Ga naar inhoud
GENEGEERD

Een tarp met hangmat of een tent?


Freak

Heb jij als primair onderkomen een hangmat plus tarp setup?  

72 leden hebben gestemd

  1. 1. Heb jij als primair onderkomen een hangmat plus tarp setup?



Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Eindelijk! Een post over hangmatten!

 

Zit al tijden te bedelen om ervaringen van de Hennessy Hammock!

 

Wie o wie heeft ervaring met de HH?

 

Grtn.,

 

JB

 

Ja, dat schijnen de limo's onder de hangmatten te zijn als je de reviews moet geloven.

Alleen die met de instap aan de onderkant werkt niet bij een matje of underquilt. Is meer een warm weer / tropenversie.

 

En ik vind ze nog behoorlijk zwaar, je zou zeggen dat ze dan erg ademend en dun materiaal gebruiken.

Ook vind ik de maten erg krap. Alhoewel die exped ook zegt 185cm maximaal, terwijl ik 192 ben en ik lig er prima in. Dus in hoeverre je dat met een korreltje zout moet nemen..

 

Heb toen tussen die met de rits versie en de exped lopen twijfelen. Gewicht en verkrijgbaarheid isnde doorslag geweest voor de exped.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Zelf heb ik ervaring met de DD Frontline Hammock en de DD Travel Hammock/Bivi, beide als bivi en hangmat met de 3x3 Tarp van DD Hammock gebruikt.

 

 

Wat is juist het verschil tussen deze 2 en welke vond je de beste ?

 

Ik heb ook nog een andere gezien zonder muskietennet (DD camping hammock XL) het nadeel was dat deze niet ademend was en je in warmere temperaturen in je eigen zweet komt te liggen en bij regen kon je tussen de 2 lagen liggen,dus geen tarp nodig; maar de kans op condensatie is dan weer groter.

 

Zijn de tarps van DD Hammock van goede kwaliteit? ,Maken ze lawaai in de wind zoals je met die goedkope grondzeiltjes van de action hebt?

Ben qua grootte aan het twijfelen tussen de 3x3 of de 3x4,5

 

Ik vind dit wel een interessante opstelling bij gebrek aan bomen

mongol%20rally%20banner%20pic.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

@chrisprep mooie foto . En mooi opgesteld . Maar echt zomer was het niet als je de foto genomen hebt .

 

Geert

 

Tja, laat ons zeggen Belgische zomer, de keren dat ik er al on geslapen heb, sliep ik zeer comfortabel, de combinatie weegt ook maar 1,6 kg , wat ik zeer licht vind.

 

 

Verstuurd van mijn B15 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb destijds geen Hennessy gekocht omdat ze deze niet in mijn maat hadden (lengte en gewicht). Toen voor een van de eerste DD's gegaan. Die hadden toen een max gewicht rating van 120Kg als ik het goed heb. Terwijl de HH maar iets van max 105kg had. En als ik met materiaal in de hangmat lig kom ik net in de buurt van 105Kg.......

 

De DD bevalt me erg goed. Ook de scout voor de kleinere woudloper erbij en die bevalt ook goed. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is juist het verschil tussen deze 2 en welke vond je de beste ?

 

Ik heb ook nog een andere gezien zonder muskietennet (DD camping hammock XL) het nadeel was dat deze niet ademend was en je in warmere temperaturen in je eigen zweet komt te liggen en bij regen kon je tussen de 2 lagen liggen,dus geen tarp nodig; maar de kans op condensatie is dan weer groter.

 

Zijn de tarps van DD Hammock van goede kwaliteit? ,Maken ze lawaai in de wind zoals je met die goedkope grondzeiltjes van de action hebt?

Ben qua grootte aan het twijfelen tussen de 3x3 of de 3x4,5

 

Ik vind dit wel een interessante opstelling bij gebrek aan bomen

 

Het grootste (enige) verschil is dat de Travel versie ook kan worden gebruikt als bivak zak. De onderkant is waterdicht. Dit betekend dat wanneer het warm er ook een laagje zweet wordt opgevangen.

Om die reden heb ik de Frontline gekocht. Wel is het zo dat in de praktijk je nergens last hebt van zweet en dat ik een tarp/poncho bij me heb dus ook die Frontline altijd kan gebruiken als Bivak zak.

 

 

Ja de tarps zijn van goede kwaliteit we hebben ze (niet vrijwillig) getest met heel veel regen en het bleef prima droog. Ze maken geen lawaai, dat doet een echte tarp niet. (Gebruik je een grondzijl of bouwzijl als tarp dan maken die wel lawaai.

Goed spannen en opzetten is natuurlijk ook noodzaak, anders klappert alles. Die 3x3 is groot zat, ook om een kook/leef gedeelte te maken. Wel is het zo dat als je die 3x4,5 zou nemen wellicht nog een extra dakje/randje op je leefgedeelte hebt.

