hayauchi Geplaatst: 11 januari 2015 Delen Geplaatst: 11 januari 2015 De garagebox als BOL-schakel bij Urban Survival. Een plek waar het, in tijden van nood en rampspoed, veilig is om naartoe te gaan. Een dak boven je hoofd, betonnen muren, zoveel vierkante meter. Binnen een stedelijke omgeving. Die plek kan een tussenstap zijn, in een groter en moeilijker evacuatieplan. Het huren van een garagebox, op, laten we zeggen, 200, 300 kilometer van je huis, is ver genoeg om afstand op te bouwen van de lokale rampplek. Het huren van een simpele garagebox kan al voor 40 euro per maand. Kopen kan natuurlijk ook. Of je zou met een 'collectief' (een broodgroep, zoals ZZP-ers doen) van zo'n 7 preppers samen de uitvluchtmogelijkheid betalen: dan ben je 68 euro per jaar kwijt. https://www.youtube.com/watch?v=j3z2t0Eb8MI Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lindaja Geplaatst: 11 januari 2015 Delen Geplaatst: 11 januari 2015 40 eurp per maand uitgeven om iets te huren waar je eigenlijk nooit wat mee doet lijkt me nogal onlogisch Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 11 januari 2015 Delen Geplaatst: 11 januari 2015 plus het feit dat deze erg vaak open gebroken worden omdat ze nogal makkelijk te kraken zijn voor een vaak leuke buit. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wodan Geplaatst: 11 januari 2015 Delen Geplaatst: 11 januari 2015 40 eurp per maand uitgeven om iets te huren waar je eigenlijk nooit wat mee doet lijkt me nogal onlogisch Plus dat er al eens vaak in wordt ingebroken ook... dus waar betaal je dan voor? Voor een lege ruimte op 2 a 300km van huis die je in geval van nood kan gaan innemen... Een waardeloos gedacht naar mijn mening, maar misschien zie ik wel iets over het hoofd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Range Geplaatst: 11 januari 2015 Delen Geplaatst: 11 januari 2015 @wodan, het is opvallend dat @hayauchi met posts komt die nogal ehmm... hmmm stof doet opwaaien in termen van 'drog' ideeën. @hayauchi, laat je ontmoedigen door mijn posts alleen raad ik je in het vervolg aan om over je suggesties iets meer na te denken want zulke plannen met gaten zo groot om er in ter verdrinken is natuurlijk nooit drijfend te krijgen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
D-HoofT Geplaatst: 11 januari 2015 Delen Geplaatst: 11 januari 2015 nee sorry joh die 40 euro in de maand kun je beter besteden aan andere preps, zoals hierboven gezegt dit soort dingen zijn nogal inbraak gevoelig. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 12 januari 2015 Delen Geplaatst: 12 januari 2015 @hayauchi, ik ben nog nooit een garagebox voor 40€ per maand tegen gekomen. Misschien alleen ver van de randstad. Hier in zuidwest NL doen ze gemiddeld 100€ en hoger, anders had ik er al één gehuurd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Järv Geplaatst: 12 januari 2015 Delen Geplaatst: 12 januari 2015 Het idee is zo gek nog niet .... zou ook vervangen kunnen worden door een caravan op een camping of bij een boer achter de schuur. Groot nadeel van een garagebox vind ik alleen dat als je de deur open doet je meteen al je hebben en houden tentoonstelt ... en dat lijkt me als tshhtf nou niet zo handig. ...en als je er een wand in zou zetten om het zicht te ontnemen heb je binnen no-time de andacht van oom agent nog voordat tshtf Hier kost een garagebox trouwens € 125,- aan huur per maand of € 25.000,- als je 'm koopt..... nou niet echt aantrekkelijk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 12 januari 2015 Delen Geplaatst: 12 januari 2015 Het idee is zo gek nog niet .... zou ook vervangen kunnen worden door een caravan op een camping of bij een boer achter de schuur. Groot nadeel van een garagebox vind ik alleen dat als je de deur open doet je meteen al je hebben en houden tentoonstelt ... en dat lijkt me als tshhtf nou niet zo handig. ...en als je er een wand in zou zetten om het zicht te ontnemen heb je binnen no-time de andacht van oom agent nog voordat tshtf Hier kost een garagebox trouwens € 125,- aan huur per maand of € 25.000,- als je 'm koopt..... nou niet echt aantrekkelijk Je hebt garagedeuren met inloopdeuren. Die zou ik direct plaatsen als ik er een zou kopen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Järv Geplaatst: 12 januari 2015 Delen Geplaatst: 12 januari 2015 Ja dan ga voor € 1500,- aan deur in een huur garagebox plaatsen ..... denk dat de verhuurder daar blijer mee is dan jij En zo'n loopdeur is een garagedeur komt nou niet echt ten goede aan de stevigheid en inbraakwerendheid van de deur. