Ga naar inhoud
GENEGEERD

Mylar en oxygen absorbers


medan

Aanbevolen berichten

ik zat zelf te denken om een vacuum sealer aan te schaffen

Als je dat wilt gebruiken voor lange termijn voedselopslag is het raadzaam er ook een zuurstof absorbeerder in te doen, want de lucht en dus zuurstof die tussen het voedselproduct zit blijft grotendeels gewoon zitten met zo'n vacuum sealer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 150
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

dat was ik van plan rothbard, maar de vacuum sealer die te koop is bij de kijkshop, mijn advies niet kopen. ik heb hem net geprobeerd, en hij zit weer in de doos en morgen gaat hij terug. dat was de 2e miskoop van vandaag en ik hoop dat de 3e koop wel goed is, want dat waren 2 brandblussers hahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Ik heb één sealer die vacuüm trekt, maar die snijdt het zakje gelijk af met een heel dun 'sealtje'. EN ik heb er een die niét vacuum trekt, maar wel een 3mm dikke seal maakt. Als die beiden nu werken met die mylar zakken, maak ik ze éérst aan weerszijde dicht met de dikkere naad, doe dan de opening om het slangetje van de ándere sealer heen, zuig het vacuüm en dan gelijk die opening weer onder de eerste sealer. Klinkt ingewikkeld, maar zo doe ik het ook om in te vriezen. Gewoon 2 sealers naast elkaar op het aanrecht en wisselen maar. En mocht dat niet gaan, hetzelfde systeem maar dan met de strijkbout.

 

Ik moet overigens de mylar zakken nog bestellen, maar ik vind 1-gallon-zakken wel een beetje érg groot, ik ben n.l. alleen. Heeft iemand ervaring in het door midden hakken van die zakken? Zou moeten kunnen lijkt me. Dan heb ik er 500... gossampie, kom ik nooit doorheen, nou ja, ook goed voor in de vriezer.. toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Urbanprepper: Dat is wel een interessant punt, want zat daar al tijdje over te dubben wat nou handig is. Ik had onlangs besloten om toch grotendeels alles van 1 soort bij elkaar te doen (doos suiker, doos zout, bak met pakken rijst, bak met peulvruchten, etc) omdat ik er vanuit ga dat tegen de tijd dat ik het nodig ga hebben, er wel voldoende tijd is om rustig te bepalen hoe ik e.e.a. ga inzetten/verbruiken/organiseren. Echter, naar m'n Bug-out-bag maak ik ook nog wel een bug-out-food-bag (BOFB ;)) met daarin een goede mix voor 3 dagen. Misschien zelfs daarnaast ook een bug-out-extended-food-bag (BOEFB) met grotere voorraadaantallen (bv 10 dagen) maar die ook minder cruciaal is, oftewel die ik als eerste kan laten staan als het niet meer past of als een convooi met zombies m'n eten wil hebben. Om maar wat te noemen ;-)

 

Zodoende heb een multi-dimensionaal gelaagde bug-out strategie, die zich flexibel laat aanpassen van een SHTF tot een TEOTWAWKI. Of zoiets :)

 

ik prep in tonnen , 1 mand ,1ton.ik vind dat lekker overzichtelijk.daar naast prep ik grote tonnen zout en zuiker, vooral voor het inmaken.ik pak mijn tonnen vacum.ik open eentje iedere mand en vul hem weer aan het einde.ik denk dat een systhem hebben van groot belang is, het geef ook echt inzicht in je gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja... sommige mensen beschouwen óns als "prepnuts", dat is wel zo... En laten we eerlijk zijn, ze doen goed werk, zónder onderscheid des persoons.

 

 

Hun zijn meesters in preppen ;)...

 

Hun "gezondheid regels" kun je veel van leren, vooral als preppen..

 

Ik bedoel, hoe lang kan men zonder hun verslaving?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hun zijn meesters in preppen ;)...

 

Hun "gezondheid regels" kun je veel van leren, vooral als preppen..

 

Ik bedoel, hoe lang kan men zonder hun verslaving?

 

Speaking of which...

Ik zie op m'n pakkie Drum geen THT staan. Hoe lang zou je die gesealde pakjes kunnen roken zónder dat je longen dichtklappen :confused:? Ge-aardappelschilde shag vind ik nou ook niet zo lekker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Welke maat mylar bags kan ik het beste nemen?

 

20x30 10x16 8x8?

 

zijn er nog meer mensen die mylar bags willen ,kunnen we een complete doos bestellen

 

Groeten joost

 

Ik zou inderdaad wel met iemand samen willen bestellen. Wat betreft de maat, ik denk dat je het beste de grote zakken kunt bestellen, ze zijn altijd naar behoefte door midden - of nóg kleiner - te maken door de zijnaden met een strijkijzer te bewerken. Zo hoef je maar één soort te bestellen en de grotere zijn ook goedkoper - in verhouding - dan de kleine.

Waar wil jij ze dan bestellen? Op de Mormonensite zie ik alleen maar van die grote maten. 4 Ltr zakken, 250 voor € 70,50, oxygen absorber packs € 9,- voor 100 stuks. Wél veel goedkoper dan in Duitsland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

die oxygen absorber bags verzamel ik op het werk, meestal zit dit bij onze gevulde lasdraden bijeen gesloten. dus die heb ik al voor niets:cool:

 

Kweetniet of je daar wat aan hebt, volgens mij zijn die dan al verbruikt. Als je ze koopt moet je ze ook altijd in een Ziploc zakje of weckpot bewaren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...