Ga naar inhoud
GENEGEERD

Frisse blik tav BOB gezocht


Aalawok

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Misschien is dit een erg slecht of onpraktisch idee.

 

Maar is het geen optie als je de baby in een draagdoek op je buik hangt?

Of is dit erg onpraktisch met de vrouwelijke lichaamsdelen.

 

En dat je ook dan je tas op je rug houd.

 

En nu ik toch bezig ben.

Laat ik even mijn vrije gedachten gaan.

 

Ik weet niet wat voor tas je hebt.

Maar is het ook toevallig niet mogelijk om de baby op de tas te zetten? (ja het klinkt erg raar)

En dan hem op een of andere manier goed vast te maken zodat hij er niet afvalt.

Misschien is dit mogelijk met een geïmproviseerd tuigje/klimharnas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon voorop dragen is de oplossing. Je hoeft niet bang te zijn dat je er voorover met je hele gewicht opvalt. Dat is een aangstgedachte die niet logisch is tov achterop dragen. Is mij nog nooit overkomen, zelfs niet tijdens rennen en klimmen. Ik gebruik outdoor wel altijd een stok als extra om valpartijen te voorkomen en beter te balanceren met kind. Is dat een tip voor je? Nu draag je je kind weleens op de rug, als je achterover valt is je kind ook dood door je gewicht... voorover vallen gebeurt niet snel, vang je met handen/armen in reflex op en zeker met een kindje zul je instinctief eerder wegdraaien. Deze valreflexen (als je echt weinig vertrouwen daarin hebt) kun je ook trainen. Oefen eens een wandeling met stok, niet zo opastok maar meer een staf. ben benieuwd naar je bevindingen. Succes.

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Probeer de nieuwe Bug Out Box eens ideaal voor in de achterbak van de auto.

 

Oke, naast het feit dat je hier al een keer eerder reclame voor gemaakt hebt, snap ik niet waarom dit relevant is in een topic waar iemand vraagt om advies mbt de BOB.

 

-edit: ow wacht, nu snap ik het wel. Persoonlijk belang dus. Niet zo ideaal voor de prepper, wel ideaal voor jouw bankrekening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kwam op internet trouwens een mooie kinderdrager tegen de Thule Sapling Elite met afneembare rugtas om je belangrijkste spullen in mee te vervoeren. Dit in combinatie met zo'n kar die @Cobber heeft kan je denk ik makkelijk en comforttabel je kind en je spullen vervoeren.

 

http://www.thule.com/nl-nl/nl/products/sport-and-travel-bags/technical-backpacks/child-carrier-backpacks/thule-sapling-elite-kinderdrager-_-tb_210105

 

Toen ik op zoek was naar een backpack op marktplaats, kwam ik die ook tegen. Ik moest er meteen aan denken toen ik dit draadje las :)

Ik heb geen idee of het goed werkt, ik heb er helemaal geen ervaring mee, maar ze zijn redelijk goed(koop) te verkrijgen op mp :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Joggen-mit-Kinderwagen-627.jpg

In jouw situatie lijkt zo'n sportieve kinderwagen me heel geschikt. deze is opvouwbaar voor in de auto, wendbaar en bestuurbaar ook offroad dankzij de grote wielen, je kan er mee wegrennen :rolleyes: en je kan er je bob in vervoeren wat energie bespaart die je in een bug out erg hard nodig zult hebben. Sommige hebben ook een soort haak zodat het ook een fietskar kan worden. Ideaal 2 in 1.

Daarnaast heb ik een vraag over je BOB(als het mag), zit in die ene tas van 9 kilo alles voor jezelf en je kleine voor een meerdaagse bug out? zoja dan serieus respect. Menig prepper heeft minstens het dubbele bij zich per persoon.

 

Bij zo'n kinderdrager is het opberggedeelte onder het kind prima te gebruiken maar deze thule elite heeft ook nog een soort dagrugzak achter het kind. Dit staat erg ver van je lichaam af en ik denk dat als je daar te zware spullen in doet dat je topzwaar en instabiel wordt. Daarnaast draag je dan je kind en BOB achterop. Dus minstens 20 kilo (incl de drager) dat is behoorlijk wat! ik denk dat een backpack op je rug en kind voorop dan een betere optie zou zijn. En je valt inderdaad eigenlijk nooit plat voorover dat staan je reflexen niet toe. wandelstokken of een staf maken de kans daarop nog kleiner en helpen ook met je knieen ontlasten bij het lopen met zo'n zware bepakking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

@Aalawok

 

- overdenk goed je bug-in mogelijkheden, daar zit misschien meer in dan je denkt!

- kies je primair voor bug out te voet? imho zou dit een last resort moeten zijn en kun je beter een BOV (of meedere) regelen

- als je gaat rolkofferen. draag alles op je heupen, niet op je rug. ik vind een sport stroller eerlijk gezegd een beter idee http://www.gearreview.com/bob_sport_util_trailer.php (bedrijf heet toepasselijk genoeg B.O.B. :D :D )

- overweeg (een uitgebreid netwerk van) caches, zodat je hetgeen je hoeft mee te zeulen minimaal is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...