Rothbard Geplaatst: 12 juni 2012 Delen Geplaatst: 12 juni 2012 ik zat zelf te denken om een vacuum sealer aan te schaffen Als je dat wilt gebruiken voor lange termijn voedselopslag is het raadzaam er ook een zuurstof absorbeerder in te doen, want de lucht en dus zuurstof die tussen het voedselproduct zit blijft grotendeels gewoon zitten met zo'n vacuum sealer. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepper053 Geplaatst: 12 juni 2012 Delen Geplaatst: 12 juni 2012 dat was ik van plan rothbard, maar de vacuum sealer die te koop is bij de kijkshop, mijn advies niet kopen. ik heb hem net geprobeerd, en hij zit weer in de doos en morgen gaat hij terug. dat was de 2e miskoop van vandaag en ik hoop dat de 3e koop wel goed is, want dat waren 2 brandblussers hahaha Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast oliestel Geplaatst: 12 juni 2012 Delen Geplaatst: 12 juni 2012 bij de lidl of aldi is er ook een seal apparaat in de aanbieding.. of het wat is weet ik neit? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Guinan Geplaatst: 5 oktober 2012 Delen Geplaatst: 5 oktober 2012 Ik heb één sealer die vacuüm trekt, maar die snijdt het zakje gelijk af met een heel dun 'sealtje'. EN ik heb er een die niét vacuum trekt, maar wel een 3mm dikke seal maakt. Als die beiden nu werken met die mylar zakken, maak ik ze éérst aan weerszijde dicht met de dikkere naad, doe dan de opening om het slangetje van de ándere sealer heen, zuig het vacuüm en dan gelijk die opening weer onder de eerste sealer. Klinkt ingewikkeld, maar zo doe ik het ook om in te vriezen. Gewoon 2 sealers naast elkaar op het aanrecht en wisselen maar. En mocht dat niet gaan, hetzelfde systeem maar dan met de strijkbout.  Ik moet overigens de mylar zakken nog bestellen, maar ik vind 1-gallon-zakken wel een beetje érg groot, ik ben n.l. alleen. Heeft iemand ervaring in het door midden hakken van die zakken? Zou moeten kunnen lijkt me. Dan heb ik er 500... gossampie, kom ik nooit doorheen, nou ja, ook goed voor in de vriezer.. toch? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mrsjones Geplaatst: 5 oktober 2012 Delen Geplaatst: 5 oktober 2012 @Urbanprepper: Dat is wel een interessant punt, want zat daar al tijdje over te dubben wat nou handig is. Ik had onlangs besloten om toch grotendeels alles van 1 soort bij elkaar te doen (doos suiker, doos zout, bak met pakken rijst, bak met peulvruchten, etc) omdat ik er vanuit ga dat tegen de tijd dat ik het nodig ga hebben, er wel voldoende tijd is om rustig te bepalen hoe ik e.e.a. ga inzetten/verbruiken/organiseren. Echter, naar m'n Bug-out-bag maak ik ook nog wel een bug-out-food-bag (BOFB ) met daarin een goede mix voor 3 dagen. Misschien zelfs daarnaast ook een bug-out-extended-food-bag (BOEFB) met grotere voorraadaantallen (bv 10 dagen) maar die ook minder cruciaal is, oftewel die ik als eerste kan laten staan als het niet meer past of als een convooi met zombies m'n eten wil hebben. Om maar wat te noemen ;-) Zodoende heb een multi-dimensionaal gelaagde bug-out strategie, die zich flexibel laat aanpassen van een SHTF tot een TEOTWAWKI. Of zoiets  ik prep in tonnen , 1 mand ,1ton.ik vind dat lekker overzichtelijk.daar naast prep ik grote tonnen zout en zuiker, vooral voor het inmaken.ik pak mijn tonnen vacum.ik open eentje iedere mand en vul hem weer aan het einde.ik denk dat een systhem hebben van groot belang is, het geef ook echt inzicht in je gebruik. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
zilver Geplaatst: 5 oktober 2012 Delen Geplaatst: 5 oktober 2012 de vraag is: wat duwen die relinuts van lds in die oxigen absorbers!? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rothbard Geplaatst: 5 oktober 2012 Delen Geplaatst: 5 oktober 2012 de vraag is: wat duwen die relinuts van lds in die oxigen absorbers!? Â Daar hoef je je geen zorgen over te maken, het enige dat jij nodig hebt zijn die alu zakken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepper053 Geplaatst: 5 oktober 2012 Delen Geplaatst: 5 oktober 2012 de vraag is: wat duwen die relinuts van lds in die oxigen absorbers!? Â je kan ze ook in duitsland kopen bij conserva.de Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Guinan Geplaatst: 6 oktober 2012 Delen Geplaatst: 6 oktober 2012 de vraag is: wat duwen die relinuts van lds in die oxigen absorbers!? Â Instant-religion-powder?? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mrsjones Geplaatst: 6 oktober 2012 Delen Geplaatst: 6 oktober 2012 bij water toevoegen kijgt je een 2de echtgenoot cadeau. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepper053 Geplaatst: 6 oktober 2012 Delen Geplaatst: 6 oktober 2012 Don't drink the coolaid! