% moet achter laten je kan volgens mij beter met veel materiaal vertrekken en als het dan toch moet kan je dat als nog achter laten .

De kennis om mijn gereedschap te gebruiken heb ik wel . Ik loop al 32 jaar rond op de bouw . Al is het de laatste jaren enkel met een plan een vouwmeter en een potlood . Een waterpas kijker een teodoliet en een laisser .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
@Heksenboot je moet dat nu niet persoonlijk nemen . Ik vind het alleen jammer als je veel gereedschap hebt en je moet vertrekken dat je al op voorhand 99% moet achter laten je kan volgens mij beter met veel materiaal vertrekken en als het dan toch moet kan je dat als nog achter laten .

De kennis om mijn gereedschap te gebruiken heb ik wel . Ik loop al 32 jaar rond op de bouw . Al is het de laatste jaren enkel met een plan een vouwmeter en een potlood . Een waterpas kijker een teodoliet en een laisser .

 

Geert

 

Okee, Geert, dan zijn we het met elkaar eens. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...