Tom Geplaatst: 21 februari 2015 Delen Geplaatst: 21 februari 2015 Nu zag ik op TV Oost een reportage over een Cowboy achtig huis die de Melody ranch heet. De eigenaar kan een blokhut bouwen met een bijl, heeft hier cursus voor gehad in De VS. Nu ben ik altijd een fan van westerns geweest en heb daar Ziggo nog op gewezen toen ze me filmnet wilden aansmeren, het Miepy dat ik sprak van Ziggo had er wel eens van cowboyfilms gehoord maar wist ook niet waarom ze niet meer werden uitgezonden:p Haar vader had er het er wel eens over gehad dus ze wist er wel iets van:p Maar waar het mij om gaat is om ook zoiets te bouwen, ergens in een buitengebied. Alleen nog een perceel voor weinig kopen! Dit is dus de reportage http://www.melodyranch.nl/ Dus alleen met een bijl een blokhut bouwen! in het engels een CABIN ( @Tom kennende gaat hij hier wel mee smokkelen met aggregaat en elektrische zagen e.d. ) Maar zo kan het dus met een bijl en nog en soort boor. In Nederland heeft men het over een blokhut meestal als tuinhuisje en een houten huis heet hier vaak Chalet waar ook weer stawagens onder vallen. Het gaat dus om de pure blokhut of een betere benaming Cabin. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
AndyJ_NL Geplaatst: 21 februari 2015 Delen Geplaatst: 21 februari 2015 Alleen een bijl? Succes kerel, ik heb met @MyronPrps ook een paar boompjes gehakt, dat was best pittig en ik zou er persoonlijk nooit aan denken om een hele blokhut te maken, Succes veel plezier! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Peerke Geplaatst: 21 februari 2015 Delen Geplaatst: 21 februari 2015 Doet me een beetje denken aan 'Telegraph Road' van de Dire Straits. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 21 februari 2015 Delen Geplaatst: 21 februari 2015 Het zal je nog verbazen hoe comfortabel een huis van stammen kan zijn. Een voormalig kennis van me importeert (of importeerde) die dingen van de Amish in Amerika en 'k vond de prijzen goed te doen. Prachtige gebouwen waarin het zowel zomers als 's winters goed toeven is. http://www.zelfbouwen.nl/ Zelf heeft hij er drie van gebouwd op z'n terrein, twee grote en een klein woonhuisje. De grootste is een groepsaccommodatie wat je kunt huren en is meteen voor 25-30 man, dus best een flinke toko. Ben er heel wat keren geweest, leuke BBQ gehad. Tegenwoordig houdt de beste man zich geloof ik meer bezig met kwakzalverij en het schrijven van zeer vage spirituele boekjes. (http://www.bol.com/nl/s/boeken/zoekresultaten/Ntt/nicolaas%2Bde%2Bridder/N/8299+8293/Nty/1/search/true/searchType/qck/suggestedFor/nicolaas+de+ridder/originalSearchContext/books_nl/originalSection/books/sc/books_nl_author/index.html?_requestid=515707) Een voordeel van geimporteerd hout uit Amerika is dat de inheemse torren deze niet lusten en dat scheelt een hoop onderhoud. Wat Dick heel slim heeft gedaan is een souterrain onder het huis zetten waarin de slaapkamers zitten. 's Winters niet te koud en 's zomer zalig koel! En ook de Amish smokkelen nogal met gemotoriseerd gereedschap, dat mag als ze voor niet Amish zo'n bouwpakket maken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jorisb Geplaatst: 21 februari 2015 Delen Geplaatst: 21 februari 2015 Alles kan! De vraag is hoe lang je er mee bezig bent. Iedere stam apart op maat hakken met een bijl, ik denk dat je met een kettingzaag en andere apparatuur een stuk sneller bent. Neemt niet weg dat het wel heel gaaf is om je eigen cabin te maken met de bijl uit je bob. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Peerke Geplaatst: 21 februari 2015 Delen Geplaatst: 21 februari 2015 @Raycoupe Tijdens mijn trip in Canada in 2002 heb ik een week in een blokhut geslapen, met verwarming uiteraard. En dat is inderdaad comfortabel en knus. