Greener Geplaatst: 30 oktober 2012 Delen Geplaatst: 30 oktober 2012 Beste iedereen, Gisteren belde mijn vrouw op vanuit haar werk met de mededeling dat zij zich heel erg rot voelde. Frappant was dat ik mij ook zo al een klein half uurtje voelde. 20 minuten later belde zij weer op met het bericht, ik trek het niet, ik kom naar huis. Even later belde zij weer op dat zij de hele auto van binnen had besproeid met haar maaginhoud. Ik moest alvast een emmer sop en een stapel handdoeken klaarleggen om de boel op te ruimen. Mijn lichamelijke gesteldheid was ondertussen erg verslechterd en het duurde derhalve 5 minuten voordat ik het sopje klaar had. Ik was ook misselijk en had flinke krampen in de buik. Toen de vrouw eindelijk thuis was hing ik ook al boven de pot... Onze kinderen hadden nergens last van. Zij hadden de afgelopen twee dagen bij familie gegeten, gelukkig. Naast het braken kwamen de lichaamssappen ook uit een ander gedeelte van het lichaam... Waar wil ik nu heen met dit verhaal? Simpel, ik heb zo goed en zo kwaad als ik kon bijgehouden hoeveel wc papier en water ik verbruikt heb met twee zieken in huis. Conclusie? Schrikbarend! Ik heb vanaf de middag tot aan middernacht anderhalf rolletje wc papier verbruikt. Mijn vrouw heeft ongeveer driekwart van een wc rol verbruikt. Braaksel is niet met wc papier opgeruimd maar met handdoeken en emmertjes sop. Ik heb ongeveer een extra liter water gebruikt om te drinken. Na een half uur had ik al een droge mond door de uitdrogingsverschijnselen. Mijn vrouw een half litertje extra. Wederom geen water voor de boel schoon te maken meegerekend. Ook niet het extra water van de douches die we namen om bij te komen. Wat ik dus wil zeggen is simpel. Als je een voorraad hebt waar je bijv. een drie maanden mee voorruit kan, zou ik die extra aanvullen voor tijden met ziekten. Gisteren alleen al meer dan twee extra rollen wc papier gebruikt en bijna twee liter meer water dan normaal. En dit alleen al bij een simpele voedselvergiftiging. Ik hoop dat ik er iemand mee aan het denken heb gezet! Greener 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Richard Friesland Geplaatst: 30 oktober 2012 Delen Geplaatst: 30 oktober 2012 Dank je wel Greener, ik heb daar eigenlijk nooit bij stilgestaan. Zal kijken wat ik kan inslaan voor dit soort eventualiteiten. Hoe is het nu met jou en je vrouw? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 30 oktober 2012 Delen Geplaatst: 30 oktober 2012 dat is inderdaad een feit ja, heb je een goed punt mee ennuh BETERSCHAP Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
zippo Geplaatst: 30 oktober 2012 Delen Geplaatst: 30 oktober 2012 https://www.medicijnen.nl/index.php?page=info&prodID=13532707&o=1 http://www.apotheek.nl/Medische_informatie/Medicijnen/Producten/Loperamide.aspx?mId=10704&rId=148 zonder recept verkrijgbaar, maar overleg eerst ff met je huisarts..hopelijk gaat het nu beter met jullie Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mr. Gold Geplaatst: 30 oktober 2012 Delen Geplaatst: 30 oktober 2012 Hopelijk voelen jullie je weer een beetje beter. Zo'n voedsel vergiftiging kan best erg heftig zijn. Ik heb de afgelopen 3 jaar dit 2 keer ondervonden en dacht dat ik dood ging (wist namelijk de eerste keer niet dat dit het was) Kwam zo uit het niks opzetten en dacht ook dat voedselvergiftiging redelijk snel zou opzetten na verkeerd eten. Goed punt Greener en heeft nu ook extra mijn aandacht je denkt aan voorbereiden al gauw aan de situatie zoals je nu voelt en kijkt meer naar de externe factoren van een eventuele shtf. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
frank1964 Geplaatst: 30 oktober 2012 Delen Geplaatst: 30 oktober 2012 Hoi Greener, voedselvergiftiging, zeker? Toevallig zijn zowel mijn vrouw als ik vorige wek flink ziek geweest met dezelfde verschijnselen en dat was volgende de arts een virus, terwijl ik ook zei dat ik voedselvergiftiging had. Mijn eerste opmerking is, heb je Norit geslikt bij de eerste verschijnselen? Het is zeker een goede tip om rekening te houden met je preps voor gevallen als dit, want in een post SHTF situatie zou iets als voedselvergiftiging wel eens vaker voor kunnen komen. Hoop dat jullie weer gezond zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greener Geplaatst: 30 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 30 oktober 2012 Bedankt voor de fijne reacties De vrouw ligt net weer op bed, de kids zijn net opgehaald door mijn ouders en ik, tsja, lekker op de bank op preppers.nl. Mijn vrouw is nog erg zwak en heeft nog hoofd en buikpijn. Ik ben al aan de betere hand maar voel me nog erg zwak. Volgens de boeken die ik hier heb liggen hebben wij de meeste overeenkomsten met een voedselvergiftiging. Alle symptomen hebben wij en ook het feit dat wij dit gelijktijdig kregen. Eergisteren had ik een flinke lap zalm klaargemaakt met goedgevulde pasta dus ik vermoed dat hier ergens de boosdoener bij zit. Greener Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
