12gauge Geplaatst: 20 december 2013 Delen Geplaatst: 20 december 2013 Alleminium Sent from my LG-P760 using Tapatalk als het een compleet aluminium ding is zou het moeten kunnen maar niet te heet stoken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
homerun Geplaatst: 20 december 2013 Delen Geplaatst: 20 december 2013 Hoelang dan ongeveer Sent from my LG-P760 using Tapatalk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 20 december 2013 Delen Geplaatst: 20 december 2013 Water koken kan zelfs in een plastic fles. Het water zorgt er voor dat het plastic/metaal/etc niet te heet wordt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
homerun Geplaatst: 20 december 2013 Delen Geplaatst: 20 december 2013 Nee kan niet in plastic fles want die smelt Sent from my LG-P760 using Tapatalk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 20 december 2013 Delen Geplaatst: 20 december 2013 Nee kan niet in plastic fles want die smelt Zie http://www.youtube.com/results?search_query=boiling+water+plastic+bottle en trek je conclusies. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
homerun Geplaatst: 20 december 2013 Delen Geplaatst: 20 december 2013 Maar niet in een veldfles Sent from my LG-P760 using Tapatalk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GuywithAplan Geplaatst: 20 december 2013 Delen Geplaatst: 20 december 2013 Nee kan niet in plastic fles want die smelt Sent from my LG-P760 using Tapatalk de hitte word geleid door het water waardoor het plastic niet smelt het plastic van een veldvles is vaak te dik en geleid niet goed genoeg Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
homerun Geplaatst: 20 december 2013 Delen Geplaatst: 20 december 2013 Maar op mijn plastic veldfles staat: do not apply canteen to open flame or burner plates Sent from my LG-P760 using Tapatalk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 20 december 2013 Delen Geplaatst: 20 december 2013 Plastic en vuur zijn dan ook geen ideale combinatie. Voor nood echter kan er wel wat mee. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
homerun Geplaatst: 20 december 2013 Delen Geplaatst: 20 december 2013 Oke wel handig bedankt Sent from my LG-P760 using Tapatalk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 20 december 2013 Delen Geplaatst: 20 december 2013 Hoelang dan ongeveer Sent from my LG-P760 using Tapatalk dat is een goeie, gewoon een beetje experimenteren probeer het eerst eens op t gas fornuis, daarbij kan je de temperatuur regelen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
homerun Geplaatst: 20 december 2013 Delen Geplaatst: 20 december 2013 Ja dat is best een goed idee dat moet dan wel morgen want. Zondag ga ik een soort survival dagje houden met mijn prep vriend Sent from my LG-P760 using Tapatalk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hamster Geplaatst: 21 december 2013 Delen Geplaatst: 21 december 2013 denk aleer gij doende zijt en doende denkt dan nog ( quote van quido gazelle ) zeer van toepassing op jou voor dat je wat zegt hier google of lees eerst wat boeken Hamster Nee kan niet in plastic fles want die smelt Sent from my LG-P760 using Tapatalk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 21 december 2013 Delen Geplaatst: 21 december 2013 @homerun, hoe oud ben je? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
homerun Geplaatst: 21 december 2013 Delen Geplaatst: 21 december 2013 Dat ga ik niet zeggen wegens pivacy. Hoezo Sent from my LG-P760 using Tapatalk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
vheeswijk Geplaatst: 5 november 2014 Delen Geplaatst: 5 november 2014 A Complete Guide To SHTF Water Filters Tuesday, November 4, 2014 14:55 Een nuttig overzicht over waterfilters Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
nu even niet Geplaatst: 14 november 2014 Delen Geplaatst: 14 november 2014 16 Tips for Coping Without Running Water http://www.naturalblaze.com/2014/11/16-tips-for-coping-without-running-water.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 14 november 2014 Delen Geplaatst: 14 november 2014 Je kan ook in een krant water koken. Bakkie vouwen, water er in en op het gas fornuis. Werkt zelf gedaan. @homerun : waarom koop je eerst een veldfles (van plastic) en ga je je daarna pas afvragen of je er water in kan koken ? Zo lang de temperatuur onder het smeltpunt van het plastic blijft kan je warmte toevoeren aan de inhoud van de fles. Als je fles dus smelt bij 70 graden celcius dan gaat de inhoud niet koken want dat gebeurd bij 100 graden (op zeeniveau). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
homerun Geplaatst: 14 november 2014 Delen Geplaatst: 14 november 2014 Je kan ook in een krant water koken. Bakkie vouwen, water er in en op het gas fornuis. Werkt zelf gedaan. @homerun : waarom koop je eerst een veldfles (van plastic) en ga je je daarna pas afvragen of je er water in kan koken ? Zo lang de temperatuur onder het smeltpunt van het plastic blijft kan je warmte toevoeren aan de inhoud van de fles. Als je fles dus smelt bij 70 graden celcius dan gaat de inhoud niet koken want dat gebeurd bij 100 graden (op zeeniveau). Bedankt voor de tip. Ik heb nu zelf verschillende veldflessen waaronder de bekende metalen (ik denk dat het metaal is) mok. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Iamlordx Geplaatst: 14 november 2014 Delen Geplaatst: 14 november 2014 Bedankt voor de tip. Ik heb nu zelf verschillende veldflessen waaronder de bekende metalen (ik denk dat het metaal is) mok. Hij is sowiezo van metaal , maar in dit geval van het metaal aluminium. Zelf heb ik een plastic veldvles van de KL, samen met dezelfde alu-beker. Ook heb ik een waterbladder van 2L. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 14 november 2014 Delen Geplaatst: 14 november 2014 ... Ook heb ik een waterbladder van 2L. Crap, dat brengt herinneringen terug. Waar is dat ding gebleven ? Ik had er één in mijn trektochten tijd. Aangeschaft omdat ie koel bleef doordat er water uit zweette en dat verdampte dan weer en kolede zo het water. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Iamlordx Geplaatst: 14 november 2014 Delen Geplaatst: 14 november 2014 Crap, dat brengt herinneringen terug. Waar is dat ding gebleven ? Als je hem nog hebt zal ie wel flink beschimmeld zijn (of je moet m de laatste keer ongelooflijk goed schoongemaakt hebben ) Prima dingetjes hoor, hartstikke fijn, alleen jammer dat heg zo moeilijk schoon te maken is in het veld... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cyberbeer Geplaatst: 16 november 2014 Delen Geplaatst: 16 november 2014 Why Californians May Drink More Toilet Water in 2015 http://www.bloomberg.com/video/california-s-drought-fix-toilet-to-tap-water-KWvbRWh1QiaX8FsEvDrpCw.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Azhor Geplaatst: 19 november 2014 Delen Geplaatst: 19 november 2014 Nieuwe en goedkope technologie opkomst condens op te vangen uit de lucht en drinkwater te maken:http://www.iflscience.com/technology/bicycle-bottle-system-condenses-humidity-air-drinkable-water Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.