Ga naar inhoud
GENEGEERD

De prepper en de hond


Chinook

Aanbevolen berichten

  • 3 weken later...
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Omdat ik zelf een hond heb denk ik hier regelmatig over na en koop ik ook dingen die daarmee te maken hebben.

Wat sla je in voor je hond voor het geval dat het misgaat?

Voor in mijn (aanstaande) BoB heb ik in ieder geval bepaalde sterke lijnen en een zeer stevige opvouwbare waterbak.

 

Wat doe je met voer? Sla je een aantal zakken brokken in of laat je de hond meteen met de pot mee eten? (Als het niet anders kan is dat logisch)

 

Ik ben van plan een stevige hondenrugzak te kopen zodat ze zelf wat water of spullen kan dragen. (schijnt een hond nog goed te doen ook ;))

 

Ben benieuwd hoe andere preppers zich voorbereiden met hun honden :)

 

een paar extra sterke lijnen en een voorraadje hondenvoer.

Mijn hond is een jack russel dus ik hoeft niet te verwachten dat hij zijn eigen voedsel kan dragen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben een rottweiler van 50 kilo. Om hem in geval van calamiteiten of als hij gewond is te kunnen vervoeren, bestaat de kans dat we hem moeten optillen.

Omdat dit niet gemakkelijk is moet hij zo stil als mogelijk zijn natuurlijk, dus oefenen we dit regelmatig. Bij het commando “wachten” houdt hij zich stil en kunnen we hem verplaatsen.

 

Blijft wel een nachtmerrie, als er iets gebeurt in hoeverre je beesten het dan gaan redden. Hem wat laten dragen lukt wel denk ik. Zal eens of ik dat ook kan oefenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben een rottweiler van 50 kilo. Om hem in geval van calamiteiten of als hij gewond is te kunnen vervoeren, bestaat de kans dat we hem moeten optillen.

Omdat dit niet gemakkelijk is moet hij zo stil als mogelijk zijn natuurlijk, dus oefenen we dit regelmatig. Bij het commando “wachten” houdt hij zich stil en kunnen we hem verplaatsen.

 

Blijft wel een nachtmerrie, als er iets gebeurt in hoeverre je beesten het dan gaan redden. Hem wat laten dragen lukt wel denk ik. Zal eens of ik dat ook kan oefenen.

 

Als je bedoelt dat je je 50 kilo zware hond zal moeten vervoeren over langere afstanden en geen enkele vorm van transport hebt denk dan misschien is aan een Travois.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi iedereen !

Ik zit hier al enige weken over te denken. Wat als ik nu eens geen hondeneten prep. Omdat het zwaar is, teveel plek in beslag neemt en niet vergeten ik dat niet echt lekker vind.

En in de plaats gewoon alle ingrediënten in huis haal om zelf hondeneten te fabriceren. De meeste hondenvoeders bestaan ook maar uit heel eenvoudige dingen, kip, vet, rijst, mais, tarwe , mineralen en wat vitamines. Het voordeel zou zijn dat ik er ook van kan eten, zowel van de losse ingrediënten als eventueel het eind product. En dus niet van de hond eet wat ik eet maar wel ik eet wat de hond eet :) Ik heb vroeger reeds een aantal keer geëxperimenteerd met hondenkoekjes zelf te maken en dat beviel haar reuze en mij ook haha. Dus mijn vraag. Zijn er nog mensen die dit zien zitten en een beetje aan't experimenteren willen gaan om dan misschien recepten uit te wisselen? Nu wat ik wel moet vermelden is dat het gaat om eten dat langere tijd goed blijft, dus niet iets dat je klaar maakt en de dag daarna opnieuw aan de slag. Dus eigenlijk een volwaardige maaltijd in de vorm van hondenkoeken, hondenbrokken zoiets. Kan door gebruik te maken van een dehydratatie machine of een micro oven of een gewone oven.

Alle ideeën zijn welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een goede rugzak voor je hond zoekt: http://www.ruffwear.com/Palisades-Pack_2?sc=2&category=13

We hebben hem zelf ook, onze hond vind hem super om te dragen, en scheelt mij 2 flesjes water dragen! :-)

 

Staat ook een drinkbowl op, ook super, licht in gewicht en opvouwbaar. Scheelt allemaal weer kilo's meenemen.

 

Hey, leuk, ik heb net de Approach binnen. Pallisades was bijna dubbel zo duur en misschien ook wel dubbel zo goed, maar voor de eerste keer vond ik de Approach prima om uit te proberen. Ze heeft 'm net om gehad en vond het heel vreemd maar was er snel aan gewend!

Drinkbowl heb ik al inderdaad, evenals een stevige riem met karabijnhaak :). Ruffwear is wat dat betreft wel de absolute top.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi iedereen !