 

Op de foto is inderdaad een goede oplossing. Helaas is niet iedere auto hiervoor gemaakt :)

E inderdaad, goede bomen zoeken is soms nog niet makkelijk. In het begin ben je niet zo kieskeurig, maar staan de bomen te ver of te dichtbij van elkaar dan slaapt het zenuwachtig. Iets om rekening mee te houden en ervaring in te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

interessante kost! hier mensen toevallig ervaring met het bestellen van hammocks en tarps bij Hettykat.nl?

 

Bij Hettykat.nl, basicgear.nl, tarpshop.nl, survalgear.nl kun je ze gerust bestellen hoor. Bij basicgear kreeg je destijds bij de dd hammock een gratis sleeve erbij. Dat is een accessoire om je hangmat snel op te kunnen bergen. Erg handig om snel je kamp op te breken bij SHTF of wildkamperen.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat foto's meer zeggen dan woorden:

 

De zogenaamde Jungle Hammock, niet kopen, is zo kapot:

[ATTACH=CONFIG]4203[/ATTACH]

 

Tarp tent met DD Hammock Travel en Frontline:

[ATTACH=CONFIG]4204[/ATTACH]

 

Exped Hammock combi met bijbehorende Tarp:

[ATTACH=CONFIG]4205[/ATTACH]

 

Exped Hammock met poncho als tarp en underquilt ipv matje:

[ATTACH=CONFIG]4206[/ATTACH]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een hangmat hangt echt alles. Vaak gebruik ik mijn tarp poncho om een extra afscheiding te maken voor wind of (on)zichtbaarheid:

[ATTACH=CONFIG]4207[/ATTACH]

 

Soms maken we hele rare constructies om de Wind en regen af te weren. In deze setup plaatste we op de voorkant nog een poncho/tarp om het geheel helemaal windstil te krijgen:

[ATTACH=CONFIG]4208[/ATTACH]

 

Harde wind zorgt voor geluid en voor kou onder je hangmat, dus proberen we de wind "altijd om te buigen".

Link naar reactie
Delen op andere sites

interessante kost! hier mensen toevallig ervaring met het bestellen van hammocks en tarps bij Hettykat.nl?

 

Ik heb de prijzen tussen al die sites ff vergeleken en de nederlandse online winkels zijn de voordeligste maar rekent nog wel verzendingskosten.

Ook is er een online shop vanuit Belgie waar items 2 tot 5 euro duurder zijn maar met gratis verzending... dan is het beetje uitrekenen wat je allemaal wil.

 

Over de service weet ik niet veel maar ik wil eerst die hangmatten eens uitproberen voor ik er een koop. (onlangs een mini net hangmat gekocht er stond tot 200kg op en toen ik me er de eerste keer erin zette sprongen er al 4 koordjes, nu weeg ik wel 100+ maar dan zou normaal geen probleem mogen geven. ok het was maar iets van een 10 euro maar voor een duurdere opzet wil ik ze eerst wel eens testen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de prijzen tussen al die sites ff vergeleken en de nederlandse online winkels zijn de voordeligste maar rekent nog wel verzendingskosten.

Ook is er een online shop vanuit Belgie waar items 2 tot 5 euro duurder zijn maar met gratis verzending... dan is het beetje uitrekenen wat je allemaal wil.

 

Over de service weet ik niet veel maar ik wil eerst die hangmatten eens uitproberen voor ik er een koop. (onlangs een mini net hangmat gekocht er stond tot 200kg op en toen ik me er de eerste keer erin zette sprongen er al 4 koordjes, nu weeg ik wel 100+ maar dan zou normaal geen probleem mogen geven. ok het was maar iets van een 10 euro maar voor een duurdere opzet wil ik ze eerst wel eens testen.

 

Koop je één van de gerenommeerde merken dan zit dat qua stevigheid wel goed hoor. Het venijn zit hem juist in die no-name hangmatten. Zoals die Jungle Hammock; voor nog geen 55 euro een complete setup (hangmat, muskietnet, tarp).

Nou dat heb ik geweten, hoorde echt alles scheuren en zag alles losspringen. Daar hou je het geen nacht in vol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koop je één van de gerenommeerde merken dan zit dat qua stevigheid wel goed hoor. Het venijn zit hem juist in die no-name hangmatten. Zoals die Jungle Hammock; voor nog geen 55 euro een complete setup (hangmat, muskietnet, tarp).

Nou dat heb ik geweten, hoorde echt alles scheuren en zag alles losspringen. Daar hou je het geen nacht in vol.

 

hmm en het feit dat er bijna nooit een 2de hands op occasie-sites staan wil ook al iets zeggen ofwel kapot ofwel te goed om weg te doen :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...