zippo Geplaatst: 30 oktober 2012 Delen Geplaatst: 30 oktober 2012 oh oh zalm..toch niet die van foppe of zoiets..want die was niet al te top Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greener Geplaatst: 30 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 30 oktober 2012 Nee niet van Foppe. Hier had ik al speciaal naar gekeken bij aankoop. Het was een halve kilo van de AH met een houdbaarheidsdatum tot 4-11 en ik heb het geconsumeerd op 28-10. In mijn optiek veilig maar nu laat ik de zalm de komende tijd maar even staan... Greener Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 30 oktober 2012 Delen Geplaatst: 30 oktober 2012 Beterschap Greener! Denk meteen eens aan wat extra literjes Dettol of ander reinigingsmiddel. Een paar extra emmertjes/kruiken/Norit etc kan ook geen kwaad. Je wilt niet dat je de rest blijft "aansteken" met jou ellende. Oja, handdesinfectie na elk toilet bezoek (Sterillium bijvoorbeeld) in dit geval kan ook geen kwaad. Oja, beetje mosterd na de maaltijd: kotszakje in de auto..... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greener Geplaatst: 30 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 30 oktober 2012 Kotszak in de auto is een goede! Had ik nog helemaal niet aan gedacht. Ontsmettingsmiddelen in huis zijn samen met de desinfectiemiddeltjes ruim voorhanden in huize Greener. Mijn ouders hadden nog een fles dettol meegenomen toen ze de kids kwamen ophalen. Ze moesten eens weten dat ik meer van dat spul in huis had dan de gemiddelde supermarkt Greener Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mrsjones Geplaatst: 30 oktober 2012 Delen Geplaatst: 30 oktober 2012 beterschaP greener,slaat die peusdo nu op je huidkleur of te snel ritje op de zaad carrousel.( het spijt mij,het is zo flauw.) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greener Geplaatst: 30 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 30 oktober 2012 Niet flauw ik ben blij dat ik wat te lachen heb! Ik heb een flinke moestuin en zit al van jongs af aan met de handen in de aarde. Daarnaast is het mijn favoriete kleur en tadaa, een forumnaam is geboren. Greener Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast IsaBo Geplaatst: 30 oktober 2012 Delen Geplaatst: 30 oktober 2012 Beterschap. Een voedselvergiftiging is toch binnen een dag over? En er heerst een virus met braken en diarree. Dus... hou je kinderen maar in de gaten. Schijnt erg besmettelijk te zijn. Domperidon kan verlichting geven. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Amero Geplaatst: 30 oktober 2012 Delen Geplaatst: 30 oktober 2012 Beterschap Greener ook voor je vrouw. Hier hetzelfde een paar weken geleden. Ik dacht dat het een voedselvergiftiging was. Bleek een heftig maar kortdurend griepje te zijn. Na een dag of 6 was ik weer boven Jan. Ik heb helemaal geen Dettol en andere ontsmettingsmiddelen in huis. Ga ik gelijk wat van halen. Green = ook mijn lievelingskleur. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greener Geplaatst: 30 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 30 oktober 2012 Dank u dank u. Kids zijn weer thuis en de kleinste hoor ik vanaf 5 meter afstand knetteren. Schone luier en fingers crossed dat het dan niet hetzelfde is... Greener Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mandy Lifeboats Geplaatst: 30 oktober 2012 Delen Geplaatst: 30 oktober 2012 Beterschap gewenst Greener aan jou en de familie. Goed blijven drinken alsjeblieft, hoe lastig dan ook zijn kan. Hang in there! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BSTS Geplaatst: 30 oktober 2012 Delen Geplaatst: 30 oktober 2012 beterschap gewenst, 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
J.I. nurse Geplaatst: 30 oktober 2012 Delen Geplaatst: 30 oktober 2012 Hoi @Greener, Allereerst beterschap voor jou en je vrouw! Ik weet heel zeker dat met jou post veel mensen hebt wakker geschud! Dank daarvoor! 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Hollander Geplaatst: 2 november 2012 Delen Geplaatst: 2 november 2012 Ik heb een soortgelijk verhaal. Ik heb recent een ontsteking aan mijn teen gekregen. Hierbij kreeg ik ook wild vlees groei, wat inhoud dat de wond nooit wil dichten. Ik heb hierbij op advies van mijn huisarts soda voetenbadjes voor gebruikt om de pus en bloed eruit te krijgen en de wond schoon te houden. Deze daarna met Betadine ingesmeerd en met een pleister afgeschermd. Na 2 weken kwam ik er achter dat ik bijna 1 kg soda had gebruikt, 1,2m pleisters (2 maal daags verschonen) en ontzettend veel toiletpapier (om de wond goed droog en schoon te maken na de voetenbadjes). Ik ga dus vanaf nu minimaal 20kg soda in huis halen, minimaal 5m pleisters en nog veel meer toiletpapier! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.