Ga naar inhoud
GENEGEERD

Preppers in tijdschrift Quest


Joost

Aanbevolen berichten

Volgens mij zitten hier zeker niet meer vrouwen dan mannen..

Ik zou best bij willen dragen omdat ik het een zeer sympathieke oproep vind, bovendien ben ook ik dol op Quest.

En ben vrouw, ook voordeel.

Vet nadeel is dat ik echt een beginner ben en denk dat je dus beter een 'gevorderde' vrouw kunt uitkiezen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Heren en vooral dames,

 

Dank voor jullie reacties zowel op het forum als per PB! Met een aantal van jullie neem ik een dezer dagen contact op.

 

Even een opmerking over de veel verzochte anonimiteit. Ik snap dat helemaal. Maar jullie begrijpen vast ook dat we beeld willen brengen bij het artikel anders wordt de Quest dit keer zo saai en koopt niemand hem (en om de vraag van Freddie te beantwoorden: het artikel is inderdaad bestemd voor Quest psychologie). Ik ben het helemaal eens met Dick Berts: hij is al zo vaak in de media te zien. Een aantal van jullie wil graag meewerken, mits anomiem en enkel per mail of telefoon. Dat kan uiteraard, maar als het even kan, kom ik langs met een fotograaf. Is het niet voor een portret, dan wel om jullie voorraden/voorbereidingen in beeld te brengen. We kunnen er uiteraard altijd voor zorgen dat jullie zelf en jullie woonsituatie niet herkenbaar in beeld komen. Namen worden dan uiteraard ook gefingeerd.

 

Voor een interessante verscheidenheid in het artikel wil ik graag compleet verschillende situaties in beeld brengen. Ik ben nog op zoek naar het forumlid dat het verst is/gaat in zijn/haar voorbereidingen. Wie steekt zijn/haar vinger op?

 

Groet en bedankt zover.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Joost, Wij zoeken nu juist een blad dat het verst gaat met het aanvaarden van preppen. Dat lukt makkelijker met de gemiddelde prepper dan met het extreme geval dat jij helaas weer zoekt. Met hartelijke groet, DB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je schrijft dat Joost voldoende normale preppers heeft en nu dus op zoek is naar abnormale preppers. We moeten afwachten hoe dat uitpakt, maar zeker voor Quest Psychologie heb ik daar mijn twijfels over. Goed het is geen Quest psychiatrie, maar toch......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens aan, krijg ik zomaar bijval vanuit de community! Als ik eerdere aanvragen vanuit de media in het forum lees, ben ik de eerste. Merci en bedankt The_Communicator!

 

Maar even serieus: Dick, ik ben niet op zoek naar sensatie. Het verhaal gaat over doodnormale gezinnetjes in doodnormale rijtjeshuizen. Voor een compleet beeld van het preppen, wil ik wel kunnen schetsen wat er allemaal mogelijk is. Wees gerust, de uitzondering wordt in dit verhaal niet de regel.

 

Verder onthoud ik me van reacties en discussie op het forum. Dat is niet mijn rol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga er dan ook van uit (naief misschien) dat dit artikel bedoelt is om inzicht te geven in het denkpatroon van de gemiddelde prepper. En niet om 'ons' te ridiculiseren. Mocht ik hier lucht van krijgen is het ook meteen gedaan met het steunen.

 

Ik zie preppen als een normaal onderdeel van het dagelijkse leven, wat nu wel meer op de voorgrond treed. Als zelfs de overheid dit adviseert, maar dan in kleinere mate, zou je toch gek zijn om dit te negeren?

 

Ik verleen medewerking en hoop hierbij te kunnen toedragen aan een 'normaler' beeld over preppers ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren en vooral dames,

 

Dank voor jullie reacties zowel op het forum als per PB! Met een aantal van jullie neem ik een dezer dagen contact op.

 

Even een opmerking over de veel verzochte anonimiteit. Ik snap dat helemaal. Maar jullie begrijpen vast ook dat we beeld willen brengen bij het artikel anders wordt de Quest dit keer zo saai en koopt niemand hem (en om de vraag van Freddie te beantwoorden: het artikel is inderdaad bestemd voor Quest psychologie). Ik ben het helemaal eens met Dick Berts: hij is al zo vaak in de media te zien. Een aantal van jullie wil graag meewerken, mits anomiem en enkel per mail of telefoon. Dat kan uiteraard, maar als het even kan, kom ik langs met een fotograaf. Is het niet voor een portret, dan wel om jullie voorraden/voorbereidingen in beeld te brengen. We kunnen er uiteraard altijd voor zorgen dat jullie zelf en jullie woonsituatie niet herkenbaar in beeld komen. Namen worden dan uiteraard ook gefingeerd.

 

Voor een interessante verscheidenheid in het artikel wil ik graag compleet verschillende situaties in beeld brengen. Ik ben nog op zoek naar het forumlid dat het verst is/gaat in zijn/haar voorbereidingen. Wie steekt zijn/haar vinger op?

 

Groet en bedankt zover.

Foto van BOB en voorraad en dieseljerry's prima, mijn mooie hoofd niet, en ik ga ook zeker niet 'ver' tov andere preppers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens aan, krijg ik zomaar bijval vanuit de community! Als ik eerdere aanvragen vanuit de media in het forum lees, ben ik de eerste. Merci en bedankt The_Communicator!

 

Maar even serieus: Dick, ik ben niet op zoek naar sensatie. Het verhaal gaat over doodnormale gezinnetjes in doodnormale rijtjeshuizen. Voor een compleet beeld van het preppen, wil ik wel kunnen schetsen wat er allemaal mogelijk is. Wees gerust, de uitzondering wordt in dit verhaal niet de regel.

 

Verder onthoud ik me van reacties en discussie op het forum. Dat is niet mijn rol.

@Dick Berts; ik neem aan (of hoop) dat @Joost op zoek is naar de best voorbereide prepper. Mijns inziens is dat iemand die vrijwel volledig zelfvoorzienend (boerderij, moestuin, kippen, zonnepanelen etc) is, we hebben meerdere forumleden (ook vrouwen) die aan dat beeld voldoen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zomaar een opmerking @ Joost.

Als ik het goed begrijp is de insteek van het verhaal de psychologie van "de " prepper. En dan de scenario's waar mensen voor denken te moeten preppen etc. Als je het nu omdraait en de insteek maakt Waarom prept u (nog) niet ? De lezer zit kan dan meteen zelfreflecteren, zo van "heb ik iets gemist misschien?". Als je naar het preppen voor b.v. het scenario "economische malaise" kijkt kun je toch objectief vaststellen dat de situatie meer en meer verslechterd én de beleidsmakers het balletje maar voor zich uit blijven schoppen. Wie zou er dan in de picture moeten staan ... mensen die proactief bezig zijn of mensen die het hoofd in het zand steken? De psychologie van de beleidsmaker zou trouwens ook een leuke zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...