Mrsjones Geplaatst: 2 februari 2013 Delen Geplaatst: 2 februari 2013 dit is een blog/side met veel info over zeep maken en natuurlijk gezonheid middellen. have a look. the nerdy farm wife Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
missbir Geplaatst: 2 februari 2013 Delen Geplaatst: 2 februari 2013 dit is een blog/side met veel info over zeep maken en natuurlijk gezonheid middellen. have a look. the nerdy farm wife lieverd waar is de link? xxbirgittexx Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mrsjones Geplaatst: 2 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 2 februari 2013 nou ,ik weet geen link te platsen, dus gewoon zoekken the nerdy farm wife. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
missbir Geplaatst: 2 februari 2013 Delen Geplaatst: 2 februari 2013 leuke site.. thanks voor de tip @Mrsjones en ff handig: http://thenerdyfarmwife.com/ keep on prepping.. xxbirgittexx Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 2 februari 2013 Delen Geplaatst: 2 februari 2013 'k Vind deze sectie van de site wel handig: http://thenerdyfarmwife.com/favorite-cold-and-flu-remedies/ Elderberry, vlierbes dus, tegen de griep. Weer een bron die 't bevestigd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
driehart Geplaatst: 2 februari 2013 Delen Geplaatst: 2 februari 2013 Ik heb twee weken gelden nog zeep gemaakt (palmolie en olijfolie). Kinderen erbij betrokken. erg leuk. Ik zorg ervoor dat de zeep net iets vettig blijft (3-5% overvetten). Ze hebben hier thuis allemaal een droge huid. Ik gebruik een silicone bakvorm (cakevorm) van de action. Makkelijk eruit halen en vervolgens in plakken snijden. Daarna bewaar ik ze in een houten afsluitbare wijnfleskistje Zeep maak ik volgens het Hot Process principe. Lekker snel klaar! Driehart 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mrsjones Geplaatst: 2 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 2 februari 2013 hier in huis jones worden allen zeep, schoonmaaktmiddel en cosmetica m.u.v mascara, thuis gemakt. zeep makken is vrij simpel, beetje goed afweegen. ik gebruik vaak klei als kleurstof voor zeep.naast palm en cocos vet gebruik ik ook castor oil .ik super vet met shea butter.ook siliconen mal en dan 24 in een koelbox.ik gebruik ook vaak de site van soapcal om nieuwe recepten uit te rekenen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Amazing Dree Geplaatst: 2 februari 2013 Delen Geplaatst: 2 februari 2013 Bedankt voor de leuke site ! Ik ga het binnenkort eens proberen met mijn dochter Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Angela Geplaatst: 14 februari 2013 Delen Geplaatst: 14 februari 2013 @Mrsjones kan je ook roeren met een mixer??? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mrsjones Geplaatst: 14 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 14 februari 2013 @Angela, ja met een staf mixer, het ga heel snel dus steeds 15 sec mixen en steeds kijken voor de trace. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast gerbewoner Geplaatst: 14 februari 2013 Delen Geplaatst: 14 februari 2013 'k Vind deze sectie van de site wel handig: http://thenerdyfarmwife.com/favorite-cold-and-flu-remedies/ Elderberry, vlierbes dus, tegen de griep. Weer een bron die 't bevestigd. Maar dat wist ik al uit de praktijk. Ieder jaar zit ik kilo's vlierbessen te rissen om er siroop van te maken. Bij de eerste tekenen van een verkoudheid drie keer per dag een tot twee eetlepels siroop en je hebt grote kans het koudje weer weg te jagen. Oh en niet bewezen tegen een koudje maar wel tegen de kou is de vliebessenjenever die standaard in het assortiment zit Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 14 februari 2013 Delen Geplaatst: 14 februari 2013 Maar dat wist ik al uit de praktijk. Ieder jaar zit ik kilo's vlierbessen te rissen om er siroop van te maken. Bij de eerste tekenen van een verkoudheid drie keer per dag een tot twee eetlepels siroop en je hebt grote kans het koudje weer weg te jagen. Oh en niet bewezen tegen een koudje maar wel tegen de kou is de vliebessenjenever die standaard in het assortiment zit Je kunt er ook perfect wijn van maken. Vroeger regelmatig gedronken, toen m'n pa het nog maakte. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