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 12 januari 2015 Delen Geplaatst: 12 januari 2015 Ja dan ga voor € 1500,- aan deur in een huur garagebox plaatsen ..... denk dat de verhuurder daar blijer mee is dan jij En zo'n loopdeur is een garagedeur komt nou niet echt ten goede aan de stevigheid en inbraakwerendheid van de deur. Geen enkel deur of slot houdt een inbreker tegen, dus beter op een andere manier beveiligen. 1500 euro is wel heel duur voor een standaard garagedeur, ze kosten ongeveer de helft. Ze beginnen bij 600€ zonder loopdeur nieuw en via MP kun je vaak nog goedkoper iets vinden. Voorbeeld voor 100€ of een bod: http://www.marktplaats.nl/a/doe-het-zelf-en-verbouw/deuren-en-horren/m886782894-stalen-garage-kantel-deur-met-loopdeur.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
rumble Geplaatst: 12 januari 2015 Delen Geplaatst: 12 januari 2015 Maak een dubbele wand met deur acher je loopdeur. Je moet de box zowiezo isoleren dus wanden van balkhout en gipsplaten lijken me nodig om een beetje warmte binnen, dan wel buiten te houden. Vergeet het plafon niet te isoleren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 12 januari 2015 Delen Geplaatst: 12 januari 2015 Zo een blikken poort heb ik in geen tijd open . Daar heb ik zelf nog geen breekijzer of koevoet voor nodig . En als je een muur zet net achter de poort kan de poort niet meer open . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
rumble Geplaatst: 12 januari 2015 Delen Geplaatst: 12 januari 2015 Zo een blikken poort heb ik in geen tijd open . Daar heb ik zelf nog geen breekijzer of koevoet voor nodig . En als je een muur zet net achter de poort kan de poort niet meer open . Presies! dat lijkt mij uiters nuttig. De orginele garagedeur en inloop word dan een fake garage. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Scratch Geplaatst: 12 januari 2015 Delen Geplaatst: 12 januari 2015 Bij ons betaal je 70,- per maand of 1700,- koop. Mij te duur voor een stapel stenen zonder water of elektriciteit. Ook staan de boxen meestal in het zicht waardoor iedereen ziet wat je doet. 200km lijkt mij ook veels te ver weg (en misschien wel "wat" uit de richting) Denk mobile, en ip kortere afstand. Een garagebox op Loop afstand is misschien wel handig voor opslag spullen en bol tijdens razzia's. Verder goede topic weer, want veel schapen denken alleen bug in!! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Järv Geplaatst: 12 januari 2015 Delen Geplaatst: 12 januari 2015 Voorbeeld voor 100€ of een bod: http://www.marktplaats.nl/a/doe-het-zelf-en-verbouw/deuren-en-horren/m886782894-stalen-garage-kantel-deur-met-loopdeur.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr Ah ... daar heb je me, met die had ik ff geen rekening gehouden ..... ik dacht overheaddeur Mja, als je dan inderdaad zorgd/t dat de 'garage'deur niet meer open kan en je alleen de loopdeur gebruikt dan is dat voor dat bedrag wel een optie. ......moettie wel net passen natuurlijk:p Maar inderdaad, wat hierboven al gezegd is, zo'n box staat 9 van de 10 x vol in 't zicht. Men ziet je dus langzaam die box vol stauwen met toiletrollen (okay, en de rest ) dus dan zijn er een x aantal mensen die er vanaf weten .....en dat lijkt me niet handig. