Communicator Geplaatst: 15 april 2015 Delen Geplaatst: 15 april 2015 Niet zo heel lang geleden deed ik via facebook een oproep. Hier vroeg ik of iemand toevallig nog een stuk dakgoot over had die ik wilde gebruiken om een automatisch drinksysteem te maken voor mijn kippen. Als gevolg heb ik hierdoor nu een kant en klaar drinksysteem mogen ontvangen van een goede vriend die deze nog had staan toevallig. Met wat geklus en geprul heb ik nu dus een mooi automatisch drinksysteem die regenwater opvangt. Met een dusdanige aansluiting dat ik er ook een normale tuinslang op aan kan sluiten om de plantjes te bewateren. Ik heb bewust voor een kleine ton gekozen om zo vervuild water enigszins tegen te gaan. Met deze opstelling schat ik dat ze zo'n 2 weken met een volle ton doen als hij niet wordt bijgevuld. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wodan Geplaatst: 15 april 2015 Delen Geplaatst: 15 april 2015 Leuk gevonden! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Peerke Geplaatst: 15 april 2015 Delen Geplaatst: 15 april 2015 Goed bezig Communicator ! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 15 april 2015 Delen Geplaatst: 15 april 2015 Gewoon te koop voor nog geen 14€. http://old.kleinveeservice.nl/products/Kunststof-Drinktoren-12-liter.html Daarnaast moet je toch je kippen regelmatig voeren en schoonmaken, dus ik zou zo vers mogelijk geven elke keer. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 15 april 2015 Delen Geplaatst: 15 april 2015 Niet zo heel lang geleden deed ik via facebook een oproep. Hier vroeg ik of iemand toevallig nog een stuk dakgoot over had die ik wilde gebruiken om een automatisch drinksysteem te maken voor mijn kippen. Als gevolg heb ik hierdoor nu een kant en klaar drinksysteem mogen ontvangen van een goede vriend die deze nog had staan toevallig. Met wat geklus en geprul heb ik nu dus een mooi automatisch drinksysteem die regenwater opvangt. Met een dusdanige aansluiting dat ik er ook een normale tuinslang op aan kan sluiten om de plantjes te bewateren. Ik heb bewust voor een kleine ton gekozen om zo vervuild water enigszins tegen te gaan. Met deze opstelling schat ik dat ze zo'n 2 weken met een volle ton doen als hij niet wordt bijgevuld. Slim idee. Die van mij poepen vaak in dat randje waar ze ook uit moeten drinken. Slim zijn ze niet.....Ik zit te denken over een sifon systeem of bakje hoger zetten. Ik heb geen dakgoot, maar ik moet toch elke dag eieren rapen. Dus even water verschonen is dan ook zo gebeurd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Communicator Geplaatst: 15 april 2015 Auteur Delen Geplaatst: 15 april 2015 Ik heb vanaf dag één beide bakken altijd opgehangen. Zo blijven ze langer schoon. Maar toch bemerk ik dat vooral de drinkbak zich snel vult met zand wat van hun bekjes komt als ze drinken. Wat ook wel grappig is om te vertellen... wij hebben een karatekip! Als de voerbak niet voldoende doorloopt... dan voert één van de kippen de welbekende kraanvogel uit hij springt omhoog en geeft een welgemikte trap tegen de voerbak waardoor het eten weer zakt, en ze weer lustig verder eten. Ik zal het eens proberen te filmen, want het is echt té grappig! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 15 april 2015 Delen Geplaatst: 15 april 2015 Haha leuk om te zien! Zou zelf ook wel eens kippen willen..... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Amazing Dree Geplaatst: 15 april 2015 Delen Geplaatst: 15 april 2015 @Communicator Dat is een goed idee, misschien ook iets voor onze kippen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Charlie Geplaatst: 15 april 2015 Delen Geplaatst: 15 april 2015 Niet zo heel lang geleden deed ik via facebook een oproep. Hier vroeg ik of iemand toevallig nog een stuk dakgoot over had die ik wilde gebruiken om een automatisch drinksysteem te maken voor mijn kippen. Als gevolg heb ik hierdoor nu een kant en klaar drinksysteem mogen ontvangen van een goede vriend die deze nog had staan toevallig. Met wat geklus en geprul heb ik nu dus een mooi automatisch drinksysteem die regenwater opvangt. Met een dusdanige aansluiting dat ik er ook een normale tuinslang op aan kan sluiten om de plantjes te bewateren. Leuk systeem Communicator. Hoe werkt het, met een vlotter of een druppelaar? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Communicator Geplaatst: 15 april 2015 Auteur Delen Geplaatst: 15 april 2015 De drinkbak zelf is een grote vlotter. Als hij leeg raakt gaat ie omhoog en vult het water bij uit de regenton. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Communicator Geplaatst: 16 april 2015 Auteur Delen Geplaatst: 16 april 2015 Zoals belooft... een filmpje van onze Karatekip! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
houthe Geplaatst: 16 april 2015 Delen Geplaatst: 16 april 2015 Zoals belooft... een filmpje van onze Karatekip! Geniaal Die kippen zijn zo dom nog niet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 16 april 2015 Delen Geplaatst: 16 april 2015 Zoals belooft... een filmpje van onze Karatekip! https://www.facebook.com/ICMSChairman/videos/971338499558194/ Nu nog een automatische voerbak. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJ&A Geplaatst: 4 januari 2021 Delen Geplaatst: 4 januari 2021 Het is maar een idee, van @JJ&A Misschien ook een goed idee oude zilveren munten in drinkwater bakken voor dieren doen, zo word het de hele tijd door gedesinfecteerd, eventueel afdekken met een RVS rooster. Uiteraard wel regelmatig de boel schoon maken en het water verversen. Met een zelf ontworpen drinkwater systeem kan je de boel perfectioneren, zodat er zo min mogelijk rommel in komt. Ook de rekken waar kippen misschien op zitten zou het goed kunnen zijn denk ik, als die verzilverd zouden zijn tegen bloedluis en andere bacteriën, schimmels en meer. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
K.c. Geplaatst: 17 februari 2023 Delen Geplaatst: 17 februari 2023 Op 15-4-2015 om 10:37, Keyser Suze zei: Slim idee. Die van mij poepen vaak in dat randje waar ze ook uit moeten drinken. Slim zijn ze niet.....Ik zit te denken over een sifon systeem of bakje hoger zetten. Ik heb geen dakgoot, maar ik moet toch elke dag eieren rapen. Dus even water verschonen is dan ook zo gebeurd. Volgens mijn zijn mijn kippen eenden… kunnen het niet laten volledig erin te kruipen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.