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 24 februari 2015 Delen Geplaatst: 24 februari 2015 [quote=Raycoupe;336393 En ook de Amish smokkelen nogal met gemotoriseerd gereedschap, dat mag als ze voor niet Amish zo'n bouwpakket maken. Ze hoeven niet eens te smokkelen: zo lang het gereedschap niet van hun is, dus eigendom, mogen ze het gebruiken. Leuk voorbeeldje was er in één van de afleveringen van treehouse master. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 24 februari 2015 Delen Geplaatst: 24 februari 2015 Half de jaren 90 ben ik eens begonnen aan zo een blok hut . En dan niet alleen met een bijl . Om het kader van de eerste 4 stammen te leggen koste dat ons 3 dagen . We zijn 5 lagen hoog gekomen . Dan hebben we het gestopt omdat we er geen eind aan zagen . Ik hoop voor de bijl bouwer dat hij klaar is voor de volgende winter . Anders moet hij alsnog buiten slapen . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 24 februari 2015 Delen Geplaatst: 24 februari 2015 Het lijkt me inderdaad een monnikenwerk om zonder elektrisch gereedschap een blokhut te bouwen. Met gereedschap is het al een moeilijk verhaal. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 24 februari 2015 Delen Geplaatst: 24 februari 2015 De bijlen makers doen een poeder in de open gehakte bijlkop om een hard stalen stuk er in te plaatsen . Weet iemand wat dit poeder is ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Loreen Geplaatst: 24 februari 2015 Delen Geplaatst: 24 februari 2015 De bijlen makers doen een poeder in de open gehakte bijlkop om een hard stalen stuk er in te plaatsen . Weet iemand wat dit poeder is ? Ik neem aan dat dat borax-poeder is -edit: of beter gezegd een smeltzout zoals bijv borax Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 24 februari 2015 Delen Geplaatst: 24 februari 2015 Ik neem aan dat dat borax-poeder is -edit: of beter gezegd een smeltzout zoals bijv borax Heb even opgezocht wat borax is . Dus het is mogelijk dat dit het poeder is . Misschien nog suggesties? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Loreen Geplaatst: 24 februari 2015 Delen Geplaatst: 24 februari 2015 Heb even opgezocht wat borax is . Dus het is mogelijk dat dit het poeder is . Misschien nog suggesties? Ik weet eigenlijk best wel zeker dat het zoiets is. Vriend van me is zelf ook smid, en heeft me ooit helemaal uitgelegd hoe dat in z'n werk gaat. Of hij zou het niet goed uitgelegd hebben, maar dat betwijfel ik eigenlijk. Voor de liefhebbers: [video=youtube_share;paCyA9ypEOE] Kan hier echt uren naar kijken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 24 februari 2015 Delen Geplaatst: 24 februari 2015 Ok je hebt mij overtuigt . Bdw mooi filmpje. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Loreen Geplaatst: 24 februari 2015 Delen Geplaatst: 24 februari 2015 Ok je hebt mij overtuigt . Bdw mooi filmpje. Dat ging makkelijk... Even bedenken wat ik je nog meer wijs kan maken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 24 februari 2015 Delen Geplaatst: 24 februari 2015 Dat ging makkelijk... Even bedenken wat ik je nog meer wijs kan maken Stop het maar was al genoeg en met dat konijnen geval er bij kan ik weer verder voor vandaag . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aeron Geplaatst: 23 maart 2015 Delen Geplaatst: 23 maart 2015 Mooie docu hierover waarin een 50 jarige man alleen de wildernis intrekt en zijn eigen blokhut bouwt 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.