Ik zit hier al enige weken over te denken. Wat als ik nu eens geen hondeneten prep. Omdat het zwaar is, teveel plek in beslag neemt en niet vergeten ik dat niet echt lekker vind.

En in de plaats gewoon alle ingrediënten in huis haal om zelf hondeneten te fabriceren. De meeste hondenvoeders bestaan ook maar uit heel eenvoudige dingen, kip, vet, rijst, mais, tarwe , mineralen en wat vitamines. Het voordeel zou zijn dat ik er ook van kan eten, zowel van de losse ingrediënten als eventueel het eind product. En dus niet van de hond eet wat ik eet maar wel ik eet wat de hond eet :) Ik heb vroeger reeds een aantal keer geëxperimenteerd met hondenkoekjes zelf te maken en dat beviel haar reuze en mij ook haha. Dus mijn vraag. Zijn er nog mensen die dit zien zitten en een beetje aan't experimenteren willen gaan om dan misschien recepten uit te wisselen? Nu wat ik wel moet vermelden is dat het gaat om eten dat langere tijd goed blijft, dus niet iets dat je klaar maakt en de dag daarna opnieuw aan de slag. Dus eigenlijk een volwaardige maaltijd in de vorm van hondenkoeken, hondenbrokken zoiets. Kan door gebruik te maken van een dehydratatie machine of een micro oven of een gewone oven.

Alle ideeën zijn welkom.

 

Op zich wel een goed idee. Maar vergeet niet dat je hond echt hele andere dingen nodig heeft dan jij.

Daarom is dat Barf-'gedoe' ook soms best 'gevaarlijk'. Als mensen niet weten wat ze doen gaat de hond met tekorten kampen.

Daarom geef ik mijn honden gewoon vlees compleet, en (natuurlijke) brokken waar wel alles in zit.

Graan is overigens totaal niet goed voor je hond, maar dat wist je waarschijnlijk al :)

Natuurlijk, je hond gaat op den duur wel met de pot mee eten omdat je niets anders hebt, dus zo goed is dat ook niet voor 'm, maar..

ik heb een heel aantal zakken voer ingeslagen - duur en het neemt ruimte in - maar dan gaat er tenminste ook niet veel van je eigen eten af.. (want ik denk dat je daar in SHTF situatie best wel zuinig op bent).

Honden kunnen het beste gewoon (orgaan)vlees eten, maar krijg dat maar n's voor elkaar in SHTF ;)

 

Ik ben wel benieuwd naar je bevindingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich wel een goed idee. Maar vergeet niet dat je hond echt hele andere dingen nodig heeft dan jij.

Daarom is dat Barf-'gedoe' ook soms best 'gevaarlijk'. Als mensen niet weten wat ze doen gaat de hond met tekorten kampen.

Daarom geef ik mijn honden gewoon vlees compleet, en (natuurlijke) brokken waar wel alles in zit.

Graan is overigens totaal niet goed voor je hond, maar dat wist je waarschijnlijk al :)

Natuurlijk, je hond gaat op den duur wel met de pot mee eten omdat je niets anders hebt, dus zo goed is dat ook niet voor 'm, maar..

ik heb een heel aantal zakken voer ingeslagen - duur en het neemt ruimte in - maar dan gaat er tenminste ook niet veel van je eigen eten af.. (want ik denk dat je daar in SHTF situatie best wel zuinig op bent).

Honden kunnen het beste gewoon (orgaan)vlees eten, maar krijg dat maar n's voor elkaar in SHTF ;)

 

Ik ben wel benieuwd naar je bevindingen.

Ik ben daar ook nog niet echt uit hoor Chinook, doe ik het wel of doe ik het niet? Nu de meeste honden voeders zitten propvol met granen en afval van kip of rund en dergelijke. Nu over dat orgaan vlees of gewoon vers vlees ik kan dat eigenlijk niet doen, mijn hond heeft een vlees eiwit overgevoeligheid wat resulteert in gegarandeerd diarree na het eten van vlees.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben daar ook nog niet echt uit hoor Chinook, doe ik het wel of doe ik het niet? Nu de meeste honden voeders zitten propvol met granen en afval van kip of rund en dergelijke. Nu over dat orgaan vlees of gewoon vers vlees ik kan dat eigenlijk niet doen, mijn hond heeft een vlees eiwit overgevoeligheid wat resulteert in gegarandeerd diarree na het eten van vlees.

 

En vis? Kan hij dat wel hebben?

Klopt brokken zijn vaak helemaal niet zo goed voor je hond, maargoed. Wij eten ook niet altijd wat goed voor ons is :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor onze hond hebben wij brokken en natvoer in blik opgeslagen.

Kippen hebben ook ruim voldoende graan en de vissen zijn ook ruim voorzien.

Alles staat op data en ververs ik regelmatig.

