eva1986 Geplaatst: 2 november 2012 Delen Geplaatst: 2 november 2012 Ik heb nog geen non-food topics voorbij zien komen, en dan bedoel ik geen gear, maar echt non-food artikelen waar je een voorraad van hebt. Uiteraard waxinelichtjes, EHBO artikelen en toiletpapier, maar wat prep je nog meer? Ik heb een tic in wattenstaafjes, dameshygiene, en antibacteriele handgel. Maar wij hebben ook aardig wat rollen aluminium folie in huis. Wat kan er volgens jullie ook niet missen in je non-food prep? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wilderness Geplaatst: 2 november 2012 Delen Geplaatst: 2 november 2012 Shampoo, zeep, waspoeder Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
frank1964 Geplaatst: 2 november 2012 Delen Geplaatst: 2 november 2012 zeep, batterijen, aanstekers lucifers, bio-ethanol, lampolie/ petroleum, touw, tandpasta, diverse soorten tape en nog veel meer eigenlijk de kastjes puilen uit Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JohnVonSchutz Geplaatst: 2 november 2012 Delen Geplaatst: 2 november 2012 Soda, tandpasta, medicijnen, touw, brandstoffen, chloor.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
eva1986 Geplaatst: 2 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 2 november 2012 @Wilderness: Die heb ik wel wat op voorraad, maar als water schaars is heb je daar niet zo veel aan... Dus daar heb ik niet zo veel van... Koop wel altijd grote voorraden in, als het ergens lekker in de aanbieding is (2+2 gratis ofzo) Misschien de volgende aanbieding toch maar iets groter inslaan Oja tape, die hebben we ook veel, en AA batterijen... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cardhu Geplaatst: 2 november 2012 Delen Geplaatst: 2 november 2012 vuilniszakken. dekens warme kleding brandhout kaarsen batterijen spelletjes en speelgoed voor de kinderen marseillezeep (zelf wasmiddel maken) weckpotten en ringen naaigaren en naalden shampoo en zeep tandpasta, tandenborstels, flostouw vitaminesupplementen schoonmaakmiddelen (bleek, chloor, allesreiniger) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
OmeDries Geplaatst: 2 november 2012 Delen Geplaatst: 2 november 2012 Spiritus. Minstens 10 liter spiritus. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
eva1986 Geplaatst: 2 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 2 november 2012 En dan alleen als brandstof OmeDries? Of gebruik je het nog ergens anders voor? Vuilniszakken, die moeten ook nog op het lijstje! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast oliestel Geplaatst: 2 november 2012 Delen Geplaatst: 2 november 2012 zuiveringszout / soda, multifunctioneel. http://huis-en-tuin.infonu.nl/diversen/1066-zuiveringszout-en-soda-weetjes.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tim! Geplaatst: 2 november 2012 Delen Geplaatst: 2 november 2012 ducttape,jerrycans,extra schoenen,brandstof,kaarsen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
OmeDries Geplaatst: 2 november 2012 Delen Geplaatst: 2 november 2012 En dan alleen als brandstof OmeDries? Of gebruik je het nog ergens anders voor? Vuilniszakken, die moeten ook nog op het lijstje! Spiritus is ideaal als aanmaakmiddel. Gewoon een paar klokjes spiritus en woem, VUUR! Bovendien is het heel brandveilig. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fluitketel Geplaatst: 2 november 2012 Delen Geplaatst: 2 november 2012 tandenborstels (ruilmiddel) en zeep. waxinelichten lucifers Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Assim ef Geplaatst: 2 november 2012 Delen Geplaatst: 2 november 2012 touw, lampjes enzo. PS bij de etos is douche gel voor 1 euro per fles nog tot morgen geldig Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Simurgh Geplaatst: 2 november 2012 Delen Geplaatst: 2 november 2012 Goede contacten met gelijk gestemden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fluitketel Geplaatst: 3 november 2012 Delen Geplaatst: 3 november 2012 Deodorant,en shampoo horen er natuurlijk ook bij. En eierdozen om de eitjes van de kippies in te doen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
cerdo Geplaatst: 3 november 2012 Delen Geplaatst: 3 november 2012 Bleek, schoonmaakmiddel , wc papier, kleding, boeken , waterfilter, kaarten, wapens, messen, dekens, gereedschap, generators, brandstof, reserve onderdelen voor de auto, tupperware, plastic dozen, plastic zakken, schoenen, spijkers, schroeven, kit, zaklamp, batterijen, reserve onderdelen electronische apparaten, weckpotten, vershoudpotten, sokken, naaigerij, firesteel, beton, tanspasta, vaseline, condooms, zwangerschapstest, kaarsen, reserve pannen, weggooi borden bestek bekers, medicijnen, verband, pleisters , mediche artikelen, desinfectie, hout, ducttape , tyrips ( hoe schrijf je dat eigenlijk) , touw , horloge + vervangende batterij, leesbril , verrekijker, kaarten van de omgeving en van de omgeving van je bol en van de weg