Dr.Prepper Geplaatst: 30 september 2014 Delen Geplaatst: 30 september 2014 Mooi of functioneel @Dr.Prepper ? Als 'sexy' voor jou ook functioneel betekent, dan het laatste Correctie, toch enkel mooi. Die eerste dan (Hunter Killer. Klinkt overigens niet sympathiek, een mes om jagers mee te killen) Die Stingray is wel in alle opzichte awesome, volgens nutnfancy ... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 30 september 2014 Delen Geplaatst: 30 september 2014 @Dr.Prepper ik zou die Stingray gewoon kopen en testen. Afgaan op de mening onze vriend "nutnfancy" is te makkelijk natuurlijk..... Jij had toch ook een Swamprat of Busse laatst? Dan heb je toch al The Holy Grail of knives te pakken? Wat moet je dan nog meer? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Erique Geplaatst: 30 september 2014 Delen Geplaatst: 30 september 2014 Is ook een leuk mesje, maar geen koolstofstaal.Vind het wel een mooi ontwerp. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Peerke Geplaatst: 1 oktober 2014 Delen Geplaatst: 1 oktober 2014 Is ook een leuk mesje, maar geen koolstofstaal.Vind het wel een mooi ontwerp. AISI 420: Slijp je rot ... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 1 oktober 2014 Delen Geplaatst: 1 oktober 2014 AISI 420: Slijp je rot ... Onzin, heeft alles met harding te maken..... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
XytraS Geplaatst: 1 oktober 2014 Delen Geplaatst: 1 oktober 2014 Met een goede HT kan je een staal op zijn best brengen, maar dat wil niet zeggen dat dat staal geen limiet heeft en 420 staat toch niet echt bekend voor het langdurig houden van zijn snede hoor... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Peerke Geplaatst: 1 oktober 2014 Delen Geplaatst: 1 oktober 2014 @prepass Met de juiste harding kun je met AISI 420 een hardheid van 53 Rockwell bereiken. Boterzacht dus. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 1 oktober 2014 Delen Geplaatst: 1 oktober 2014 @Peerke Oeps zie net dat het mes AISI 420 is (foto) en niet 420HC.........nogmaals 420 wordt tegenwoordig als bagger gezien.....in vergelijking met de huidige high tech staal soorten, terwijl het echt niet zo slecht is als vaak wordt gezegd.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Erique Geplaatst: 1 oktober 2014 Delen Geplaatst: 1 oktober 2014 Rot slijpen valt wel mee als je dit apparaat in huis hebt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Erique Geplaatst: 1 oktober 2014 Delen Geplaatst: 1 oktober 2014 Demonstratie van de Work Sharp [video=youtube_share;tXmgkOtceLI]http://youtu.be/tXmgkOtceLI Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Peerke Geplaatst: 1 oktober 2014 Delen Geplaatst: 1 oktober 2014 @Erique Wat ik eerder bedoelde is dat een mes met AISI 420 snel bot is, en je blijft slijpen. En die Worksharp geniet niet mijn voorkeur voor mijn kwaliteitsmessen. Het slijpbandje draait naar mijn mening te snel, waardoor koolstof in het staal kan worden verbrand. Mijn advies: koop een mes van een degelijke kwaliteit staal en een paar fatsoenlijke slijpstenen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Erique Geplaatst: 1 oktober 2014 Delen Geplaatst: 1 oktober 2014 Mes is alleen gekocht vanwege het model.Voor de rest gebruik ik zelf messen van koolstofstaal zoals die van Mora of Hultafors, maar ook Condor zoals deze die ik vandaag binnen kreeg. Work sharp wordt alleen gebruikt wanneer nodig.Het negatieve effect op je messen schijnt ontzettend mee te vallen.Slijpstenen is leuk als je geen problemen aan je handen hebt.Zelfs bij Ray Mears gaat het niet helemaal goed. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
