Ga naar inhoud
GENEGEERD

Eiwitten (proteïnen) preppen


vheeswijk

Aanbevolen berichten

Wel belangrijk, er zijn mensen die erg veel moeite hebben met de vertering van Caseine eiwit. Ze krijgen daar ernstig stinkende winden van, buikpijn, soms diaree en heel soms een verschrikkelijk slechte adem. Bij deze mensen is het af te raden om het te gebruiken, daar het in de darmen, door de gebrekkige vertering, de opname van andere belangrijke voedingsstoffen verhinderd. het betreft maar een klein deel van de mensen, maar je zou het maar net wezen, dus eerst uitproberen.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Wel belangrijk, er zijn mensen die erg veel moeite hebben met de vertering van Caseine eiwit. Ze krijgen daar ernstig stinkende winden van, buikpijn, soms diaree en heel soms een verschrikkelijk slechte adem. Bij deze mensen is het af te raden om het te gebruiken, daar het in de darmen, door de gebrekkige vertering, de opname van andere belangrijke voedingsstoffen verhinderd. het betreft maar een klein deel van de mensen, maar je zou het maar net wezen, dus eerst uitproberen.

 

Van goedkope eiwitten ga je vaak ook ruften mensen! Koop dus wel het goede spul**! haha :p Maar zoals met alle voedingssupplementen moet je altijd eerst ff testen inderdaad..

 

** tenzij je eventuele indringers wilt weg stinken tijdens SHTF..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
Ok, dat is duidelijk, een dubbele barriere in dit geval.

Voedingstechnisch vind het echter een handig idee, met wat rijst, pasta, olijfolie, proteine poeder en vitamine pillen ben je al een heel eind. Nu nog wat vezels, of een hoop laxeermiddel. ;)

Kruidvat verkoopt vezelpillen (staan bij de vitamines e.d.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kruidvat verkoopt vezelpillen (staan bij de vitamines e.d.)

 

Zou inderdaad een optie zijn. Ik ben overigens niet van plan om op een soort astronautenvoer te gaan overleven. Zonder de broodnodige variatie wordt het wel erg monotoon en juist de maaltijd is in tijden van crisis (nu al overigens) een hoogtepuntje van de dag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Raycoupe

Zou inderdaad een optie zijn. Ik ben overigens niet van plan om op een soort astronautenvoer te gaan overleven. Zonder de broodnodige variatie wordt het wel erg monotoon en juist de maaltijd is in tijden van crisis (nu al overigens) een hoogtepuntje van de dag.

Dat klopt Raycoupe ,de maaltijden zijn altijd een sociaal gebeuren geweest en zowel fysiek als mentaal

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel belangrijk, er zijn mensen die erg veel moeite hebben met de vertering van Caseine eiwit. Ze krijgen daar ernstig stinkende winden van, buikpijn, soms diaree en heel soms een verschrikkelijk slechte adem. Bij deze mensen is het af te raden om het te gebruiken, daar het in de darmen, door de gebrekkige vertering, de opname van andere belangrijke voedingsstoffen verhinderd. het betreft maar een klein deel van de mensen, maar je zou het maar net wezen, dus eerst uitproberen.

 

Ik heb dit spul jaren terug gebruikt als aanvulling op sportvoeding, Ik had de hele dag de ernstig stinkende winden, ze roken naar propaangas,je hoort ze niet maar ruikt ze wel. (sluipschutters)

De huisarts zei dat ik gelijk mee moest stoppen. Dat heb ik gedaan. winden waren praktisch gelijk weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk dat dit draadje weer eens op komt duiken. Ik heb drie vragen over Whey. Wie weet of je wheypoeder in Mylarzakken met zuurstofabsorbers kunt bewaren. Wij vragen ons af of Whey een goede vervanger is van vlees(producten) en waar het van gemaakt is (gewonnen uit dierlijke eiwitten?).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk dat dit draadje weer eens op komt duiken. Ik heb drie vragen over Whey. Wie weet of je wheypoeder in Mylarzakken met zuurstofabsorbers kunt bewaren. Wij vragen ons af of Whey een goede vervanger is van vlees(producten) en waar het van gemaakt is (gewonnen uit dierlijke eiwitten?).

 

Wheypoeder is te bewaren in mylarzakken met zuurstofabsorbeerders, maar ik weet niet hoe dit de houdbaarheid beïnvloed/verbeterd. Whey is op zichzelf geen goede vleesvervanger, maar wel een goede eiwitbron. Whey is een bijproduct van kaas, vaak vind je in wheypoeder een mix van drie soorten whey (concentrate (WPC), isolate (WPI), and hydrolysate (WPH))

 

Ik raad het zelf niet aan om in een SHTF situatie te gaan beginnen met whey, dit kan echt behoorlijke maag/darmklachten veroorzaken als je dit niet gewend bent en bovendien heeft je lichaam behoorlijk wat water nodig om dit product te verwerken. Mocht je dit dus willen gaan gebruiken, kan ik eigenlijk alleen maar aanraden de whey nu ook al te gaan gebruiken.

 

Er zijn eiwitpoeders op volledige plantenbasis, zoals bijvoorbeeld henneppoeder en het merk sunwarrior. En er zijn whey/eiwitpoeders te koop waaraan vitamines en mineralen zijn toegevoegd, waardoor het wel kan dienen als "vleesvervanger". Zelf heb ik vaker poeders gebruikt die meer dan een half jaar over de tht-datum heen waren, in principe kan er niet heel veel mis mee gaan als het droog en afgesloten blijft.

 

Hopelijk zijn zo je vragen beantwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Hopelijk zijn zo je vragen beantwoord.

 

Miss Jade, bedankt voor je antwoord. Wij gebruiken het al een poos, samen met veel groente op een dag (vezels en water). We hebben een grote voorraad Whey, maar omdat het zo goed bevalt en omdat vlees moeilijk te preppen is in een redelijke kwaliteit, wilde ik de voorraad graag uit uitbreiden naar een (nog) langere termijn, het liefst meer dan 10 jaar. Maar ik ga het gewoon proberen om in Mylarzakken te doen. Het is droog spul, dus in principe moet het inderdaad kunnen, tenzij er iemand weet dat er echt een bezwaar aan kleeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb veel zakken noten en zaden op voorraad voor oa eiwitten. Weiproteine is in mijn gezin geen optie, sojaproteine helaas ook niet.

Voor wie het wel verdraagt zijn de gedroogde sojabrokken uit de natuurvoedingswinkel een idee. Worden gebruikt als vleesvervanger, bevatten volwaardig eiwit, lang houdbaar. Wel even leren hoe op smaak te brengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb veel zakken noten en zaden op voorraad voor oa eiwitten. Weiproteine is in mijn gezin geen optie, sojaproteine helaas ook niet.

Voor wie het wel verdraagt zijn de gedroogde sojabrokken uit de natuurvoedingswinkel een idee. Worden gebruikt als vleesvervanger, bevatten volwaardig eiwit, lang houdbaar. Wel even leren hoe op smaak te brengen.

 

Noten! Ja, die heb ik nog niet. Bij de LIDL hebben ze van die heerlijke notenmix voor een redelijke prijs. Het lijkt me toch dat die ook wel in Mylarbags kunnen worden bewaard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...