Ga naar inhoud
GENEGEERD

WaterZuiveringsTabletten


Revolutionair-Anarchist..

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Beste mensen ik heb een tijdje geleden gehoort over waterzuiverings tablleten heeft iemand hier ervaring mee? want het lijkt me een goed eindpunt. want hoe maak je water echt helemaal schoon? eerst koken en dan de tabletten? ik hoor het graaag van jullie bedankt en met vriendelijke groet. Max.

 

Als je je water kookt heb je die tabletten niet meer nodig. Je probeert zo schoon mogelijk buitenwater te pakken. Dan zo'n pil er bij (op de verpakking staat hoeveel voor wat voor water en voor welke hoeveelheid. Een half uur laten inwerken, en drinken maar. Je moet wel dorst hebben want lekker is het niet.

 

:p

 

Oja, niet te lang achtereen gebruiken, want echt gezond is het ook niet, maar je gaat niet dood door vochtgebrek.

 

:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je je water kookt heb je die tabletten niet meer nodig. Je probeert zo schoon mogelijk buitenwater te pakken. Dan zo'n pil er bij (op de verpakking staat hoeveel voor wat voor water en voor welke hoeveelheid. Een half uur laten inwerken, en drinken maar. Je moet wel dorst hebben want lekker is het niet.

 

:p

 

Oja, niet te lang achtereen gebruiken, want echt gezond is het ook niet, maar je gaat niet dood door vochtgebrek.

 

:p

 

thanx voor de informatie haha:P

Link naar reactie
Delen op andere sites

@RA Je kunt ook eens kijken naar de diverse moderne waterfilter systemen. Katadyn pocket pro schijnt goed te zijn, maar erg duur. Ik heb zelf eentje, die hier redelijk verguisd wordt op het forum, maar desondanks door het canadese leger wordt gebruikt: http://www.hettykat.nl/outdoor-survival/koken-water/mini-outdoor-water-filter.html 't Is een schaamteloze kopie van de Katadyn mini. Of het ding degelijk is, nog geen idee, 'k moet hem nog testen.

 

Er zijn al vele draadjes op dit forum over waterfilters, dat wordt effe inlezen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waterzuiveringstabletten is een verwarrende naam aangezien helemaal geen water zuiveren, ze doden slechts de bacterien in het water. Alle chemische verontreiniging blijft er gewoon inzitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waterzuiveringstabletten is een verwarrende naam aangezien helemaal geen water zuiveren, ze doden slechts de bacterien in het water. Alle chemische verontreiniging blijft er gewoon inzitten.
je kan ook eerst de tabletten erin doen dan koken en dan pas filteren mischien gaan de chemicalien er dan wel uit?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen ik heb een tijdje geleden gehoort over waterzuiverings tablleten heeft iemand hier ervaring mee? want het lijkt me een goed eindpunt. want hoe maak je water echt helemaal schoon? eerst koken en dan de tabletten? ik hoor het graaag van jullie bedankt en met vriendelijke groet. Max.

 

Zoals aangegeven zijn hier al veel topics over waar de meeste manieren van waterzuiveren met hun voor- en nadelen behandeld zijn

 

Zie o.a.

http://preppers.nl/forum/search.php?searchid=382258

 

Mocht je hierna nog vragen hebben, kun je ze misschien stellen in het betreffende topic, dan houden we alle informatie overzichtelijk en bij elkaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

minimaal andersom @Revolutionair-Anarchist.. eerst filteren of minimaal laten bezinken dan overgieten waardoor je de zwevende troep er al grotendeels uit hebt (die zichtbare zwevende dingen, waarvan je zegt iewh dat ga ik niet drinken ;-) ). Dan waterzuiveringstablet of koken, tenzij het water zeer dubieus is, zou ik pas beide doen. En daarna zou je het nog een keer kunnen filteren met een oude panty of stuk katoen/zakdoek etc Maar de chemische bestanddelen raakt je hiermee niet kwijt. Die zijn namelijk opgelost in het water en zijn geen grote deeltje die je er snel uit krijgt. Hiervoor heb je filterpomp nodig met actieve kool erin. Dit actieve kool kan er minimaal in bij de katadyn vario en combi en dacht ook bij de katadyn pocket pro. De laatste heeft johny bravo, dus die zou het moeten weten ;-)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...