fragalot Geplaatst: 1 oktober 2014 Delen Geplaatst: 1 oktober 2014 zolang je tenminste 1 hand hebt dat nog goed genoeg is om je mes vast te houden kan je het best slijpen op een steen hoor. de worksharp werkt wel OK op je werkbank om het grove werk te doen, maar het kan nog steeds niet tippen aan een goed steentje ( of 8 in mijn geval.... OCD is een understatement ) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Erique Geplaatst: 1 oktober 2014 Delen Geplaatst: 1 oktober 2014 Heb mijn allebei de handen nog, maar krijg snel verkramping. Alternatief voor een steentje Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 5 oktober 2014 Delen Geplaatst: 5 oktober 2014 Ik moest even denken aan de Slijpers en een heeeeuuuul oud liedje. Luister maar goed naar de tekst. [video=youtube;L-SGyg6VIqY] On topic: Slijpen is minstens zo belangrijk als je mes zelf. Een goed mes gaat heel lang mee. Mijn vader was slachter en heeft zijn mes al ruim 30 jaar. Er is bijna niets meer van over (weg geslepen) maar nog steeds vlijmscherp. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dauntless Geplaatst: 5 oktober 2014 Delen Geplaatst: 5 oktober 2014 Ik ben aan het wachten op mijn Mora Companion, die heeft een Scandi grind a.k.a messennewbieproof. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 5 oktober 2014 Delen Geplaatst: 5 oktober 2014 Ik ben aan het wachten op mijn Mora Companion, die heeft een Scandi grind a.k.a messennewbieproof. Goeie keus. Daar ga je veel plezier aan beleven. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Erique Geplaatst: 6 oktober 2014 Delen Geplaatst: 6 oktober 2014 Leuk liedje alleen gaat een beetje de andere richting op [video=youtube_share;Lm53mCOQTR8] Denk niet dat je deze stenen met hiking gaat meesjouwen.Trouwens aanschaf is ook niet goedkoop. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Toverlevingsdrang Geplaatst: 9 november 2014 Delen Geplaatst: 9 november 2014 Ik ga even nadenken over de aanschaf van het volgende. [video=youtube_share;VEaV_8bzuDQ] Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Verbal Kint Geplaatst: 25 december 2014 Delen Geplaatst: 25 december 2014 http://www.blackhawk.com/Products/Accessories/Knives/Folding/Be-Wharned™.aspx WHOOPIE sodeknetters! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Peerke Geplaatst: 25 december 2014 Delen Geplaatst: 25 december 2014 http://www.blackhawk.com/Products/Accessories/Knives/Folding/Be-Wharned™.aspx WHOOPIE sodeknetters! Lijkt me weinig praktisch. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
knapzak Geplaatst: 25 december 2014 Delen Geplaatst: 25 december 2014 http://www.blackhawk.com/Products/Accessories/Knives/Folding/Be-Wharned.aspx WHOOPIE sodeknetters! Lijkt veel op de kershaw needs work 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 25 december 2014 Delen Geplaatst: 25 december 2014 [ATTACH=CONFIG]15420[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]15421[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]15422[/ATTACH] Afgelopen week binnengekomen: Een vroeg kerstkadootje voor Papa Big Bushcrafter! -Custom made geheel naar mijn wensen -1095 Damascus Steel - 12 inch -Leren Sheath -Full tang -'Glasbreker' in heft -Fire spot on blade voor grotere vonken met firesteel Een alleskunner! Een allrounder! Het mes zoals imo een goed Survivalmes hoort te zijn! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Erique Geplaatst: 25 december 2014 Delen Geplaatst: 25 december 2014 Ik ga even nadenken over de aanschaf van het volgende. [video=youtube_share;VEaV_8bzuDQ] Heb ik binnengekregen.Komende tijd ff mee stoeien in het bos. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dutch survival Geplaatst: 25 december 2014 Delen Geplaatst: 25 december 2014 Wow die is mooi gemaakt @Gamble Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.