kwakster Geplaatst: 4 december 2014 Delen Geplaatst: 4 december 2014 Degelijk alternatief voor mensen die Bear Grylls messen e.d overwegen. Aanzienlijk goedkoper (E-Bay: +/- 23 euro plus verzending vanuit Engeland), veel beter gehard staal (SK5), uiterlijk van een stuk gereedschap. Bijvoorbeeld handig voor in je B.O.B. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wodan Geplaatst: 4 december 2014 Delen Geplaatst: 4 december 2014 Ze hebben ook zo eentje zonder punt, dus als een bijtel als het ware, HEEL stevig en functioneel. Deze dus: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lekker Geplaatst: 4 december 2014 Delen Geplaatst: 4 december 2014 @kwakster, ik zal eens kijken of ik de Bahco kan leveren en tegen welke prijs. Hun steekbeitels en handvaten zijn van erg goede kwaliteit. Handvaten wel van dit type nemen en niet de iets goedkopere versie. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Järv Geplaatst: 4 december 2014 Delen Geplaatst: 4 december 2014 @ Lekker : ik ben benieuwd, 'k wil er namelijk wel eentje (de mes uitvoereng dan, niet als messteekbeitel) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nomad_404 Geplaatst: 4 december 2014 Delen Geplaatst: 4 december 2014 Hey, die heb ik ook @wodan. Perfect voor het rouswerk bij het klussen. Kan hem iedereen aanraden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dauntless Geplaatst: 4 december 2014 Delen Geplaatst: 4 december 2014 Ziet er uit als een soort hardcore-Mora Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 4 december 2014 Delen Geplaatst: 4 december 2014 @wodan wordt dit mes niet gebruikt om grof wild te villen @Dauntless toen ik het filmpje zag was dit ook mijn eerste gedacht . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Omron Geplaatst: 5 december 2014 Delen Geplaatst: 5 december 2014 @Lekker ik ben erg benieuwd naar de prijs. Ik zou er n.l. wel 2 willen:cool: 1 = ...... 2 = 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 5 december 2014 Delen Geplaatst: 5 december 2014 Bahco heeft heel behoorlijke gereedschappen, dus ik ben benieuwd naar hun messen en beitelmessen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wodan Geplaatst: 5 december 2014 Delen Geplaatst: 5 december 2014 @wodan wordt dit mes niet gebruikt om grof wild te villen @Dauntless toen ik het filmpje zag was dit ook mijn eerste gedacht . Waarvoor het allemaal gebruikt wordt weet ik niet, waarvoor het bedoeld is is voor bij afbraakwerken te gebruiken als scherpe koevoet, bijtel, wrik-gereedschap. Het handvat is bijna onverwoestbaar en daar ligt het grote voordeel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 6 december 2014 Delen Geplaatst: 6 december 2014 Ze hebben ook zo eentje zonder punt, dus als een bijtel als het ware, HEEL stevig en functioneel. Deze dus: zoiets is natuurlijk wel sheeple friendly, en geschikt voor het werk wat je niet met een multitool/zakmes kan doen het meer survivalwerk zoals shelter bouwen enzo kan deze prima zonder gelijk een bijl/machete/mega mes mee te nemen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FKAGB Geplaatst: 6 december 2014 Delen Geplaatst: 6 december 2014 Ik vraag me wel af wanneer iets voor de wet een dubbele snijkant is. Ik kan me zomaar voorstellen dat dit "mes" gezien wordt als een met een dubbels snijkant omdat de hoek 90 graden is. Iemand die daar een gefundeerd antwoord op kan geven? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 6 december 2014 Delen Geplaatst: 6 december 2014 Ik vraag me wel af wanneer iets voor de wet een dubbele snijkant is. Ik kan me zomaar voorstellen dat dit "mes" gezien wordt als een met een dubbels snijkant omdat de hoek 90 graden is. Iemand die daar een gefundeerd antwoord op kan geven? https://www.gamma.nl/assortiment/bahco-sloopbeitel-sb-2448/p/B412456 http://www.groenhart.nl/product/4864086/steekbeitel-hakmes-bahco-25mm het is een beitel geen mes zoals op het plaatje te zien is deze beitel zo ontworpen dat je op de rug ervan met een hamer kan slaan het is gewoon gereedschap dus, de afwezigheid van een "steekpunt" verstevigd dit "imago" naar mijn mening kan dit alleen als wapen gezien worden als je er mee op het dorpsplein gaat staan zwaaien en roept dat je stemmen dit ingeven maar in dat geval word je ook opgeladen als je met een stofzuiger of bankstel staan te zwaaien zoals ik al eerder zei vind ik dit juist de charme van dit ding ook dat het een lekkere opvallende kleur heeft en dus alles behalve tacticool is Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Toverlevingsdrang Geplaatst: 1 december 2015 Delen Geplaatst: 1 december 2015 Ze hebben ook zo eentje zonder punt, dus als een bijtel als het ware, HEEL stevig en functioneel. Deze dus: Ik heb er een half jaar gelden 1 gekocht, lag bij de Gamma onderin een schap helemaal in z'n eentje eenzaam te zijn en stof te verzamelen, leek me een verdomd handig ding om hout mee te splijten en allerhande karweitjes mee op te knappen, mede omdat je behoorlijk op de rug kan slaan, erg praktisch in combinatie met een vouw zaag en het weegt ook niet veel. Die donkere kleur van het lemmet is trouwens geen corrosie maar een mosterd patina, had de dag ervoor een video gekeken over het zelf aanbrengen van een patina op carbonstaal, ongeveer een uur na thuiskomst gelijk zitten klooien met een fles mosterd en een paar wattenstaafjes, was binnen 10 minuten gepiept. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roel Geplaatst: 1 december 2015 Delen Geplaatst: 1 december 2015 Ik ga eens op zoek, slim mes/beitel... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Longmen Geplaatst: 1 december 2015 Delen Geplaatst: 1 december 2015 Je hebt ook de Bahco 2444. In NL te koop voor 6,85.................. [ATTACH=CONFIG]21934[/ATTACH] Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dreutel Geplaatst: 2 december 2015 Delen Geplaatst: 2 december 2015 Ze hebben ook zo eentje zonder punt, dus als een bijtel als het ware, HEEL stevig en functioneel. Deze dus: Schilders gebruiken zo'n beitel bij het vervangen van ruiten uit oude houten ramen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Toverlevingsdrang Geplaatst: 2 december 2015 Delen Geplaatst: 2 december 2015 Hultafors en Mora maken ook een eigen uitvoering hiervan. ( hoop niet dat het te off topic is, zijn iig wel beitelmessen) Hultafors Mora. [video=youtube;QG3Sh-P-eM8] Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.