every-season Geplaatst: 15 februari 2013 Delen Geplaatst: 15 februari 2013 Heb ik ook een keer met de kids gedaan Vlierbessen siroop maken, maar dat staat nu al vanaf 2009 in de fles is dit nog wel te gebruiken? Zal wel niet. Heb de luxe dat we hier haast nooit ziek zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
200m² Geplaatst: 16 februari 2013 Delen Geplaatst: 16 februari 2013 Misschien is uw vlierbessensiroop veranderd in vlierbessen alcool Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Richa Geplaatst: 16 februari 2013 Delen Geplaatst: 16 februari 2013 Maar dat wist ik al uit de praktijk. Ieder jaar zit ik kilo's vlierbessen te rissen om er siroop van te maken. Bij de eerste tekenen van een verkoudheid drie keer per dag een tot twee eetlepels siroop en je hebt grote kans het koudje weer weg te jagen. Oh en niet bewezen tegen een koudje maar wel tegen de kou is de vliebessenjenever die standaard in het assortiment zit Ja heerlijk, maak ik ook regelmatig. Alleen moet er altijd zo'n vreselijke hoeveel suiker door om het te conserveren. En ik ben niet zo'n zoetekauw. Ben bang dat als ik minder suiker gebruik, het ook minder lang goed blijft, wat denk jij @gerbewoner ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nonkel Jones Geplaatst: 16 februari 2013 Delen Geplaatst: 16 februari 2013 Je kunt er ook perfect wijn van maken. Vroeger regelmatig gedronken, toen m'n pa het nog maakte. Van de bloemschermen kun je zelfs een licht koolzuurhoudend frisdrankje maken. Het recept zal vast wel op het www staan. Mijn moeder maakte het, er ging in ieder geval azijn bij... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 16 februari 2013 Delen Geplaatst: 16 februari 2013 Van de bloemschermen kun je zelfs een licht koolzuurhoudend frisdrankje maken. Het recept zal vast wel op het www staan. Mijn moeder maakte het, er ging in ieder geval azijn bij... Pffffft, begin er nou niet over, moet ik weer de boeken in.... Vlierbloesem: Gefrituurde vlierbloesem (gewoon in bloem, ei, zout en water beslagje), Vlierbloemenchampagne, Vlierbloemen wijn of Frontiniac, Vlierbloesemknoppen in het zuur, Vlierbloemen limonade, ah, daar is 'ie!!! Bedek 2 liter verse vlierbloemen met 2 liter water. Voeg een in plakjes gesneden citroen, een eetlepel mout of ciderazijn en 30 gr. suiker toe. Goed door elkaar roeren en 24 uur laten staan. Laten uitlekken en het vocht 15 minuten zacht koken. Laten afkoelen en in flessen doen. IJSKOUD serveren. Overgenomen uit The Urban Dweller's Country Almanac door Bernard Scholfield, 1978, weer uit Puur Natuur op Tafel van Roger Phillips, uit 1983. Oh, en dan heb je ook nog Vleirbloemen-waterijs, ppffffft, wat een tienvingerige type oefening zeg... AUB. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nonkel Jones Geplaatst: 16 februari 2013 Delen Geplaatst: 16 februari 2013 Dat spul is dus écht lekker. Mijn moeder maakte van vlier ook wijn. Tja, dan kwamen de kinderen van het stappen thuis, waterslotje eraf, op maat gesneden tuinslang erin, met water bijvullen, en lazerus naar bed... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 16 februari 2013 Delen Geplaatst: 16 februari 2013 @Nonkel_Ries: Zo is in mij ook de vroege alcoholist onstaan, m'n pa brouwde ook van alles in die kelder. En op zoveel liters/flessen, mis je niet snel wat. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nonkel Jones Geplaatst: 16 februari 2013 Delen Geplaatst: 16 februari 2013 Mijn moeder maakte ook limonade van vlierbessen en deed dat in exota-flessen, met net zo'n beugel als Grolsch. Enfin: iemand deed een klusje voor haar en kreeg als beloning zo'n fles. Eenmaal thuis opent de man de dop en de inhoud spuit er in één keer uit. De hele keuken kon gereinigd worden,helemaal rood, zo'n kracht zat erachter. Vlier is overigens ook vochtafdrijvend, en daar bedoel ik niet het zweet van de desbetreffende klusser mee die zijn keuken ook nog eens moest witten... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast gerbewoner Geplaatst: 17 februari 2013 Delen Geplaatst: 17 februari 2013 Ja heerlijk, maak ik ook regelmatig. Alleen moet er altijd zo'n vreselijke hoeveel suiker door om het te conserveren. En ik ben niet zo'n zoetekauw. Ben bang dat als ik minder suiker gebruik, het ook minder lang goed blijft, wat denk jij @gerbewoner ? Volgens mij doe ik altijd netjes wat het recept voorschrijft alleen dan ruwe rietsuiker. Ik heb eigenlijk niet geprobeerd om met minder suiker te werken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.