 

Maar goed beesten achter laten? Onze hond gaat mee, kippen kunnen in een reismand mee, maar de vissen? Ik ben bang dat ik die in een vijver gooi, zodat ze daar nog een kans hebben om te overleven. Op dit moment zwemmen de vissen in een Aquaponic system, waar wij groenten op verbouwen.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

En vis? Kan hij dat wel hebben?

Klopt brokken zijn vaak helemaal niet zo goed voor je hond, maargoed. Wij eten ook niet altijd wat goed voor ons is :rolleyes:

Je brengt me net op een ongelooflijk idee. Kan er nu nog niet veel over zeggen, k'moet eerst uitrekenen of dat voeding / prijs verhouding haalbaar is tegen over commerciële voeding maar volgende week weet ik meer. K'hou je op de hoogte
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor onze hond hebben wij brokken en natvoer in blik opgeslagen.

Kippen hebben ook ruim voldoende graan en de vissen zijn ook ruim voorzien.

Alles staat op data en ververs ik regelmatig.

 

Maar goed beesten achter laten? Onze hond gaat mee, kippen kunnen in een reismand mee, maar de vissen? Ik ben bang dat ik die in een vijver gooi, zodat ze daar nog een kans hebben om te overleven. Op dit moment zwemmen de vissen in een Aquaponic system, waar wij groenten op verbouwen.

Hey robbie is dat zo'n systeem waarbij het water door de planten gaat in de vijver en daar dan gezuiverd wordt. Leg ik dat goe uit? En welke vissen heb je?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je brengt me net op een ongelooflijk idee. Kan er nu nog niet veel over zeggen, k'moet eerst uitrekenen of dat voeding / prijs verhouding haalbaar is tegen over commerciële voeding maar volgende week weet ik meer. K'hou je op de hoogte

 

rijst en vis is voor de meeste honden net zo duur als gewone brokken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey robbie is dat zo'n systeem waarbij het water door de planten gaat in de vijver en daar dan gezuiverd wordt. Leg ik dat goe uit? En welke vissen heb je?

 

Klopt helemaal Chinaka!

 

Het idee is alsvolgt:

 

(Eetbare)vissen leven in de vistank (of vijver) en vervuilen met hun uitwerpselen het water. Dit vervuilde water dient normaliter gefilterd te worden door aquarium/vijver planten en/of door dure filters. Nu wordt het water echter gepompt naar een bak gevuld met hydrokorrels waar groenten en aardbeien etc. in groeien. Tussen de hydrokorrels en in het water zitten natuurlijke bacteriën die leven van de visuitwerpselen en deze omzetten naar bruikbare stoffen voor de planten. De planten filteren vervolgens weer deze bruikbare stoffen eruit en het water is weer schoon. Dit water wordt vervolgens weer teruggestuurd naar de vistank (in mijn geval gaat dit niet met een pomp maar door een siphon effect waardoor de bak zichzelf leeg pompt).

 

Ik zelf heb een grote IBC tank waar de top van is afgezaagd. Hierin zit een paar 100L water waar de vissen inzitten. De afgezaagde top heb ik gevuld met hydrokorrels. Ik heb er nu goudvissen inzitten maar eetbare vis kan ook. De meeste makkelijk houdbare eetbare vissen vereisen echter warm water dus om die te kweken zou ik er een verwarmingselement in moeten plaatsen en de tank in een kas moeten zetten of in ieder geval een plek waar de warmte goed gevangen blijft.

 

Ik heb mijn systeem zoals op onderstaande foto gemaakt:

 

single-bed-tote3.jpg.bb6a2459a038b3f94fe1cba937665811.jpg

 

Wil je eetbare sowieso vissen kweken of je vijver / aquarium natuurlijk zuiveren dan is dit een mooi systeem waarbij met je met minimale input vis + groenten krijgt maar doe je het enkel voor de groenten dan volstaat permacultuur beter. Wil je hier meer over weten moet je even googelen op Aquaponics.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Eigenlijk eten honden van alles wel, als ik hier rondom kijk naar de straat honden dan eten die echt van alles! (ook vis)

Maar of het een gebalanceerde voeding is, dat is een andere discussie...

 

Als ik naar mijn eigen twee viervoeters kijk, die eten ook vis, als ik met (verse) redsnapper thuis kom zijn ze niet bij me weg te slaan! Vinden ze heerlijk...

Maar ja, als ik een stukje tomaat of komkommer in hun bakje doe eten ze het ook op.

 

Niet doen is druiven en chocolade! Dat is vergif voor hun.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de vakantie lekker met de hond gewandeld in de bergen met hondenrugzak! Ging erg goed, boven verwachting. Kan er natuurlijk niet 2 literflessen water in doen maar nu 2 halve liters en dan nog voerbakje, speeltje, koekjes.. en een lang stuk paracord. Moet uitkijken dat ik niet mijn hele bob bij haar erin doe ;)

Al met al een geslaagde test en toch wel aanrader voor een ieder met een grotere hond!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...