Ga naar inhoud

Wie gebruikt er ook een aggregaat voor noodgevallen?

Mare Imbrium
 Delen

Aanbevolen berichten

Vandaag heb ik mijn aggregaat maar eens onder handen genomen. De olie en brandstof (Aspen 4) gecheckt en even laten proefdraaien. Het is een kleine 4 takt die 500 w levert, niet extreem veel maar toch genoeg om wat zaken te kunnen doen. Een kleine compacte rustige aggregaat die betrouwbaar is.  Een duur test gedaan. Het verbruik ligt erg laag, bij volle belasting ca. 500 Watt, 1 liter per 3,5 uur.

EX500_01-600x400_c.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Deze heb ik onlangs besteld. Met een foldable 110W zonnepaneel.

https://www.bluettipower.com/pages/bluetti-eb70

Model:BLUETTI EB70

Typical Capacity 716Wh

Rated Output Powe 700W

Wireless Charging Yes, 15W

USB-C Output 100W x2 (PD3.0)

Peak Power 1400W

Pure Sine Wave Inverter Yes

Cell Chemistry LiFePO4, Up to 2500+ Charge Cycles

Dimensions 12.6*8.5*8.7inch(320*217*222mm)

Net Weight 21.3lbs(9.7kg)

Regulated 12V DCYes

Max Input Power 200W

Solar Input 12~28V, Up to 200W (MPPT)

Car Charge Supported

Operating Environment-4~104 ℉ (-20~40 ℃)

• Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog niets op voorraad. Dit lijkt me nog best een goede oplossing, ook prijstechnisch. Een accu is al best duur. Ik wilde eigenlijk zonder stroom kunnen wanneer nodig, maar vriezer tijdje aan kunnen houden is wel een groot voordeel. En anders is het een mooi ruilitem. Alleen brandstof veilig opslaan vind ik dan nog wel een dingetje. Dat het misschien toch wat lekt. En brandgevaar/risico beperken wordt opeens veel belangrijker bij preppen. (extra branddeken, blusser en rookmelder gaan nu op de boodschappenlijst 😅)

• Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, Kciroj zei:

Deze heb ik onlangs besteld. Met een foldable 110W zonnepaneel.

https://www.bluettipower.com/pages/bluetti-eb70

Model:BLUETTI EB70

Typical Capacity 716Wh

Rated Output Powe 700W

Wireless Charging Yes, 15W

USB-C Output 100W x2 (PD3.0)

Peak Power 1400W

Pure Sine Wave Inverter Yes

Cell Chemistry LiFePO4, Up to 2500+ Charge Cycles

Dimensions 12.6*8.5*8.7inch(320*217*222mm)

Net Weight 21.3lbs(9.7kg)

Regulated 12V DCYes

Max Input Power 200W

Solar Input 12~28V, Up to 200W (MPPT)

Car Charge Supported

Operating Environment-4~104 ℉ (-20~40 ℃)

Een mooi apparaat zeker in combinatie met sonarpanels. Ben benieuwd hoe dat gaat qua opladen met zonnepanelen. Met name in de winter lijkt me dat wel een dingetje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Esmeemeer zei:

Nog niets op voorraad. Dit lijkt me nog best een goede oplossing, ook prijstechnisch. Een accu is al best duur. Ik wilde eigenlijk zonder stroom kunnen wanneer nodig, maar vriezer tijdje aan kunnen houden is wel een groot voordeel. En anders is het een mooi ruilitem. Alleen brandstof veilig opslaan vind ik dan nog wel een dingetje. Dat het misschien toch wat lekt. En brandgevaar/risico beperken wordt opeens veel belangrijker bij preppen. (extra branddeken, blusser en rookmelder gaan nu op de boodschappenlijst 😅)

@Esmeemeer een aggregaat hoeft zeker niet zo duur te zijn. De Chinese exemplaren zou ik niet nemen en een viertact heeft mijn voorkeur. (Qua onderhoud en geluid) Honda heeft zeer betrouwbare en betaalbare modellen. Brandstof opslaan is niet echt spannend vind ik, een goede jerrycan en dan op een donkere koele plaats opslaan. Ik gebruik ook lege jerrycans van Aspen, die zijn er bij mijn werk in overvloed en gaan anders bij het afval. Bij mij staat de brandstof in de garage, Euro, Diesel, Aspen 2, Aspen 4 en 2 gastanks met LPG in de garage en werkplaats.

• Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet wel altijd oppassen met dit soort apparaten ivm pieken in de stroom. Als je er gevoelige apparatuur op aansluit kan deze kapot springen omdat generatoren (behalve de dure) geen continu vermogen leveren.

Lampen gaan prima, maar een versterker en/of computer sloop je bijvoorbeeld. Hoewel ik denk dat een laptop wel weer kan :).

• Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

zou iemand weten hoe betrouwbaar een apparaatje als deze is? https://www.hbm-machines.com/producten/hyundai/hyundai-generatoren-aggregaten/hbm-generator-aggregaat-5500-watt-met-420cc-ohv-benzinemotor

Aangezien hij 5,5kw piekvermogen produceert hoeft hij om bijv een koelkast, vriezer en wat lampen maar op heel laag vermogen te draaien. En zo heb je nog wat vrijheid over voor bijv een lasapparaatje of andere machines

• Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden, salbie1988 zei:

Je moet wel altijd oppassen met dit soort apparaten ivm pieken in de stroom. Als je er gevoelige apparatuur op aansluit kan deze kapot springen omdat generatoren (behalve de dure) geen continu vermogen leveren.

Lampen gaan prima, maar een versterker en/of computer sloop je bijvoorbeeld. Hoewel ik denk dat een laptop wel weer kan :).

Het gaat idd bij kritische apparatuur om een zuivere sinus. De meeste Honda generatoren kun je gerust gebruiken met een versterker. Een computer is een ander verhaal. In het geval van een noodsituatie gebruik ik in elk geval geen computer of versterker 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, 652 zei:

zou iemand weten hoe betrouwbaar een apparaatje als deze is? https://www.hbm-machines.com/producten/hyundai/hyundai-generatoren-aggregaten/hbm-generator-aggregaat-5500-watt-met-420cc-ohv-benzinemotor

Aangezien hij 5,5kw piekvermogen produceert hoeft hij om bijv een koelkast, vriezer en wat lampen maar op heel laag vermogen te draaien. En zo heb je nog wat vrijheid over voor bijv een lasapparaatje of andere machines

Wel een mooi apparaat maar vergis je niet in het verbruik van het apparaat. De meeste generatoren zijn zo ontworpen dat je ongeveer 7 a 8 uur kunt draaien zonder te tanken. In het geval van een calamiteit van een paar dagen heb je een forse voorraad brandstof nodig. Is het om een paar uren of een dag te overbruggen dan kan dat prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 4 maanden later...
5 uur geleden, JHaas zei:

@652: Als die van 1KVA een Honda is, en die 5KVA een onbekend chinees ding is zeker. 

Ik gebruik trouwens vaak een generator omdat ik aan de andere kant van mijn tuin geen stroom heb. 

Even Off Topic,

Prachtig @JHaas,

Je bent nog maar net een paar uurtjes op het forum, en je hebt al zeven reacties gegeven.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Niet de plek er voor, maar ik wil je van harte welkom heten.

https://forum.preppers.nl/forum/9-voorstelronde/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...