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Scratch Geplaatst: 12 januari 2015 Delen Geplaatst: 12 januari 2015 Is dat een standaard maat, want die deur past me wel (nu de schuur nog) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 12 januari 2015 Delen Geplaatst: 12 januari 2015 Is dat een standaard maat, want die deur past me wel (nu de schuur nog) Ja het zijn meestal standaardmaten voor de meeste deuren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 12 januari 2015 Delen Geplaatst: 12 januari 2015 Het verbaasd mij dat zoveel mensen ingaan op de onzin van TS. 10 topics starten op totaal 21 berichten. De eén nog onzinniger dan de ander. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 12 januari 2015 Delen Geplaatst: 12 januari 2015 Is dat een standaard maat, want die deur past me wel (nu de schuur nog) Je bedoeld de poort ? Het is volgens mij smalste standaard maat . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
QuickFix Geplaatst: 12 januari 2015 Delen Geplaatst: 12 januari 2015 Persoonlijk zie ik niet echt voordelen om voor een garagebox als BOL te kiezen. Volgens mij heb je, in die prijscategorie, meer plezier van een oude bouw- of schafkeet. Enig probleen dat je dan hebt: waar zet je hem neer (misschien bij een bevriende boer)? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Scratch Geplaatst: 12 januari 2015 Delen Geplaatst: 12 januari 2015 Is dat een standaard maat, want die deur past me wel (nu de schuur nog) Jammer, hoogte is prima, maar mijn deur moet 8cm breder zijn... Waar zo'n topic wel niet goed voor is, want nu ga ik MP in de gaten houden voor kanteldeuren van 210cm hoog bij 240cm breed. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hayauchi Geplaatst: 12 januari 2015 Auteur Delen Geplaatst: 12 januari 2015 Vandaag geleerd dat een topic starten op dit forum niet zomaar de bedoeling is. Verder geleerd dat wie een topic start en reacties binnenkrijgt daar dan op antwoordt. Het idee van een garagebox als tijdelijke BOL was al eerder te zien op DISCOVERY/National Geographic Channel. Daar was (of is) een serie van handelaren die de inhoud van storage units opkopen (als de huurder niet langer de huur betaalt, en uit de administratie verdwijnt, wordt de inhoud verbeurd verklaard). In de televisieserie was een storage unit te zien met een enorme stalen koepel (honderden kilo's) erin: hier had iemand in de box van een opslagloods zijn BOL gemaakt. Tja, iemand die leeft in een miljoenenstad, ander land, Verenigde Staten, waar kan een mens anders zo snel naartoe? Waarmee ik gezegd wil hebben: de opslagbox als BOL als goedkoop alternatief is al ontdekt door (Amerikaanse) groot-stedelijke preppers. Over de huur van zo'n box. En de kans dat je die box nooit zal gebruiken. Ja, dat kan, maar zie het als een verzekering. We betalen maandelijks premies, zijn verzekerd, zullen we ooit gebruik moeten maken van zo'n verzekering? Ik wil dit feit aanhalen: in Syrie zijn momenteel 9,5 miljoen mensen ontheemd, op de vlucht, van huis. Waar ga je naartoe? In een grote groep in een VN-tent, familie, of kies je je eigen weg? Dat laatste zou met een garagebox kunnen. Mijn huurprijs van 40 euro, bestaat wel degelijk. Niet in de randstad, uiteraard. Maar in het Noorden, Twente en Zuid Limburg gaan garageboxen voor die prijs per maand wel degelijk de verhuur in. Liggen allemaal boven de zeespiegel. Belangrijk: vaak wordt wel verlangd dat je kan aantonen binnen de regio economisch gebonden te zijn. Je moet in de buurt wonen, maar niet altijd wordt die eis gesteld! Over de kans op inbraak. Die reactie's vond ik verrassend. Want ik stelde me zo'n box voor als zo goed als leeg. De hele tijd. Immers je prepperspullen neem je mee in een bag. In de box zelf: ja, misschien 100 flessen water, een stoel en een matras uit de kringloopwinkel: weinig zaken die voor een inbreker interessant zijn. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Scratch Geplaatst: 12 januari 2015 Delen Geplaatst: 12 januari 2015 @hayauchi, goed verhaal !! En je bent nooit te oud om te leren Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
rumble Geplaatst: 12 januari 2015 Delen Geplaatst: 12 januari 2015 Zet een kleine camper in die garage. Kan je vanuit je BOL nog verder vertrekken en je inrichting word een stuk eenvoudiger. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.