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stonehenge Prepper Geplaatst: 6 oktober 2012 Delen Geplaatst: 6 oktober 2012 de vraag is: wat duwen die relinuts van lds in die oxigen absorbers!? Â Ik denk dat het onhandig is om als prepper andere mensen als "relinuts" weg te zetten met een minachtend toontje. Je kunt veel beter met hun netwerken, een diplomatieke attitude. Â imho Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Guinan Geplaatst: 6 oktober 2012 Delen Geplaatst: 6 oktober 2012 Tja... sommige mensen beschouwen óns als "prepnuts", dat is wel zo... En laten we eerlijk zijn, ze doen goed werk, zónder onderscheid des persoons. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stonehenge Prepper Geplaatst: 6 oktober 2012 Delen Geplaatst: 6 oktober 2012 Tja... sommige mensen beschouwen óns als "prepnuts", dat is wel zo... En laten we eerlijk zijn, ze doen goed werk, zónder onderscheid des persoons.   Hun zijn meesters in preppen ...  Hun "gezondheid regels" kun je veel van leren, vooral als preppen..  Ik bedoel, hoe lang kan men zonder hun verslaving? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Guinan Geplaatst: 7 oktober 2012 Delen Geplaatst: 7 oktober 2012 Hun zijn meesters in preppen ...  Hun "gezondheid regels" kun je veel van leren, vooral als preppen..  Ik bedoel, hoe lang kan men zonder hun verslaving?  Speaking of which... Ik zie op m'n pakkie Drum geen THT staan. Hoe lang zou je die gesealde pakjes kunnen roken zónder dat je longen dichtklappen ? Ge-aardappelschilde shag vind ik nou ook niet zo lekker. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 7 oktober 2012 Delen Geplaatst: 7 oktober 2012 in de vriezer/koelkast bewaren, dan blijft het ook vochtig Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Guinan Geplaatst: 8 oktober 2012 Delen Geplaatst: 8 oktober 2012 in de vriezer/koelkast bewaren, dan blijft het ook vochtig  Wow... tot de stroom uitvalt... maar dan zien we wel weer verder Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
joost5 Geplaatst: 20 oktober 2012 Delen Geplaatst: 20 oktober 2012 Welke maat mylar bags kan ik het beste nemen?  20x30 10x16 8x8?  zijn er nog meer mensen die mylar bags willen ,kunnen we een complete doos bestellen  Groeten joost Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
zippo Geplaatst: 20 oktober 2012 Delen Geplaatst: 20 oktober 2012 Tja... sommige mensen beschouwen óns als "prepnuts", dat is wel zo... En laten we eerlijk zijn, ze doen goed werk, zónder onderscheid des persoons.  Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Guinan Geplaatst: 23 oktober 2012 Delen Geplaatst: 23 oktober 2012 Welke maat mylar bags kan ik het beste nemen? 20x30 10x16 8x8?  zijn er nog meer mensen die mylar bags willen ,kunnen we een complete doos bestellen  Groeten joost  Ik zou inderdaad wel met iemand samen willen bestellen. Wat betreft de maat, ik denk dat je het beste de grote zakken kunt bestellen, ze zijn altijd naar behoefte door midden - of nóg kleiner - te maken door de zijnaden met een strijkijzer te bewerken. Zo hoef je maar één soort te bestellen en de grotere zijn ook goedkoper - in verhouding - dan de kleine. Waar wil jij ze dan bestellen? Op de Mormonensite zie ik alleen maar van die grote maten. 4 Ltr zakken, 250 voor € 70,50, oxygen absorber packs € 9,- voor 100 stuks. Wél veel goedkoper dan in Duitsland. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Willieman Geplaatst: 24 oktober 2012 Delen Geplaatst: 24 oktober 2012 die oxygen absorber bags verzamel ik op het werk, meestal zit dit bij onze gevulde lasdraden bijeen gesloten. dus die heb ik al voor niets:cool: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Guinan Geplaatst: 25 oktober 2012 Delen Geplaatst: 25 oktober 2012 die oxygen absorber bags verzamel ik op het werk, meestal zit dit bij onze gevulde lasdraden bijeen gesloten. dus die heb ik al voor niets:cool: Â Kweetniet of je daar wat aan hebt, volgens mij zijn die dan al verbruikt. Als je ze koopt moet je ze ook altijd in een Ziploc zakje of weckpot bewaren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rothbard Geplaatst: 25 oktober 2012 Delen Geplaatst: 25 oktober 2012 Let wel: Ziploc zakjes zijn niet helemaal luchtdicht, en dus niet geschikt om zuurstofabsorbeerders langdurig in op te slaan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Willieman Geplaatst: 25 oktober 2012 Delen Geplaatst: 25 oktober 2012 ik heb een tweede hands vacuüm machine van een slagerij gekocht, en ik trek vrijwel bijna alles vacuüm voor het de opslag in gaat,  die zakjes Gaamnaar mijn inzien langer mee als je denk, als dat spul eenmaal verzadigt is met vocht of andere stoffen zou je een verschil moeten zien Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Guinan Geplaatst: 27 oktober 2012 Delen Geplaatst: 27 oktober 2012 Heeft iemand hier al eens de zakken besteld van http://store.lds.org/webapp/wcs/stores/servlet/Product3_715839595_10557_21003_-1__195615? Da's nogal wat, 250 zakken. Heeft iemand enig idee hoeveel je kwijt bent aan transportkosten en evtl. invoerrechten? Misschien wel net zo veel als de prijs zelf... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.