Weet iemand waar je waterzuiveringstabletten kan kopen zonder verzendkosten? Bij de apotheek verkopen ze alleen flesjes hadex, maar dat is maar een jaar houdbaar en kan je niet verdelen over je edc en bob bijvoorbeeld. En ik vind het zo zonde om een pakje tabletten te kopen voor 3,95 en 6 euro aan verzendkosten te moeten betalen. Tot nu toe kan ik dat namelijk alleen vinden online.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet iemand waar je waterzuiveringstabletten kan kopen zonder verzendkosten? Bij de apotheek verkopen ze alleen flesjes hadex, maar dat is maar een jaar houdbaar en kan je niet verdelen over je edc en bob bijvoorbeeld. En ik vind het zo zonde om een pakje tabletten te kopen voor 3,95 en 6 euro aan verzendkosten te moeten betalen. Tot nu toe kan ik dat namelijk alleen vinden online.

 

Doe een leuke bestelling in de prepshop en we doen er waterzuiverings tabletten bij ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat vind ik echt heel aardig, maar dan moet ik alsnog een aardige bestelling doen. En het probleem is dat ik dat thuis niet echt kan verantwoorden. Mijn partner is niet echt een grote voorstander zeg maar.

 

Je kunt ook aan de leverancier/verkoper vragen of hij de tabletten uit de doos of het buisje wil halen en dan in een plastic zakje wil doen in een luchtkussen envelop. Dit scheelt soms behoorlijk aan verzendkosten. Doe ik ook wel eens met de kleine legodoosjes :-), sturen ze die netjes platgemaakt in de envelop mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt ook aan de leverancier/verkoper vragen of hij de tabletten uit de doos of het buisje wil halen en dan in een plastic zakje wil doen in een luchtkussen envelop. Dit scheelt soms behoorlijk aan verzendkosten. Doe ik ook wel eens met de kleine legodoosjes :-), sturen ze die netjes platgemaakt in de envelop mee.

 

Goede tip gaan we eens proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Ja dat weet ik ook maar ik ben dan weer bang dat ik toch verkeerde chloor koop en dat het dan giftig is :(

 

Wat je nodig hebt is "dunne bleek". Dat staat gewoon op de fles, kan niet missen.

 

3 druppels op

1 liter water

30 minuten in laten werken, met af en toe schudden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je nodig hebt is "dunne bleek". Dat staat gewoon op de fles, kan niet missen.

 

3 druppels op

1 liter water

30 minuten in laten werken, met af en toe schudden

 

Daarna

 

In een vorige posting werd vermeld dat dunne bleek zelfs in een verdunning van 1:1000 nog goed te proeven is. Het heeft een vieze chloorsmaak.

Daarom werd een proeftest genomen met dunne bleek in verhouding van 1:10 en 1:100 met een mespuntje ascorbinezuur (Vitamine C) na 5 minuten staan van de oplossing.

Gebleken is dat de geur en de smaak van dunne bleek geheel was verdwenen en de oplossingen werden door ondergetekende gewoon opgedronken.

De dunne bleek in de verdunning van 1:10 was een beetje 'zoutig'. Natriumhypochloriet (NaOCl) wordt door Vit. C geneutraliseerd tot keukenzout (NaCl) en dit verklaart de smaak van deze oplossing.

De reeds gepubliceerde test op hypochloriet bleek negatief.

Deze waarneming is zeer belangrijk voor de prepper. Het laat zien dat je makkelijk meer druppels dunne bleek kunt toevoegen, bv. 10 druppels op 1 liter water, als je vermoedt dat de dunne bleek wat achteruit is gegaan, mits je daarna een mespuntje Vit. C toevoegt.

 

Conclusie:

Vitamine C geeft de prepper meer vrijheid in de dosering van dunne bleek voor de ontsmetting van water.

Vitamine C (poeder) is een must voor de prepper. @vheeswijk

 

Of je gebruikt een actieve koolfilter om de chloor eruit te filteren voor je gaat drinken. Ik gebruik een Brita filter ervoor. Werkt prima en je water smaakt er een stuk beter door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...