daarheen, mits je een vuurwapen hebt munitie, messen slijper, meer ducttape, bandana, chemischtoilet, scheermesjes , scheerschuim, zonnenpanelen, accu's , ziploc zakjes, vacumeer machine vuilniszakken, tisseus, aanstekers. en zo kan je nog dagen doorgaan wat heb je aan eten als doodgaat door gebrek aan hygyene of dat je doodvriest omdat je geen hout hebt. Je preps moeten in evenwicht zijn als je twee dagen voedsel hebt heeft het geen zin om 40 tandenborstels op voorraad te hebben. Ik vind dit een te breed onderwerp. ik vind het ook dom als je alleen voedsel prept maar dat is mijn mening 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Zanshin Geplaatst: 3 november 2012 Delen Geplaatst: 3 november 2012 Bleek, schoonmaakmiddel , wc papier, kleding, boeken , waterfilter, kaarten, wapens, messen, dekens, gereedschap, generators, brandstof, reserve onderdelen voor de auto, tupperware, plastic dozen, plastic zakken, schoenen, spijkers, schroeven, kit, zaklamp, batterijen, reserve onderdelen electronische apparaten, weckpotten, vershoudpotten, sokken, naaigerij, firesteel, beton, tanspasta, vaseline, condooms, zwangerschapstest, kaarsen, reserve pannen, weggooi borden bestek bekers, medicijnen, verband, pleisters , mediche artikelen, desinfectie, hout, ducttape , tyrips ( hoe schrijf je dat eigenlijk) , touw , horloge + vervangende batterij, leesbril , verrekijker, kaarten van de omgeving en van de omgeving van je bol en van de weg daarheen, mits je een vuurwapen hebt munitie, messen slijper, meer ducttape, bandana, chemischtoilet, scheermesjes , scheerschuim, zonnenpanelen, accu's , ziploc zakjes, vacumeer machine vuilniszakken, tisseus, aanstekers. Ik had het niet beter kunnen zeggen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
X-11 Geplaatst: 3 november 2012 Delen Geplaatst: 3 november 2012 handgereedschap (als er geen stroom is moet ik toch uit de voeten kunnen) schroeven en spijkers, aanstekers, kaarsen, medicijnen (vitamines en pijnstillers) papier, kleurpotloden, dekens , ductape, ijzerdraad etc. etc. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
cerdo Geplaatst: 3 november 2012 Delen Geplaatst: 3 november 2012 Ik was de etc. etc. vergeten 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
X-11 Geplaatst: 3 november 2012 Delen Geplaatst: 3 november 2012 @cerdo hoe langer je er over nadenkt des te meer je te binnen schiet hahaha bandenplak spullen zijn ook makkelijk trouwens! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
eva1986 Geplaatst: 3 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 3 november 2012 tyrips ( hoe schrijf je dat eigenlijk) Ty-raps (maar dat is volgens mij een merknaam) en anders gewoon kabelbinder 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
eva1986 Geplaatst: 3 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 3 november 2012 Uiteraard moet je voorraad in evenwicht zijn! Maar iedereen moet ergens beginnen, en misschien komen er hier wel interessante dingen voorbij, waar ik (of ieder ander) nog nooit aan gedacht hadden! Even buiten mijn tics een lijstje van dingen die ik ook in wat grotere getallen heb geprept! glazen potjes (draaideksel, ik denk dat wecken moeilijk gaat zonder stroom dus dan maar inmaken) condooms (voor plezier, en ook handig in een BOB, GHB, of EDC voor allerlei doeleinden buiten plezier) tape (duct en gaffa) scheermesjes AA batterijen lucifers aanstekers (+gas) aanmaakblokjes aluminiumfolie (gewone en extra dikke) ziplock zakjes toiletpapier waxinelichtjes breinaalden en haaknaalden wol (en synthetische breigaren) (vaak in grote hoeveelheden voor een prikkie op MP) naald en garen spijkerstof (alle oude spijkerbroeken, sterk om dingen op te lappen!) touw ty-raps etc. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast IsaBo Geplaatst: 3 november 2012 Delen Geplaatst: 3 november 2012 Een heel goede winterjas (geen dons want dat is niet te wassen en drogen). Zo één die je in de stad normaliter niet zou dragen (auto in, auto uit) maar wel als er geen stroom is of je je huis uit moet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dR3 Geplaatst: 3 november 2012 Delen Geplaatst: 3 november 2012 Ty-raps (maar dat is volgens mij een merknaam) en anders gewoon kabelbinder Bijna goed, Tie-wraps. Ty-raps zijn 'dank-je-wel' teksten van rappers Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
cerdo Geplaatst: 3 november 2012 Delen Geplaatst: 3 november 2012 @cerdo hoe langer je er over nadenkt des te meer je te binnen schiet hahaha bandenplak spullen zijn ook makkelijk trouwens! ben er 10 min mee bezig geweest en heb nog lang niet alles wat handig is , alles is handig alleen is de ruimte meestal beperkt en het geld ook hier een hele lijst met dingen die als eerst zullen verdwijnen (is elders ook al vernoemd) http://survivalcache.com/top-100-items-to-dissappear-first/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.